PDA

View Full Version : Minneapolis (MSP) - om flyplassen m.v.

adressa
17-07-2014, 15:02
Skal reise hjem fra Phoenix til Trd i november med KLM og Delta. Det opprinnelige bestilling er at vi skulle mellomlandet i Atlanta og ha ca 3 timer og 45 min til neste fly til AMS. Fikk nå beskjed at de har gjort forandringer på dette. Vi vil fly til Minneapolis fra Phoenix med kun 1 time og 1 min med transfer til Amsterdam flyet.

Er dette nok tid og hvordan er flyplassen der?

Discus
17-07-2014, 15:08
Husk at generelt er transfer innenriks-internasjonal samme som innenriks-innenriks i USA og man slipper ny sikkerhetskontroll m.v. de fleste steder (med mindre det er terminalbytte på noen flyplasser). Alle innenlandsankomster slippes inn i avgangshallen. Jeg har hatt flybytte på MSP (internasjonal->domestic) unnagjort på under 30 minutter og da med innsjekket bags som kom med.

Dag Viking
17-07-2014, 15:09
Det går nok greit. Vil tippe at du maks bruker ti min å gå uansett hvor du kommer inn, så lenge det er med Delta. Flyplassen har litt avstander, men enkel å finne fram på. Ikke noe sikkerhetskontroll eller tidkrevende terminalbytte når du kommer med Delta.

Sucellos
17-07-2014, 15:45
Jeg har gjort connection med Delta på MSP flere ganger før ferden har gått videre mot AMS og om innkommende fly er i rute er det helt uproblematisk med 1 time, men det vil trolig bare være å sette kursen rett til gate og boarding. Flyplassen er som det sies over veldig enkel å finne fram på også. Litt avhengig av hvilken avgang du har i utgangspunktet kan det også være flere alternativer til AMS samme dag dersom du skulle komme forsinket inn. Slapp av og nyt turen :)

LN-MOW
17-07-2014, 15:49
Det går greit. MSP er enkel og grei.

http://content.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/airports-and-aircraft/airports/minneapolis-st-paul/_jcr_content/mainPar/image.img.20131213T150637973Z.png

adressa
17-07-2014, 16:24
Takk for info. Jeg reiser med Delta kl 15.22 til Amsterdam. Satser på går bra og som Sucellos sier så går det flere fly til Amsterdam hvis flyet inn til Minneapolis med Delta blir forsinket. :-)

BårdK
20-11-2019, 16:44
Har fire timer på MSP i morgen før jeg skal videre innenlands med Delta. Noen som vet om FB har en OK lounge eller om jeg må ta til takke med en kjip Delta innenlandslounge.

Bergern
20-11-2019, 18:03
Blir nok Delta på deg.

https://www.skyteam.com/en/lounges/lounge-finder#!airportcode=Minneapolis/St%20Paul%20MN%20-%20Minneapolis%20Intl(MSP)

BårdK
21-11-2019, 22:47
Sitter her nå, helt OK.

Someone
16-11-2023, 09:09
Et større oppussingprosjekt på MSP er nå i gang

https://airwaysmag.com/makeover-of-minneapolis-st-paul-airport/

The Metropolitan Airports Commission (MAC) and Delta Air Lines (DL) have embarked on the largest-ever interior renovation of concourses and passenger gate areas at Minneapolis-St. Paul International Airport’s (MSP) Terminal 1, which first opened its doors in 1962.

The Airport Modernization Program (AMP), with a budget of US$242 million, aims to create a cohesive and contemporary design across six of the terminal’s seven concourses (A, B, C, D, F, and G) as well as approximately 75 DL gate hold rooms

Fnate
16-11-2023, 10:23
Noen som har erfaring med connection på MSP? Har noe jeg virkelig misliker her i januar og det er fly inn fra Europa til MSP og så connection videre til DEN samme dag. Har god tid (3 timer).

Men noen som aner om det pleier være megakaos på immigration der? Tenkte det kanskje var mindre der enn på de største hubbene.

Midtiblinken
16-11-2023, 16:07
Om det er etter nyttårstrafikken så blir det sikkert okay. Lenge siden jeg kom gjennom der, og jeg bruker Global Entry som gjør livet lettere.
MSP er vanligvis en veldig bra flyplass, med enkelte hjørner som er dårligere. Oversiktlig med tog for de lange distansene. Så om jeg gir deg høye forventninger så blir du vel garantert skuffet…