PDA

View Full Version : SAS Plus Saver - hvilken kabin på longhaul?

raider66
29-07-2014, 18:41
Hei!

Jeg ser at SAS opererer med minst to prisalternativer innen hver av konseptene Go, Plus og Business på sine langruter over Atlanteren.

SAS Plus Saver er flere hundrelapper billigere enn SAS Go Flex på mange avganger.

Mitt spørsmål er: Ved kjøp av SAS Plus Saver, sitter man da i SAS Plus kabinen eller sammen med de andre i Go?

Beste hilsen Espen

Star Flyer
29-07-2014, 18:43
Hei!

Jeg ser at SAS opererer med minst to prisalternativer innen hver av konseptene Go, Plus og Business på sine langruter over Atlanteren.

SAS Plus Saver er flere hundrelapper billigere enn SAS Go Flex på mange avganger.

Mitt spørsmål er: Ved kjøp av SAS Plus Saver, sitter man da i SAS Plus kabinen eller sammen med de andre i Go?

Beste hilsen Espen

SAS Plus - uansett Saver eller ikke, så sitter du i SAS Plus. Samme med Business Saver (som er Business).

God tur! :)

Are G
29-07-2014, 18:51
Saver er vel bare at man er borte natt til søndag?

raider66
29-07-2014, 19:01
Takk for oppklarende tilbakemelding!!

Beste hilsen Espen :-)

Basse-HAU
30-07-2014, 17:04
Her er det vel fle(x)ksibilteten man betaler for i GO, som gjør at differansen ikke er så stor.

LN-RRA
30-07-2014, 23:31
Forklaring på bookingklassene til SAS:
(Man sitter i klassen som navnet tilsier, Go i Go, Plus i Plus og Business i Business på interkontinentale flyvninger)

SAS Go
Endring: Endring er tillatt mot gebyr. Kan endres opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.
Refusjon: Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart.

SAS Go Flex
Endring: Endring er tillatt innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.
Refusjon: Billetten og drivstofftillegg er refunderbart. Delvis brukte billetter kan gi begrenset refusjon.

SAS Plus Saver
Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.
Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før avreise. Drivstofftillegg er refunderbart før avreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter avreise.

SAS Plus
Endring: Endring er tillatt innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.
Refusjon: Billett og drivstofftillegg er refunderbart. Delvis benyttede billetter kan gi begrenset refusjon.

SAS Business Saver
Endring: Endring er tillatt mot gebyr innen samme prisnivå. Kan kjøpes opp til høyere pris mot prisdifferansen i tillegg.
Refusjon: Billetten er refunderbar mot gebyr før utreise. Drivstofftillegg er refunderbart før utreise. Billett og drivstofftillegg er ikke refunderbart etter utreise.

SAS Business
Refusjon: Billett og drivstofftillegg er refunderbart. Delvis benyttede billetter kan gi begrenset refusjon.

Det forekommer at SAS Plus Saver kan være billigere enn SAS Go, med de restriksjoner som evt. måtte forekomme.