PDA

View Full Version : Spansk viking


vingtor
22-05-2006, 11:07
Jeg fløy til Barcelona sist torsdag, og flyet vårt parkerte rett ved siden av en SAS MD-87 med spansk registrering. Jeg hadde ikke med kamera selv, men fant
disse (http://www.aviationcorner.net/gallery.asp?registration=EC-JRR) på nettet.

Nils

T J Johansen
24-05-2006, 18:27
Og her en annen maskin med SAS historie. Litt tilbake i tid da... Tidligere SE-CCF Yngve Viking tilbringer tid i sola i Cordoba.

http://www.airliners.net/open.file/0216706/L/

Trygve

T J Johansen
24-05-2006, 18:32
Og slik så den ut før!

Trygve

G-COLE
29-05-2006, 23:05
Tenk å kunne fått denne maskinen hjem til Norge igjen ! -Akk og ve...

LN-MEH
31-05-2006, 22:36
Ja det hadde vært noe det ja!:)

Falcon
17-06-2006, 11:00
Det samme slår meg. Når den kjerra når slutten for sitt operative liv burde man få den hjem til Skandinavia (Norge). Bortsett fra ølvomma er flyet tydeligvis utstyrt med tanker i cabin, og det burde derfor ikke være altfor vrient å lage noe som ligner på fordums storhet.

Denne visste jeg ikke om, Trygve. Takk for at du deler med oss. :up:


Vingtor: Bra tips - pussig å se spansk reg på de flyene. Alle flaggene blir jo _den_ sildesalaten.

md80forum
25-06-2006, 13:13
Originally posted by vingtorJeg fløy til Barcelona sist torsdag, og flyet vårt parkerte rett ved siden av en SAS MD-87 med spansk registrering.

http://www.scanair-forum.net/forums/read.php?TID=11376

T J Johansen
26-07-2006, 13:41
Har i litt tid prøvd å finne ut om den siste gjenværende norske SAS DC-7C fremdeles er i live, eller om den har blitt hugd etter å tilbrakt de siste 30 årene på bakken i Port Sudan. Fikk nylig en link på en av Yahoo's diskusjonsgrupper hvor det var et bilde av LN-MOB sittende på flyplassen i Port Sudan for et par år siden. Maskinen var brukt som "gun-runner" i midt-østen og Asia på 70 tallet, før den ble strandet i Sudan i 1976. Her er en link til historien og bildet på nettet;
http://www.ruudleeuw.com/tmp-photos-2.htm

Her er også et par bilder av flyet tatt i bedre dager!

http://www.airliners.net/open.file/108704/L/
Her er LN-MOB i glansdagene hos SAS.

http://www.airliners.net/open.file/411288/L/
Her som N8216H hos ADCO på 70 tallet.

Som jeg forstår det så flys det inn en masse nødhjelp til akkurat Port Sudan, og jeg lurer derfor på om det finnes noen hjelpeflygere her på forumet som har vært der, og kan bekrefte at flyet fortsatt er på stedet?

T J

sirpjalle
24-01-2007, 13:44
Mener at jeg har lest at dette flyet flyr fra Spania til Norge for SAS, men opereres av SpanAir. Men jeg husker feil? Men fant iallefall noe info:

Fant denne infoen på jetphotos.net: http://www.jetphotos.net/viewphoto.php?id=5853437

Another very great surprise this day with this full SAS c/s and titles but with Spanish registration ! Used by Spanair to increase flight between BCN and Balearic Islands...

Nyeste bilder er fra Januar i år.

Finner flere bilder her: http://www.airliners.net/search/photo.search?regsearch=EC-JRR&distinct_entry=true

RolfL
24-01-2007, 14:33
För info så är det väl följande SAS DC-9-87 som nu flyger för Spanair med spansk registrering: EC-JRR ex LN-RMH , EC-JSU ex LN-RMK , EC-JTK ex OY-KHW (dessa tre i SAS målning) samt EC-JYD ex SE-DIB (i Star målning)

RolfL
24-02-2007, 16:58
Originally posted by T J Johansen
Har i litt tid prøvd å finne ut om den siste gjenværende norske SAS DC-7C fremdeles er i live, eller om den har blitt hugd etter å tilbrakt de siste 30 årene på bakken i Port Sudan. Fikk nylig en link på en av Yahoo's diskusjonsgrupper hvor det var et bilde av LN-MOB sittende på flyplassen i Port Sudan for et par år siden. Maskinen var brukt som "gun-runner" i midt-østen og Asia på 70 tallet, før den ble strandet i Sudan i 1976. Her er en link til historien og bildet på nettet;
http://www.ruudleeuw.com/tmp-photos-2.htm

Her er også et par bilder av flyet tatt i bedre dager!

http://www.airliners.net/open.file/108704/L/
Her er LN-MOB i glansdagene hos SAS.

http://www.airliners.net/open.file/411288/L/
Her som N8216H hos ADCO på 70 tallet.

Som jeg forstår det så flys det inn en masse nødhjelp til akkurat Port Sudan, og jeg lurer derfor på om det finnes noen hjelpeflygere her på forumet som har vært der, og kan bekrefte at flyet fortsatt er på stedet?
T J

Och för information så förstördes N8216H i Port Sudan nu i februari 2007 ! "It is no more".

Fellowship
24-02-2007, 17:25
Og som det sto om i en fototråd på hoveforumet, så skal altså nå OY-KHF fly for Spanair med Star Alliance - farger!

T J Johansen
27-02-2007, 21:23
Hei Rolf,

Fikk nettopp samme informasjon fra en Yahoo propliner group jeg abonnerer på. Da er siste Norske DC-7C historie. Farvel "Seven Seas" :cry:

Trygve

OJB
28-05-2007, 22:58
Originally posted by Fellowship

Og som det sto om i en fototråd på hoveforumet, så skal altså nå OY-KHF fly for Spanair med Star Alliance - farger!
Hva med LN-ROZ som står på OSL? Den sto der sist fredag utenfor STS som vist på bildet under tatt fra SK4023. Noe uklart på grunn av risting i flyet.
Den står fortsatt i Star Alliense med Spanair titler.

OJB
06-06-2007, 09:48
-ROZ står fortsatt på OSL med stadigvekk høyre motordeksel nede. Noen som vet hvilke problemer de eventuelt har med kjerra? Skal den i drift for SK eller JK ?