View Full Version : Gudd Fraidai fra Forus!
sirpjalle
15-08-2014, 06:40
God morgen folkens.
Ca. T-4 timer, så er det helg og sette seg i bilen, avlevere unger og komme seg nordover og barnedåp for en liten kar på noen måneder!
Får vel bare sette i gang og kjøre på da!
Ha en fin en forumister! :)
God morgen fra Sandaker. Alltid like deilig og stå opp tidlig når man var hjemme etter midnatt. En tur til skogen kaller før jeg kan ta en fortjent helg. Ha en fin dag
SudCaravelle
15-08-2014, 07:03
Helg ja.. Det må feires.
Fint lite nytt å melde fra Indonesia. Nasjonaldagen i Singapore fikk vi med oss og om to dager er set jaggu Indonesias nasjonaldagen også. Hipp hurra.
Nyt helgen.
ATC-flyradar
15-08-2014, 07:25
God morgen fra Oslo nord av Sinsenkrysset - 13m5 grader og lett overskyet - det blir du ikke brun på kroppen.
Ha en god helg folkens.
Jan
Geiraage
15-08-2014, 07:46
God morgen fra de indre delene av Østfold, avspasering i dag, får komme seg opp i stigen og male ferdig huset.
Ha en flott dag forumister!
jcnorway
15-08-2014, 07:50
God morgen fra hovedstaden!
Her nærmer klokka seg 8 og det betyr at man snart skal traske ned en liten bakke og inn på jobben.
Blir godt med helg ja :)
Helg ja.. Det må feires.
Fint lite nytt å melde fra Indonesia. Nasjonaldagen i Singapore fikk vi med oss og om to dager er set jaggu Indonesias nasjonaldagen også. Hipp hurra.
Nyt helgen.
Synes du kledde neglelakken :lol:
Goooo morgen fra Trondheim
Trist å sette fra seg demo-bilen i dag, men førerkortet holdt heldigvis.....:)
Når du har en Race-satt R-bil i kontroll, er det fint lite som kjører fra deg....motorsykler inkludert !!
Ha en fortreffelig fredag :) :) :)
flappflapp
15-08-2014, 08:29
God morgen fra fjellet, ble tidlig helg for vår del da det var mulig å ta et par fridager og komme seg inn på svigers' hytte en tur før det verste regnværet setter inn utpå lørdagen. Må vel snart kreke oss ut av loppekassen og få trukket garnene vi satt i går, slik at middagen er sikret.
Desserten er det ikke noe problem å fikse, det er et fantastisk multe-år her oppe. :D
God helg alle sammen!
God kveld fra SYD
Bare et kort hopp videre til AKL før det er leggetid. Boarding påbegynt...
Ha en fin fredag forumister :)
Bizflyer
15-08-2014, 10:48
TGIF fra det Sørlandske!
Ser ut til at vi slipper regn i dag. Solen er fremme, og himmelen er blå. Tror det må feires med litt drikkevarer i aften.
Men først må arbeidsdagen gjøres ferdig.
God kveld fra SYD
Bare et kort hopp videre til AKL før det er leggetid. Boarding påbegynt...
Så du kom deg omsider så langt? Og overlevde 4,5+15,5 timer bak i bussen?
Twin Otter
15-08-2014, 12:07
God middag fra Stavanger. Fortsatt litt hanglete etter en ganske heftig forkjølelse forrige helg. Men det humper og går for det. Har besøk av opphavet i nye leiligheten. Greit å ha en mor som er god på praktiske løsninger og sånn. Blir plutselig litt mer orden i sysakene da. Så det ligger an til en shoppingrunde i dag. Handlelista begynner å bli lang. :drunk:
I morgen ramler resten av klanen inn på pizzafest så det blir nok bra. Ha en god helg forumister!
robertaas
15-08-2014, 13:13
God og fredelig dag fra tiggerstaden. Det er lenge siden siste helg jeg har vært landfast i Norge, men jeg har jo hauger med reiser å fylle med innhold og bookinger og så har jeg endel tusen bilder fra de siste turene som jeg enda ikke har gått gjennom.
Ha en god en alle som er i planleggingsmodus.
AirbusTrond
15-08-2014, 14:25
God dag fra Skopje! En by som overrasker positivt - artig blanding av gammelt og nytt, bare noen få hundre meter mellom følelse av tyrkisk basar til enorme monumenter. Nettopp ferdig med en utmerket lunsjtallerken med lokale spesialiteter, et par pils, Sprite og vann - 100 kr. Taxi fra busstopp til hotell 13 kr.... I morgen videre i Ohrid. God heLG!!
Ah .. Skopje .. Sist jeg var der var det krig og vi skulle hente en ladning soldater...
God mørning, ja. Sitter og venter på at Svigermor skal våkne så jeg kan få kontoret mitt ... I mellomtiden har bikkjene og jeg det helt ålreit her på terassen.
God fredag!
Ble en hektisk morgen, familie måtte ha visum til Kina, hastesak. Papirene fra Kina var kraftig forsinket fra Kina og ankom Oslo hvor vi fikk sendt en stoppmelding til terminalen. Ikke noe problem sier Posten. Familien reiser innover kl 3 til Oslo for å hente dokumentene på terminalen i Oslo og stå på ambassaden når den åpner. 6:11 plinger det på telefonen: "Sendingen er ankommet terminal og blir videresendt - 4606 Kristiansand S". Krisen er komplett. Jeg rykket ut kl 7 til terminalen i Kristiansand og fikk ut sendingen her og scannet dokumentene, heldigvis godtok de kopier. En time etter åpningstid var visumene (1 års ubegrenset passeringer) i passene. Jeg ble dagens helt og fikk beskjed om at gave fra strømstadbåten venter i bilen :D
Ellers blir det å slenge seg i sola som plutselig dukket opp i Kristiansand. Helgen byr på laksefiske i Otra. Så jeg en pils i kjøleskapet ved siden av rekene? :D
Ha en flott dag alle sammen.
robertaas
15-08-2014, 15:41
God dag fra Skopje! En by som overrasker positivt - artig blanding av gammelt og nytt, bare noen få hundre meter mellom følelse av tyrkisk basar til enorme monumenter.
Da jeg var der sist høst var det meste av sentrum under ombygging under prosjektet "Skopje 2014" hvor de lagde monumentale bygnnger i Las-Vegas-Klassisistisk stil som mange lokale mente var helt malplassert.
Hadde de fake tegneserie-resturant-skipene på elvebredden blitt ferdige? Og hadde de klart stappe enda flere statuer inn i sentrum? Det var jo en skog av dem i på alle plasser. Og har de endelig turt sette navn på den største statuen?
AirbusTrond
15-08-2014, 18:51
Da jeg var der sist høst var det meste av sentrum under ombygging under prosjektet "Skopje 2014" hvor de lagde monumentale bygnnger i Las-Vegas-Klassisistisk stil som mange lokale mente var helt malplassert.
Hadde de fake tegneserie-resturant-skipene på elvebredden blitt ferdige? Og hadde de klart stappe enda flere statuer inn i sentrum? Det var jo en skog av dem i på alle plasser. Og har de endelig turt sette navn på den største statuen?
Det meste ser ut til å være på stell. Mye for turistene (ikke mange) å ta bilder av. Ser jo temmelig kitschaktig ut, og spesielt regjeringsbygget virker jo ekstremt, med egen bro med statuer. Så en båt litt borti elva som virket å være ferdig, mens den nærmest denne var under bygging. Sendte et bilde til min ingeniørbroder slik at han skulle få klø seg litt i hodet. Jeg foreslo elveubåt! :lol
Grekerne tåler vel ikke at rytteren får sitt egentlige navn, og det er kanskje enda mer provoserende når det ikke er uttalt...
braathens26
15-08-2014, 21:41
Så bra ut dette SUD. Vi får skrape sammen grunker.
robertaas
15-08-2014, 22:43
Det meste ser ut til å være på stell. Mye for turistene (ikke mange) å ta bilder av. Ser jo temmelig kitschaktig ut, og spesielt regjeringsbygget virker jo ekstremt, med egen bro med statuer.
Du blander muligen sammen med det arkeologiske museet.
https://lh6.googleusercontent.com/-OgFgQCnxDPo/UnwKSIG1bZI/AAAAAAAAHmA/jzoqNXYqMa0/s912/IMG_0420.jpg
Og da fikk man tatt helgen for andre gang...
Først hjemme i 22-tiden, fikk slappet av en times tid. Først ringte teamleder, så ringte sjefen. Så måtte jeg kjøre på jobb igjen for å gjøre det jeg trodde jeg hadde glemt, bare for å finne ut at feilen lå hos de jeg skulle sende det jeg trodde jeg hadde glemt å sende til :rolleyes:
Ha en bedre helg enn jeg har hatt hittil :)
AirbusTrond
16-08-2014, 18:43
Det stemmer - jeg blandet, og skjønte det om kvelden! Pussig da at det var stort politioppbud da jeg slentra forbi. Ellers lunsj og middag rett over der, faktisk.