PDA

View Full Version : God søndag fra Tjøme

Someone
27-07-2014, 08:34
Halois. Ser at Storm melder 21 grader og torden, mens Yr hevder det blir 27 grader og pent idag. Så får vi se hva fasit blir. Seiltur i går og for første gang på 20 år badet selv jeg midtfjords. Retur til Oslo i dag. Ha en fin dag
http://img.tapatalk.com/d/14/07/27/8y9ara2u.jpg

ATC-flyradar
27-07-2014, 08:49
God morgen fra Oslo nord - da er hverdagen kommet igjen, etter 3 uker på øya Mallorca med bare sol og blå himmel. Dette er vel første gangen at vi ikke har fått en time med regnskyld. I morgen er det full rulle på jobb.

Ha en god søndag videre.

Jan

Chriscross
27-07-2014, 09:03
Ferien nærmer seg slutten. Blir å kjøre "sjefen" og eldstejenta til flytoget. De skal kose seg med buss for tog, men også innspisere innenrikskantinen for meg. Yngstemann og jeg drøyer til tirsdag. Angående Storm vs yr tipper jeg 27 grader og torden.

Var fasinerende i går hvordan tempen falt fra 32 til 22 grader på 15 min.

Hypern
27-07-2014, 09:03
Mornings fra Møre og Romsdal. En liten båttur på morgenkvisten før det blir buss til Åndalsnes og hjemreise med Norsk Somlebaner AS. Ryktene sier solslyng i dag også så ting kan ta litt tid i ferden mot hovedstaden. Like greit å ikke betale for maten selv i foreldrenes varetekt på sommerhuset. :p Sådan er når man jobber når alle andre har ferie og må utnytte helgene best mulig.

petter380
27-07-2014, 09:42
Var fasinerende i går hvordan tempen falt fra 32 til 22 grader på 15 min.

Enig! Hadde nettopp dusjet og satt ute og soltørket meg når himmelen åpnet seg. Sol + regn + 32c ga meg gode minner fra SIN-tiden min :)

I dag blir det nok en rolig og herlig dag før to arbeidsuker gjenstår før litt ferie. Kjekt å se folk komme tilbake da jeg ikke har hatt ferie enda!

Happy Sønday y'all! Heia Viking!!!

Discus
27-07-2014, 10:04
God morgen - det er overskyet i dag, og det var faktisk litt deilig. Ha en fin dag, med eller uten sol.

WF789
27-07-2014, 10:13
Mornings,
Ligger og sløver og prøver å finne ut hva jeg har glemt å pakke.
~90 minutter i tuboprop venter i forbindelse med sommerens pliktbesøk "hjemme."

KristianSk
27-07-2014, 11:47
God morgen fra flytoget OSL. Hyggelig møte med onkelpoliti i gaten hvor jeg begynte å rote det til for meg selv, stuptrøtt som jeg var.

Hei, hvor kommer du fra nå?
- London, jeg bor der
Har du vært noen andre steder?
- Ikke den siste uken, hehe. Hitill i år?
- "ramser opp landene jeg kommer på i farten", ærlig som jeg er slenger jeg på "det var vel de fleste, tror jeg"
Tror du?
- jeg reiser litt i jobben
Da skjønte han sansynligvis at jeg bare var en vanlig idiot.

Kragerø senere idag.

Ruby
27-07-2014, 12:20
God søndag fra Samui, dagen tilbrakt flat ut på stranden avbrutt av et og annet bad. Himmelens sluser har vert åpne de siste 15 minutter noe som er veldig fascinerende.
Nå blir det benkstrekk før middag om noen timer.
Ha en flott søndag da.

AirbusTrond
27-07-2014, 13:08
God morgen! Er vel første gang så lenge jeg har bodd i Oslo (18 år) at jeg har vært glad for skyer og regn. Det sier litt om varmen de siste dagene, ja.

Jobbesøndag for meg. Det er vel den siste søndagen jeg jobber, ser det ut til. Egentlig litt kjedelig det, for det blir jo mindre turnusfri og muligheter til å reise til ukurante tider etter hvert.

Ellers er det på tide å sette over et andebryst slik at jeg etter hvert kan få meg litt crispy duck! God søndag!

LN-MOW
27-07-2014, 13:55
G'morgen !! Her i vestsørøst er det fortsatt behagelig utetemperatur. Imidlertid skal det visst balle på seg litt og vi venter årets varmeste før det kommer en front igjennom og skal gi oss levelig temperatur noen dager. Airconditionanlegget kunne godt tenk seg litt hvile ..

Lang dag i går. Var i SC hos Svigers og det ble en del styr og sen hjemkomst. Menmen - sånn er'e.

Dagen skal tilbringes med å gjøre minst mulig.

storg
27-07-2014, 14:11
God ettermiddag fra Lillesand. Idag blir det å sette kursen mot Oslo, imorgen er det vist noe de kaller jobb. 6 uker siden sist, så det vil helst gå godt.

veos
27-07-2014, 15:17
God ettermiddag fra avgangshallen på OSL. Her er det fullstendig kaos, det ryktes om ødelagt bagasjebånd etter strømbrudd - men ingen informasjon til oss passasjerer...

Står i telefonkø til SAS for å endre billetten siden jeg åpenbart ikke rekker flyet mitt (har flyttet meg 40 centimeter frem på en time..).

God søndag :-)

thrace
27-07-2014, 15:32
Strømstans har jeg ikke hørt, men bagasjeanlegget står ja. Har ikke hørt noe estimat for tid for fix... God dag indeed!

Discus
27-07-2014, 15:43
Strømstans har jeg ikke hørt, men bagasjeanlegget står ja. Har ikke hørt noe estimat for tid for fix... God dag indeed!

Iflg. noe twitter-saker tidligere så var det en kortvarig strømstans på OSL tidligere i dag. Det er mange områder på Romerike uten strøm p.t. iflg. http://www.hafslundnett.no/

EDIT:
– Deler av bagasjeanlegget går, men den situasjonen som vi nå har kan ikke vare lenge, ellers må vi begynne å bære bagasjen ut, sier Ole Jørgen Holt Hanssen, vakthavende direktør Oslo Lufthavn.
http://www.nrk.no/ostlandssendingen/nesten-5.000-husstander-uten-strom-1.11851123

thrace
27-07-2014, 15:50
Syns lysene blinket litt tidligere, men mulig backupsystemet gjorde at vi ikke merket det like ille som i terminalen. Håper bare på rask fix, for både reisende og ansattes del.

veos
27-07-2014, 15:52
Hei.

Ja, strømstans ble fortalt av de som delte ut stoler til oss i kø. Nå ble imidlertid bagasjen min hentet, ført bort i hjørnet og behandlet manuelt uten bagasjelapp - så får vi se om den ender opp i riktig by i kveld!

Henshaw
27-07-2014, 15:54
Morn fra Fort Lauderdale, kom meg hit med et nødskrik, stappfull 757 fra AA. Til gjengjeld tok det ikke mer enn 30 min fra jeg forlot flyet til jeg sto på gata og det var mest fordi det var langt å gå fra gaten.

Twin Otter
27-07-2014, 16:43
God ettermiddag fra avgangshallen på OSL. Her er det fullstendig kaos, det ryktes om ødelagt bagasjebånd etter strømbrudd - men ingen informasjon til oss passasjerer...

Står i telefonkø til SAS for å endre billetten siden jeg åpenbart ikke rekker flyet mitt (har flyttet meg 40 centimeter frem på en time..).

God søndag :-)

Hei fra domestic loungen på OSL. Nå er jeg ganske glad for at jeg kun reiser med håndbagasje i dag. Visste det hadde vært et strømbrudd tidligere. Men jammen tok det tid å tråkle seg gjennom folkemengden. Sikkerhetskontrollen gikk lett som bare det. Nå ser det riktignok ut som at flyet mitt er noe forsinket. Men det overlever jeg forhåpentligvis.

Twin Otter
27-07-2014, 17:08
OY-KAT? Noen som har sett den? Skal etter planen operere SK4043 snart men kan ikke se at den har flydd siden i formiddag.

Martin
27-07-2014, 17:23
OY-KAT? Noen som har sett den? Skal etter planen operere SK4043 snart men kan ikke se at den har flydd siden i formiddag.

Ser den er forsinket til 19:00 nå.

Twin Otter
27-07-2014, 17:24
Ser den er forsinket til 19:00 nå.

I know. Så er spørsmålet om jeg skal prøve å plass på 1820 avgangen? Er EBG.

Martin
27-07-2014, 17:27
I know. Så er spørsmålet om jeg skal prøve å plass på 1820 avgangen? Er EBG.

Jeg vet ikke hvor fleksibel billett du har (og om EBG gjør at SAS kan gjøre et evt.unnntak)... Jeg hadde nok bare tatt meg en cola til, og ventet på 19:00-flyet :cool:

Martin
27-07-2014, 17:32
Forøvrig god søndag herfra. Den har vært passe lat så langt. Planen var å vaske klær (siden jeg ikke fikk somlet meg til det i går), men etter at jeg først fikk en SMS fra vannverket om å helst ikke bruke vann fordi de hadde hatt strømbrudd i renseanlegget (og nødaggregatet hadde tatt kvelden også) etterfulgt av et par strømbrudd her også, har det blitt fint lite av det.

En god kveld ønskes.

Twin Otter
27-07-2014, 17:38
Jeg vet ikke hvor fleksibel billett du har (og om EBG gjør at SAS kan gjøre et evt.unnntak)... Jeg hadde nok bare tatt meg en cola til, og ventet på 19:00-flyet :cool:

tasset ned til skranken fra loungen og fikk plass på 1820. Får satse på den går noenlunde på tiden.

Twin Otter
27-07-2014, 17:54
tasset ned til skranken fra loungen og fikk plass på 1820. Får satse på den går noenlunde på tiden.

så spørs det hvor "lurt" det var.

imm
27-07-2014, 18:09
God formiddag fra Barbados. Jeg var ute aa spiste med Virgin Atlantic sin stasjonssjef i gaar. Hun forteller at Delta leter etter stasjonssjef her. De starter flyvninger til Barbados fra NY og Atlanta. Hmmmm..... Kanskje jeg skulle bare bli?
Ellers er det noen deilige og late dager her. Og temperaturen er nesten som hjemme. Men bare nesten.

Discus
27-07-2014, 18:18
så spørs det hvor "lurt" det var.
Det er fort gjort å lure seg selv i slike situasjoner

Twin Otter
27-07-2014, 18:21
Det er fort gjort å lure seg selv i slike situasjoner

I know. Har hvertfall boardet SK4045 nå. Så får vi se hvor lenge vi blir stående. Men satser på vi ankommer før 4043 som nå har fått avgangstid 1920 fra Oslo.

jameson82
27-07-2014, 19:23
God søndag fra Gale Galemoen. Veldig glad man har fast track og kun håndbagasje idag.
Strømbrudd på bagasjeannlegget ga det glade kaos. En kollega har stått 1.5 time i innsjekk kø og når neppe flyet som går om en time..

Ha en køfri en folkens

Twin Otter
27-07-2014, 19:34
Landet på Sola. sK4043 har visst ikke gått enda. Så i dag var jeg visst heldig.

Hickok
27-07-2014, 19:50
God kveld fra Brann Stadion, der man håper på første hjemmeseier på lang tid. I morgen er det jobb igjen og denne gang blir det WF til TOS.

veos
27-07-2014, 20:20
Hei.

Ja, strømstans ble fortalt av de som delte ut stoler til oss i kø. Nå ble imidlertid bagasjen min hentet, ført bort i hjørnet og behandlet manuelt uten bagasjelapp - så får vi se om den ender opp i riktig by i kveld!

Det gikk som det måtte, ingen bagasje kom frem - postit-lappene med flyinformasjon fra Gardermoen har vel falt av underveis :-D