View Full Version : Asia Rundt med USDM og Hyatt
Insomnia4u
14-06-2014, 13:56
Teaser:
Da er det ni dager til jeg tar med kidsa(ok, ungdommene) på en ok tur rundt i Asia i C/F med ulike selskaper. USDM-billetter og Hyatt Diamond Challenge gir oss suiter og fine fordeler siden en får Diamond-status i testperioden.
Det skal sies at det har vært utrolig mye rot med USDM-billettene, som ble bestilt i august ifjor. Sjekket dem jevnlig, og for et par mnd siden lå alt an til å bli kansellert. Holdt på en uke for å få tak i en ok supervisor og en ansatt i Asiana som kunne plotte inn på nytt. På et tidspunkt var jeg på hold mens den ene ringte den andre og samarbeidet. I tillegg til at USDM ringte TG for å få dem til å omgjøre feil. Dette skjedde selvsagt to dager etter at US hadde forlatt *A. Herlig timing. Har nå et noe angstfullt forhold til kjenningsmelodien til US Air…men hva gjør man ikke når kidsa har blitt lovet en uforglemmelig tur? :) Dessverre downgrade fra F til C på ICN-NRT pga helt ny a388 som settes inn, men disse billettene ble egentlig kansellert, så var et styr uten like å få satt dem inn igjen. La oss håpe at billettene ikke forsvinner på tampen. Reiseruten på 22 dager er som følger:
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37029&stc=1&d=1402752409
På separate økonomibilletter blir det:
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37030&stc=1&d=1402752420
F-klasse: OZ(FRA-ICN), TG (HND-BKK-FRA)
C-klasse: SAS/LH/OZ/TG
Y-klasse: Cambodia Angkor Air
Hoteller:
Hyatt Seoul (http://incheon.regency.hyatt.com/en/hotel/home.html)
Hyatt Park Tokyo (http://tokyo.park.hyatt.com/en/hotel/home.html) (100 m2 Suite)
Hyatt Regency Kyoto (http://kyoto.regency.hyatt.com/en/hotel/home.html)
Hyatt Grand Erawan Bangkok (http://www.bangkok.grand.hyatt.com/en/hotel/home.html) (Suite)
Hyatt Park Siem Reap (http://siemreap.park.hyatt.com/en/hotel/home.html) (Suite)
Sokha Hotel Sihanouksville (http://www.sokhahotels.com/sihanoukville/)
Byer vi besøker:
Seoul
Tokyo
Kyoto
Osaka
Bangkok
Siem Reap
Sihanouksville
Phnom Penh
Gleder meg stort !;)
Det er jo lite rapporter her for tiden ..
Ser meget fornøyelig ut! Ser frem til denne :)
robbern9292
22-06-2014, 05:28
Dette kan bli kult!
Insomnia4u
23-06-2014, 17:23
Liveupdate FRA: Sitter i Maple Leaf Lounge i og slapper av. Få folk og rolig på denne tiden, pleier å være mange i Senator-loungen, så er vel ikke helt innarbeidet. Fin utsikt for spotting.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37125&stc=1&d=1403536490
Utrolig behagelig wide-rainshowerhead, anbefales.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37127&stc=1&d=1403539276
Dro ellers en RobbieDeluxe og handlet en Rimova Alu(ref en post i 2011)
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37126&stc=1&d=1403536785
Vi hadde endel timer å slå i hel, så en kombinasjon av dårlig research og sviktende retningssans gjorde at vi gikk og kikket på samlingen av white-trash i området rundt sentralbanestasjonen. Det synes ikke kidsa var helt det store, så dro tilbake til flyplassen.
Det er foreløpig bare en i first utenom oss tre, så kan bli en grei tur dette om vi ikke blir flere. Sjekket inn baggasjen helt til NRT, etter mye om og men. Den oppmerksomme leser husker at det har vært mye tull med leget ICN-NRT. Fikk ikke boardingpass til denne flighten "..because different system", noe som er litt rart siden jeg trodde alle flightene til OZ nå går på amadeusreferanse. Måtte innom Duty Manager også som punchet tag manuelt.
Insomnia4u
24-06-2014, 07:12
Da er vi ankommet ICN og sitter i Executive Lounge på Hyatt Regency ICN. Utsikten (til flyplassen)er relativt god:
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37134&stc=1&d=1403610093
Selve lobby og hotellbygget er fint, men rommet ikke helt det store, med dusjforheng på badet. Funker for en natt:
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37137&stc=1&d=1403610274
Flyturen svarte virkelig til forventningene, selv om det var endel turbulens. Jeg har flydd TG F i 346 og 388, men den widescreen-følelsen av å ha så mange vinduer på hver side å se ut av, pluss en midtgang på godt over 1m er spesielt. Softproduktet var som andre skriver her utrolig bra og kanskje i meste laget. Jeg har glutenallergi, noe som gjorde at jeg måtte droppe endel av rettene, selv om jeg gikk for koreansk. Derfor ikke så mange bilder av mat, det er uansett dokumentert i andre rapporter. Fikk imidlertid en ny venn på flyet. Han het Roger:
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37136&stc=1&d=1403610182
Her er koreansk frokost, en slags rissuppe. Inntok denne under kraftig turbulens, så koordinasjonen fikk kjørt seg.
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37135&stc=1&d=1403610105
Nå en dagstur innom Seoul før vi reiser videre til Tokyo med den helt nye A388 til Asiana imorgen tidlig.
Insomnia4u
25-06-2014, 01:03
Sitter i skrivende stund i FirstclassLounge i ICN og skal snart boarde NY firstclasc i splitter ny A388. Å? var vi ikke egentlig nedgradert til business spør du kanskje?:) Joda. Men i alt stresset med å revalidere de orginale dokumentene fikk jeg Asiana til å utstede orginalbilletter i tillegg. Disse printet jeg selvsagt og troppet opp på Firstclass check-in i dag. Tenkte at det går alltids an å prøve seg:D
De ble litt rar i ansiktet da jeg sa vi skulle fly first til NRT. En rapport på FT viser at den egentlig er stengt av siden kort flight. Litt løping frem og tilbake fra staff+noen tlf, og vi fikk boardingpass 1A, 1E&F. Opptur :) Stay tuned!
http://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=37141&stc=1&d=1403650965
Insomnia4u
25-06-2014, 09:31
Incheon(INC - Tokyo(NRT)
Flight: OZ 102
Maskin: A388
Klasse: First
Sete: 1A, 1E, 1F
Belegg: 5 av 12 seter i F
Det var en fornøyelse å tilbringe et par timer i en helt ny A388 :) Jeg er dessverre ingen god fotograf viser det seg, men dere får forhåpentligvis et lite inntrykk:
37152
37144
37143
37145
37148
37147
37146
37149
37150
Små bad gitt, ikke helt TG. Men toalettet kan gjøres om til en sofa, for de som vil sjekke inn på miles-highklubben? :)
37151
37153
Maten var enkel, samme som business. Ikke noe spesielt å skrive om. Ellers så hadde de en "eksklusiv" barista, som da besto av at de traktet kaffe manuelt foran meg i 5 min. Smalltalken gikk etter hvert trått og de siste par minuttene var det helt stille ^_^
37154
Ellers så var det ganske dårlige hodetelefoner uten støydemping, hva skjedde med å ha Bose-støydempende på first, som de har på 744?
37155
Den oppmerksomme leser registrerer at min venn Roger(that) tok en tur innom. Litt spenstig å innta Champagne på morgenkvisten, men vil jo gjerne gå foran som et godt eksempel for barna. Eller…hvordan var det nå igjen? ^_^
Skjønner ellers ikke hvorfor OZ har lagt first i 1.etg med de uvaskede massene rett bak(økonomi). Ble regelrett fraløpt av noen koreanske kvinner opp i årene som presset seg frem. Vet ikke helt hva det sier om min kondisjon altså..
Det er helt klart A eller K-sete som gjelder med Suiter synes jeg. I midten blir det fort litt mørkt, savner den luftigheten i konfig. på 744. 32-tommers hd-skjerm er jo bare rått! Touchscreen og interiørmessig flotte farger gjør seg.
Insomnia4u
25-06-2014, 09:44
Vi er nå i twin-suiten på Park Hyatt Tokyo i 45.etg. Den er 100m2 og holder akkurat til tre personer..:D
37156
Grei utsikt:
37157
Bad m/separat dusj og badekar:
37158
37160
Er tre tv´er i suiten, blant annet denne røveren på 55-tommeren i soverommet:
37159
Det her så jo bar sinnsykt bra ut :D :D :D
Hvordan var 388 til OZ ? Nyfly-lukt.....? :lol: :lol:
Fredrik74
25-06-2014, 10:54
Trevligt att få se Asianas nya F. Resan ser också väldigt trevlig ut. Tack för titten.
Insomnia4u
25-06-2014, 11:22
Det her så jo bar sinnsykt bra ut :D :D :D
Hvordan var 388 til OZ ? Nyfly-lukt.....? :lol: :lol:
Lekker design, stor plass, og private sfære når en lukker seg inne med dørene :) Spesielt den store HD-skjermen som en styrer med touchbasert fjernkontroll og menyer er fin.
Flott rapport! :) Asiana First så jo fantastisk flott ut...!
Insomnia4u
03-07-2014, 18:42
Etter noen dager på Hyatt Kyoto tok vi Shinkansen til Haneda via en skrangle-ekspresstog fra Tokyo. Thai hadde equipment change fra 744 til 773, så jeg ble degradert fra first til business. Greit nok, 773 har de nye business-setene, og på en 5-timers flytur er det ikke noen krise. Den japanske staffen så det imidlertid noe annerledes, og så mange "solly" har jeg ikke fått så konsentrert iløpet av de 20 minuttene de brukte på å plassere meg og kidsa sammen på C, og gi meg cash pga downgrade, 30 000…yen :) (ca 1900 norske)
Siden jeg altså bruker bonuspoeng hadde jeg ikke forventet noen kompensasjon. Vi fikk imidlertid en personlig assistent som eskorterte oss gjennom security, imigration og til den nye Ana Suite Lounge, for førsteklassepassasjerer. Fikk tilgang til barna også etter at jeg begynte setningen med "…siden dere har nedgradert meg, synes ikke dere det hadde vært greit.." Kidsa gjorde store øyne og var litt overveldet over japanerne..og kanskje sin far.
Her er assistenten bærende på litt carry-on:
37182
Noen bilder fra Firstclass-Loungen m/egen restaurant og kokk:
37183
37184
37185
37186
37187
37188
37189
37190
37191
WOW virker som utestasjonen i Tokyo virkelig bryr seg om service. Kompensasjon på 1900 kroner virker jo helt rått og at man fikk first class lounge tilgang selv etter downgrade.
Dette var meget interessant :) Loungene i Japan ser meget bra ut :) Jeg har selv vært på den TG bruker i NRT den hadde lite utvalg av mat. Det var rart i og med at det var en first lounge.
Super rapport! Det er alltid morsomt å lese om reising på høyeste nivå.
Islending
30-07-2014, 16:56
Wow! Ser ut som en helt herlig tur! Gleder meg til fortsettelsen! :-)
Insomnia4u
01-08-2014, 17:06
Thai Royal First Check-in Suvarnabhumi
Med Thai får du virkelig firstfølelsen fra du ankommer flyplassen
Innsjekk:
37297
Fint å slappe av her mens de sjekker deg inn
37298
Akkurat nok plass til å gå to stk..
37299
"Pose" med hofteknekk fra den engasjerte servant:
37300
Insomnia4u
01-08-2014, 17:09
Glemte i farten å poste et bilde av flyet ATR-72, som Cambodia Angkor Air bruker innenriks i Kambodsja, og til Bangkok. Pilotene røyker endel på de flyene noe som kjennes når de kjører igang aircon. Spesielt på én av flightene var det ganske drøyt og luktet i hele kabinen.
37301
Insomnia4u
01-08-2014, 17:29
Thai Royal First Lounge & Spa Suvarnabhumi
Har etter hvert tilbrakt endel timer fordelt på fire ganger i denne loungen. God service, mat&drikke samt flott spaavd. Det er imidlertid åpent ut til resten av flyplassen, bare adskilt av en gardin. Og siden det ikke akkurat er silent airport er det rimelig irriterende med støynivået. I tillegg så stiller de aircon inn på knappen "nordpolen" fra kl 21, noe som gjør det grisekaldt. Har spurt dem flere ganger hvorfor de har det så kaldt, men får aldri noe godt svar #FirstWorldProblems. Jada.
37302
Champagne må til i det private rommet:
37303
37307
De har sluttet med iPad-meny, og har nå bare en papirlefse. Litt kjipere:
37304
37305
37306
Er man sliten etter toalettbesøket og har presset for hardt, kan en slappe av i sofaen før en går den laaange veien bort til rommet igjen:
37308
37310
De har også en massasjestol, om det ikke skulle holde med manuell massasje:
37309
Uteområdet for dem som kommer for sent til å få privat rom:
37311
Lurer en på hvordan rettene ser ut, kan en kikke på dem i utstillingsrommet før en bestiller:
37312
Du kan også spise i den lille restauranten, som nå ser noe slitt ut:
37313
Rommet i separat Spalounge over gangen. Romslig og fint.
37314
Eget avslappingsområde for firstpassasjerer etter massasjen. Viktig å ikke menge seg med de fattige menneskene som kun reiser business:
37315
37316
Insomnia4u
01-08-2014, 17:43
BKK-CDG
Flight: TG 930
Maskin: A388
Klasse: First
Sete: 1F,1K
Belegg: 7 av 12 seter i F
Kabinen
Flydde tre strekk i sommer med TG, FRA-BKK t/r og BKK-CDG. Skriver bare fra sistnevnte, selv om det kommer et par sammenlignende bilder av frokost. Jeg synes igrunnen at TG F i 388 er trivelig å reise med. Har nå hatt totalt 7 legs med denne, og liker både seter og betjeningen, selv om ikke alt er perfekt.
37318
37317
37321
Kit fra Porche denne gang, lilla, for den metroseksuelle mann:
37319
37320
37322
Bangkok by night, fra take-off:
37336
Insomnia4u
01-08-2014, 17:57
Maten
Enhver tur starter selvsagt med et glass DP:
37323
Etterfulgt av kaviar. Ikke akkurat Mills..
37324
Menyen:
37325
Vi hadde forhåndsbestilt hummer, som smakte fortreffelig:
37326
Og kylling i grønn karri, også velsmakende:
37327
Frukt til forrett, frokost:
37330
Baked egg with bacon:
37331
Frokosten på FRA-BKK:
Frukt:
37328
Egg & Bacon:
37329
Insomnia4u
01-08-2014, 18:02
Star Alliance First Class Lounge & Gold Lounge CDG
Etter fadesen sist sommer med å lete etter disse loungene i Schengen-området, har jeg i etterkant lært at de ligger i non-Schengen. Altså, ikke gå i fasttrack-imigrasjon, men til høyre, og så ta heis opp til Level 11. Fikk ikke sitte på FCL siden vi bare hadde SAS videre i C, men fikk tatt et bilde. 32 sitteplasser:
37332
Hadde lest ended reviews om Goldlounge, og forventet ærlig talt en elendig lounge. Ok, det er lavt under taket, men fint likevel, og ok utvalg av drikkevarer og mat:
37333
37334
37335
Ellers var det en hard landing fra first til å sitte trangt på SAS Plus til Norge. Spesialmaten er helt elendig, og jeg har flydd mye Plus etter de lanserte den nye maten. Men menyen er rikholdig likevel sett med norske øyne. Synes LH skuffet i C, spesielt etter hva som er skrevet her på forumet. De har nå samme pitch som økonomi, og ikke noe snacksmeny. Men selvsagt nydelig å slippe noen i midtsetet.
Insomnia4u
01-08-2014, 18:21
Oppsummering
Flyene
Det var flott å få til tre stk i førsteklasse på tre av strekkene. Brukte mye tid på å få dette til, men vel verdt strevet. Asiana F i både 744 og 388 er spesielle opplevelser på hver sin måte. TG F er trivelig, og fikk også anledning til å fly 77W med TG C. Synes kanskje at de business-setene er litt trange. Men ok med så privat sfære.
Hyatt
Nå har jeg ikke postet så mange bilder fra hotellene, men fokusert mest på flyreisene. Hyatt har tre nivå på hotellene, Regency, Grand og Park. Spesielt på de to sistnevnte er servicenivået meget bra. Suiten i Park Hyatt Tokyo 200m.o.h var bare drøy! Har en muligheten til å ta Diamond-Challenge(12 netter på 60 dager)anbefales dette. Mye pga at en får full status og fire suite-upgrades i prøveperioden. Merk at HVER suite-upgrade kan brukes på opptil 7 netter av gangen. Fullfører du, får du status frem til 2016, med fire nye suite-upgrades i 2015. Deilig å få et ekstra servicenivå. Pratet meg til en suiteoppgradering også, da jeg hadde brukt opp de fire allerede. Var nok diamantstatusen som veide tyngst :)
Alt i alt kjempegøy å få gi barna en slik opplevelse. Takk til alle dere her som har postet i ulike forum om maksimering av poeng og bidrar med uvurderlig kunnskap!
Flott Rapport :) Ser ut som hyatt hotellene er av meget god kvalitet. Testet du room service på disse?
Insomnia4u
01-08-2014, 23:02
Flott Rapport :) Ser ut som hyatt hotellene er av meget god kvalitet. Testet du room service på disse?
Takk :)
Ja, blant annet i Seoul og Tokyo. Relativt dyrt, men bra. Noe spesielt du tenkte på?
Takk :)
Ja, blant annet i Seoul og Tokyo. Relativt dyrt, men bra. Noe spesielt du tenkte på?
Hvordan prisene er i forhold til Norge og kvaliteten. I Afrika så opplevde jeg dyrere en i Norge og brent mat feks. :D Liten glassflaske cola kostet 32 kr...
Insomnia4u
02-08-2014, 08:53
På Park Hyatt Tokyo betalte jeg 4500kr for fleksibel pris, mens prepaid kan en få helt ned imot 3300 kr. Suiteupgrade, gratis frokost+gratis spa+happy hours er diamondperks, og servicenivået var utrolig bra.
Vil også fremheve Grand Hyatt Erawan i Bangkok. Som diamant blir en tatt direkte til rommet for personlig check-in, og to ganger ankom jeg ca kl 6 om morgenen, og da var rommet allerede klart. Fikk da selvsagt frokost også inkludert.Meget god clubservice, de fant frem til det meste en spurte om. Loungen har et rikholdig utvalg av kanapéer i happy hours, og ellers åpen hele dagen. Har etter hvert bodd på mange hotell i Bkk, men dette blir nok foretrukket en stund fremover.
Hyatt er veldig god på å anerkjenne status, og det merkes på servicen at diamant er toppnivået. Alltid tiltalt med navn, både på telefon osv. Men når de ordinære kriteriene er minimum 50 netter i året, og lite "giveaways" på kort, blir det mer eksklusivt. Hilton kaster jo gullkortene etter en, og CC Gold er jo ikke noe spesielt lengre.
Generelt så kan en si at en i Thailand får en mye hotell for pengene. Femstjernes fra ca tusenlappen. De rommene ville kostet iallefall 2-3 ganger så mye. Faktisk er Kambodsja noe dyrere om en skal ha kvalitet. Sør-Korea virker å ligge litt under Norge, mens Japan ligger på samme nivå, og litt over.
Etter å ha vært lenge i Asia, er det alltid skuffende å komme tilbake til det elendige servicenivået i Norge. Utrolig mange sure mennesker i serviceyrker altså.
Insomnia4u
02-08-2014, 09:00
Zhe german zuitcaze fikk seg en solid trøkk på turen, hørte med SAS om de ville betale for å rette ut bulken, men måtte visst vente til det gikk hull på kofferten. Som er aluminium. Fikset det selv med en hammer hjemme istedet.
37338
peterfox
03-08-2014, 03:46
Zhe german zuitcaze fikk seg en solid trøkk på turen, hørte med SAS om de ville betale for å rette ut bulken, men måtte visst vente til det gikk hull på kofferten. Som er aluminium. Fikset det selv med en hammer hjemme istedet.
37338
Dette er vel bare en "kul" gimikk ? - Mine to "tankser" har vært CUN-DFW-FRA-OSL siste døgnet og ser etter bare ett halvt år veldig "tøffe" og brukte ut.
Insomnia4u
03-08-2014, 07:12
Dette er vel bare en "kul" gimikk ? - Mine to "tankser" har vært CUN-DFW-FRA-OSL siste døgnet og ser etter bare ett halvt år veldig "tøffe" og brukte ut.
Går litt dypere enn bildet viser, men så lenge det går greit å hamre ut igjen gjør det ingenting at den har fått litt juling :)
UA så på min i HNL som var vridd i ramma. Fikk ny , men vente lenge... Men ny var en selvfølge.
Besluttet å vente med henting inntil neste ankomst HNL , vel tre mnd senere
Insomnia4u
03-08-2014, 17:48
UA så på min i HNL som var vridd i ramma. Fikk ny , men vente lenge... Men ny var en selvfølge.
Besluttet å vente med henting inntil neste ankomst HNL , vel tre mnd senere
Såpass. Har jobbet som stuer i SGS for endel år siden, skal litt til å smelle kofferten så hardt, både din og min. Eneste er hvis de faller av båndet på vei ut av flyet.
Entusiasten
14-08-2014, 09:43
Fantastisk reise! Heldige unge. Dro dere på middag med geisha, eventuelt budsjettløsningen med maiko i Kyoto? Om ikke - gjør det neste gang. Concerigien på hotellet ordner. Uforglemmelig og magisk - verdt hver eneste krone.
Insomnia4u
14-08-2014, 10:22
Fantastisk reise! Heldige unge. Dro dere på middag med geisha, eventuelt budsjettløsningen med maiko i Kyoto? Om ikke - gjør det neste gang. Concerigien på hotellet ordner. Uforglemmelig og magisk - verdt hver eneste krone.
Fikk dessverre ikke tid til det, godt tips! Noterer meg det til neste gang :)
Forstår det sånn at *A loungen ligger i non-schengen-området. I og med at jeg skal videre til Oslo, er *A-loungen så mye bedre at det er verdt det i forhold til SK-loungen i schengen-området?
Insomnia4u
15-08-2014, 14:58
Forstår det sånn at *A loungen ligger i non-schengen-området. I og med at jeg skal videre til Oslo, er *A-loungen så mye bedre at det er verdt det i forhold til SK-loungen i schengen-området?
Vel, SK-loungen åpner ikke før kl 09 i sommermånedene. Uansett ville jeg gått for *A. SK er utrolig liten, og blir fort fylt opp. Men fin for spotting.
Flott rapport - hyggelig med gjensyn av både TG A388 og BKK F-lounge...
OZ F-Suites så forøvrig meget bra ut...
Takk skal du ha...:up:
Insomnia4u
16-08-2014, 10:34
Flott rapport - hyggelig med gjensyn av både TG A388 og BKK F-lounge...
OZ F-Suites så forøvrig meget bra ut...
Takk skal du ha...:up:
Takk :) Skulle gjerne hatt en redeyeflight med OZ suites, det var utrolig behagelig å bare lukke dørene, legge ned setet og sette på en film. Meget privat sfære.