View Full Version : Thai - endringer i ruteprogrammet 2014/15
Cockpitview
18-08-2014, 14:08
Thai åpner Dusseldorf med 4 ukentlige.
Ruten opereres med 747-400. Samtidig går FRA ned til kun en daglig med TG.
Rykter sier også at Thai vurderer reduksjon fra samtlige skandinaviske flyplasser allerede til vinteren. Både Norwegian og EK/QR biter Thai hardt fra Skandinavia så utviklingen er naturlig. Jeg tror Thai med tiden vil se seg nødt til å betjene litt mer sekundære flyplasser for å få opp lønnsomheten.
Å sloss mot Arabere fra de største hubs er en garantist for en tapt kamp.
Samtidig har de en flåte som ikke ser ut til å treffe fremtidens behov.
Selv tror jeg løsningen for Thai i Europa er flere 787.
Det har du nok rett i. Vil ikke overraske meg om det blir reduksjoner i april/mai og sept/okt på flere ops. Kunne kanskje ha nedgradert til 772 i stedet men det vil i få fall bety mindre frakt, noe de er lite interessert i skjønner jeg.
Urolighetene i Thailand spiller vel også kanskje inn, og gjør det ekstra ille itillegg til konkurransen fra MEB3 etc
Chriscross
18-08-2014, 18:47
Når planlegges Oppstart av Dus?
Thailand hadde ambisiøse mål med en 10% økning i turismen i år, men det er allerede klart at dette ikke blir oppnådd. En stagnasjon blir sett på som 'best case' .. Så det er klart at, i et viktig marked som det skandinaviske, koblet med økniningen og tilgjengligheten i antall seter (DY/EK/QR), er det klart Thai vil slite litt .. En viss justering vil nok skje, men jeg vil tippe at dette ikke er permanent med mindre det oppstår ytterligere uroligheter.
Heller ikke så rart når en ser på billettprisene. Vurdere en Thailand tur i desember. Har tatt turen noen ganger og reiser turistklasse. Har aldri sett så lave priser i desember. Qatar, Emirates, DY og nå sist Aeroflot sender prisene nedover. Nå så jeg Aeroflot nede i 4300 kr med kun et kort stopp i Moskva. Da med avgang 10 des og retur 26 des. For øyeblikket ser det ut til at TG ligger på rundt 6300 kr for en billett i denne perioden. Men de kaster seg vel på en kampanje om ikke så lenge, tipper jeg. Hyggelig for oss som skal reise, men det må svi på bunnlinjen til selskapene som er med i denne bataljen.
Synes det alltid er smekkfullt på OSL - BKK og at billettprisene skyldes bra belegg. Flyr ruta 4-5 ganger per år.
Bedre å fly direkte til Thailand enn 2 x 7 timer med potensiell håpløs mellomlanding (som ofte er inkludert med Qatars billigste billetter) uansett hvor i Europa du bor.
Cockpitview
27-08-2014, 14:34
Fra 02SEP14
TG926 BKK-DUS / D2467 STD/BKK 0055lt STA/DUS 0700lt
TG927 DUS-BKK / D2467 STD/DUS 1315lt STA/BKK 0550lt
Fra 02SEP14
Que ...?? :wow:
Det er bare en uke til og flightene er ikke lastet opp ....
Cockpitview
27-08-2014, 15:51
02DEC14 skulle det være.
Ennå ikke inne, men dukker nok opp ... Dårlig forbindelse fra Norge - må via CPH og selv ikke der er tidene optimale ..
Cockpitview
27-08-2014, 16:48
Tidene er jo mer eller mindre de samme som fra/til OSL, så via DUS er neppe en vinner fra OSL uansett.
Superhai
27-08-2014, 16:48
Dårlig forbindelse fra Norge - må via CPH og selv ikke der er tidene optimale ..
Tror ikke DUS-ruten primært er for nordmenn, det er mange andre alternativ som er bedre - så det er vel mest for spesielt interesserte.
Nei, det er nok så .. men det er jo plenty av 'spesielt interesserte' her på forumet .. ;)
grindstein
28-08-2014, 07:55
Uroligheter i Thailand? Her er det så rolig som aldri før. Var her nede mens det enda var portforbud. Kom hjem 17 juni. Dro tilbake 26 juli, og er her enda. En gang på mine 8 uker her nede sålangt i år har jeg sett soldater i bybildet, og det var den kvelden portforbudet ble opphevet i Pattaya. Når det gjelder situasjonen her nede er det kun svada norsk media kommer med.
petter380
28-08-2014, 20:35
Nei, det er nok så .. men det er jo plenty av 'spesielt interesserte' her på forumet .. ;)
Hehe, skal selv fly NRT-DUS-OSL i januar ;) DUS er nok for å kapre pax fra øst NL og Beliga, samt vest Tyskland hvor det er mange store og viktige byer som Cologne.
Når man sjekker nettsiden til Thai ser det ut til at FRA er tilbake med 2 daglige avganger i desember, så lurer på om det blir noe av DUS.
Når man sjekker nettsiden til Thai ser det ut til at FRA er tilbake med 2 daglige avganger i desember, så lurer på om det blir noe av DUS.
Kveldsavgangen er daglig unntatt onsdag.
Kveldsavgangen er daglig unntatt onsdag.
Det er jo så godt som daglig ;) De første ryktene gikk ut på at 920/921 skulle kanseleres samtidig som de skulle starte opp DUS, noe som viste seg å være langt fra sannheten. Men dette er jo TG, så man vet jo aldri helt hva man egentlig får, før man sitter ombord.
Ser ut som BKK-CPH-HKT og BKK-ARN-HKT rutene vil bli redusert ned til 777-200ER, mens frekvensen på 2 ukentlige på begge opprettholdes, samt at business class skal selges som premium economy i følge airlineroute.net