View Full Version : Hvorfor stopper Norwegian Oslo - Los Angeles?
Mr_President
14-07-2014, 16:55
Hei. Noen her inne som vet hvorfor Osl - Lax opphører i uke 43. Kommer den evt tilbake?
Bare en sommerrute, vel ---
LAX er vel en helårs destinasjon er det ikke?
LAX er vel en helårs destinasjon er det ikke?
Enn så lenge kun fra CPH og LGW
Spruce Goose
15-07-2014, 10:29
Litt merkelig egentlig. Noen som kjenner belegget på ruta?
Egentlig ikke. Med noen unntak er etterspørselen for Europa-USA langt større i sommerhalvåret enn vinterhalvåret, og derfor de fleste selskapene har flere avganger/større tilbud om sommeren, og man ser mye kutt om vinteren
Jeg vet at belegget har vært veldig bra og over forventningene til DU så får vi se hva DU velger å gjøre.
sail4fun
15-07-2014, 11:36
Problemet er vel muligens tilgang på hardware , langrute omrokkeringer er en litt annen kabal
Tydelig at de sprer operasjonen litt utover kommende vinter. Foruten JFK, FLL og BKK som flys fra ARN,OSL og CPH flys OAK fra ARN, MCO fra OSL og LAX fra CPH. I tillegg flys JFK, FLL og LAX fra LGW.
Er vel ikke belegg for å fly MCO, OAK og LAX fra både LGW, CPH, OSL og ARN gjennom vinteren?
Noen som vet når (om?) ruten starter opp igjen til våren? Om en forsøker å booke i april får en bare melding om at "Valgt rute er kun tilgjengelig for salg til og med 28. mar 2015."
Cockpitview
16-07-2014, 13:04
Slots handback er snart over. Da slippes det endelige programmet og nye ruter.
Om Norwegian er så flexible og tidlig ute, vil jeg foreslå en sesongrute til Las Vegas fra Oslo, i perioden 1 Juni - 1 Aug. F.eks 1 avgang i uken...
Denne tror jeg kan bli knallsuksess, da jeg vet at det er flere hundre nordmenn i byen der under VM i Poker, og ved å ha en flight i uken (8-9 pr sommer) tror jeg de kan ta markedet fra et dyrt United/BA som de fleste flyver dit..
Kim
Om Norwegian er så flexible og tidlig ute, vil jeg foreslå en sesongrute til Las Vegas fra Oslo, i perioden 1 Juni - 1 Aug. F.eks 1 avgang i uken...
Denne tror jeg kan bli knallsuksess, da jeg vet at det er flere hundre nordmenn i byen der under VM i Poker, og ved å ha en flight i uken (8-9 pr sommer) tror jeg de kan ta markedet fra et dyrt United/BA som de fleste flyver dit..
Kim
Det vil ikke overraske meg om det kommer. Passer også godt sammen med rutene til California da reisende kan ha ulik ankomst og avreiseflyplass ved ferieturer.
Kim
Tja, da må du ha alt crew liggende på hotel i 1 uke + oppstartskostnader ++
Tja, da må du ha alt crew liggende på hotel i 1 uke
En kort posisjonsflight til LAX løser den biten. Ingen uvanlig prosedyre for lavfrekvente ruter.
Tja, da må du ha alt crew liggende på hotel i 1 uke
Har også sett at DY-crew blir transportet i taxi mellom MCO og FLL, så her er det nok mye muligheter.
Disse har base på FLL, så det blir litt som å frakte OSL-basert crew til Torp .. ;)
Kan det være at de stenger LAX fordi det ikke er god butikk.... LA er jo ikke den mest populære destinasjon for kundegruppen til DY ?.
Har i alle år sagt at det er en by du stikker raskt innom på Highway 1 , helst unngår... For meg er det kun Disneyland, jada dere leste rett også for en stein gammal gubbe..:old:colgate:
Kim
Flyet de setter inn på den ruta burde ha Petter Northug jr, som hale-helt. :)
Litt off topic, hvet det!
Foreslår heller Felix Stephensen (Bucovinas) som skal spille finalebordet i WSOP i november!
:) :)
Kim
Chriscross
17-07-2014, 08:48
Flyet de setter inn på den ruta burde ha Petter Northug jr, som hale-helt. :)
Litt off topic, hvet det!
Så så, Northug er en tulling, men vi ønsker han vel ikke død allerede neste vinter:-)
Lax bør vel kunne funke som soldestinasjon om vinteren også om en tar leiebil litt sørover?
Spruce Goose
17-07-2014, 10:36
Har vært i LA med 35 pluss i mars faktisk så det skulle vel holde akkurat :) Mere normalt er vel rundt 20 dog. La oss håpe de fortsetter. Dessuten er vel LA mye mer enn Disneyworld spør du meg.
Har vært i LA med 35 pluss i mars faktisk så det skulle vel holde akkurat :) Mere normalt er vel rundt 20 dog. La oss håpe de fortsetter. Dessuten er vel LA mye mer enn Disneyworld spør du meg.
Jepp det er det absolutt da Disneyworld et i Florida. ;-)