View Full Version : God lørdag fra Oslo
Mornings her fra hovedstaden. Frokost er inntatt og kan konstatere vi allerede har et minst en regnskur til nå i dag. Ut for noen ærend, og kanskje man skal få fikset hotell i Amsterdam for høstturen snart?
Ha en fin dag
God morgen fra. Lillestrøm .... Regn her også, høsten også til AMS, fjerde gang på Doubletree på stasjonen. Så perfekt beliggenhet, spesielt for de med miniforumist ;)
robertaas
02-08-2014, 09:29
God morgen fra AMS. KLM har problemer, har fått både kanselering og forsinkelse. Men det er bedre å være strandet i Amsterdam enn i Nairobi hvor det ble slitsomt utover natten.
Ha en god en alle som er på tur hjemover.
God morgen fra Løkken i Danmark. Etter litt mye øl og litt lite søvn skal man nok en gang klatre opp på sykkelen. Fredrikshavn neste.
Ha en fjong dag.
ATC-flyradar
02-08-2014, 10:30
Morn fra Oslo nord - vi fikk en skikkelig regnbyge noe før klokken 7 denne morgen - ikke nok til å få vekk alt det gule og tørre plener - med det lå noen dammer etter dette.
Ha en god lørdag der du er :)
Jan
Bizflyer
02-08-2014, 10:37
Mårnings fra det Sørlandske!
Har følt meg litt klein et par dager, og kan bare konstatere at 10 timers søvn ikke gjorde meg til et bedre menneske i dag heller desverre. Kjedelig å hangle når det både er sommer og lørdag. Grått ute og det trues med regn og mer regn i morgen også. Blir nok en slake-helg og det passer egentlig greit formen tatt i betraktning.
og kanskje man skal få fikset hotell i Amsterdam for høstturen snart?
Rennesaince er glimrende. Gode rom og sentral beliggenhet og frokosten er super. Ellers skal visstnok Waldorf Astoria ha åpnet nytt hotell i AMS. Du kunne jo teste det ut for oss??
God morgen fra Løkken i Danmark. Etter litt mye øl og litt lite søvn skal man nok en gang klatre opp på sykkelen. Fredrikshavn neste.
Sykkel og ikke heffalomp?? Skandale!!
Det er 54 km fra Løkken til Frederikshavn via Hjørring, og 54,4 km via Vrå. Og så er det garantert motvind hele veien.
Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt taxi til Vrå og tog derfra til Frederikshavn (hvis du ikke har råd til taxi hele veien da......)
De gærne har det godt, men de blinde har det bedre. For de ser jo ikke hva de gærne gjør....
robertaas
02-08-2014, 11:05
De har flere spotterbalkonger her på AMS. Ser en stor en på taket hvor det også står et fly. Noen som vet hvordan man kommer seg opp dit?
De har flere spotterbalkonger her på AMS. Ser en stor en på taket hvor det også står et fly. Noen som vet hvordan man kommer seg opp dit?
Du må landside, og trappen opp skal ligge mellom Arrival Hall 1 og 2
http://www.schiphol.nl/Travellers/Shop/ShoppingSchipholPlaza/PanoramaTerrace.htm
Den er landside, i etasjen over innsjekk. Er skiltet i nærheten av KLM-innsjekk, ligger sammen med en restaurant m.v..
Twin Otter
02-08-2014, 13:44
God ettermiddag fra Stavanger. Sløv start på dagen her. Var sjåfør for noen venner som skulle med Aegean til CHQ i går kveld som endte med å gå klokken 0430 i morges. Men nå begynner jeg å våkne til live. Godt det er helg. Noe indretjeneste må nok påberegnes. I tillegg må kaffelageret fylles opp og man har en hybel man skal vaske ut av. Nok å gjøre.
haakonks
02-08-2014, 13:45
God formidag fra LH First Terminal!
Kona er på speiderleir, så da passer det bra å ta en kjapp tur for å brenne av noen poeng! ;)
robertaas
02-08-2014, 19:11
Takk Martin og Discus, å gå ut av flyplassen og inn igjen på AMS er ikke høyt prioritert.
Takk Martin og Discus, å gå ut av flyplassen og inn igjen på AMS er ikke høyt prioritert.
Det er en takterrasse inne også, på taket av D tror jeg, usikkerpå om det er på Schengen eller Non-Schengen
robertaas
02-08-2014, 21:34
Det er en takterrasse inne også, på taket av D tror jeg, usikkerpå om det er på Schengen eller Non-Schengen
Joda, var der idag, var i andre etasje ved starten av pir D på Schengen-siden, det hvor det er grønnt innredningstema. Så det var takterrasse en etasje over både mot E og mot C (med fly), det var muligens samme terasse.
God morgen fra. Lillestrøm .... Regn her også, høsten også til AMS, fjerde gang på Doubletree på stasjonen. Så perfekt beliggenhet, spesielt for de med miniforumist ;)
Rennesaince er glimrende. Gode rom og sentral beliggenhet og frokosten er super. Ellers skal visstnok Waldorf Astoria ha åpnet nytt hotell i AMS. Du kunne jo teste det ut for oss??..
Endte opp med Park Plaza Victoria. Forhåpentlig får jeg nydt godt av Consiergestatusen mens jeg fortsatt har den.
Nå har jeg riktignok aldri prøvd f.eks Conrad, men Hiltonkjedens hoteller forsøker jeg unngå da jeg stort sett har endt opp og bli skuffet, og er jo ofte definisjonen på sjelløs....Thon er jo ofte nesten bedre.
Ellers er Amsterdam en dyr på ift til hoteller i helgene hvis man ikke vil bo usentralt eller i et kott. Muligens det er Amsterdam Maraton som drar opp den helgen...og halveis derfor jeg er der i form at jeg skal løpe halvmaraton der på søndagen ;)
Endte opp med Park Plaza Victoria. Forhåpentlig får jeg nydt godt av Consiergestatusen mens jeg fortsatt har den.
Nå har jeg riktignok aldri prøvd f.eks Conrad, men Hiltonkjedens hoteller forsøker jeg unngå da jeg stort sett har endt opp og bli skuffet, og er jo ofte definisjonen på sjelløs....Thon er jo ofte nesten bedre.
Ellers er Amsterdam en dyr på ift til hoteller i helgene hvis man ikke vil bo usentralt eller i et kott. Muligens det er Amsterdam Maraton som drar opp den helgen...og halveis derfor jeg er der i form at jeg skal løpe halvmaraton der på søndagen ;)
Bodde der i desember. Ble oppgradert til BC rom, men det bar godt preg av at det var noen år gammelt. Krangla bra med de i restauranten om gratis frokost, så endte med å måtte få resepsjonen til å kreditere den ved avreise.
Ellers super beliggenhet og bra bar;)