PDA

View Full Version : Oppgradering med Norwegian Longhaul?


SQ321
20-08-2014, 08:55
En bekjent av meg har en søster som flyr LAX-OSL-LAX rett som det er og sier hun har blitt oppgrader til "Pluss" et par ganger. Stemmer det at også DU oppgraderer pax rett som det er? Skjønner de må gjøre noe dersom det er overbooket selvsagt men tar det jeg får høre med en klype salt...av erfaring..

ILS2
20-08-2014, 09:00
Det stemmer at DU oppgraderer passasjerer i blant. Mener de ikke bedriver overbooking, men at oppgraderinger kommer som en konsekvens av:
a) endret materiell
b) få hjem forsinkede pax

Leste et sted at de utelukkende gikk på billettpris, så jo dyrere billett i Economy, jo større sjanse for oppgradering.

Finnes det flere tilfeller der man kan oppgraderes før avgang med DU?

SQ321
20-08-2014, 09:18
Takk for info. At de ikke overbooker er vel naturlig ja siden de ikke sende pax med andre på IC.

WF789
20-08-2014, 09:22
Har lest tidligere at de overbooker på økonomi, men ikke flyet.

SQ321
20-08-2014, 09:23
Det høres mer fornuftig ut.

vbe86
20-08-2014, 23:47
Har lest tidligere at de overbooker på økonomi, men ikke flyet.

Det er korrekt. DY overbooker økonomi, men aldri den totale kapasiteten ombord. Når Y er overbooket så brukes en slags auto-upgrade i Altea som plukker ut hvem som skal oppgraderes etter kriterier satt av DY.

Man kan også kjøpe upgrade hos DY for en flat pris på 2500kr en vei.

laban
21-08-2014, 02:30
Jag har rest på både billig och rätt dyr ekonomibiljett de senaste månaderna, jag har blivit "uppgraderad" de tre senaste flighterna.

Har flugit till tur och retur BKK 7 månader i sträck, med i huvudsak Norwegian.

Jag har flugit ARN-BKK BKK-ARN

Jag blev medlem i Norwegian Reward för 4 månader sedan och det spelar säkert in.

Däremot så blir jag påmind om en gammal knäskada i deras business-säten, så det är en pina för mig att bli uppgraderad i princip, och maten är grusom, jag önskar att Kjos fick testa att äta det som serveras.

( Jag flyger Norwegian för att jag kan vara flexibel till ett billigare pris, och att det är direktflighter )

teamseacow
21-08-2014, 21:42
Jeg er også blitt oppgradert JFK-OSL! Ikke noe Norwegian Reward eller noe på turen, men kan ha hatt noe å gjøre med at de trakk beløpet 3 ganger fra kortet (4 pers x 5200 NOK)... Fikk pengene selvfølgelig tilbake :)