PDA

View Full Version : Kan vi få en egen kategori for Bonusprogrammer?


Bizflyer
23-05-2006, 12:48
De siste dagene har det vært mye snakk om bonusprogrammer osv.

Jeg kunne tenke meg at det ble opprettet en hovedkategori på forumet med Bonusprogrammer. Så kunne man hatt en tråd for hvert flyselskap. Noe a la det de har på flyertalk.

Kunne godt tenke meg at innholdet kunne være noe lignende det jeg har satt opp for SAS her:

Scandinavian Airlines (SAS)
Allianse: Star Alliance
Bonusprogram: Eurobonus
4 nivåer. Opptjening på alle ruter bortsett fra innenriks i Norge og en del innenriks Sverige. Poengbasert opptjening. 100% i economy, 150% i Economy Flex/Extra 200% i Business/Full pris på SK metall. I alliansens metall 100% i economy, 200% i business.
Opptjente poeng utløper etter 5 år.

Basic: Kvalifiseringskrav: Må ha en flygning for å få utdelt kortet.

Silver: Kvalifiseringskrav: 20000 grunnpoeng innen ett år. Fordeler: 15% mer poeng på opptjening, innsjekk på business class insjekk, prioritet på venteliste.

Gold: Kvalifiseringskrav: 45000 grunnpoeng innen ett år, eller 25 kvalifiserende flygninger (dvs på fullpris/discounted business) Fordeler: 25% mer poeng på opptjening. Høyeste prioritet på venteliste, Star Gold innsjekk, Start Gold loungeadgang.

Pandion: Kvalifiseringskrav: Invitation Only. Fordeler: Det meste.


Hvis noe tilsvarende kunne være første posten på hver tråd, så kunne man jo legge til innlegg etter hvert når det kom interessante nyheter/tilbud fra selskapene.

Kan det være interesse for noe slikt??

BF:cool2

Utflyttet
23-05-2006, 12:52
Skal vi først kpiere FT så ta nå med de trådene de fleste store forumene der har med linker til alt mellom himmel og jord som er relevant for selskapene, etc.

-A

LN-MOW
23-05-2006, 12:55
Hmm ... den faar nok vente til CK kommer hjem fra ferie, men jeg mistenker at det vil bli et 'spoekelsesforum'. Det er da ikke saa mange innlegg om saken?
Men det kunne kanskje inspirers til et norsk 'flyertalk' og faa inn litt nye medlemmer med bonusinteresse?

Mener imidlertid aa huske at vi naa har maks antall underforumer og at det ikke kan oekes foer Richard oppgraderer til neste versjon ...

Anyway - denne er for CK. Send ham en mail - traaden havner nok mange sider bakover foer han kommer hjem.

Noen andre med synspunkter?

Utflyttet
23-05-2006, 13:01
Det kommer nok ikke til å bli så stor aktivitet, men for de somhar interessen for hva moro slike programmer kan brukes til så er det et glimrende sted å samle info og ha for å referere andre til, pluss at vi kansje får opplyst litt tli ellers uvitende folk på forumet her. ;)

-A

dc-8-63
23-05-2006, 15:20
....hmmmm hvis du skriver en detaljert beskrivelse av under forumet paa baksiden av en Samsung 30" LCD HDTV (Opploesning 1380x1024) og sender den til Scanair-Forum Plaza - Suite 777 , Winslow, Bainbrigde Island....saa skal vi nok faa en sving paa det(Helst FedEx):p

Superhai
23-05-2006, 18:32
Jeg tror de fleste postene kommer til å havne i hovedforumet likevel. Men skal det opprettes og være interessant så holder med et underforum.