PDA

View Full Version : DY kutter SXF-SVG & SXF-TRD - [avkreftet]

BU662
10-07-2014, 21:12
Hei,

DY har lagt ut sitt sommerprogramm for 2015 og det finnes seg noen overraskelser. Det virker som noen ruter fra distriktene forsvinner, blant annet SVG-SXF og TRD-SXF.

Trdfly
10-07-2014, 21:46
Hei,

DY har lagt ut sitt sommerprogramm for 2015 og det finnes seg noen overraskelser. Det virker som noen ruter fra distriktene forsvinner, blant annet SVG-SXF og TRD-SXF.

Hvor finner du sommerprogramet til Norwegian? Tar du det ifra bookingsystemet?

BU662
10-07-2014, 21:53
Hvor finner du sommerprogramet til Norwegian? Tar du det ifra bookingsystemet?

Ja, det stemmer. Jeg sjekked dette pa www.norwegian.no sitt lavpris-kalender for May2015. Du finner bare via-forbindelser ... For rutene som er ikke apent for salg sa far du en feil-melding, mens for disse to far du treff, men - som sagt - via forbindelser, som i konsekvens betyr at de direkte ruter forsvinner.

Trdfly
10-07-2014, 22:05
Vent til hele programmet for Mars/April-Oktober kommer ;) Da vil de nok ligge inne, Berlin er en så viktig destinasjon for næringslivet i både Stavanger-omerådet og Trøndelag at det skal mye til for at Norwegian legger ned disse rutene, vet at ruta fra Værnes går kjempe bra iallefall... Tror heller at det vil komme flere ruter når de har lagt ut sommerprogramet...

OttoL
10-07-2014, 22:16
Tviler at det som ligger ute for Mai 2015 er 100% ferdig, for eksmpel er BGO-TRD ikke der enda..

LN-MOW
10-07-2014, 23:19
DY legger ut ruteprogrammet i deler. Det fulle sommerprogrammet blir neppe klart før tidligst i oktober.

Mjolnir
10-07-2014, 23:25
Bra jeg skal fly SXF-SVG om et par uker da :drunk: (hvis det skulle stemme altså)
Berlin er en så viktig destinasjon for næringslivet i både Stavanger-omerådet og Trøndelag at det skal mye til for at Norwegian legger ned disse rutene
Med 2 avganger per uke fra SVG, hvorav en på lørdag, (og sannsynligvis ditto fra TRD) tviler jeg egentlig litt på at næringslivet baserer seg på direkteruta (selv om kombinasjon med SAS via CPH er en mulighet).

Er Berlin blitt "distrikt"? :spin

hifiman
11-07-2014, 06:48
Jeg for min del kunne tenkt meg flere avganger til Berlin fra Værnes, :)

jb1
11-07-2014, 10:32
Bra jeg skal fly SXF-SVG om et par uker da :drunk: (hvis det skulle stemme altså)

Med 2 avganger per uke fra SVG, hvorav en på lørdag, (og sannsynligvis ditto fra TRD) tviler jeg egentlig litt på at næringslivet baserer seg på direkteruta (selv om kombinasjon med SAS via CPH er en mulighet).

Er Berlin blitt "distrikt"? :spin

Jeg tror heller de norske byene er det som menes med distrikt

Mjolnir
11-07-2014, 20:14
Jeg tror heller de norske byene er det som menes med distrikt

Hehe, spørsmålet var ment litt retorisk ;) Poenget var at å omtale storbyområder som "distriktene" blir feil. Har fått med meg at enkelte i Oslo bruker begrepet til å beskrive alt utfor egen by - noe som bidrar til å forsterke den navlebeskuende stereotypen derifra (hvis rot i virkeligheten dessverre blir bekreftet gang på gang).

Mjolnir
01-09-2014, 23:37
Ser at det ligger ute billetter t.o.m. juli 2015 for begge rutene nå. Tilbudspriser fram til juni, men kun kr 1649 i juli foreløbig. Fra uke 26 (mandag 22. juni) skifter forøvrig SVG-SXF fra torsdag og søndag til mandag og fredag. TRD-SXF beholder torsdag og søndag.