PDA

View Full Version : Transit i Nairobi og annet om flyplassen

robertaas
18-07-2014, 14:49
Er det noen som har erfaring med internasjonal transit i Nairobi?

Skal man gjennom imigrasjon?
Må bagasje sjekkes ut og inn igjen?

FQTV
18-07-2014, 16:35
I fjor engang fløy jeg BKK Nairobi Luanda. Kenya Air (eller hva det heter) hele veien.
Null problem på flyplassen. Gikk rett i loungen, slå ihjel tiden, ombord i neste fly.
Ingen immigration men slakk sikkerhets kontroll ved gate. Plankekjør.

Fnate
18-07-2014, 19:07
Nå hører det med at Nairobi flyplassen brant ned, så det er ikke like plankekjøring nå. Man blir kjørt rett i bussen til et skur med immigration, vekke fra terminalen. Jeg så ikke noe skilter med internasjonal transit på der, men skal ikke utelukke det. Dette var for et par mndr siden.

Security var også ALT annet enn slapp på dette tidspunktet. Det var full Security tre ganger etter hverandre, pluss personlig gjennomgang av bags.

Min magefølelse er at dette ikke er en ideell plass å ha transfer

robertaas
18-07-2014, 23:13
Man blir kjørt rett i bussen til et skur med immigration, vekke fra terminalen. Jeg så ikke noe skilter med internasjonal transit på der, men skal ikke utelukke det. Dette var for et par mndr siden.
Hadde du internasjonal transit eller skulle du til/fra kenya?

T.A.K
19-07-2014, 06:36
Reiste med Kenya Airways via Nairobi til Zanzibar forrige mnd. Et par sikkerhetskontroller ved gatene er alt jeg måtte gjennom. Ingen kenyansk immigration. Lettvint og enkelt. Men kjedelig flyplass med lite tilbud. Vi fikk bagasjen vår på Zanzibar så måtte ikke sjekke den inn på nytt.

robertaas
19-07-2014, 11:25
Reiste med Kenya Airways via Nairobi til Zanzibar forrige mnd. Et par sikkerhetskontroller ved gatene er alt jeg måtte gjennom. Ingen kenyansk immigration. Lettvint og enkelt. Men kjedelig flyplass med lite tilbud. Vi fikk bagasjen vår på Zanzibar så måtte ikke sjekke den inn på nytt.
Stemmer det at det kommer til flyet en buss som tar folk til immigration og så skal man passe på å ikke gå på den bussen?

Fnate
19-07-2014, 17:18
Hadde du internasjonal transit eller skulle du til/fra kenya?

Jeg skulle til/fra Kenya. Men jeg klarte ikke se noen andre veier å gå eller busser å velge enn de som ledet til immigration skuret. Men det betyr ikke at jeg ikke kan ha oversett noe.

T.A.K
20-07-2014, 00:53
Stemmer det at det kommer til flyet en buss som tar folk til immigration og så skal man passe på å ikke gå på den bussen?

Jeg så aldri noen buss. Jeg gikk inn via gaten. Det ble aldri nevnt noe om buss fra kabinpersonalet heller. Jeg opplevde ingen forskjell på å bytte i Nairobi kontra bytte innenlands på gardermoen, med unntak av security og billettsjekk ved gaten når vi skulle ta flyet videre fra Nairobi. Og såklart så var flyplassen temmelig slitt. Så mer enn 2 timer der kan virke leeenge. Var heller ikke noe wifi å få tak i såvidt jeg husker.

KristianSk
20-07-2014, 00:57
Jeg har ankommet NBO to ganger hitill i år, med Swiss. Ut av flyet til buss begge gangene, fant ingen mulighet for transit, men nå så jeg heller ikke etter det.

KnutW
27-01-2020, 15:56
Noen som har relativt ferske erfaringer med transitt i Nairobi? Hvordan er transitt-fasilitetene? Mat og drikke? Noe vettug lounge for businessklasse? Tips og råd mottas med takk.

Gandalf
27-01-2020, 16:36
Det er fire lounger i NBO, tre som er contract lounges og en som er Turkish Airlines.

Jeg har aldri prøvd noen av dem, har en star alliance app på telefonen som også har oversikt over lounger. Informasjonen er hentet derfra.

Mvh,

Bergern
27-01-2020, 22:49
Det er fire lounger i NBO, tre som er contract lounges og en som er Turkish Airlines.

Jeg har aldri prøvd noen av dem, har en star alliance app på telefonen som også har oversikt over lounger. Informasjonen er hentet derfra.

Mvh,

Hva? Har ikke Kenya Airways egen lounge?
Du store alpakka!

Edit: Etter litt googling fant jeg faktisk to; Simba og Pride.

Gandalf
27-01-2020, 22:59
Det stemmer nok sikkert, min app viser bare lounger hvor kunder hos Star Alliance har adgang.

Mvh,