PDA

View Full Version : Generelt om reise og bonusprogram - United


TGjr
19-07-2014, 08:26
Flyr endel United i USA, og det er vel vi enige i ikke er så mye å skrive om, men ut fra LA hvordan er det.

Skal fra LA med United til Mexico er det noen som har gjort denne turen - har First biletter. Info på en slik tur hadde vært toppers

LN-MOW
19-07-2014, 14:40
Somestic materiell, domestic service.

TGjr
20-07-2014, 08:13
huff og huff -

apeks
20-07-2014, 11:57
Men asså.........
Har ikke flydd denne strekningen.
Men har flydd ORD-HNL med domestic first og United. 2 ganger.
Det var alt annet enn uff og uff. Noe av det bedre vi har vært med på og lett på høyde med foreksempel LH i C klasse til USA.

Er det så stor forskjell på produktet på de forskjellige strekningene eller har vi bare veldig forskjellig oppfattelse av ting ?

Discus
20-07-2014, 12:43
Men asså.........
Har ikke flydd denne strekningen.
Men har flydd ORD-HNL med domestic first og United. 2 ganger.

Nå er jo servicen (ifht. mat) avhengig av strekning, og ORD-HNL er jo relativt lang (3x så lang som eks. ORD-MEX/LAX-MEX).

Om mattilbudet:
https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/first/dining.aspx

Det er jo også vesensforskjell om man havner med skikkelige seter på en 757 eller 767 vs. gamle slitte lenestoler på en A319.

apeks
20-07-2014, 15:16
Nå er jo servicen (ifht. mat) avhengig av strekning, og ORD-HNL er jo relativt lang (3x så lang som eks. ORD-MEX/LAX-MEX).

Om mattilbudet:
https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/first/dining.aspx

Det er jo også vesensforskjell om man havner med skikkelige seter på en 757 eller 767 vs. gamle slitte lenestoler på en A319.

Joda, er enig i det du sier selvsagt.
Men jeg tenkte mer på produktet Domestic First.
Og det er det jeg har opplevd som utmerket, derfor jeg stusset.
Men som du sier, på en 3 x lengre strekning.......

TGjr
20-07-2014, 18:07
Jeg tenkte (håpet) det var bedre på en internasjonal flight - Boeing 737-900 er maskinen som blir brukt og flyturen er ca 4 timer 15 minutter

LN-MOW
20-07-2014, 19:01
Det er basert på flylengde uansett om du flyr innenlands eller til Karibien/Mexico/Latin-Amerika. Alle 737'er er konfigurert med 'vanlige' F-seter.

North America, Caribbean and Latin America

We are pleased to offer menu choices that have been carefully selected for our premium customers. Our recipes are developed through consultation with our Congress of Chefs.

https://www.united.com/web/en-US/content/travel/inflight/first/dining.aspx

United1K
20-07-2014, 19:47
Jeg har selv reist med United mellom Houston og Cancun i første klasse.
For meg så var det ikke noe big deal. Fikk drinkene og et lite brett med mat. Det eneste som betydde noe var gode seter og det å sitte helt framme.

SQ 777
25-07-2014, 18:27
Helt enig, og på 739 før du gratis access til alle TV-kanalene, som jeg aldri ser på. Nok å tomme vinglass som non-stop blir fylt opp :drunk:

TGjr
02-08-2014, 15:32
Er det noen som vet hvor mange Eurobonus poeng en slik tur gir på first class +

Discus
02-08-2014, 15:33
Er det noen som vet hvor mange Eurobonus poeng en slik tur gir på first class +

Står beskrevet her hvordan du finner ut av det: http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=99115

Orbiter
25-08-2014, 16:08
Holder på å skal bestille billetter for en lite gruppe som skal til Las Vegas. Det finnes gode alternativer med BA, men jeg har også sjekket ut United sitt produkt i og med at de både har rimelige billetter, EB-opptjening og mulighet for E+ seter. Har sett på en routing som er OSL-EWR-LAS // LAS-SFO-LHR-OSL


Spesielt E+ setene var det ikke helt lett å finne god informasjon om, så håper noen her kan hjelpe med litt grunnleggende informasjon.
- må alle på samme billett oppgradere fra E- til E+, eller kan noen fly E- og noen E+ om det er det de ønsker?
- Kan en oppgradere bare noen legs, eks bare OSL-EWR men ikke EWR-LAS.
- Noen som har mer konkrete oversikt over hva oppgradering E- til E+ egentlig koster, både international og domestic, eller fluktuerer prisene fra uke til uke slik at det er umulig å si noe mer konkret? (OSL-EWR synes å koste ca $110-$150, men hadde gjerne skulle hatt ennå mer detaljert)

Ut over bedre benblass er det ikke noe mer spesielt knyttet til E+ vs E- etter det jeg har funnet. Hverken mer poeng, fasttrack, ikke gratis drikke, fortsatt betaling for baggasje og E+ seter er akkurat samme som E- men avstanden mellom er bedre.

mcduck
25-08-2014, 18:08
må alle på samme billett oppgradere fra E- til E+, eller kan noen fly E- og noen E+ om det er det de ønsker?
Du kan mikse og trikse, kun de som vil sitte i E+ betaler for det, selv om det er på samme booking.

- Kan en oppgradere bare noen legs, eks bare OSL-EWR men ikke EWR-LAS.
Ja

- Noen som har mer konkrete oversikt over hva oppgradering E- til E+ egentlig koster, både international og domestic, eller fluktuerer prisene fra uke til uke slik at det er umulig å si noe mer konkret? (OSL-EWR synes å koste ca $110-$150, men hadde gjerne skulle hatt ennå mer detaljert)
Det kommer an på flere faktorer: Hvor langt framme du vil og om du sitter ved nødutgang, samt hvor langt du skal fly. Når du velger seter så ser du prisen med en gang. Jeg skal fly samme vei (SFO), her er prisene:

OSL - EWR:
Første E+ rad (7a): $109
Vanlig E+: $89
Nødutgang: $104
Midtseter $5 billigere

EWR-SFO:
Første E+ rad (7F): $89
Vanlig E+: $84
Nødutgang: $99
Midtseter $5 billigere

Du kan også oppgradere ved gate.

kimpe
25-08-2014, 22:25
Heisann!

Flyr ofte i United Economy Plus, og som McDuck sier et greit produkt. Varierer i pris avhengig av rute, og jeg bruker å betale rundt $100 for et nødutgangsete fra Osl-Ewr.

Har du EBG/EBD får du seter her gratis under innsjekk om det er plass. '

Merk at om du flyr United kan du også ha flaks å få tilbud om Upgrade til first om de har plass, dette har jeg fått noen ganger spesielt Domestic i USA. (Men kun fra 24 timer før avreise..)

Ellers ingen Perks i Eco+, litt bedre benplass er hele moroa.. Skal selv med US til Las Vegas igjen i Okt, og har da kjøpt eco+ seter hele veien. Kostet ca $300 t/r for de beste setene der! (om du kjøper oppgradering til First får du fratrekk for det du har betalt for eco+...)

God tur!

Kim

Cecilie
26-08-2014, 11:03
Jeg fikk eco plus gratis som EBG tidligere i år (OSL-EWR) Spurte da pent i SAS loungen om det var mulighet for "et bedre sete" Damen plukket opp telefonen og ringte gaten (operert av Menzies) og da hun la på da hun at det ville ligge klart nytt boardingkort i gate. :) Fikk tildelt 9F men flyvertinnen sa at hele rad 20 var ledig etter boarding complete. Dette er dog nødutgangraden som ikke har recline men det gjorde ikke noe da jeg hadde hele raden for meg selv :)

Ellers er eco Plus et fint produkt og greit priset i forhold til det man får!

SQ 777
26-08-2014, 12:27
Spesielt rad 21 hvis en får tak i den. Recline også , meget stor pitch. Vel over 40"... Vår faste mange ganger i året....:up:

Vanligvis er 21 D E F sperret til ca. 3 døgn I forveien. Reserve for crew rest dersom de ikke får C.. Men av og til hopper en av oss over der når den frigjøres...

kimpe
26-08-2014, 12:31
Ja, enig med SQ 777!

Bruker selv å booke 21A t/r EWR, og det synes jeg også er de beste setene i hele Economy.

Kim

mcduck
26-08-2014, 15:00
21 er gode seter ja.

Kan nevne til trådstarter at jeg med EBG de siste 3 gangene til EWR har blitt oppgradert til E+. Andre veien (EWR-OSL) så har jeg aldri blitt oppgradert* (til E+).

TGjr
28-09-2014, 11:57
FLIGHT: Los Angeles to Cancun (UA1654) First class

Her har jeg noen spørsmål.

1. Hvilken loange er best å bruke i LA.
3. Er dette en "simpel" first eller en god international first ?
3. Hvor lang tid er flyturen
4. har United lounge i Cancun ? eller andre Star alliance selskaper

Hickok
28-09-2014, 12:08
FLIGHT: Los Angeles to Cancun (UA1654) First class

Her har jeg noen spørsmål.

1. Hvilken loange er best å bruke i LA.
3. Er dette en "simpel" first eller en god international first ?
3. Hvor lang tid er flyturen
4. har United lounge i Cancun ? eller andre Star alliance selskaper

1. Du kommer vel kun inn i United Club.
2. Det er standard "lenestoler" i domestic First.
3. 2119 miles, altså marginalt kortere enn Oslo-Madeira.
4. I CUN er det nok en kontraktslounge som gjelder.

TGjr
28-09-2014, 12:30
er det Domestic fra US til Mexico ?

Cecilie
28-09-2014, 12:32
Ja det er domestic first class produkt på den ruten, mens selve reisen er jo internasjonal.

SQ 777
28-09-2014, 13:55
Også kaller de det Business, hadde det Cosra Rica nylig.

TGjr
28-09-2014, 14:21
Nei på min billett står det First class - det er det som får meg til å undres…

Martin
28-09-2014, 15:00
Prøver å dummybooke, og får opp business. Når jeg prøver å søke opp flightnummeret ditt, får jeg opp en fligt fra Spokane til Denver. Hva er datoen for flighten din?

TGjr
28-09-2014, 15:05
LIGHT: Los Angeles to Cancun (UA1654) Vendor Locator: ???????

Date: December 25, 2014 (Thu) Departs: 23:49 hrs
Airline: United Airlines Inc Arrives: 06:36 hrs (December 26)
Flight: UA1654 (operated by United Airlines Inc)
From: Los Angeles, CA United States Airport: LAX - Los Angeles Intl Arpt, Terminal 7
To: Cancun, Mexico Airport: CUN - Cancun Aeropuerto Internacional, Terminal 3
Class: First (P) Baggage: ADT 2PC
Stops: Non-stop Duration: 04:47
Status: Confirmed Aircraft: Boeing 737-800


Så nå at flyturen er på ca 4 - 5 timer

Martin
28-09-2014, 15:08
Dummybooker på samme dato, og da får jeg opp United Business (P).

Ser forøvrig også at avgangstiden er 9 minutter tidligere enn den du oppgir, så vet du det ;)

LN-MOW
28-09-2014, 15:10
Det finnes ingen 737'er med annet enn den vanlige domestic F seatingen.

SQ 777
28-09-2014, 16:51
Flyr relativt ofte UA F ( Business til Latin Amerika ). Oppgradert selvfølgelig ;). Betaler ikke , E+ er bra nok for oss.

Senest nå i september. EWR SJO , LIR IAH.

På dagtid god service, bra måltid, vinen flyter etc. Foretrekker første rad. Gode store lenestoler, ok pitch. Enkelte 772, nesten flat, men kun mjølkeruta til Hawaii.

Men på natta kun snacks, intet måltid.

TGjr
28-09-2014, 17:39
Ja ja - da får vi kjøre en større porsjon "hotwings" på flyplassen.

SQ 777
28-09-2014, 17:52
Vin og GT er jo greit med chickenwings ;):drunk:

Cecilie
19-10-2014, 22:34
Sjekk setekartet for 757en, går noen med international F-seter domestic.
Forøvrig --> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126702

Ikke 757-300, vel?

http://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-300_New.php

737-405
19-10-2014, 22:35
Sjekk setekartet for 757en, går noen med international F-seter domestic.
Forøvrig --> http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=126702

Den aktuelle avgangen går med 757-300, og de har de "normale" setene. Er opprinnelig satt opp på en 757-200 med internasjonale Biz seter fra EWR, men ønsker å reise tidligere enn planlagt over til SFO.

LN-MOW
19-10-2014, 22:44
320 og 757 Domestic har samme type seter.

Orbiter
21-10-2014, 13:52
Skulle til å booke billett til USA med United, og når jeg kom til "passenger details" så måtte en oppgi passnummer.

MEN - merket at en i reisefølge må få seg nytt pass før vi skal reise. Spørsmålet er om jeg kan booke billetten i dag, og legge inn det nye passnummeret i ettertid, eller om jeg må vente til alle har gyldig pass for å bestille? Håper noen kan hjelpe, har lyst å booke tidlig og ikke måtte vente til passene ordner seg...

LN-MOW
21-10-2014, 14:12
Bare legg in det gamle. Korrigeres ved innsjekk.

RJon
30-12-2014, 21:12
Hvordan er setene i UnitedFirst domestic på 757-200 og 737-800 som ikke er lie-flat, er det komfortable seter med god recline? (Har aldri fløyet business eller bedre før så jeg spør dumt)

United1K
30-12-2014, 23:31
De er helt greie. Ikke noe fancy, men mye bedre enn economy så klart.
Gode og brede og masse benplass :) Ikke noe mega recline, men greit nok til å sove i.
Hvis du går inn på seatguru og ser på United sine fly, så kan du titte på bildene som folk har lagt ut.

SQ 777
31-12-2014, 10:12
Hawaii 772 har 5 i bredden og meget stor pitch og meget bra recline sammenlignet med 738 etc. Har hatt noen siste år.. Senest på søndag...:up:

robertaas
22-02-2015, 13:08
Ved siste tur vestover sa de ved landing av folk kunne gå inn på websiten til United og logge inn med MilagePlus-konto eller bruke flight/booking og finne en kompensasjon der. Jeg har brukt EuroBonus for de siste flightene med United og klarte ikke finne noen passende sider for dette på siten. Noen som har tips om hvor man kan finne dette?

Herlov
22-02-2015, 14:15
Vi ble bedt om å gå inn på united.com/appreciation for noen uker siden.

LN-JAV
22-02-2015, 14:37
Korrekt, jeg brukte også samme adressen som Herlov. Kunne velge mellom 7500 poeng eller 150 United penger :)

robertaas
22-02-2015, 15:41
Takk, ble spurt om jeg var medlem av MilagePlus. Om jeg sier jeg er det vil jeg da automatisk få poengene? 7500 poeng på en bonuskonto som ikke brukes har ingen verdi.

LN-MOW
22-02-2015, 16:34
Tviler på at de kan gi komp i andre 'valutaer'. Kan du ikke velge reisesjekk, som SQ777 fikk tilbud om?

SQ 777
22-02-2015, 16:54
Fikk tilbud om $ 175 i e-check gyldig et år eller 8.750 MP ekstrapoeng pr. pax.

Selv om penger i fradrag på neste reise, valgte jeg poeng. Nødvendigvis ikke det lureste, men har mine grunner ;). Plutselig en dag trenger man noe ekstra for å "få nok" til noe ekstra en ønsker. Ikke nå siden vi begge har godt over 500K ...

robertaas
22-02-2015, 22:03
Fikk tilbud om $ 175 i e-check gyldig et år eller 8.750 MP ekstrapoeng pr. pax.
Du oppga altså Milageplus og fikk likevel tilbud om "tilgodelapp". Da prøver jeg det samme.

robertaas
22-02-2015, 22:22
Da er jeg 200USD i e-sertifikat rikere. Kan jeg bruke den til booking vil det ikke bli noe problem å få brukt det. Takk for hjelp. :colgate:

10.000 poeng hos dem kunne jeg ikke brukt til noe fornuftig.

mcduck
23-02-2015, 01:38
Da er jeg 200USD i e-sertifikat rikere. Kan jeg bruke den til booking vil det ikke bli noe problem å få brukt det. Takk for hjelp. :colgate:

10.000 poeng hos dem kunne jeg ikke brukt til noe fornuftig.

Greit å vite om man har innenriks connection i Norge: Voucherene kan kun brukes på bookinger det alle segmentene flys av United (Heller ikke codeshare).

Herlov
23-02-2015, 07:00
Greit å vite om man har innenriks connection i Norge: Voucherene kan kun brukes på bookinger det alle segmentene flys av United (Heller ikke codeshare).

Jeg er klar over at det står slik i vilkårene, men har du forsøkt å booke codeshare og fått det avvist? Jeg hadde nemlig et lite håp om at det kunne gli igjennom uansett pga teknisk utilstrekkelighet eller lignende. ;)

mcduck
23-02-2015, 07:37
Jeg er klar over at det står slik i vilkårene, men har du forsøkt å booke codeshare og fått det avvist? Jeg hadde nemlig et lite håp om at det kunne gli igjennom uansett pga teknisk utilstrekkelighet eller lignende. ;)

Det har jeg prøvd, gikk ikke på UA 6981/6982 (KRS-OSL). Prøvde også å bestille OSL-EWR-SFO for å så endre innenfor de 24 timene. Gikk heller ikke. Kansellerte og prøvde å bestille på telefon, det gikk heller ikke. Var utrolig irriterende da jeg hadde $300 i vouchere (14TCVA), forskjellen fra KRS til OSL på United var 200kr.

Herlov
23-02-2015, 08:05
Det har jeg prøvd, gikk ikke på UA 6981/6982 (KRS-OSL). Prøvde også å bestille OSL-EWR-SFO for å så endre innenfor de 24 timene. Gikk heller ikke. Kansellerte og prøvde å bestille på telefon, det gikk heller ikke. Var utrolig irriterende da jeg hadde $300 i vouchere (14TCVA), forskjellen fra KRS til OSL på United var 200kr.

Ok. Da slipper jeg å lure på hvilken flytype jeg skal fly fra Europa til USA for mine vouchere, for da blir det tydeligvis 757. :o

Starling
23-02-2015, 09:37
UA OSL-EWR fra eco til businessfirst koster 10.000kr. Verdt det?

SQ 777
23-02-2015, 09:51
Jeg er snål og ikke helt vanlig , men så lenge jeg får sitte på rad 21 for vel 8t over og 7 timer tilbake, nei.

De pengene kan brukes til alt annet.. Disclaimer: Det er meget bra foran , har blitt oppgradert noen ganger..;)

mcduck
23-02-2015, 09:57
Nei, 10000kr hadde ikke jeg gitt for oppgradering. Stikk i loungen, ta Eco Plus og bruk de resterende 9300 på en bedre opplevelse i NYC :)

Starling
23-02-2015, 10:24
Ecoplus for en tusenlapp, hva får man for det? Jeg er EBS - så den biten med business checkin får jeg uansett. De frister med stor avstand til sete foran, men... rad 23 er "gratis?" hm..:drunk:

EDIT: Rad 23 er gratis. (Ryktes at det er bar med legroom her)

SQ 777
23-02-2015, 10:42
Rad 22 og bakover er 31". T.o.m 21 er det 37*. Rad 21 ha noen tommer ekstra,
kanskje 40+

SQ 777
23-02-2015, 11:18
Siden denne tråden er generelt om UA, slenger jeg litt på vedr. deres bonusreiser.

Fruen og jeg har samlet opp en del over 1 mill miles nå, og på tide å brenne nå før de gjør det vanskeligere med poeng uttak, taxes etc. Som mange andre program.

Bestilte i dag en helg i HKG, begynnelsen av august med TG i C direkte fra OSL BKK HKG t/r. ( 77W/744 ).

Spesielt siden jeg i går fikk mail fra UA med poengrabatt ved uttak t.o.m. 28. feb. Rabatten var 10.000 pr. strekning, dvs tot 40.000 for oss to.

Kan ikke klage på prisen, 150.000 plus USD 30 i taxes . Hva jeg leser andre selskap tar i avgifter, får meg til å grøsse nedover ryggen.

Kr. 230 t/r HKG er jo helt topp.:colgate:

robertaas
24-02-2015, 14:02
Brukte 25k poeng fra dem til OSL-FRA-LJU-SKP-VIE-OSL som var en kronglete og dyr strekning om man prøver å komme fra Oslo til Skopje i løpet av fredag kveld. Om jeg husker riktig på prisen på opp mot 4k. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å få bonusplass på en så dyr rundtur, men det gikk helt greit. Rundt 4k er jo vanlig pris til HKG og mange andre destinasjoer i Asia.

Så jeg anbefaler å bruke poengene på litt kronglete og dyre reiser som ikke nødvendigvis er over så mange pris-soner.

United1K
03-03-2015, 18:36
Brukte 25k poeng fra dem til OSL-FRA-LJU-SKP-VIE-OSL som var en kronglete og dyr strekning om man prøver å komme fra Oslo til Skopje i løpet av fredag kveld. Om jeg husker riktig på prisen på opp mot 4k. Jeg trodde faktisk ikke det var mulig å få bonusplass på en så dyr rundtur, men det gikk helt greit.
Jeg bestilte selv to helgeturer med det lille tilbudet United hadde. Da ble det til Funchal og Sarajevo. Fine ruter som jeg klarte å velge! (se signaturen for rutene)

Da er jeg 200USD i e-sertifikat rikere. Kan jeg bruke den til booking vil det ikke bli noe problem å få brukt det. Takk for hjelp. :colgate:

10.000 poeng hos dem kunne jeg ikke brukt til noe fornuftig.

Jeg har også vært super heldige med å få sykt mange miles og vouchere.
Den fineste var når jeg skulle fly fra Los Angeles til Sydney for noen år siden. Flyet ble forsinket med 24 timer pga av noen feil. Da ble det gratis hotel, gratis mat og 30.000 poeng på kontoen som kompensasjon. Klagte overhode ikke. Var gøy med en dag på Venich Beach og Santa Monica på United sin regning :D

robertaas
03-03-2015, 22:17
Jeg bestilte selv to helgeturer med det lille tilbudet United hadde.
Hvordan kan man finne eller blir varslet om tilbud fra United?

United1K
03-03-2015, 23:18
Når du har logget inn:
-klikk på deals & offers
-klikk på E-mail subscriptions.

Voila.....da får du opp det du ønsker på epost.

robertaas
04-03-2015, 00:35
Når du har logget inn:
-klikk på deals & offers
-klikk på E-mail subscriptions.

Voila.....da får du opp det du ønsker på epost.
Takk, der har jeg vært registrert i flere år, men jeg har fremdeles tilgode å få noen tilbud fra OSL.

SQ 777
04-03-2015, 09:17
Prisene går opp og ned, dag etter dag. Går de opp høyere en du ønsker å betale , er de nede igjen noen dager senere.

Legg inn destinasjon og dato på weben med +- 3 dager et par ganger i uka.

Har forlengst bestemt meg for FLL igjen jan 2016. Pris jeg ønsket og nødvendig datoer dukket opp på sist søndag. Kjøpte da til 3.100 ... Ferdig med det.:)

geirfugl
06-03-2015, 16:31
Håper dere er klar over at UA behandler hele Europa som en region ifht poenguttak,slik at man kan reise fra et sted til et annet,med stoppover underveis,og returnere til et tredje,dette gir i virkeligheten 1,5 reiser for 30.000/25.000 miles,+et helt ubetydelig beløp i tax.For eksempel har jeg booket en LIS-IST (lang stopover)-OSL-TOS(destinasjon)-OSL-IST for 25000,+ca 50 dollar.Som nordman bosatt i Tyrkia synes jeg det er rimelig bra.For de som er bosatt i Norge er det rimelig enkelt å booke en billigbilett til X og lage en stoppover i OSL på veg til reisemål nr 2,som da blir en helt separat reise med retur til OSL.stopveren kan være på flere måneder.UA krever for øvrig IKKE at stoppoveren skall være "logisk",det vill si,"naturlig ifht "destinasjon",har f.eks reist fra LIS-IST (SO)-AGP(destinasjon)-IST !!! Bestiller man fra avreiseby til destinasjon i bizz og retur fra destinasjon i økonomi får man for øvrig avreiseby-SO-destinasjon i bizz for enveis bizz pris,slik at man bare betaler 1,5 ganger øko pris for å reise 2 ganger i bizz og en i øko.

gregas85
11-03-2015, 21:53
Hei,

Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling.

Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/united-airlines-mileageplus/1642696-north-tatl-757-fuel-stops-diversion-delays-2015-a-8.html

Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boeing-757-flight-diversions/

Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer.

Sundet81
12-03-2015, 01:04
Hei,

Jeg ser at UA39 fra OSL til EWR i dag ble atter en gang diverted to Goose Bay i Canada for det som ser ut som refueling. Jeg skal fly med dem til helgen og lurer igjen på om det blir en ekstra fuel stopp i Canada for refueling.

Flyertalk har en interessant debatt om dette problemet: http://www.flyertalk.com/forum/united-airlines-mileageplus/1642696-north-tatl-757-fuel-stops-diversion-delays-2015-a-8.html

Ser ut at United har hatt over 100 landinger i Canada for refueling av deres 757 flåte: http://mashable.com/2015/01/09/boeing-757-flight-diversions/

Er dette noe som egner seg under EU 261 ? Det er jo United sin feil at bruker 757 på OSL - EWR ruten og ikke har nok drivstoff til å gjennomføre flygningen på grunn av motvind, mens alle andre selskaper flyr uten problemer.

Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. Merkelig valg av fly. Mulig det sier litt om etterspørsel hos UA, men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.

LN-MOW
12-03-2015, 01:12
De tjener masse penger på disse rutene. 757 er perfekt størrelse for disse byene. Og med tanke på mengden av avganger er regulariteten helt akseptabel totalt sett.

I dag var det imidlertid medical.

gregas85
12-03-2015, 02:46
Angående online oppgraderinger med United. Fikk opp et tilbud på 5182 NOK for å oppgradere fra Eco til Biz fra OSL til EWR til helga og har etter å ha tenkt litt gått for å oppgradere, men du verden så utrolig klønete prosess UA har. Tror det er siste gang jeg gidder å oppgradere noe med dem.
Systemet viste at totalbeløpet var 5182 NOK og change fee var waived. Jeg gikk gjennom hele prosessen med kredittkort nr og adresse osv og fikk bekreftelse at jeg var oppgradert. Banken sendte en sms. Jeg logger meg inn igjen for å velge sete og det gikk bra, men ser melding: "! A modification has been made to your itinerary. Please contact United Reservations to have your ticket reissued." Skjønner lite av det og ringer til UA for å bli fortalt at jeg må gi dem kredittkort nummeret en gang til for å belaste kortet og at jeg må også betale "change fee". Forklarer damen at det sto change fee waived på United.com under oppgraderingsprosessen. Hun stusset over det og fortsatte å si at jeg må betale en gang til da det oppsto en data feil. Jeg nevnte for henne at banken min sendte meg en sms med bekreftelse at beløpet på 5182 NOK var trukket fra kortet. Dette kunne hun ikke bekrefte i deres system og overførte meg til internet support som sa at det hadde oppstått en datafeil hos dem som gjorde at de ikke kunne utstede ny billett. De forlangte igjen kredittkortet, noe de fikk, men kunne likevel ikke finne transaksjonen var bekreftet. Banken min har fått det likevel trukket.

Satt hele 30 min på telefon med UA og har faktisk mistet helt lysten å fly med dem med så rotete service. Har aldri opplevd maken til så mye datarot. De skyldte på noen valutaomregninger, men jeg har jo på tross av alt allerede betalt for oppgraderingen.

Mitt råd: dropp online oppgraderinger med UA. Det vil bare gi deg hodepinne.

LN-MOW
12-03-2015, 03:11
Du har tydeligvis ikke prøvd deg på sas.no. Lykke til og god bedring ..... ;)

Someone
12-03-2015, 07:14
Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. .


Continental åpnet EWR-OSL etter SAS hadde lagt ned samme ruten

Dash
12-03-2015, 10:36
men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.

Tja, for egen del så d***** jeg lang marsj i om det er en wide body eller en narrow body som tar meg over atlanteren. Og vist prisen var lik for både SK og UA, så tror jeg nesten at jeg foretrekker UA. Here is why:
- Crew: Opplever at amerikanerne er mer hyggelige og serviceinnstillte enn Skandinaviere. (Spesielt vist han med den dype stemmen from the deep south er purser på UA38/39- skjer ganske ofte)
- Underholdning: UA har ett overlegent underholdningssystem med AVOD og veldig bra utvalg med mange nye filmer. Kan til og med se film fra "gate to gate".
- På EWR så får jeg som EBS tilgang til fast-track med UA.
- UA har priority boarding for meg som EBS :D
- Business check-in overholdes aldri av SK, men alltid av UA for EBS.
- Stolene er vel ca like, Maten like så.

Dette er vist jeg flyr ECO vel å merke. Har aldri prøvd UA biz.

learjet
12-03-2015, 10:54
Jeg har alltid lurt på hvorfor UA flyr denne strekningen med den mopeden med vinger på. Continental gjorde i sine dager det samme, og det var i seg selv en grunn til å velge SAS, i alle fall inntil de sluttet å fly OSL-EWR. Merkelig valg av fly. Mulig det sier litt om etterspørsel hos UA, men de skal ikke se bort fra at ganske mange velger bort en 757 til fordel for SAS' halvfulle 330.

Bakgrunnen for 757 til Oslo går tilbake til 9/11. Da sank som kjent flymarkedet betraktelig rimelig rett over natten. CO satt da plutselig med masse brukanes 757 som de ikke hadde utnyttelse for. Det var da en luring fant ut at man kunne jo brukke disse til Europa, på de noe tynnere rutene hvor markedet ikke helt takler større materiell som f.eks 767/777. Og dermed var det gjort. Se på rutenetverket med 757, mange spennende "mindre" destiansjoner har det vært.

For Oslo, så har jo ruten vært en suksess fra begynnelsen. Og det har vært vurdert større materiell til stadighet. Men stort sett hver gang det har vær oppe til vurdering så har det skjedd noe. SAS kom jo inn med 330, DY kom inn med 787, og vi hadde US Airways en periode. For noen år siden var det også 2xdaglig med 757 til OSL igjenom en sommer. Og begge var stadig fulle!!

Busines first har alltid hatt godt belegg fra OSL, og fraktmarkedet har økt siste tiden. Så at det kunne vært mulig med større materiell er jo helt klart, men samtigid så er det jo lett å se at dette er en penge maskin. 757 til UA er nok godt nedbetalt og med godt belegg så genererer de store inntekter. Og med den konkuransen OSL ser nå, så er det bedre å beholde store inntekter og bruke de større maskinene der hvor de tjener ennå bedre.

S

SQ 777
12-03-2015, 16:24
Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* :up::up:. Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...

SQ321
12-03-2015, 17:34
Bakgrunnen for 757 til Oslo går tilbake til 9/11. Da sank som kjent flymarkedet betraktelig rimelig rett over natten. CO satt da plutselig med masse brukanes 757 som de ikke hadde utnyttelse for. Det var da en luring fant ut at man kunne jo brukke disse til Europa, på de noe tynnere rutene hvor markedet ikke helt takler større materiell som f.eks 767/777. Og dermed var det gjort. Se på rutenetverket med 757, mange spennende "mindre" destiansjoner har det vært.

For Oslo, så har jo ruten vært en suksess fra begynnelsen. Og det har vært vurdert større materiell til stadighet. Men stort sett hver gang det har vær oppe til vurdering så har det skjedd noe. SAS kom jo inn med 330, DY kom inn med 787, og vi hadde US Airways en periode. For noen år siden var det også 2xdaglig med 757 til OSL igjenom en sommer. Og begge var stadig fulle!!

Busines first har alltid hatt godt belegg fra OSL, og fraktmarkedet har økt siste tiden. Så at det kunne vært mulig med større materiell er jo helt klart, men samtigid så er det jo lett å se at dette er en penge maskin. 757 til UA er nok godt nedbetalt og med godt belegg så genererer de store inntekter. Og med den konkuransen OSL ser nå, så er det bedre å beholde store inntekter og bruke de større maskinene der hvor de tjener ennå bedre.

S

Det var også en periode før DY sin inntreden at UA vurderte å åpne IAD-OSL med 757 samtidig som de lekte med tanken om IAH-SVG, men det ble med planleggingen. Og så begynte UA i Norge i mye større grad startet å selge UA (og LH menere jeg) via FRA/MUC for å gi kundene enda større fleksibilitet noe som også påvirket OSL-EWR. I ettertid har UA nesten fjernet salgskontoret i Norge. Tror bare det er Tom Grundstad igjen der nå.

MCO-WDW
13-03-2015, 01:18
Tja, for egen del så d***** jeg lang marsj i om det er en wide body eller en narrow body som tar meg over atlanteren. Og vist prisen var lik for både SK og UA, så tror jeg nesten at jeg foretrekker UA. Here is why:
- Crew: Opplever at amerikanerne er mer hyggelige og serviceinnstillte enn Skandinaviere. (Spesielt vist han med den dype stemmen from the deep south er purser på UA38/39- skjer ganske ofte)
- Underholdning: UA har ett overlegent underholdningssystem med AVOD og veldig bra utvalg med mange nye filmer. Kan til og med se film fra "gate to gate".
- På EWR så får jeg som EBS tilgang til fast-track med UA.
- UA har priority boarding for meg som EBS :D
- Business check-in overholdes aldri av SK, men alltid av UA for EBS.
- Stolene er vel ca like, Maten like så.

Dette er vist jeg flyr ECO vel å merke. Har aldri prøvd UA biz.

Og det viktigstge : :D
Fri flyt,uansett klasse, av boxer med drikke (soda) aka "brus":p
På alle UA uansett innenriks/Utenriks,lengde.

United1K
13-03-2015, 10:49
Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* :up::up:. Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...

Håper alt går mye bedre!
Godt å høre at UA gjorde en god jobb!

mcduck
13-03-2015, 13:53
Det var medical i går. Meg SQ777.

Meget imponert over UA . 5* :up::up:. Vil lage en omfattende rapport når jeg kommer hjem, i tilfelle noen , uheldigvis, kommer opp i det.

Alt vel i SFO nå...

Ser fram til rapport! Godt det går bra med deg.

Someone
15-04-2015, 21:27
Ser ut som United fra juni vil legge seg nærmere sine Europeiske konkurrenter og samairbeidspartnere på longhaul ved at øl og vin til maten nå vil bli inkludert

I tillegg skal det være mulig og kjøpe snacks og lignende mellom måltidene

http://ir.unitedcontinentalholdings.com/phoenix.zhtml?c=83680&p=irol-newsArticle&ID=2035377
The airline will introduce this significantly upgraded food and beverage experience June 1 on trans-Atlantic flights; service between the United States and Argentina, Brazil and Chile; and most trans-Pacific flights.

kimpe
16-04-2015, 09:31
Strålende forandring det da!

Har noen reiser med de i løpet av høsten, så blir fint med litt vin. :)

Kim

SQ 777
16-04-2015, 09:36
Flott, da kan jeg strekke våre vin/spritbonger videre... Har jo en del siden fruen er brusjente :colgate::drunk:

RJon
19-04-2015, 11:14
Skal ut på retur med United on to ukers tid, etter å ha sjekket håndbaggasje-kvota (http://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/BaggageCarry-On.aspx) fant jeg ingenting om vektgrense, bare mål (skal ha med en del kamerautstyr)...syns å huske at de hadde 8kg en gang i tiden (kanskje dette var i Continental-dagene??) noen som kan bekrefte dette?

kosvines
19-04-2015, 18:49
Er ingen vektgreise

SQ 777
19-04-2015, 19:09
Kun stor størrelse som de ber om å gi opp til checkin, plus en "personal item" .

Ingen gjør det. Den berømte boksen står der. Ingen bruker den, selvfølgelig.. Så det er viktig å komme ombord tidligst... :crowded . Ingen vil betale for check-in av koffert..

Edvard
19-04-2015, 20:23
Er det noen som vet vanlig pricing på Cabin-seat baggage?

Eksempel; si det er en 30 kg pelican case som passer i setet ved siden av PAX.

Colli kan ikke sendes pga. insurance/sikkerhet/transit tid.

Er det full fare, barnebillett, prosentsats?

http://www.united.com/web/en-US/content/travel/baggage/seat.aspx

LN-MOW
19-04-2015, 20:34
Det varierer med strekningen. Det er derfor de skriver

Please check with a United agent for pricing information.

SQ 777
19-04-2015, 20:35
Ring 810 nummeret til UA . Om kvelden norsk tid får du Houston, gamle CO folk som oftest kan sakene sine... Hvis et "rart" sted bruk agentrulletten ;)

petter380
12-09-2015, 19:16
Ok WTF United:
As of 8:03 a.m. on September 12, United flight UA1005 on September 12 at 10:25p.m., is delayed due to operational difficulties.

Now departs: 9:00 a.m. on September 13 from Lima, Peru (LIM)

Now arrives: 5:35 p.m. on September 13 at New York/Newark, NJ (EWR - Liberty)

Please be at the gate for boarding prior to original scheduled departure time of 10:25 p.m., as the departure time could be revised again.

Ser ut til å bli enda en natt i Sør-Amerika... Og vi som gledet oss til 11 timer i NYC [emoji31]

EU-krav fungerer neppe her, mellom Sør- og Nord-Amerika. Hvilke krav gjelder? Forventer såklart hotell/mat osv. i natt, er det noe mer tror dere?

Såfremt vi rekker SK videre hjem fra EWR så er jeg redd vi ikke får noe? Eller?

flyKSU
12-09-2015, 21:49
Du har rett på kost og losji så fremt de ikke klarer å hoste opp et fly som kan gå samme kveld som opprinnelig avgang. Du får nok ingen EU-godtgjørelse på United-flygninger intra-Amerika, men du kan sende en klage til dem i etterkant. Er du heldig, gir de deg en voucher for flyreiser e.l. Du kan jo også høre om de kan gi deg et bedre sete/flytte deg opp en klasse som plaster på såret. Funket for meg tidligere i år.

petter380
12-09-2015, 23:18
Du har rett på kost og losji så fremt de ikke klarer å hoste opp et fly som kan gå samme kveld som opprinnelig avgang. Du får nok ingen EU-godtgjørelse på United-flygninger intra-Amerika, men du kan sende en klage til dem i etterkant. Er du heldig, gir de deg en voucher for flyreiser e.l. Du kan jo også høre om de kan gi deg et bedre sete/flytte deg opp en klasse som plaster på såret. Funket for meg tidligere i år.


Jeg tror UA har vist om denne forsinkelsen lenge. Svaret får jeg/vi senere. Jeg tror nemlig de tenker å fly med samme personnell oppover som nedover, og har dermed lagt inn ca. 12 timers hviletid = forsinkelse for passasjerene. Flyet tok nettopp av og har en ca. 2 timers forsinkelse inn til LIM. Dermed tror jeg vi blir ytteligere 2 timer forsinket og da mister vi uansett SK flyet videre.

Hvis vi mister SK videre pga. UA, og dermed ankommer mer enn 4 timer forsinket til Europa, hvem klager vi til for 600€?

Discus
13-09-2015, 10:49
Jeg tror UA har vist om denne forsinkelsen lenge. Svaret får jeg/vi senere. Jeg tror nemlig de tenker å fly med samme personnell oppover som nedover, og har dermed lagt inn ca. 12 timers hviletid = forsinkelse for passasjerene.

Er ikke sikkert det er planlagt selv om det er som du skriver. Endringer av flytype på din flight eller forrige kan jo medføre for få crew, eller at crew som allerede er i LIM har blitt syke eller lignende?

petter380
15-09-2015, 06:40
Er ikke sikkert det er planlagt selv om det er som du skriver. Endringer av flytype på din flight eller forrige kan jo medføre for få crew, eller at crew som allerede er i LIM har blitt syke eller lignende?

Sant det. Jeg tror/trodde det kunne vært planlagt. Vi fikk email 0803 lørdagsmorgen om at flyet 2225 ble utsatt til søndag. Jeg er overrasket at de ikke booket oss om andre veier og sa i fra tidligere… Kanskje United ikke har hørt om "to be proactive"?

Uansett, hjem kom vi oss til slutt, om enn 9 timer og en ekstra tur innom LHR.

Vi hadde billett LIM(-EWR)-OSL, og fordi vi kom frem mer enn 4 timer forsinket, gjelder No 261/2004? En United person i LHR mente at den ikke gjaldt da forsinkelsen skjedde på LIM-EWR strekket. Jeg mener den gjelder for jeg hadde gjennomgående billett og da betyr det ingenting når det skjedde, jeg "travelling to an EU member state" og kom > 4 timer forsinket. Hva mener dere?

mcduck
15-09-2015, 16:31
Hvem er ticketing carrier? Dersom det er SAS så ville jeg hørt med de, men ikke hatt for store forhåpninger.

På generelt grunnlag så får du ikke kompensasjon når forsinkelsen skjer utenfor EU, med mindre det involverer et selskap registrert i EU/EØS.

En nemndavgjørelse som går på akkurat dette: https://fly.transportklagenemnda.no/Forside/Nemndsavgjoerelser/844-14F-behandlet-i-moete-nr.-1-15-den-26.-januar-2015

Klager har kjøpt en sammenhengende reise med forskjellige flyselskap. Nemnda viser til billetten, der det fremkommer at flygningene skulle foretas med SAS, United Airlines og American Airlines. At billetten er utstedt av SAS endrer ikke dette. Det følger av Montrealkonvensjonen artikkel 36 nr. 2 at det er det enkelte selskap som er ansvarlig for sine flygninger.

American Airlines flygning fra Los Angeles til San Francisco ble forsinket slik at klager ikke rakk sin videreforbindelse. Et eventuelt ansvar for forsinkelsen påligger American Airlines. Flygningen fant sted i USA. EU-forordning 261/2004 får ikke anvendelse på en slik flygning.

I henhold til Montrealkonvensjonen artikkel 19 er flyselskapet ansvarlig for skade som skyldes forsinkelse, med mindre det godtgjør at det har tatt alle forholdsregler som med rimelighet kan forlanges for å unngå skaden, eller at dette ikke har vært mulig for dem. Nemnda legger på bakgrunn av de foreliggende opplysninger til grunn at forsinkelsen skyldtes restriksjoner i luftrommet. American Airlines kunne således ikke unngå forsinkelsen. Forsinkelsen gir etter dette ikke rett til erstatning.

Selv om dommen går på en innenriksflight i USA så gjelder det samme prinsippet.

petter380
15-09-2015, 18:09
Hvem er ticketing carrier? Dersom det er SAS så ville jeg hørt med de, men ikke hatt for store forhåpninger.

På generelt grunnlag så får du ikke kompensasjon når forsinkelsen skjer utenfor EU, med mindre det involverer et selskap registrert i EU/EØS.

En nemndavgjørelse som går på akkurat dette: https://fly.transportklagenemnda.no/Forside/Nemndsavgjoerelser/844-14F-behandlet-i-moete-nr.-1-15-den-26.-januar-2015



Selv om dommen går på en innenriksflight i USA så gjelder det samme prinsippet.


United, 016-billett.

Poenget burde vel være at man kom frem forsinket. Hvor det skjedde, burde, i min verden, ikke ha noe å si.

Noen form for kompensasjon syns jeg vi bør få, dog nå begynner jeg å tvile...

mcduck
16-09-2015, 03:00
United, 016-billett.

Poenget burde vel være at man kom frem forsinket. Hvor det skjedde, burde, i min verden, ikke ha noe å si.

Noen form for kompensasjon syns jeg vi bør få, dog nå begynner jeg å tvile...

Du kan prøve å sende en klage til United Customer Service, er du heldig så får du gavekort på framtidig reise med United, eller ekstra bonuspoeng (Dersom du bruker United MilagePlus). Jeg klagde til de angående en annen sak, forventet å bli avfeid men fikk 2x150 USD i vouchere.

Epilef
23-10-2015, 03:29
Noen som har prøvd 787 til UA ??

og en anne spørmsål, går det ann å oppgradere seg fra Eco til Eco+ med eurobonus, vis ikke, hvor mye koster det ca, fra FRA til IAH

SQ 777
23-10-2015, 11:13
Hei, se post 87 ovenfor..;)

petter380
27-10-2015, 15:18
Du kan prøve å sende en klage til United Customer Service, er du heldig så får du gavekort på framtidig reise med United, eller ekstra bonuspoeng (Dersom du bruker United MilagePlus). Jeg klagde til de angående en annen sak, forventet å bli avfeid men fikk 2x150 USD i vouchere.


Fikk forresten 2x400 USD. Ingenting å bruke det på for øyeblikket... [emoji38]

petter380
13-12-2015, 12:52
Hvordan finner man ticket-nummer på en United bestilling? Det eneste jeg får opp er:

Thank you for choosing United Airlines. Your purchase is confirmed. You will be promptly notified once the internal processing of your reservation has been finalized so that you can request additional receipts, export to Microsoft Outlook, refund or change your flight, view/change seats, check-in, or email or print your itinerary.

SQ 777
13-12-2015, 13:46
Dette er første bekreftelse, noen min senere kommer billett med all info

petter380
13-12-2015, 14:44
Dette er første bekreftelse, noen min senere kommer billett med all info

Har ikke fått denne bekreftelsen, og det gjør mye noe bekymret. Jeg brukte electronic gift certificate for betaling på 400USD, for en billettpris 392USD. Rart at jeg ikke får endelig bekreftelse...

LN-MOW
13-12-2015, 15:10
... Eller gå inn på united.com

SQ 777
13-12-2015, 15:27
Mulig giften trenger lenger klarering ? Ev, i morgen, kl 17 ring 810 nummeret til UA , da har de erfarne "CO" agentene i Houston våknet opp;)

mcduck
13-12-2015, 23:00
Ikke uvanlig at det tar litt tid, har selv opplevd at det har tatt over 24 timer når jeg har brukt voucher. Har også opplevd at det har tatt 12+ timer når jeg har betalt med kort, selv om det som regel går på noen minutter.

petter380
14-12-2015, 18:23
... Eller gå inn på united.com


Gjorde det, det var der engelsken ovenfor var kopiert i fra.

Det viste seg å være et IT-problem:
- Vi kunne kun bruke våre Vouchers hvis vi valgte USA som billingssted. Dette likte ikke systemet når jeg sa at vi bodde i Norge senere i prosessen, selv om billetten kostet 392 og voucher på 400
- Første som prøvde å hjelpe meg på tlf krevde 25 usd ekstra for å ordne dette. Det viste seg å ikke stemme. Hun klarte ikke å ordne problemet og ble satt over til noen andre
- Etter en time og 40 min fant en person problemet og løsningen: de måtte omgjør billetten til norske kroner og voucher til norske kroner. Det viste seg at vi skylte dem 3 kroner. Dette kunne man ikke gjøre på nettet vist...

Jajaja, gratis tur i det minste [emoji38]

SQ 777
13-01-2016, 19:50
Fruen og jeg har vært heldige at vi aldri har måttet kansellere en CO/UA reise i de siste 7-8 årene de har fløyet herfra eller via Europa.

I November ble hun syk og ble hjemme mens jeg dro til BDA alene.. Ringte UA kvelden i forveien og kansellerte hennes.

Fikk god gammel "tilgodelapp" med en gang i mail som besto av hennes booking med tilbud om å rebooke innen et år på samme ref. Det ble booket 09.02.15. Så noe måtte gjøres før FLL neste uke. Pris billett til BDA påskrevet kr. 5.372.

Så i dag booket jeg meg selv først til LAS i september for 5.325 .

Ringte UA, instant svar og god kjempeservice( som alltid ) og de endret hennes BDA ref på kr. 5.372 til mine flighter til LAS. Samme gamle pris 5.372 på billetten., men betalte kun gebyr kr. 1.781 ...:wow::up:.

I tillegg skylte de oss $ 5.21 og lurte på postadresse i USA hvor de kunne sende sjekken . Lo og sa , selvfølgelig, glem det.^_^

Jaja, i framtiden er vi ikke i tvil om hvilket selskap vi vil bruke og beholde status.

Disclaimer: Vi tok ikke ut legeattest og ba om pæng fra Europeiske.

Fnate
13-01-2016, 21:49
Det er så deilig å lese om god service!!!

SQ 777
14-01-2016, 08:52
Ja, i ettertid ser jeg at , grunnet kurs på USD, er rebooking fee $ 200.

Norfindir
16-01-2016, 23:09
Har lest litt på flyertalk sitt united forum og nesten blitt vettaskremt :)

Jeg og fruen skal fly EWR-FLL-EWR med UA om en måned i domestic first, og ut fra alle klager og problemer på det forumet ser det ut som at vi må sjekke setene våre hver dag, og derstom det er mange 1K eller GS som reiser kan vi bare glemme å få første eller andre valg av middagen de serverer underveis.
Forøvrig så er det vist en fare for at flyet er fullbooket også slik at vi ikke kommer oss til FLL i det heletatt..

OK, svartmaler nå, men det stod mye dommedag på det forumet :) Har noen av dere erfaringer med IROP hos United o.l.?

kimpe
16-01-2016, 23:41
Norfindir: Slapp av og nyt turen!

I 99% av tilfellene skjer det ingenting og du får alt du ønsker. Flyr UA mange ganger i året og aldri hatt problemer som du snakker om. Relax ...

Kim

Norfindir
17-01-2016, 00:08
Flott :) det var skrevet med litt humor også da ut fra postene på flyertalk :)

SQ 777
17-01-2016, 08:12
Flyr EWR FLL til fredag 22- og tilbake 29 Er oppgradert til F begge veierog har valgt seter , Begge er 1K Er vel ikke viktig å første eller annet valg av mat ombord Det er FLYmat:colgate:

Norfindir
17-01-2016, 21:36
Så lenge jeg slipper fisk så! Men, det er siste flight på tur til FLL så i værste fall får jeg holde meg til drikke og snacks. Så det er mulig å få fra BOB om man ikke fant noe i F.

SQ 777
18-01-2016, 11:04
He, he,;) hver gang vi er på EWR /UA drar vi alltid på Queen Anne og kjøper deres herlige hot dogs og sender ut maten både i økonomi også First Kun drinker, ev sove . :colgate:

Som Fnate sier, flymat smaker ofte som Grevling

Epilef
25-01-2016, 23:26
Hei, to spørsmål

er det verdt å kjøpe seg en oppgradering til Economy+ ?

og andre spørmål, hvor mange poeng får jeg på EB kontoen min på United ?

Martin
26-01-2016, 00:01
Hei, to spørsmål
er det verdt å kjøpe seg en oppgradering til Economy+ ?

Kommer strengt tatt an på pris/rute/distanse. Alt du får er bedre benplass, så det må du nesten vurdere selv.

og andre spørmål, hvor mange poeng får jeg på EB kontoen min på United ?

Det kommer an på hvor langt du flyr, og i hvilken bookingklasse.

Her finner du opptjeningstabell, som viser % i de forskjellige bookingklassene:

https://www.sas.no/Templates/FlexiblePage.aspx?id=216853

(NB! Scroll litt ned, til den som gjelder fra 1/3/2015)

hanschristian
29-01-2016, 14:56
Har en retur med jobben fra Toronto via Newark til Oslo, United på alle segmenter.
Mellomlanding på EWR er 1t 40m. Har aldri mellomlandet i USA tidligere på vei mellom to andre land, og lurer på om dette er for kort tid? Noen som har erfaring med en slik?

fluxie
29-01-2016, 14:59
Så lenge det er pre-clerance i Toronto, så bør dette gå greit!

LN-MOW
29-01-2016, 15:13
Beregn god tid i Toronto. Særlig security kan være en svært tidkrevende affære ....

Discus
29-01-2016, 15:58
Har aldri mellomlandet i USA tidligere på vei mellom to andre land, og lurer på om dette er for kort tid? Noen som har erfaring med en slik?

Du gjør unna US-immigration i Toronto så transfer på EWR skal gå veldig greit (på samme måte som om du ankommer innlands). Når du går av flyet er du i avgangshallen - enklere kan det nesten ikke bli.

hanschristian
31-01-2016, 21:48
Du gjør unna US-immigration i Toronto så transfer på EWR skal gå veldig greit (på samme måte som om du ankommer innlands). Når du går av flyet er du i avgangshallen - enklere kan det nesten ikke bli.


Takk for svar.

robertaas
23-02-2016, 10:31
Er det noen som har tips om noe fornuftig man kan få ut av 2x100 USD vouchere som snart går ut?

LN-MOW
23-02-2016, 14:40
Finn en billig open-jaw reise til USA og bruk UA-sjekken mellom byene. Men da trenger du kanskje mer enn en helg .. ;)

LN-MOW
09-03-2016, 20:48
UA dedikerer 19 772'er til innenriksflåten (hovedsaklig Hawaii) og legger om til 10 i bredden på økonomi ..

http://viewfromthewing.boardingarea.com/2016/03/09/united-reconfiguring-boeing-777s-wants-you-to-be-less-comfortable-in-domestic-coach/

LN-SUV
23-03-2016, 21:08
Skal reise tur/retur LAX-HNL med UA i sommer, har booket billetter(klasse S), hvordan går mann fram for og evt kjøpe oppgradering?

SQ 777
24-03-2016, 17:56
Ring dem på norske 810 nummer. Helst etter kl 16 da Houston er våken..;)

LN-MOW
24-03-2016, 18:10
Skal reise tur/retur LAX-HNL med UA i sommer, har booket billetter(klasse S), hvordan går mann fram for og evt kjøpe oppgradering?

Gå inn på bookingen din på United.com. Man får normalt tilbud om det meste der ...

Herlov
12-04-2016, 21:13
Ring dem på norske 810 nummer. Helst etter kl 16 da Houston er våken..;)

Er det det som er trikset for å komme til noen det er mulig å forstå på telefonen? Sist jeg ringte kom jeg til ei frøken med så sterk asiatisk aksent at jeg kanskje skjønte 20 % av det hun forsøkte å si.

kimpe
13-04-2016, 16:03
Heisann!

Har en ny booking med UA fra EWR-MCO i sommer, og er Star Aliiance Gold (EBD). Når jeg sjekker bookingen min ser jeg at jeg må betale $25 for bagasjen min (gjelder også de 3 andre på bookingen, hvorav 2 av dem er Star Gold (EBG).

Skal det ikke være 1 kolli gratis når man er Star Gold??

Opplevde det samme fra LAS i fjor høst, og klagde da til SAS i ettertid og de beklaget og refunderte utlegget.

Hva er det som skjer med United da, følger de ikke reglene til Star Alliance lengre???

Kim

eql1zr
13-04-2016, 16:14
Heisann!

Har en ny booking med UA fra EWR-MCO i sommer, og er Star Aliiance Gold (EBD). Når jeg sjekker bookingen min ser jeg at jeg må betale $25 for bagasjen min (gjelder også de 3 andre på bookingen, hvorav 2 av dem er Star Gold (EBG).

Skal det ikke være 1 kolli gratis når man er Star Gold??

Opplevde det samme fra LAS i fjor høst, og klagde da til SAS i ettertid og de beklaget og refunderte utlegget.

Hva er det som skjer med United da, følger de ikke reglene til Star Alliance lengre???

Kim

Skal være en gratis med *G

kimpe
13-04-2016, 17:29
Jo takk, eql1zr.

Var det jeg også mente, men i bookingen min står det at de skal ha $25 pr koffert, og at det kun er Milage Plus-kunder som får gratis...

Når jeg reiste hjem fra Las Vegas var de helt rigide på dette, og selv om SAS sin kundeservice snakket på tlf med de i innsjekkingen der nektet de å godta det. Fulgte KUN det som sto på dataen og sa rett ut at de ikke kunne brydd seg mindre om hva Star Alliance var..

Derfor jeg vil være føre var denne gangen.

Kim

eql1zr
13-04-2016, 17:41
Jo takk, eql1zr.

Var det jeg også mente, men i bookingen min står det at de skal ha $25 pr koffert, og at det kun er Milage Plus-kunder som får gratis...

Når jeg reiste hjem fra Las Vegas var de helt rigide på dette, og selv om SAS sin kundeservice snakket på tlf med de i innsjekkingen der nektet de å godta det. Fulgte KUN det som sto på dataen og sa rett ut at de ikke kunne brydd seg mindre om hva Star Alliance var..

Derfor jeg vil være føre var denne gangen.

Kim
UA selv sier at det skal være én gratis. Hvorfor det står feil i bookingen må nesten de svare på.

På min siste booking står det to gratis bags i bestillingsbekreftelsen (en ekstra pga intl), men allikevel med forbehold om at status må være gyldig ved innsjekk.

Hvis en sjekker bestillingen på nett skal en kunne se om EB-nummer er lagt inn riktig (inkludert riktig status)

https://www.united.com/CMS/en-US/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx

Edit: På linken over kan en taste inn pnr og se hva som gjelder en spesifikk booking

Cecilie
13-04-2016, 17:44
Problemet kan kanskje være at UA ikke gjenkjenner EBD som *G?

kimpe
13-04-2016, 17:48
Mulig du har rett i det Cecilie!

Når jeg sjekker bookingnummeret vårt står det at vi må betale 25$ pr koffert ja. Ingenting om gratis pga Star Gold..

Irriterende. Får sende dem en mail. :)

Kim

view
13-04-2016, 21:32
Du får igjen pengene ved klage i etterkant, men det skulle selvsagt ikke være nødvendig..

SAS_flyer
13-04-2016, 21:47
Problemet kan kanskje være at UA ikke gjenkjenner EBD som *G?
Gjenkjenner uten problem mitt EBD...

Eriksan
14-04-2016, 10:22
På den siste bookingen min med UA i fjor sommer EWR-NAS-EWR sto det på min booking at både jeg (EBG) og reisefølge (uten status) hadde 1 kolli gratis innsjekket bagasje. Merkelig at systemet ikke gjenkjenner dette for deg Kimpe.

JoeW
26-06-2016, 23:31
United er tilbake med sommerrute fra Oslo, og såvidt jeg kan se er det Menzies som er handling agent. Hvilken lounge bruker de for BusinessFirst?

Upsaker
26-06-2016, 23:38
Er det ikke naturlig at de bruker SAS-loungen for Biz- og *A-gjester?

JoeW
27-06-2016, 09:38
Er det ikke naturlig at de bruker SAS-loungen for Biz- og *A-gjester? Absolutt, men jeg mener å minnes de i tidligere år likevel har brukt OSLlounge, derav spørsmålet (øyner sjansen til å sjekke ut denne, hvor jeg ikke har vært etter ombyggingen). Har vel med pris å gjøre.

Star gold kan jo uansett bruke SAS loungen.

SQ 777
27-06-2016, 09:40
De bruker SK gullstua , også for sine UA G, Plat og 1K ... Har nylig brukt den og neste i august.. Aner ikke om andre *G. ??

Edit: Vet ikke om UA Busines blir i gullstua eller "forværelset"..

Lasse
29-06-2016, 20:35
Hei!

Vi er en kameratgjeng på fire personer som skal reise EWR-FLL med UA i starten av september. Ser at billettene er et hakk billigere dersom man bestiller via f.eks. Momondo enn hvis man bestiller direkte gjennom UA sine sider.

I oppsummeringen av bestillingen står det beskrevet at kun håndbagasje er inkludert, men jeg sliter med å finne ut hvor man kan betale for å sjekke inn bagasje. Er det noen som har råd/tips om hvordan jeg kan ordne dette? Prøvde også å bestille via UA sine sider, men samme problem dukker opp der. Får man tilbud om å kjøpe ekstra bagasje i etterkant av kjøpet av selve flybilletten? Har også lest en plass at UA ikke tar betalt for innsjekket bagasje.

Er en tanke urutinert på dette feltet og håper det finnes hjelp her inne.

:USA

LN-MOW
29-06-2016, 21:08
Du betaler når du sjekker inn.

Lasse
29-06-2016, 21:15
Du betaler når du sjekker inn.

Da oppklarer det alt sammen. Takk for hurtig svar! :up:

fuglern
23-08-2016, 14:54
Etter fjorårets sommerferie sitter jeg med 5 x $200 vouchers hos United som snart går ut. Finnes det noen mulighet å benytte alle disse på - dersom kun 2 av oss (opprinnelig 5 pers som fikk voucher) bestiller billett? Eller får jeg kun benyttet 1x $200 ved bestilling av reise?

SQ 777
23-08-2016, 18:57
Ring 81003630.. Ganske sikker på at du kan bruke alt...De refunderer alle billetter du avbestiller også. Godskriver beløpet minus $ 200 inntil et år etter bestilling. Så de er nok greie ..

Herlov
24-08-2016, 20:48
På nett kan man i alle fall kun bruke 1 stk voucher per bestilling. De er jo også "personlige", så jeg ville blitt overrasket om man kunne ringe og benytte flere vouchere registrert på forskjellige navn.

Upsaker
26-10-2016, 19:40
Jeg har 20.000 United-poeng som går ut på nyåret og en lengre reise med United i økonomi i desember. Derfor tenkte jeg at jeg har en gyllen mulighet til å bruke de på noe fornuftig, som f.eks en oppgradering. Fikk først opp vedlagte valg, men når jeg velger meg selv som passasjer er det bare siste leggene som er mulig å oppgradere. De tre første blir grået ut med en tekst om at man ikke kan oppgradere på internett, så det er kanskje håp uansett.
Så til spørsmålene:
- får man poeng for ny klasse ved å oppgradere på forhånd?
- er det verdt ~4500,- for en tur over dammen i BusinessFirst? Jeg sover relativt godt i økonomi og har tilgang til lounger fra før.
- hvilken rute ville dere oppgradert? FRA-SFO på upper deck er det soleklare valget, men hjem er over natta i tillegg til at den egentlig i grået ut.

https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=41334&stc=1&d=1477499043

Sundet81
02-11-2016, 22:16
Noen som har erfaring med avbestilling innen 24 timer? Må man be om refusjon særskilt, eller går det automatisk? Fikk error-melding ved selve avbestillingen, men bestillingen anføres som kansellert når jeg henter den frem under My Bookings. My Bookings er hva man henvises til angående refusjon, men finner ikke noe særskilt for refusjoner av reiser avbestilt innen 24 timer der. Formoder det derfor går automatisk, som hos øvrige *A, men man kan aldri vite.

JoeW
03-11-2016, 00:38
Gikk automatisk for meg i sommer (bestilte feil datoer, kansellerte, og bestilte riktige datoer. Kun trukket for det nye beløpet).

Hypern
10-01-2017, 09:56
Hvordan fungerer egentlig setevalg på en UA flyging med en SAS utstedt billett? PÅ min bestilling ser det ut som store deler av seteradene ikke finnes på UA leggen - kan kun velge seter langt foran eller langt bak rad 7-12 eksisterer så eksisterer ikke rad 13-19...
Er innenriks i USA det her boeing 737-700 som skal fly ruten i følge SAS. SAS referansen fungerer selvsagt ikke på UA sine nettsider... Rad 9 eksisterer heller ikke.

ToreD
10-01-2017, 10:06
Jeg fikk booket seter til min SK billett med UA i fjor høst. En del seter var blokka for de med UA status så det ut til, men et par uker før avreise fikk jeg 1 AB på 757


Sent from my iPhone using Tapatalk

Sundet81
10-01-2017, 10:49
Gikk automatisk for meg i sommer (bestilte feil datoer, kansellerte, og bestilte riktige datoer. Kun trukket for det nye beløpet).

Endte til slutt med at jeg måtte ta kontakt med UA Kundeservice, i følge hvilke jeg selv måtte legge inn 'refund request' manuelt på nett for avbestillinger gjort innen 24 timer. Problemet var at jeg ikke hadde fått noen som helst bekreftelse på avbestillingen og ved søk på navn+PNR ikke fikk opp annen info enn at reisen var avbestilt, og enda mindre noen måte å anmode om refund på. Etter mye om og men og frem og tilbake, endte det med at agenten ordnet det, og pengene tikket tilbake på konto etter noen dager.

Men UA sine nettsider får SAS IT til å fortone seg som cutting edge.

view
10-01-2017, 13:56
Noen som har erfaring med midtsetet i businesskabin på 767-400? Disse gamle CO flyene altså med solo sete i midtgangen. Lurer på om trafikken blir plagsom på begge sider?

Discus
10-01-2017, 15:03
PÅ min bestilling ser det ut som store deler av seteradene ikke finnes på UA leggen - kan kun velge seter langt foran eller langt bak rad 7-12 eksisterer så eksisterer ikke rad 13-19...
Er innenriks i USA det her boeing 737-700 som skal fly ruten i følge SAS. SAS referansen fungerer selvsagt ikke på UA sine nettsider... Rad 9 eksisterer heller ikke.

UA har litt snodig rad-nummerering. På narrow-body er alltd exit rad 20 og 21.
https://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_737-700_A.php

SQ 777
10-01-2017, 16:21
Og husk å unngå rad 20, seteryggen kan ikke legges ned , men kjempeplass.

Men rad 21 kan legges ned . Lett å passere dersom aisle personen sover. Fruen og jeg har alltid C+D....

Hypern
10-01-2017, 16:34
UA har litt snodig rad-nummerering. På narrow-body er alltd exit rad 20 og 21.
https://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_737-700_A.php

Hvordan er det med oppgraderinger til UA Domestic F? Er det sjans i havet med Eurobonus Gold?

Hickok
10-01-2017, 16:58
Hvordan er det med oppgraderinger til UA Domestic F? Er det sjans i havet med Eurobonus Gold?

Kortsvaret er vel nei, men det finnes noen få unntak. Jeg har fått en gang, men i nær 100% av tilfellene, så går nok de ledige setene til UA sine egne Milage Plus medlemmer.

Hypern
10-01-2017, 17:02
Kortsvaret er vel nei, men det finnes noen få unntak. Jeg har fått en gang, men i nær 100% av tilfellene, så går nok de ledige setene til UA sine egne Milage Plus medlemmer.

Skal nok overleve - er jo bare New York og ned til Atlanta. :) Ikke noe verre enn en vanlig intraeuropeisk leg med andre ord.

SQ 777
11-01-2017, 09:11
Null sjanse, standby køen for upgrade er lang. Mange har betalt og mange har brukt Upgrade kuponger som en en får som Platinum eller. best, 1K. De har vi brukt og oftest kommet med.

Vi har som Plat og 1K ikke kommet med , kun i standbykø. De vurderer også booking "bokstav" før status. Vi har alltid billigste :p

Hypern
11-01-2017, 10:37
Får man brukt lounge når man kommer fra utland til innland med EBG da? Jeg vet jo at innenrikslounger i USA er triste saker, men noen har ikke vært så verst med betjent bar - dog så er det den dollaren du alltid må gi i tips lettere irriterende. :p

SQ 777
11-01-2017, 10:49
Sorry vet ikke, har ikke vært EBG på 11 år...

Upsaker
11-01-2017, 12:06
Får man brukt lounge når man kommer fra utland til innland med EBG da? Jeg vet jo at innenrikslounger i USA er triste saker, men noen har ikke vært så verst med betjent bar - dog så er det den dollaren du alltid må gi i tips lettere irriterende. :p

Ja, som EBG kan du bruke loungene hvis du skal videre innenlands.

BårdK
04-08-2017, 04:17
Fløy UA925 LHR-IAD og lot snusboksen og customsskjemaet ligge fremme like før landing. En hyggelig flyvertinne fortalte meg at jeg måtte gjemme den fordi alle tobakksprodukter var forbudt ombord. Hun sa at det "alltid" har vært slik, men at hun ikke "enforced it" siden hun var fra sørstatene hvor "alle" brukte tyggetobakk. Artig sak, men har aldri hørt om det før. Noen som har?

LN-MOW
04-08-2017, 04:23
Det er en føderal bestemmelse. Du har lov til å medbringe, men ikke bruke, tobakksprodukter. Dette inkluderer 'smokeless' tobakk, altså tygge- og snusvariantene.

SQ 777
22-08-2017, 02:42
Sitter her i noe som minner om en anleggsplass. Mye tildekte områder, setene helt slitt. :old. Men vegger plakater love helt ny flott lounge.

Men mattilbudet har blitt mye bedre enn februar i år, som da var bedre enn i gamle dager. Kanskje de har fått meldinger fra US MP kunder at det gamle ikke holder mål med det de møter i utlandet . Jfr T2 LHR UA sin... Skal prøve HKG sin i oktober..

darkcho
18-02-2018, 16:54
Jeg skal for første gang på lenge fly med United. Med bookingklasse W kan jeg vel bare glemme å oppgradere for poeng på forhånd? Sas EB poeng altså.

SQ 777
18-02-2018, 17:11
Jeg tror at ikke oppgraderer andre enn sin egen menighet. Husk det er fullt av dem som har alle muligheter. Også kuponger etc etc...

Men merk at jeg ikke vet sikkert... Har aldri sjekket, siden vi er i menigheten.

Discus
18-02-2018, 17:23
Jeg skal for første gang på lenge fly med United. Med bookingklasse W kan jeg vel bare glemme å oppgradere for poeng på forhånd? Sas EB poeng altså.
Du har rett, svaret er bekreftet her: https://www.sas.no/fly-med-oss/tilleggstjenester/oppgraderinger-star-alliance/

darkcho
18-02-2018, 19:02
Hvordan er prisene for cash upgrade fra eco til Business? Typ i gate eller ved service desk

Hickok
18-02-2018, 19:41
Hvordan er prisene for cash upgrade fra eco til Business? Typ i gate eller ved service deskJeg fikk tilbud om ca $420 AUS-SFO i forrige uke.

Sent fra min SM-T530 via Tapatalk

darkcho
18-02-2018, 20:38
Ok, det var ingen dum pris.

view
18-02-2018, 22:27
Fikk tilbud om 219 daler til F SEA-ORD for to uker siden ved innsjekk online. Anbefaler å laste ned UA app, da kommer disse tilbudene opp når du sjekker inn der og du kan kjøpe oppgradering direkte i app.

WF789
19-02-2018, 03:01
Betalte 221,- NOK for upgrade LAS-LAX. Ikke lange flyturen, men til den prisen var det ikke noe å tenke på. Får jo 600 poeng istedet for 300 også :p

darkcho
19-02-2018, 10:43
Takker for svar. Ser ut som det lønner seg med is i magen her. United APP lastes ned as we speak!

Martin
19-02-2018, 11:04
Betalte 221,- NOK for upgrade LAS-LAX. Ikke lange flyturen, men til den prisen var det ikke noe å tenke på. Får jo 600 poeng istedet for 300 også :p

Jeg betalte for oppgradering hos UA en gang (ca. rett etter at jeg hadde booket), og mener jeg kun fikk poeng for den opprinnelige økonomibookingen?

WF789
19-02-2018, 12:23
Jeg betalte for oppgradering hos UA en gang (ca. rett etter at jeg hadde booket), og mener jeg kun fikk poeng for den opprinnelige økonomibookingen?

Ok, har ikke reist enda, så skal ikke protestere på det. Observerte bare at jeg fikk ny eticket med ny bookingklasse.

WF789
12-03-2018, 19:55
Ok, har ikke reist enda, så skal ikke protestere på det. Observerte bare at jeg fikk ny eticket med ny bookingklasse.

Fasiten ble 600 poeng for LAS-LAX.

LN-AND
03-04-2018, 19:58
Skal reise domestic med United i økonomi. Lurer på hvor mange kolli jeg kan sjekke inn når jeg er Star Alliance Gold (EBG)?
Prøver å finne ut av det på siden til United, men virkelig en labyrint.

Takk for eventuelle svar!

Martin
03-04-2018, 20:10
Prøvd "kalkulatoren" nederst på siden her?

https://www.united.com/CMS/en-us/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx?POS=NO

Fnate
03-04-2018, 21:07
Prøvd "kalkulatoren" nederst på siden her?

https://www.united.com/CMS/en-us/travel/Pages/CheckedBaggage.aspx?POS=NO

Skal innrømme at jeg sjekket den linken selv, for moro skyld. Jeg fant det ikke ut.

Martin
03-04-2018, 21:20
Skal innrømme at jeg sjekket den linken selv, for moro skyld. Jeg fant det ikke ut.

Om du scroller litt ned, til der de står "Baggage Calculator", trykker på tab'en "Any flights", så kan man legge inn Fra/til-flyplasser, avreisedato, cabinklasse og status.

Taster f.eks. inn EWR-LAX uten status: 25 USD for bag 1, 35 for bag 2.

Endrer status til *A Gold: Første bag gratis, 25 for nummer 2.

Bjarth
05-07-2018, 07:22
Hei. Litt avsporing her, men jeg kjøpte Sas Plus SVG-OSL-ARN-EWR-LAS
Og SAS plus i retur LAS-SFO-CPH-SVG
Jeg ser at mine to United flygninger (EWR-LAS og LAS -SFO) er justert ned til økonomi og derfor tenkte jeg å oppgradere iallfall EWR - LAS (5,5 timer) til First hos United.

Har prøvd å gjøre det online og prøvde å ringe til United kundeservice, men de kan ikke hjelpe meg.
Er det en mulighet å snakke med Star Alliance ?
Eller skal jeg bare gi opp ? :)

Eriksan
05-07-2018, 09:50
Du kan prøve å hente opp bookingen på united.com og se om det kommer opp upgrade options til både United Plus (for ekstra benplass) eller First. Men hvis reisen er billettert av SAS eller er på 117-dokument så kan nok ikke United oppgradere billetten din siden den må skrives om.

Bjarth
06-07-2018, 18:23
Ja biletten er bestillt gjennom SAS.
Jeg gikk inn på United.com og fikk oppgradet til United Plus, og fikk bekreftet nødutgang seter.
Når jeg gikk inn etterpå for å bestille first ble det bom stopp igjen.
Ringte til United igjen men til ingen nytte desverre..

Cecilie
06-07-2018, 18:47
Jeg har en reise KRS-OSL-EWR-OMA, med SAS Plus og United economy.

Jeg la til reisen med SAS-PNR i United appen, noe som gjorde at jeg fikk opp en UA PNR. Åpnet bookingen min på united.com, og får mulighet til å kjøpe Economy plus eller First.

169 USD til F skal de ha for EWR-OMA med en E170. Nesten 3 timers tur (2t45min) så det frister neeeesten. Eventuelt kan jeg jo kjøpe greit mye fra tralla for 169 daler... :p

Bjarth
07-07-2018, 12:21
Så sant så sant, de skal ha 250 $ pr pers, og vi hadde nok fått en del for 500$ og, men vi er begge 2 meter høye =)

Uansett, det blir ikke denne gang vi får nøte oss med å betale i tralla og sitte med nødutgang.

Cecilie
13-08-2018, 08:53
Jeg endte opp med å kjøpe meg opp til Economy plus for $59 på strekket EWR-OMA. Helt greit for en 3 timers tur. Så kan jeg heller kjøpe mat og drikke fra tralla for mellomlegget (110 USD) opp til F :cool::p

Bjarth
17-08-2018, 15:11
Det ble en vellykket tur med nødutgangen :) Klarte ikke å bruke 500 Dollar i tralla, men fikk iallefall de 5 timene til å gå fort :drink

Cecilie
10-10-2018, 16:11
Star gold får nå boardinggruppe 1 på United

robertaas
10-10-2018, 16:20
Star gold får nå boardinggruppe 1 på United
Måtte bare sjekke at du ikke bare hadde sjarmert deg inn i den køen. Ser at *A sølv nå gir gruppe 2.
https://www.united.com/web/en-US/content/travel/airport/boarding-process.aspx

Tidligere ga både *A gull og sølv boardinggruppe 2.
https://web.archive.org/web/20170723221038/https://www.united.com/web/en-US/content/travel/airport/boarding-process.aspx


Og 1K er nå "preboarding"

Cecilie
10-10-2018, 20:12
Jeg? Sjarmere meg inn i køen? :wow::D

Det funka overraskende bra på første flyvning med en E170. Får teste det videre til BWI straks med en 739.:fly

WF789
10-10-2018, 20:59
Gruppe 2 for *S er ikke noe nytt, fikk det allerede i 2015

Edit: sier ikke det ble innført i 2015, bare at jeg fikk det da, så kan ha vært mye tidligere.

robertaas
10-10-2018, 21:56
Gruppe 2 for *S er ikke noe nytt, fikk det allerede i 2015
Trodde først det var nytt, men fylte på gamle regler på posten og fant da at det ikke var nytt... glemte oppdatere første linje. Sorry.

TLS at OSL
11-10-2018, 17:55
Star gold får nå boardinggruppe 1 på United

Når du sier Star Gold, betyr det et gullkort fra hvilket som helst selskap i Star A?

robertaas
11-10-2018, 18:12
Når du sier Star Gold, betyr det et gullkort fra hvilket som helst selskap i Star A?
Ja, fra reglene som er linket like ovenfor:
Group 1



Premier Platinum members
Premier Gold members
Star Alliance™ Gold members
Customers seated in premium cabins: United Polaris®, United First® and United Business®

TLS at OSL
11-10-2018, 18:58
Takk.
Jeg spurte fordi jeg lurte på om det var noe jeg hadde misforstått.

Cecilie
26-11-2018, 04:06
Etter 7 flyvninger i høst med United, må jeg si at boardinggruppe 1 som Star Alliance Gold er superdupert. Man kommer stort sett først om bord hvis man flyr i de bakre gemakker (1K og Global Services som preboardes er ofte i First) så da er det god plass til koffert i hattehyllen, og man kan finne setet sitt i ro og mak før resten kommer om bord. Det er spesielt kjekt å komme tidligere om bord enn røkla med United Mileage Plus credit card som fortsatt er i boardinggruppe 2.

SQ 777
26-11-2018, 08:34
He, he Cecilie.. Global Services boardes før gruppe 1.

Deretter 1 som vi de siste årene har vært i som en miks av Mileage Plus 1K og Platinum . Og vi har veldig god plass i EconomyPlus med ekstra tommer med benplass og ofte oppgradert til First med( eller uten ) oppgraderingskuponger hvert år.^_^

Kreditkortet er bare et lokkestunt. Med betaling...

United1K
26-11-2018, 11:07
Kreditkortet er bare et lokkestunt. Med betaling...
....og 40000-60000 miles ekstra på kontoen når du tegner avtale. :cool:

Men så bor jeg ikke i USA og går glipp av det kortet.
Ellers så er jeg en av de siste som går ombord uansett. Jeg har bare min lille ryggsekk som passer fint under sete så ingen hastverk.

Ok....kanskje hvis jeg sitter i First. Da kan det være litt gøy å få drinken og komme så raskt til ro :)

LN-MOW
26-11-2018, 14:15
Har fått meg grådig mye poeng med det kortet. Gruppe 2 er helt ok. Alltid plass til trillekoffert hvis den er med.

FBU
29-11-2018, 18:25
Skal reise med Unitet B757-200 i business mellom New York - Lima. Hva kan jeg forvente meg her?
Synes nettsiden er lite oversiktlig i forhold til hva jeg kan forvente meg. Er det Polaris eller vanlig Business på denne ruten? Erfaringer?

LN-MOW
29-11-2018, 18:37
''BUSINESSFIRST OFFERED THIS FLIGHT''

Det er denne versjonen.

https://www.seatguru.com/airlines/United_Airlines/United_Airlines_Boeing_757-200_Flat.php

SQ 777
07-12-2018, 11:02
Ny Premium hos UA:


https://liveandletsfly.boardingarea.com/2018/10/02/united-777-premium-economy-review/

https://thepointsguy.com/reviews/united-777-premium-plus-seat/

United1K
07-12-2018, 12:54
Ny Premium hos UA:

Har du sett prisene? Ganske så friske. T.o.m bruk av poeng.
Får heller satse på en op up her og der. :cool:

SQ 777
07-12-2018, 16:26
Ikke sett priser .....

darkcho
09-05-2019, 10:35
Har en innenriks flight med UA fra østkysten til vestkysten i sommer, booket i Eco. Oppgradering til First (gammel versjon) er tilgjengelig for 310usd på nettsiden deres, men gir det ekstra poeng, eller bare ekstra service? Finner ingen enkelt tilgjengelig informasjon på nettsiden.

WF789
09-05-2019, 11:24
Jeg har fått ekstra poeng ved to tilfeller.

darkcho
09-05-2019, 14:51
Ok takk. Har du hatt noen tilfeller hvor du ikke har fått ekstra poeng?

WF789
09-05-2019, 14:57
Nei. (Har fått ny bookingklasse på billetten i begge tilfellene, samt på en ny en i sommer)

darkcho
09-05-2019, 17:47
Strålende, takk for hjelpen. Hvilken klasse oppgraderes du til? Så kan jeg regne ut hvor mye det er for min del. 310usd er helt ok om jeg får en del ekstra poeng, i tillegg til bedre sete og en cola, hehe.

LN-MOW
09-05-2019, 17:52
Nei. (Har fått ny bookingklasse på billetten i begge tilfellene, samt på en ny en i sommer)

Det er nok som hos SAS at hvis du bookes om før billetten overtas av checkin-systemet så får du ny bookingklasse. Ved oppkjøp i checkinsystemet endres ikke bookingklassen, så da får du ikke tilleggspoengene.

WF789
09-05-2019, 18:16
På de to tidligere har jeg fått P-klasse, men i sommer fikk jeg Z.
Ren gjetting fra meg er at prisen på oppgradering styres av ledige bookingklasser til salgs og at du får denne klassen. Men har ingen grundige data her.

Wig-wag
09-05-2019, 18:37
Har en innenriks flight med UA fra østkysten til vestkysten i sommer, booket i Eco. Oppgradering til First (gammel versjon) er tilgjengelig for 310usd på nettsiden deres, men gir det ekstra poeng, eller bare ekstra service? Finner ingen enkelt tilgjengelig informasjon på nettsiden.

Jeg spør av uvitenhet/nysgjerrighet: Hvor mye mye billigere er dette i forhold til om du hadde bestilt en førsteklasse billett i utgangspunktet?

darkcho
09-05-2019, 18:48
Mye billigere. Den er bundet med en SAS connection fra Oslo. Forskjellen var mye mer enn 320usd. Pluss arbeidsgiver dekker ikke First, hehe.

SQ 777
29-08-2019, 08:33
Fikk mail i dag tidlig...:drink:drink . Spesielt for oss to som har over 200.000 hver og som er treige med bruk...

view
29-08-2019, 11:26
Bra for de som reiser lite og mindre bra for dem som reiser mye med United.

LN-MOW
29-08-2019, 14:12
Delta begynte vel med dette for et år eller to siden .. Kanskje følger flere etter?

Discus
11-09-2021, 15:24
Noen som har erfaring (og god hukommelse) med UAs 767-300 i business, med nye Polaris-seter (1+2+1)? Vi er to som kanskje skal reise og så ser jeg etter setepar som er best egnet for å ha litt kommunikasjon ila. turen.

Det ser for meg ut som seteradene vindu vs midtgang er litt offset på høyresiden (midt radene er litt lenger bak). Så er eks. 7F og 8L et bedre valg enn 7F+7L på høyre siden? Ser litt bedre alignet ut på venstre siden med 6A + 6D for eksempel?

view
11-09-2021, 15:37
Noen som har erfaring (og god hukommelse) med UAs 767-300 i business, med nye Polaris-seter (1+2+1)? Vi er to som kanskje skal reise og så ser jeg etter setepar som er best egnet for å ha litt kommunikasjon ila. turen.



Jeg har ikke flydd sammen med noen, men merk at det er ikke 1-2-1 men 1-1-1 config så ikke et ideelt fly å reise sammen med noen om man vil prate.

Ville trolig tro rad 2-4-6-8-10 A og D er nærmeste, men må nok belage seg på å sitte fremoverlent for setene er bygget med litt "skall" for å være private.

Det er versjon 2 og 3 her som har Polaris:
https://www.united.com/ual/en/us/fly/travel/inflight/aircraft/767-300er.html

Discus
11-09-2021, 15:48
Jeg har ikke flydd sammen med noen, men merk at det er ikke 1-2-1 men 1-1-1 config så ikke et ideelt fly å reise sammen med noen om man vil prate.

Ja, det er vel teknisk 2+2+2, men funker som 1+1+1 ja. Ut fra 3D-view het (som jeg ikke hadde sett før, takk for link) ser det ut som høyre side er best, men med eks. 7F og 8L som setepar

tdb
14-06-2022, 00:23
Jeg fløy nettopp UA 767 med 1-1-1 konfig. Reiser man to er det nok best å sitte etter hverandre i midten på D og F seter. F setene har større hylle/benk/bord enn D setene.
Setet var veldig bra, og det var også IFE. De har dog ikke noise cancelling headset. Service og mat var ikke så bra…
Legger ved to bilder av frokost og pre landing burger. Jeg hadde avgang kl 0920. Vet ikkehttps://uploads.tapatalk-cdn.com/20220613/7a889d16688bdf5f24e5b9bfb7650cf5.jpg
når maten endres til lunch, men dette var bedrøvelig..

https://uploads.tapatalk-cdn.com/20220613/838b4fe9265ebd103166a6b6179e77c4.jpg


Sent from my iPhone using Tapatalk

Fnate
14-06-2022, 00:26
Jeg fløy nettopp UA 767 med 1-1-1 konfig. Reiser man to er det nok best å sitte etter hverandre i midten på D og F seter. F setene har større hylle/benk/bord enn D setene.
Setet var veldig bra, og det var også IFE. De har dog ikke noise cancelling headset. Service og mat var ikke så bra…
Legger ved to bilder av frokost og pre landing burger. Jeg hadde avgang kl 0920. Vet ikke

Herlighet, den maten så jo virkelig helt forferdelig ut? Hva slags rute var dette?

tdb
14-06-2022, 00:53
Dette var mellom Genève og New York forrige fredag. Maten var virkelig ikke noe å skrive hjem om…
Ble booket om fra Swiss pga lost connection og ville prøve United for «moro skyld», men første og siste gang med United på business.


Sent from my iPhone using Tapatalk

SudCaravelle
17-10-2022, 10:03
Sitter med 12k NOK i såkalte "credits" hos United som jeg ser en liten mulighet til å får brukt. Noen måte å bli "kvitt" disse på?

SudCaravelle
30-01-2023, 09:54
Noen som har noen ferske updates på United Polaris? Her en tur nå i mars fra BRU på en 777W. Er det relativt OK nå? Noen måte å se viner/mat på forhånd?

Takker.

Midtiblinken
31-01-2023, 00:00
Håper de ikke bruker Covid unnskyldningen de brukte i fjor, ganske trasig servering på business. «Red or white»?
EWR-FRA tror jeg, 787. Unnskyld, Amsterdam.

tdb
31-01-2023, 07:00
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230131/88a60c7bdbf9fd75d9542f94bda0c554.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230131/632d4b20ace6bb64a201f6b1737b497c.jpg
https://uploads.tapatalk-cdn.com/20230131/7b36ff9f1375357683858ac67889b222.jpg

Frokost flight GVA-EWR i juni 22. Breakfast burrito til frokost og innbakt burger før landing. Ingen menyer, men er blitt fortalt at de er på plass nå. Maten var elendig…… aldri mer United Business Class på meg selv om Polaris setet og IFE var veldig bra.


Sent from my iPhone using Tapatalk

KnutW
31-01-2023, 10:10
Ingen personlig erfaring, men en god bekjent fløy United Polaris Brüssel - New York med B772 for en ukes tid siden.
Kortversjon: Nei! Styr unna.
Litt lenger versjon: Surrete og mutt besetning, uorganisert serveringsopplegg, elendig mat og veldig høy pris ift produkt. All maten kom samtidig på ett brett, og i litt tilfeldig rekkefølge rundt om i kabinen. Ingen mulighet til å velge når du ville ha servering.
Positivt: Gode seter og god portvin.

SudCaravelle
31-01-2023, 10:38
Takk for innspill.. Da booker jeg faktisk om.

view
31-01-2023, 12:18
Jeg fløy også BRU-IAD i Polaris for noen måneder tilbake, det er helt OK faktisk. Maten har alltid vært svak hos United (her liker jeg SAS, Lufthansa bedre) men setet er veldig bra, og de er rause med cocktails, vin og øl på en grei og uformell amerikansk måte. Må ikke være redde for å spørre, det finnes ingen SQ-proaktiv type service her, men jeg synes det er lett å få etablert god kontakt med dem om man er litt fremoverlent hyggelig og ikke har så høye forventninger.

LN-MOW
31-01-2023, 14:32
Jeg fløy også BRU-IAD i Polaris for noen måneder tilbake, det er helt OK faktisk. Maten har alltid vært svak hos United (her liker jeg SAS, Lufthansa bedre) men setet er veldig bra, og de er rause med cocktails, vin og øl på en grei og uformell amerikansk måte. Må ikke være redde for å spørre, det finnes ingen SQ-proaktiv type service her, men jeg synes det er lett å få etablert god kontakt med dem om man er litt fremoverlent hyggelig og ikke har så høye forventninger.

Høres ut som en Sud-type servicekonsept. ;) Bare å få bestemødrene på gli, så får du 110%.

Midtiblinken
31-01-2023, 17:51
Jeg tror at UA kommer til og prøve og bli bedre i fremtiden. De nevnte vel for litt siden at iskrem tralla kommer tilbake. ��Graver de langt nok, så finner de Continentals gamle service, og den var bra.
Konkurransen kommer til og skjerpe seg over pytten.

Herlov
31-01-2023, 18:34
Jeg skal fly LHR-BOS med Polaris i oktober og satser på at de får ryddet opp i serveringen til da. Verken LHR eller BOS er hub, så jeg vet ikke hva slags folk de bemanner med? Egen crew-base i BOS/LHR eller flyr de inn crew fra andre steder?

Hypern
31-01-2023, 18:34
Jeg tror at UA kommer til og prøve og bli bedre i fremtiden. De nevnte vel for litt siden at iskrem tralla kommer tilbake. ��Graver de langt nok, så finner de Continentals gamle service, og den var bra.
Konkurransen kommer til og skjerpe seg over pytten.

Ja altså jeg var faktisk positivt overrasket over deres lounger i SFO både den lokale Cluben (hvor man som non UA gull slipper inn på innenriksflighter, altså jeg SAS EBG) og Polaris loungen som jo var ganske legendarisk fra før. Så kanskje de klarer å få noe av dette ut på flygingene sine, det hadde jo vært bra. Jeg har uansett ikke noe spesielt inntrykk av UA interkontinentalt, har prøvd dem kun på kjedelig økonomi innenriks i USA på to timer ish, funka greit. Det jeg synes er positivt da er at selv kjedelige 737er har skjermer i setet hvor man kan se hvor man er. Ellers fikk jeg jo kjøpt en øl og noe snacks fra tralla, trenger jo ikke noe mer enn det på to timer maks. Jeg synes det var en fin feature å kunne legge inn kortet på forhånd før flighten så når de kom så slapp man å finne frem kredittkortet. De bare ville ha bekreftelse på navnet. Fikk kvitteringen på epost tror jeg.

Midtiblinken
31-01-2023, 19:49
Tror de hadde kabin crew base før, men veldig liten. Det burde ikke ha noe og si for service og utvalg.

Someone
01-02-2023, 23:16
De nevnte vel for litt siden at iskrem tralla kommer tilbake.


Ser ut som den er tilbake, basert på ymse poster på sosiale medier

LN-MOW
01-02-2023, 23:34
Ser ut som den er tilbake, basert på ymse poster på sosiale medier

Mmmmm ... is ....

http://www.enfb.net/stuff/tr101005/tr06.jpg

SudCaravelle
22-02-2023, 13:56
Takk for innspill.. Da booker jeg faktisk om.

Da ble det "andra våningen" med Waffers 747-8. Hva skulle vi gjort uten dette forumet?

Someone
12-07-2023, 20:30
United har lansert en nytt Domestic First-sete, som etterhvert skal installeres på deres på mange av deres narrowbodies

https://paxex.aero/united-new-first-class-seat/

First class passengers on United Airlines might soon be flying in newly designed seats. The new seat features upgrades to the inflight entertainment system, as well as improved comfort and privacy for travelers. The carrier launched the new seats on a 737 this week, with plans to install it on more than 200 (mostly brand new) single-aisle aircraft by 2026.

https://paxex.aero/wp-content/uploads/2023/07/UnitedFirst_Seat_Full_July2023-1536x864.jpg.webp

Fnate
13-07-2023, 00:42
United har lansert en nytt Domestic First-sete, som etterhvert skal installeres på deres på mange av deres narrowbodies

https://paxex.aero/united-new-first-class-seat/



https://paxex.aero/wp-content/uploads/2023/07/UnitedFirst_Seat_Full_July2023-1536x864.jpg.webp

De setene der ligner veldig på de nye short haul business setene til Turkish. De er i så fall riktig gode.

Chriscross
02-09-2023, 22:14
Har plutselig lest litt i billettkategoriene til UA. Stemmer det at en med Star gold kan ta med seg en trillekoffert på economy basic? Er vi tre på tur sparer vi kjapt 1000kr.

Tjab
02-02-2024, 16:37
Pga litt ndring i planer og bla bla bla

Ser det ut til at jeg må booke en tur hos United (for det virker plent umulig å booke hos andre star alliance partnere). Følgende routing:
KSU-OSL SK2302
OSL-MUC LH2453
MUC-ORD LH434
ORD-JAX UA1269

JAX-IAD UA2344
IAD-FRA LH419
FRA-OSL LH860
OSL-KSU SK2305

Er det sjans i ville H å få oppgradert de LH segmentene over atlanteren når disse er booket via united?

view
02-02-2024, 16:52
Pga litt ndring i planer og bla bla bla

Ser det ut til at jeg må booke en tur hos United (for det virker plent umulig å booke hos andre star alliance partnere). Følgende routing:
KSU-OSL SK2302
OSL-MUC LH2453
MUC-ORD LH434
ORD-JAX UA1269

JAX-IAD UA2344
IAD-FRA LH419
FRA-OSL LH860
OSL-KSU SK2305

Er det sjans i ville H å få oppgradert de LH segmentene over atlanteren når disse er booket via united?

Min tidligere erfaring er at både fixed price upgrade for cash og bud er mulig når billetten er på LH flightnummer, funker ikke hvis den er på UA nummer. Star Alliance upgrade med SAS (eller andre enn Lufthansa) ikke mulig, kun på Y og B klasse.

PS United er ganske glad i å utstede billetter på egne codeshare nummer når de selger også Lufthansa billetter, så greit å sjekke det.

Tjab
02-02-2024, 20:07
Min tidligere erfaring er at både fixed price upgrade for cash og bud er mulig når billetten er på LH flightnummer, funker ikke hvis den er på UA nummer. Star Alliance upgrade med SAS (eller andre enn Lufthansa) ikke mulig, kun på Y og B klasse.

PS United er ganske glad i å utstede billetter på egne codeshare nummer når de selger også Lufthansa billetter, så greit å sjekke det.

Takker.

Det du skriver stemmer. Noen fun/unfun? facts:
United virker som noen som er glade i cash, uansett hva. Men de skal ha for at de faktisk slipper denne type billetter relativt rimelig. Gjennomgående fra KSU til JAX til 50% av SK pris er ikke dårlig, og det var match på flights.google.com prisen.

Oppgradering.
SAS flightene kunne oppgraderes på helt vanlig måte.
Lufthansa flightene kunne kjøpes bedre på direkten når på lufthansa sin side. Veldig ok pris bort dit. Ikke fullt så bra andre veien...
Bidding for høyere service klasse virker kun å være mulig opp en klasse. Litt underlig. Men skal se om jeg ikke ringer dem.
United kan oppgraderes på demmers side.

Noen skuffelser.
Er EBG Life men setereservasjon i samme klasse som booket koster penger på både LH og United flightene. Jeg trodde faktisk setevalg var gratis hos StarAlliance?
Merkverdig nok har jeg tilsynelatende ikke lounge tilgang når jeg ankommer Oslo igjen. Meen, tipper det er en SAS IT bug og at lounge vert slipper meg inn.

Someone
03-02-2024, 01:57
Noen skuffelser.
Er EBG Life men setereservasjon i samme klasse som booket koster penger på både LH og United flightene. Jeg trodde faktisk setevalg var gratis hos StarAlliance?


Nei, ingen felles standard her, så opp til hvert selskap å velge om de vil betalt for folk med gullkort eller ikke.