PDA

View Full Version : Flykrasj i Taiwan (ATR 72 - TransAsia)


SudCaravelle
23-07-2014, 15:22
http://www.vg.no/nyheter/utenriks/taiwan/flykrasj-i-taiwan-meldinger-om-over-40-doede/a/23259816/

Antallet døde er foreløpig høyst usikkert. Flyet skal tilhøre selskapet TransAsia.

Det skal totalt ha vært 58 mennesker om bord - 54 passasjerer og et crew på fire personer.

Fly med oss
23-07-2014, 16:12
Så fryktelig :( Jeg fløy den samme ruten for 3 1/2 uke siden med en av konkurrentene (Far Eastern Air Transport), det gjør det at det hele kommer litt tettere på.

Turistindustrien er ekstremt viktig for Penghu, så vi får håpe dette ikke får langvarige negative effekter.

B738
23-07-2014, 18:00
Forferdelig trist. Andre passasjerfly-ulykken på under en ukes mellomrom... :( 2014 har blitt et trist år for flyindustrien.

Someone
23-07-2014, 18:49
Ser ut som det tyder på at været ikke skal ha vært det beste


Mari Ramos @MariRamosCNN
Weather observation for #Penghu airport last few hours: 75kph/50mph, cloudy with thunderstorms, 256mm/10inches of rain (in last 24 hrs).


Maskinen skal være B-22810, en 14 år gammel traver

LN-JOH
23-07-2014, 20:03
Maskinen skal være B-22810, en 14 år gammel traver

14 år er vel ikke så alt for ille, eller er det?

B738
23-07-2014, 21:19
14 år er vel ikke så alt for ille, eller er det?

Neida, så lenge flyet er godt vedlikeholdt er ikke det noe stort problem. Gjennomsnittsalderen til Widerøes fly, er jo 16,4 år.

OJB
24-07-2014, 13:27
Forferdelig trist. Andre passasjerfly-ulykken på under en ukes mellomrom... :( 2014 har blitt et trist år for flyindustrien.

Dessverre så har ulykker en tendens til å komme i grupper på 3 av gangen.
Nå er det en Air Algerie maskin som er savnet over Sahara i følge flere nyhetsmedia.

TRjumper
24-07-2014, 13:55
Dessverre så har ulykker en tendens til å komme i grupper på 3 av gangen.


Hvis det er sandt hvorfor forbyder man så ikke flyvninger når den første er indtruffet?

Det burde vel så i øvrigt have været efter MH370 som vel så giver 4 hvis vi tæller MH17, Transasia og Air Algerie med.......

Overtro og luftfart er ikke forenelige størrelser.

RWY 24
26-07-2014, 10:33
Dessverre så har ulykker en tendens til å komme i grupper på 3 av gangen.

Hahaha, dagens! :D

CFM
26-07-2014, 16:05
Hahaha, dagens! :D

Dere kan flire og det høres helt tåpelig ut, men det er mange år siden jeg hørte dette første gang av folk som jobber med flight safety pussig nok.

Litt skriverier om det her blant annet. (http://www.airsafenews.com/2009/02/do-plane-crashes-happen-in-threes.html)

jameson82
25-08-2014, 12:30
Ser ut som de hvertfall tar noe ansvar og tilbyr en erstatning

Taiwan's TransAsia Airways offers record compensation of $621k to victims of plane crash

The offer of TW$14.9 million (S$621,000) was made to representatives of the 48 victims attending talks at Magong on Penghu island. The victims' representatives did not accept the offer on the spot but agreed to give it further consideration, according to an airline statement.

"As the owner of the plane, we'd like to take responsibility for the deaths and injuries... even though the responsibility for the accident has yet to be clarified," said TransAsia Airways president Chooi Yee-chong. The airline said the compensation would be a record for Taiwan

- See more at: http://www.straitstimes.com/news/asia/east-asia/story/taiwans-transasia-airways-offers-record-compensation-621k-victims-plane-cr#sthash.Z3RCWQm3.dpuf

TOS
25-08-2014, 14:11
Dere kan flire og det høres helt tåpelig ut, men det er mange år siden jeg hørte dette første gang av folk som jobber med flight safety pussig nok.

Litt skriverier om det her blant annet. (http://www.airsafenews.com/2009/02/do-plane-crashes-happen-in-threes.html)

Nå er jo dette litt på siden av trådens tema, men om det skulle være noe i dette så fordrer det jo at det er avhengighet mellom observasjonene; dvs. avhengighet mellom ulykkene. Er det noen som tror på det?

Som det står i artikkelen du lenker til: "Most of the fatal and significant events tracked from 1996 to the present were not part of any sequence of three or more events." Så det er vel ikke utenkelig at de 17 sequence of threes (or more) ulykker er statistiske tilfeldigheter (men uten å ha alle dataene tilgjengelig så kan jeg ikke sjekke dette).;)