PDA

View Full Version : Nikon D7100 vs Canon EOS 70D.

Peder96
07-07-2014, 21:23
Hei.
Skal gå til innkjøp av et av de nevnte kamerahusene.
Hvlket ville dere anbefalt, med tanke på objektiver, kvalitet osv?
Med andre ord, hvem som er best, overall?

jameson82
07-07-2014, 21:26
Hei.
Skal gå til innkjøp av et av de nevnte kamerahusene.
Hvlket ville dere anbefalt, med tanke på objektiver, kvalitet osv?
Med andre ord, hvem som er best, overall?

Dra til en kamera butikk som har begge.
Prøv de og du føler fort hvilket som ligger best i handa, og føles lettest å bruke.

Her har du forskjellene listet opp

http://snapsort.com/compare/Canon-EOS-70D-vs-Nikon-D7100

AggTouchdown
08-07-2014, 11:00
Hva har du fra før? Generelt syns jeg det er liten vits i å bytte kameraprodusent, det eneste du oppnår med det er å kvitte deg med masse penger når du må kjøpe alt av objektiver og ekstra-utstyr på nytt.

Peder96
08-07-2014, 14:18
Hva har du fra før? Generelt syns jeg det er liten vits i å bytte kameraprodusent, det eneste du oppnår med det er å kvitte deg med masse penger når du må kjøpe alt av objektiver og ekstra-utstyr på nytt.

Har Nikon D3100 + en del stæsj.

AggTouchdown
08-07-2014, 14:29
Da ville jeg ha holdt meg til Nikon, eventuelt hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg ha investert pengene i et godt objektiv før jeg hadde kjøpt nytt kamerahus :)

Peder96
08-07-2014, 15:14
Da ville jeg ha holdt meg til Nikon, eventuelt hvis du ikke allerede har gjort det så ville jeg ha investert pengene i et godt objektiv før jeg hadde kjøpt nytt kamerahus :)

Objektiver har jeg nok av :P Og skal gå til innkjøp av nytt hus og nye objektiver :)

Peppep
08-07-2014, 16:32
Jeg vurderte mange alternativer da jeg kjøpte DSLR i 2011 - endte opp med D7000, som jeg har vært veldig fornøyd med. Når du er vant med Nikon er jeg sikker på at du vil like D7100 så lenge den ligger godt i hendene.

Husk at gode objektiv alltid er viktigst, mye viktigere enn nytt kamerahus. Investerer du i god optikk kan de senere videreselges uten stort tap.