View Full Version : Vinterprogrammet 14/15 på Torp
NorwayDY
10-06-2014, 19:30
Jeg ser nå at NextJet har lagt ut sitt vinterprogram fra Torp Sandefjord til Stockholm Arlanda.
Jeg ser nå at NextJet har lagt ut sitt vinterprogram fra Torp Sandefjord til Stockholm Arlanda.
Så flott da. Håper det er litt mer hold i det du sier denne gang. For det du sa om DY forleden var ikke sant.
NorwayDY, kan du ikke lage en egen tråd for vinterprogramet fra Torp, så slipper vi en ny tråd for vært eneste flyselskap osv. Det blir tilslutt mange tråder som omhandler Torp, på et forum som skal være for hele Scandinavia, så blir det bare litt for mye...
Så flott da. Håper det er litt mer hold i det du sier denne gang. For det du sa om DY forleden var ikke sant.
Hva var ikke sant? DY har vel ikke lagt ned innenriks offisielt har de?
Uansett, ryanair har kuttet Edinburgh ser det ut som. Bergamo ser også ut til å være tapt for Torp. Det vil si at når vinterprogrammet kjøres igang er det kun Liverpool og Stansted som ryanair flyr fra Torp. Vet ikke om Tenerife ble en suksess i forrige vinterprogram, men en slik rute kan vel annonseres på kort varsel.
Når det gjelder norwegian er Tenerife kuttet, mens de enda ikke har fått ut fingern når det gjelder innenriks.
Hva var ikke sant? DY har vel ikke lagt ned innenriks offisielt har de?
Uansett, ryanair har kuttet Edinburgh ser det ut som. Bergamo ser også ut til å være tapt for Torp. Det vil si at når vinterprogrammet kjøres igang er det kun Liverpool og Stansted som ryanair flyr fra Torp. Vet ikke om Tenerife ble en suksess i forrige vinterprogram, men en slik rute kan vel annonseres på kort varsel.
Når det gjelder norwegian er Tenerife kuttet, mens de enda ikke har fått ut fingern når det gjelder innenriks.
Det er godt mulig at det er riktig at DY skal fortsette å fly innenriks fra TOrp. Men det er ihvertfall ikke noe offesielt, slik NorwayDY sier. Og ingen billetter er heller ikke lagt ut til salg ennå. Det er ivhertfall ingen av de jeg har snakket med som kan bekrefte noen rutetider for DY innland ennå.
Det er godt mulig at det er riktig at DY skal fortsette å fly innenriks fra TOrp. Men det er ihvertfall ikke noe offesielt, slik NorwayDY sier. Og ingen billetter er heller ikke lagt ut til salg ennå. Det er ivhertfall ingen av de jeg har snakket med som kan bekrefte noen rutetider for DY innland ennå.
Ah ok. Uansett bør Norwegian snart få ut den berømte fingeren når det gjelder innenriks fra Torp.
NorwayDY
11-06-2014, 17:21
Det jeg sa her om dagen var sant jo. Bare vent å se.
Gran Canaria til vinteren får 2 ukentlige avganger.
Bergen og Trondheim fortsetter.
Antalya og Tenerife går ut av programmet.
NorwayDY
11-06-2014, 17:23
Jeg har aldri sagt at det er offisielt enda, men jeg har fått info fra sikre kilder som jobber med ruteprogrammet for Torp. Så bare vent å se. Slutt å kom med beskyldninger og anklager når du faktisk ikke vet
Jeg har aldri sagt at det er offisielt enda, men jeg har fått info fra sikre kilder som jobber med ruteprogrammet for Torp. Så bare vent å se. Slutt å kom med beskyldninger og anklager når du faktisk ikke vet
Noen som har en lei tendens til å skyte først og spørre etterpå. Jeg tviler ikke på det du sier, men jeg synes Norwegian er lovlig treg.
Beskyldninger og beskyldninger fru blom, jeg får sitere det du skrev i den andre tråden her om dagen:
"SISTE NYTT for Norwegian rutene på Torp: De fleste ruter videreføres men med annet flymønster da Norwegian har flere baser ute. Så baseflyet på Torp legges ned.
- Gran Canaria får 2 ukentlige avganger.
- Antalya og Teneriffe går ut.
- Både Bergen og Trondheim skal opereres med 2 daglige avganger bortsett fra lørdag"
Det er nøyaktig det du skrev. Jeg fulgte opp og spurte om dette er bekreftet, hvorpå du svarer "ja".
Jeg anklager deg ikke for å spre falsk informasjon, for det kan godt hende dette stemmer. Jeg anklager deg derimot for å si at dette er bekreftet informasjon når det ikke er det. Du har kun "hørt det fra sikre kilder" og det er noe helt annet. Det håper og tror jeg du forstår.
Imm
FlightDeck
11-06-2014, 18:52
Billettene er i alle fall lagt ut for salg på NetJets nettsider. Går ruten stort sett, eller har det vært kanselleringer?
NorwayDY
11-06-2014, 22:34
Beskyldninger og beskyldninger fru blom, jeg får sitere det du skrev i den andre tråden her om dagen:
"SISTE NYTT for Norwegian rutene på Torp: De fleste ruter videreføres men med annet flymønster da Norwegian har flere baser ute. Så baseflyet på Torp legges ned.
- Gran Canaria får 2 ukentlige avganger.
- Antalya og Teneriffe går ut.
- Både Bergen og Trondheim skal opereres med 2 daglige avganger bortsett fra lørdag"
Det er nøyaktig det du skrev. Jeg fulgte opp og spurte om dette er bekreftet, hvorpå du svarer "ja".
Jeg anklager deg ikke for å spre falsk informasjon, for det kan godt hende dette stemmer. Jeg anklager deg derimot for å si at dette er bekreftet informasjon når det ikke er det. Du har kun "hørt det fra sikre kilder" og det er noe helt annet. Det håper og tror jeg du forstår.
Imm
Ja jeg har fått det bekreftet av sikre kilder, men jeg har ALDRI skrevet at det er offentliggjort enda. Men ja jeg har fått det bekreftet fra sikre kilder som faktisk jobber med Torp sitt ruteprogram. Du får bare vente å se da vet du
Mdpilot11
12-06-2014, 17:42
Hrmmm, inte NetJets. Nextjet... Stoor skillnad på dessa bolag! @FlightDeck
NorwayDY
25-06-2014, 13:53
Da er Torp Sandefjord - Bergen lagt ut. Det blir 3 daglige avganger, 6 dager i uken.
http://www.norwegian.no/fly/lavpris/?D_City=TRF&A_City=BGO&D_Day=01&D_Month=201411&R_Day=01&R_Month=201411&IncludeTransit=false&AgreementCodeFK=-1&CurrencyCode=NOK&rnd=50770
Nå mangler bare Torp - Trondheim og den ekstra avgangen til Gran Canaria. Blir vel lagt ut om kort tid regner jeg med :-)
Jøss 3 daglige avganger? Det var jaggumeg uventet. Gjør meg ingenting at Norwegian konkurrerer med WF på denne ruten, BGO-AES og BGO-KRS har hatt en kraftig prisøkning etter at DY trakk seg ut.
Så bra med 3 daglige avganger til BGO! Men er det virkelig godt nok passasjergrunnlag for at både DY og WF sin Bergen-rute skal gå rundt?
Så bra med 3 daglige avganger til BGO! Men er det virkelig godt nok passasjergrunnlag for at både DY og WF sin Bergen-rute skal gå rundt?
Nei, og det er det heller ikke i dag...
Nei, og det er det heller ikke i dag...
Er greit fredager og søndager, men sist gang jeg fløy(en onsdag) DY på BGO-TRF var det vel rundt 50-60 i flyet. At det skulle komme en ekstra avgang er mildt sagt overraskende men ganske så gledelig siden prisene som oftest er et par hundrelapper billigere enn WF.
MountainDew
25-06-2014, 18:03
Lurer på hvorfor det er fullt program tirsdag og onsdag? (Er generelt lite pax på mange ruter disse dager)
FlightDeck
26-06-2014, 09:31
Hrmmm, inte NetJets. Nextjet... Stoor skillnad på dessa bolag! @FlightDeck
Beklager! Skrivefeil.
Overraskende med tre daglige fra Norwegian, men de vil vel teste om økt frekvens vil tiltrekke flere fullprisreisende.
Beklager! Skrivefeil.
Overraskende med tre daglige fra Norwegian, men de vil vel teste om økt frekvens vil tiltrekke flere fullprisreisende.
Nå er det jo to avganger på på kort tid ettermiddag/kveld 17:40 og 18:55. Det som var 50 pax på ett fly blir nå 25 pax per fly isteden? ;) Merkelig.
NorwayDY
28-06-2014, 16:06
Fra SB.NO:
– Dette er absolutt en populær rute. Vi har økt antall daglige avganger fra to til tre for å tilby et bedre og mer fleksibelt produkt. Forretningsreisende er opptatt av å ha flere valgmuligheter så de får tilpasset møtevirksomheten sin så godt som mulig, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Sandefjords Blad.
Sandaker-Nielsen er for økt konkurranse på strekningene til og fra Torp.
– Det betyr billigere billetter og bedre tilbud. På Torp har man nå reelle valgmuligheter. Vi hadde store ambisjoner på Torp da vi startet, og har fortsatt store ambisjoner. Torp er viktig for oss, sier han.
Markedssjef Tine Kleive-Mathisen hos Torp Sandefjord Lufthavn beskriver Bergen som destinasjon nummer én på Torp. Dette er innenlandsruten med flest passasjerer.
– Det er tøff konkurranse på strekningen, men det betyr at også Norwegian får et produkt som blir enda bedre for forretningsreisende. De er opptatt av frekvens, sier hun.
For regionen betyr satsingen på denne strekningen økt mulighet for kurs- og konferansevirksomhet.
– Nå kan vi se på ytterligere grep for å trekke vestlendinger til Vestfold gjennom samarbeidet The Conference Coast. Vi har flotte konferansehoteller i Sandefjord, Tønsberg og Larvik.
– Nå har vi alle en stor jobb å gjøre for å fylle den økte kapasiteten på strekningen, sier Kleive-Mathisen
Fra SB.NO:
– Dette er absolutt en populær rute. Vi har økt antall daglige avganger fra to til tre for å tilby et bedre og mer fleksibelt produkt. Forretningsreisende er opptatt av å ha flere valgmuligheter så de får tilpasset møtevirksomheten sin så godt som mulig, sier informasjonssjef Lasse Sandaker-Nielsen i Norwegian til Sandefjords Blad.
– Det betyr billigere billetter og bedre tilbud. På Torp har man nå reelle valgmuligheter. Vi hadde store ambisjoner på Torp da vi startet, og har fortsatt store ambisjoner. Torp er viktig for oss, sier han.
Markedssjef Tine Kleive-Mathisen hos Torp Sandefjord Lufthavn beskriver Bergen som destinasjon nummer én på Torp. Dette er innenlandsruten med flest passasjerer.
– Det er tøff konkurranse på strekningen, men det betyr at også Norwegian får et produkt som blir enda bedre for forretningsreisende. De er opptatt av frekvens, sier hun.
For regionen betyr satsingen på denne strekningen økt mulighet for kurs- og konferansevirksomhet.
– Nå kan vi se på ytterligere grep for å trekke vestlendinger til Vestfold gjennom samarbeidet The Conference Coast. Vi har flotte konferansehoteller i Sandefjord, Tønsberg og Larvik.
– Nå har vi alle en stor jobb å gjøre for å fylle den økte kapasiteten på strekningen, sier Kleive-Mathisen
Ja, kjempepopulær rute med Norwegian til Bergen. Så populær at de hele tiden har solgt billetter til 199.
Sikkert like populær om Harstad ruta som de la ned, som de hevdet var en av de beste rutene Norwegian hadde. Ja ja, de får tro det de som vil.
MountainDew
28-06-2014, 17:51
Et variabelt rutemønster med færre avganger tir/ons vil være gunstig for økonomien.
NorwayDY
28-06-2014, 18:13
Var det ikke sant?. Kanskje du skal slutte å beskylde folk for løgn når du faktisk ikke vet. Nå er Bergen lagt ut. Snart kommer Trondheim. Du beskyldte meg for løgn som faktisk ikke var løgn. Du var sikker på at innenriksrutene skulle legges ned. Kanskje bedre å vente med å beskylde folk for løgn til du selv vet om det er løgn eller ikke
Fra SB.NO:
Nuuuvel.
Nå kjenner ikke jeg booking tall på Bergen ruta, så alle forbehold.
Men jeg har flydd den ruta ganske mye og det har vært jevnt over laaaangt fra fulle fly i alle fall.
Tror nok heller dette er et svar på at Widerøe har flere daglige flyvninger til Bergen og for mange derfor har vært mer attraktive.
Jeg tror fortsatt ikke det er rom for begge på denne strekningen, men håper jeg tar feil.
Cockpitview
28-06-2014, 18:59
Har flydd DY TRF-BGO selv et par ganger med mindre enn halvfult.
Det var jo som alle vet spansk crew og uopplagte etter å ha bodd i en brakke hele natten.
Forundret meg litt over hvordan spanjolene hadde tatt seg norske navn og snakket feilfri Bergen dialekt. Måtte også vært litt av en logistikk å få de fra brakkene på Torp og over til BGO for å starte flighten der før kl 07:00 om morgenen. Jaja, kontrakts snsatte gjør jo alt og finner seg i hva som helst:)
Men fra spøk til revolver, nå som Widerøe ikke er en del av SAS burde vel konkurranstilsynet se på dette. DY er jo en utvilsomt dominerende aktør.
Om de faktisk dumper priser for å presse ut Widerøe burde jo saken være enkel.
Om Widerøe fortsatt tjener penger til BGO/TRD med DY som konkurrent, burde vel deres priser for å fylle flyet være likegyldig og intet annet enn deres eget problem.
Har flydd DY TRF-BGO selv et par ganger med mindre enn halvfult.
Det var jo som alle vet spansk crew og uopplagte etter å ha bodd i en brakke hele natten.
Forundret meg litt over hvordan spanjolene hadde tatt seg norske navn og snakket feilfri Bergen dialekt. Måtte også vært litt av en logistikk å få de fra brakkene på Torp og over til BGO for å starte flighten der før kl 07:00 om morgenen. Jaja, kontrakts snsatte gjør jo alt og finner seg i hva som helst:)
Men fra spøk til revolver, nå som Widerøe ikke er en del av SAS burde vel konkurranstilsynet se på dette. DY er jo en utvilsomt dominerende aktør.
Om de faktisk dumper priser for å presse ut Widerøe burde jo saken være enkel.
Om Widerøe fortsatt tjener penger til BGO/TRD med DY som konkurrent, burde vel deres priser for å fylle flyet være likegyldig og intet annet enn deres eget problem.
Er innlegget ditt ment som ironi? Hvis det er ironi synes jeg ikke det var morsomt. Hvis du skriver det seriøst forstår jeg ikke hva du snakker om. DY har siden i fjor høst hatt rotering BGO-TRF-BGO. Prisene til Norwegian ligger for det meste på 349,-,399,- og 499,- mens WF har 399,-, 499,- og 599,-. Flyr BGO-TRF-BGO en til to ganger i uken så vet hva jeg snakker om.
Jeg tror Norwegian øker til 3 daglige avganger på ruten siden de ser at folk etterspør fleksibilitet, avgang 16.20 er i det tidligste laget fra flesland for noen. 17.45 passer bedre både mtp. køen ut av sentrum mellom 3 og halv 5 og at man får mer ut av arbeidsdagen. Jeg frykter derimot at innen et par år er det kun en aktør igjen på ruten.
FlightDeck
29-06-2014, 13:36
Nå er det jo to avganger på på kort tid ettermiddag/kveld 17:40 og 18:55. Det som var 50 pax på ett fly blir nå 25 pax per fly isteden? ;) Merkelig.
Det er jo ikke sånn det fungerer. Man må forvente at økt frekvens også vil gjøre at Norwegian får en større del av den samlede trafikken på strekningen, inkl. flere som reiser med fullprisbillett.
Var det ikke sant?. Kanskje du skal slutte å beskylde folk for løgn når du faktisk ikke vet. Nå er Bergen lagt ut. Snart kommer Trondheim. Du beskyldte meg for løgn som faktisk ikke var løgn. Du var sikker på at innenriksrutene skulle legges ned. Kanskje bedre å vente med å beskylde folk for løgn til du selv vet om det er løgn eller ikke
Så så så.... jeg har aldri sagt jeg vet noe om vinterprogrammet til Norwegian fra Torp. Det har derimot du. Du sa bl.a. at du hadde bekreftet fra sikre kilder at de skulle videreføre to daglige avganger til Bergen og Trondheim. Og Bergen skal ha tre daglige avganger, ikke to slik du sa. Så får vi vente å se hva som skjer med Trondheim da. Kanskje du har rett der.
Ellers må jeg si at jeg stiller meg undrende til økningen. Er det så veldig stort trafikkgrunnlag at det er plass til to ettermiddagsavganger med en 737? Når man ser hvor lite folk som har vært om bord allerede, selv med billetter til 199 kroner. Jeg er skeptisk, men har blitt overrasket mange ganger før.
All ære til DY hvis de klarer å dra opp trafikken ved å øke frekvensen til BGO, men jeg skjønner likevel ikke logikken. WF har heller ikke så mange kunder som de DY kan ta fra dem for å fylle flyene, og jeg tviler på at de klarer å skape så veldig mange nye reisende. Forsøker de å dra reisende fra OSL sitt sørlige nedslagsfelt til Trop?
All ære til DY hvis de klarer å dra opp trafikken ved å øke frekvensen til BGO, men jeg skjønner likevel ikke logikken. WF har heller ikke så mange kunder som de DY kan ta fra dem for å fylle flyene, og jeg tviler på at de klarer å skape så veldig mange nye reisende. Forsøker de å dra reisende fra OSL sitt sørlige nedslagsfelt til Trop?
Tja, de ønsker kanskje å:
1 Skape mer attraktivt produkt ved å ha mer frekvente avganger.
2 "Stjele" passasjerer fra Widerøe.
3 Presse ut Widerøe.
4 Sette opp prisen og redusere antallet avganger igjen.
5 Profitt?
5 Profitt?
Nei. Alle blør.
Tja, de ønsker kanskje å:
1 Skape mer attraktivt produkt ved å ha mer frekvente avganger.
2 "Stjele" passasjerer fra Widerøe.
3 Presse ut Widerøe.
4 Sette opp prisen og redusere antallet avganger igjen.
5 Profitt?
Snork!
1: Ja uten tvil er utvidelsen positivt for de som drar ofte på ruten, jeg er en av de som jubler.
2: Hvis du mener at konkurranse er å stjele fra konkurrenter, så har du rett
3: Pøh.
4: WF og SK var rimelig kjappe med å sette opp prisene etter at DY ga opp BGO-AES og BGO-KRS, snodig nok
5: ?
Stiller meg uansett i samme rekke som imm og er skeptisk til at dette går i hop for Norwegian. Konkurransen er positiv for konsumenten, så får du diskutere i andre tråder om det er sunn konkurranse eller ikke..
NorwayDY
30-06-2014, 14:46
Så så så.... jeg har aldri sagt jeg vet noe om vinterprogrammet til Norwegian fra Torp. Det har derimot du. Du sa bl.a. at du hadde bekreftet fra sikre kilder at de skulle videreføre to daglige avganger til Bergen og Trondheim. Og Bergen skal ha tre daglige avganger, ikke to slik du sa. Så får vi vente å se hva som skjer med Trondheim da. Kanskje du har rett der.
Ellers må jeg si at jeg stiller meg undrende til økningen. Er det så veldig stort trafikkgrunnlag at det er plass til to ettermiddagsavganger med en 737? Når man ser hvor lite folk som har vært om bord allerede, selv med billetter til 199 kroner. Jeg er skeptisk, men har blitt overrasket mange ganger før.
Jeg fikk ikke bekreftet to daglige avganger. Jeg fikk bekreftet at innenriks fortsetter til Bergen og Trondheim. Jeg fikk vite at Tenerife legges ned. Antalya stopper i vinter. Gran Canaria utvides til 2 ukentlige. Om jeg skrev to daglige avganger på Bergen så var det feil skrevet av meg. Men det tror jeg ikke at jeg skrev. Skrev jeg det så var det en feil og ikke løgn. Beskylde meg for løgner før du ser om rutene legges ut er latterlig. Du påsto at Bergen og Trondheim legges ned JO.
Snork!
1: Ja uten tvil er utvidelsen positivt for de som drar ofte på ruten, jeg er en av de som jubler.
2: Hvis du mener at konkurranse er å stjele fra konkurrenter, så har du rett
3: Pøh.
4: WF og SK var rimelig kjappe med å sette opp prisene etter at DY ga opp BGO-AES og BGO-KRS, snodig nok
5: ?
Stiller meg uansett i samme rekke som imm og er skeptisk til at dette går i hop for Norwegian. Konkurransen er positiv for konsumenten, så får du diskutere i andre tråder om det er sunn konkurranse eller ikke..
Du misforsto nok hva jeg mente med nummereringen, de var ment som rekkefølgen på et tenkt drømmescenario fra NAS' side.
Du misforsto nok hva jeg mente med nummereringen, de var ment som rekkefølgen på et tenkt drømmescenario fra NAS' side.
Ikke alltid like lett å vite på forum :)
Ikke alltid like lett å vite på forum :)
Det skal være sikkert ;)