View Full Version : Norwegian fra Herpa!!
Denne (http://www.herpa.de/collect/(cixdi155mucyc455lwdsvi45)/detail.aspx?ProductID=505673&lang=en-GB&express=1&thumb=1) skal inn i min samling :wow:
Ja, denne må vel skaffes selv om eg ikkje har en einaste 1:500 modell da eg ikkje samler på dei...
http://www.herpa.de/pics/505673.jpg
Er det så at en ikke kan kjøpe direkte fra Herpa??
Hadde jo vært greit å fått den kjappes muligt, uten fordyrende mellomlegg :up:
synes Herpa's 1:500-modeller ser litt merkelige ut. Er ikke halefinnen for liten?
Enig CK. Den ser litt snau ut i forhold til skroget. Svarten og at de ikke kan lage denne i 1:400:pissed :pissed
Synes både nesa og halen ser merkelig ut...:naughty:
Den ser litt snau ut i forhold til skroget
Synes både nesa og halen ser merkelig ut
Ja de ser litt "stutte" ut på bildene fra Herpa, men de ser bedre ut i virkeligheten ;) .....modellene altså!
De har jo slitt litt med presisjonen og limet på dekalene også (eller blander jeg med Schabak nå?). Skulle gjerne sett denne i Herpas 1:200-serie med ordentlig understell.
Slutter meg vel til en del av kommentarene her som går på utseendet. Er det ingen "modellmakers" som lager modeller som ser ut som sine større utgaver??
Og siden det høyst sansynlig er det, hvem lager de beste modellene i så måte...., som "menigmann" kan få tak i??:)
Originally posted by Falcon
De har jo slitt litt med presisjonen og limet på dekalene også (eller blander jeg med Schabak nå?). Skulle gjerne sett denne i Herpas 1:200-serie med ordentlig understell.
Du stokker nok kortene litt. Schabak har dekaler og dårlig presisjon. Ikke annet å vente i 1:600 skala. Jeg skjønner imidlertid ikke helt hvorfor ikke Herpa lager denne i 1:400. De har en alldeles utmerket -600 i SAS farger i 1:400. I 1:500 har de alltid hatt problemer med fasongen.
Jeg råtipper på at Herpa holder på 1:500 på flymaskiner fordi de har satset ganske kraftig på flyplassmodeller i samme skala.
Helt klart en sammenheng der, men de skal passe seg. En del av 400 produsentene leverer nå GSE og bygninger til diorama og 400 modellene er betydelig mer korrekt i forhold til "the real thing" enn 500. Ser på de fleste forum's at stadig flere selger ut sine 500 samlinger og melder overgang til 400. Selv kuttet jeg ut 500 for 2-3 år siden. Nå er det kun 400 som gjelder.
Her i gården er det også kun 400 som gjelder, samt enkelt større modeller i plast...