PDA

View Full Version : La hotell legge ut for taxi?

KristianSk
06-08-2014, 22:07
Hei,

Leste et sted på internett om en som sa han pleide å la hotellet legge ut for taxiturer til hotellet. Har de fleste hoteller kontanter liggende for å tilby dette?

Tenker jeg skal prøve på Intercontinental Hong Kong imorgen, men sørger nok for å ha noen kontanter i bakhånd.

Ville vært veldig greit å få dette på hotellregningen ved utsjekk.

VC-10
06-08-2014, 22:30
Høres spesielt ut - dette er da stengt tar ikke noe hotellet har noe med!?

Bacardi
06-08-2014, 22:38
Gjorde dette en gang (jobbet før på norskt hotell). Forsåvidt uproblematisk, og kan sammenlignes med et annet veldig vanlig utlegg - blomster.

Ville dog mailet de for å høre deres policy på utlegg, men vil tro alle 4+-stjernes hoteller tilbyr å legge ut for tjenester som taxi dersom gjesten vil ha dette på tab.

Bizflyer
07-08-2014, 00:33
Det går vel greit om du bestiller transport gjennom hotellet. Men for en vanlig takstameter taxi tror jeg du sliter om du vil ha hotellet til å legge ut for deg.

Intercont Hong Kong har sikkert en stor Mercedes S klasse som kan hente deg til en ublu pris.... Og putte det på hotellregningen din...

Chriscross
07-08-2014, 08:45
Mulig hotellet kan legge ut for deg og sette det på regningen, men ville da regnet med at de tok 10% for bryet.

apeks
07-08-2014, 08:58
Har reist ganske mye selv i jobb, men dette har jeg ikke tenkt på.
Men hva er egentlig poenget ?

Er det å slippe å ta ut kontanter og betale selv, eller er det en kvittering mindre til reiseregningen som er cluet her ? :)

jb1
07-08-2014, 09:04
Mange steder i verden kan man be hotellet om aa hentes. Dette kan vaere praktisk paa steder hvor man er helt blank i geografien, sikkerheten er et problem eller man ankommer midt paa natten. Da legges det ofte til paa regningen. Paa store kjedehoteller kan nok dette ordnes lett mot et ekstra gebyr.

Hypern
07-08-2014, 09:08
På steder hvor man står i fare for å bli lurt kan man gjøre dette (feks Bangkok), er det et sted man ikke blir lurt så er det Hong Kong. Men nå synes jeg Hong Kong er et litt spesielt sted å ta taxi fra flyplassen i da, da toget funker svært effektivt og man har på de to stoppene (Kowloon og Hong Kong) gratis skyttelbusser ut til en mengde hotell.

Fnate
07-08-2014, 12:28
Gjør ofte dette i Asia. Spør hotellet om transport til *****, så foreslår de hotellbil eller taxi. Jeg velger taxi, og sier ja til at de orger betalingen. Kan ikke huske å ha fått noen veldig feile priser på det.

Om jeg er i uggabuggabygda, så gir jeg noen bols (ikke eggelikøren) og en flaske brus til sjåffen, så venter han og kjører meg greit tilbake. sist gjort på Fly & Øl på Koh Samui

KristianSk
07-08-2014, 12:28
Takk for svar!

Har reist ganske mye selv i jobb, men dette har jeg ikke tenkt på.
Men hva er egentlig poenget ?

Er det å slippe å ta ut kontanter og betale selv, eller er det en kvittering mindre til reiseregningen som er cluet her ? :)

Slippe kontanter, en mindre kvittering, og ikke minst - om man er på et nytt sted er det ofte vanskelig å vite hva taxituren vil koste (og jeg hater kontanter).

På steder hvor man står i fare for å bli lurt kan man gjøre dette (feks Bangkok), er det et sted man ikke blir lurt så er det Hong Kong. Men nå synes jeg Hong Kong er et litt spesielt sted å ta taxi fra flyplassen i da, da toget funker svært effektivt og man har på de to stoppene (Kowloon og Hong Kong) gratis skyttelbusser ut til en mengde hotell.

Alene med fire enheter bagasje foretrekker jeg taxi av praktiske hensyn og ikke minst tyveri.. :)

Hypern
07-08-2014, 13:14
Takk for svar!

Alene med fire enheter bagasje foretrekker jeg taxi av praktiske hensyn og ikke minst tyveri.. :)

Sant. Men tilbake kan man ta toget (om man er så heldig og flyr et selskap som har innsjekk av bagasje på togstasjonen, og det funker fett også)

Fnate
07-08-2014, 16:14
Sant. Men tilbake kan man ta toget (om man er så heldig og flyr et selskap som har innsjekk av bagasje på togstasjonen, og det funker fett også)

Det er sant. Funker som ei kule.