FlightDeck
29-07-2014, 10:17
Carlson Rezidor skal som kjent lansere en ny hotellkjede - Radisson RED. Ser ikke ut som dette er omtalt på forumet.
Noen som vet om vi får noen slike hoteller i Norge?
http://skift.com/2014/02/20/hotels-bold-attempt-at-a-millennial-friendly-brand-gets-bashed-on-twitter/#5
http://carlsonrezidor.carlsonnewsroom.com/wp-content/uploads/2014/02/Red-Fact-Sheet.pdf
Radisson Red “Lifestyle Select” gir et fascinerende innblikk i hvordan fremtidens hotellopplevelser vil arte seg, mens Quorvus Collection hyller 5-stjerners luksus på mesternivå. Carlson Rezidor har målsetning om å skape en portefølje med mer enn 60 Radisson Red hoteller og 20 Quorvus Collection hoteller på verdensbasis innen år 2020.
På Radisson® og Radisson Blu® America sin årlige forretningskonferanse i Minneapolis/Brussel den 18. februar, slapp Carlson Rezidor Hotel Group nyheten om at hotellkjeden vil lansere merkevarene Radisson Red og Quorvus Collection. Konseptet Radisson Red er designet og utviklet med ambisjon om å gi dagens hotellgjest morgendagens muligheter gjennom teknologiske nyvinninger. Quorvus Collection, et knippe fantastiske luksushoteller, vil speile og imøtekomme ønskene den moderne, kresne hotellgjesten har.
Radisson Red bringer gjesten fremtidens finesser på sølvfat
- Konseptene Radisson Red og Quorvus Collection representerer en gylden mulighet for Carlson Rezidor til å differensiere merkevarene våre ytterligere”, sa Trudy Rautio, President og Chief Executive Officer i Carlson Rezidor.
Konseptet Radisson Red vil revolusjonere hotellbransjen gjennom å gi gjesten helt nye opplevelser innen design, teknologi, personlig valgfrihet, service og effektiv tilrettelegging. Via en egen Radisson Red app kan gjesten eksempelvis sjekke inn, bestille mat, blomster og arrangere transport til og fra flyplassen – og selvsagt kontrollere alle fasilitetene på hotellrommet. Samtlige funksjoner i appen er designet ut fra gjestens ståsted, og listen over finesser og unike valg er herlig lang. Lifestyle Select henspeiler nettopp på det faktum at det er gjesten selv som bestemmer.
Både Radisson Red og Quorvus Collection lanseres samtidig i Europa, USA, Midt-Østen, Afrika og Asia i 2015. Det er likevel ventet at Quorvus Collection som har sterke vekstambisjoner på luksusmarkedet vil annonsere sine første medlemshotell allerede i løpet av andre kvartal 2014.
Luksushotellene som inngår i konseptet Quorvus Collection er unike, og vil gi gjesten opplevelser helt utenom det vanlige når det gjelder design, historikk og arkitektur. Hotellene vil befinne seg i byer, moderne bygninger, historiske bygninger og også kunne være deler av landemerker. Seks områder vil være hovedfokus; velvære, innfrielse av ønsker, design, underholdning, inspirasjon og kontakt – samtlige utviklet med tanke på å til enhver tid innfri gjestenes behov.
I forbindelse med selskapets nye merkevarestruktur, har Carlsons strategiske partner Rezidor og det italienske motehuset Missoni besluttet å avslutte utvikling og drifte av merkevaren Hotel Missoni fra og med 31.12.2013. De to siste hotellene, Hotel Missoni Edinburgh og Hotel Missoni Kuwait, vil ikke operere under navnet Hotel Missoni fra senest 30. juni 2014 selv om begge hotellene fortsatt er i Rezidors portefølje.
- Hotellprosjekter eid av tredjepart som er under utvikling i Oman, Qatar, Tyrkia, Brasil og Mauritius har blitt sagt opp av Rezidor eller er i forhandling med tanke på mulig konvertering til øvrige Rezidor-merker. Avgjørelsen er i tråd med selskapets langsiktige strategi og fokus på kjernemerkene Radisson Blu og Park Inn by Radisson. Vi vil gjerne takke Missoni for meget godt samarbeid og tilliten de har gitt oss gjennom årenes løp”, sier Wolfgang M.
Noen som vet om vi får noen slike hoteller i Norge?
http://skift.com/2014/02/20/hotels-bold-attempt-at-a-millennial-friendly-brand-gets-bashed-on-twitter/#5
http://carlsonrezidor.carlsonnewsroom.com/wp-content/uploads/2014/02/Red-Fact-Sheet.pdf
Radisson Red “Lifestyle Select” gir et fascinerende innblikk i hvordan fremtidens hotellopplevelser vil arte seg, mens Quorvus Collection hyller 5-stjerners luksus på mesternivå. Carlson Rezidor har målsetning om å skape en portefølje med mer enn 60 Radisson Red hoteller og 20 Quorvus Collection hoteller på verdensbasis innen år 2020.
På Radisson® og Radisson Blu® America sin årlige forretningskonferanse i Minneapolis/Brussel den 18. februar, slapp Carlson Rezidor Hotel Group nyheten om at hotellkjeden vil lansere merkevarene Radisson Red og Quorvus Collection. Konseptet Radisson Red er designet og utviklet med ambisjon om å gi dagens hotellgjest morgendagens muligheter gjennom teknologiske nyvinninger. Quorvus Collection, et knippe fantastiske luksushoteller, vil speile og imøtekomme ønskene den moderne, kresne hotellgjesten har.
Radisson Red bringer gjesten fremtidens finesser på sølvfat
- Konseptene Radisson Red og Quorvus Collection representerer en gylden mulighet for Carlson Rezidor til å differensiere merkevarene våre ytterligere”, sa Trudy Rautio, President og Chief Executive Officer i Carlson Rezidor.
Konseptet Radisson Red vil revolusjonere hotellbransjen gjennom å gi gjesten helt nye opplevelser innen design, teknologi, personlig valgfrihet, service og effektiv tilrettelegging. Via en egen Radisson Red app kan gjesten eksempelvis sjekke inn, bestille mat, blomster og arrangere transport til og fra flyplassen – og selvsagt kontrollere alle fasilitetene på hotellrommet. Samtlige funksjoner i appen er designet ut fra gjestens ståsted, og listen over finesser og unike valg er herlig lang. Lifestyle Select henspeiler nettopp på det faktum at det er gjesten selv som bestemmer.
Både Radisson Red og Quorvus Collection lanseres samtidig i Europa, USA, Midt-Østen, Afrika og Asia i 2015. Det er likevel ventet at Quorvus Collection som har sterke vekstambisjoner på luksusmarkedet vil annonsere sine første medlemshotell allerede i løpet av andre kvartal 2014.
Luksushotellene som inngår i konseptet Quorvus Collection er unike, og vil gi gjesten opplevelser helt utenom det vanlige når det gjelder design, historikk og arkitektur. Hotellene vil befinne seg i byer, moderne bygninger, historiske bygninger og også kunne være deler av landemerker. Seks områder vil være hovedfokus; velvære, innfrielse av ønsker, design, underholdning, inspirasjon og kontakt – samtlige utviklet med tanke på å til enhver tid innfri gjestenes behov.
I forbindelse med selskapets nye merkevarestruktur, har Carlsons strategiske partner Rezidor og det italienske motehuset Missoni besluttet å avslutte utvikling og drifte av merkevaren Hotel Missoni fra og med 31.12.2013. De to siste hotellene, Hotel Missoni Edinburgh og Hotel Missoni Kuwait, vil ikke operere under navnet Hotel Missoni fra senest 30. juni 2014 selv om begge hotellene fortsatt er i Rezidors portefølje.
- Hotellprosjekter eid av tredjepart som er under utvikling i Oman, Qatar, Tyrkia, Brasil og Mauritius har blitt sagt opp av Rezidor eller er i forhandling med tanke på mulig konvertering til øvrige Rezidor-merker. Avgjørelsen er i tråd med selskapets langsiktige strategi og fokus på kjernemerkene Radisson Blu og Park Inn by Radisson. Vi vil gjerne takke Missoni for meget godt samarbeid og tilliten de har gitt oss gjennom årenes løp”, sier Wolfgang M.