View Full Version : Goodie Bag for EBD
NordicMaster
03-06-2014, 21:00
Hei
Fant følgende, muligens nye, fordel på sas.no (http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/diamant/)
Som Diamantmedlem kan du, i løpet av din kvalifiseringsperiode, velge en gave,
logge inn her og velg "Goodie Bag".
Spørsmålet er naturlig nok, hva er dette? Er det noen som har fått en slik eller er EBD og kan se hva man får?
Flight Cancelled
03-06-2014, 21:20
Hei
Fant følgende, muligens nye, fordel på sas.no (http://www.sas.no/eurobonus/om-eurobonus/medlemsnivaer/diamant/)
Spørsmålet er naturlig nok, hva er dette? Er det noen som har fått en slik eller er EBD og kan se hva man får?
Logg inn på http://diamond.flysas.com/ :)
Tror dog mye av det som lå ute har forsvunnet (f.eks. headsett) allerede.
NordicMaster
03-06-2014, 21:40
Logg inn på http://diamond.flysas.com/ :)
Tror dog mye av det som lå ute har forsvunnet (f.eks. headsett) allerede.
Hadde jeg bare vært EBD... :-)
Mest value er nok 1 års medlemskap i Quintessentially, spesielt for oss som reiser mye.
For de som reiser mest innen Norden var det et EAT-card man også kan velge, samt et årskort på Tusenfryd..
Mer er det ikke igjen akkurat nå, men de skal visstnok fylle på mer etterhvert.
Kim
Fly med oss
03-06-2014, 22:40
Mest value er nok 1 års medlemskap i Quintessentially, spesielt for oss som reiser mye.
For de som reiser mest innen Norden var det et EAT-card man også kan velge, samt et årskort på Tusenfryd..
Mer er det ikke igjen akkurat nå, men de skal visstnok fylle på mer etterhvert.
Det håper jeg de gjør... Quintessentially imponerte ikke da jeg testet de ut for et par uker siden.
Jeg har aldri hørt noen kalle Quintessentially noe annet enn komplett ubrukelig. De har aldri klart å gjøre jobben sin de gangene jeg har hatt noe med dem å gjøre (ifbm BA-reiser).
NordicMaster
07-09-2014, 19:49
Hei
Fikk i posten i dag en faktura på 547,50 for moms på Marshall Monitor som jeg fikk bestille når jeg ble EBD. Fakturaen kommer fra FedEx. Det sto verdi €20 på pakken når jeg fikk den. Har noen opplevd det samme?
Jeg sender en beskjed til gull-mailen til EB (finnes det en diamant-mail?) så får vi se hva de sier.
Det er nevnt samme problem i en tråd på Bonusfeber http://forum.bonusfeber.no/threads/fikk-momskrav-p%C3%A5-sas-goodie-bag.1570/
Det skal visst bare være å sende regningen til SAS, så betaler de.
KristianSk
08-09-2014, 00:07
Noen erfaringer med Quintessentially fra de som valgte det?
VirreVapp
08-09-2014, 08:16
Jeg har også fått regning fra FedEx.. Not impressed...
Effekten av en gave blir litt borte når man I etterkant må drive og ordne opp og maile/ringe for å bli kvitt et krav...
Nå er jo T&Cs oppdatert for de nye hodetelefonene slik at man nå må betale moms og toll selv hvis man bor i "Norway or other non-European countries"
VirreVapp
08-09-2014, 08:27
Så ingen ting om det da jeg bestilte nei..
Men ser at det star på kvitteringen som kom etter bestilling, VAT og Customs skal betales av mottaker... Står ingenting om avgiften FedEx tar for dette.
Hadde dette vært klart opplyst om FØR bestilling hadde nok ikke disse blitt bestlit for å si det slik... Goodiebag som ikke var så goodie....
Bizflyer
08-09-2014, 08:59
Noen erfaringer med Quintessentially fra de som valgte det?
Valgte den for en mnd siden, men har ikke hørt et pip!
Jeg har også fått regning fra FedEx.. Not impressed...
Effekten av en gave blir litt borte når man I etterkant må drive og ordne opp og maile/ringe for å bli kvitt et krav...
Og hvor stor var regningen? Jeg har også bestilt de nye hodetelefonene (som jeg egentlig ikke har bruk for...). For dårlig at man ikke får beskjed om at det påløper ekstrakostnder før varen er bestilt! Vil vurdere å returnere de...
Valgte den for en mnd siden, men har ikke hørt et pip!
Skjer ikke mye automatisk der med mindre du selv tar kontakt med et konkret spørsmål/en konkret oppgave.
Jeg valgte også Quintessentialy men har ikke fått noe kort eller brukernavn eller passord til nettsider. Og det skal jeg visstnok heller ikke få (fikk jeg tilbakemelding om når jeg etterlyste dette)....
Jeg meldte meg akkuratt opp for en ny periode og fikk følgende mail. Den forrige perioden så fikk jeg heller ingenting. Når du velger tjenesten i Goodie Bag så får du også opp en ekstra side under diamond.flysas.com.
Confirmation of your sign up to Quintessentially Concierge service
Dear Diamond Member,
Welcome to the Quintessentially SAS Lifestyle membership.
As a Diamond Member, you are able to choose an additional benefit from a goodie-bag, as a gift from SAS.
We believe you have chosen one of the most valuable ones - a Quintessentially SAS Lifestyle membership with a members-only Concierge service.
Quintessentially has been labelled by the Financial Times as the "wish-fulfilment empire", it provides a personalized, proactive service to the world's most discerning individuals.
With over 60+ local offices globally and in Scandinavia - Copenhagen, Oslo and Stockholm, Quintessentially SAS is able to provide a truly global yet localized service with a personal touch.
What to use the service for?
Almost everything - Entertainment, Tickets & Event Access, Booking a table at just about any restaurant in the world, Nightlife, Personal shopping, Travel or j ust local advice about a destination unfamiliar to you. We will make sure that you have experiences worth remembering.
We also have CitiGuides for nearly 200 cities worldwide, and we will be happy to send you one.
How to use us?
We have dedicated email for the Quintessentially SAS Diamond Members: .......
The telephone numbers are:
Diamond Denmark: +45 ......
Diamond Norway: +47 .......
Diamond Sweden +46 .......
Diamond International: + ........
If you wish, we are happy to send you an eBusiness card for your iPhone, Android or Windows phone - just call in and tell us what you need.
Kind regards,
Diamond Concierge
Copenhagen | Oslo | Stockholm
By using the service you also accept the Terms & Conditions for the Quintessentially SAS Lifestyle service as they are listed at the SAS Eurob onus Diamond website.
Forøvrig så er jeg veldig fornøyd med tjenesten intill nå. Raske, profesjonelle og har alltid klart og hjelpe meg selv om jeg har gitt dem veldig tøffe oppgaver. :)
Nå er jo T&Cs oppdatert for de nye hodetelefonene slik at man nå må betale moms og toll selv hvis man bor i "Norway or other non-European countries"
Kanskje ikke så mye gave lenger da ? Bare et "rabatt" tilbud, og er ikke det litt smålig da? Og hvorfor skal norske kunder betale for noe some for eks svensker og dansker får gratis.
Litt uheldig dette synes jeg, og er nok et eksempel på at SAS nok ikke er verdensmester på kommunikasjon. Føyer seg godt inn i tvetydigheten i hva de går ut med for tiden, som for eks hva som serveres hvor og når. Jeg oppfatter dette som unødvendig, så det er litt synd at slike ting skjer.
Det her er jo ikke noe problem i det hele tatt.
Jeg har forstått det sånn at hodetelefonene sendes med FedEx. Der er det ikke noe problem å krysse av at f.eks. avsender eller en tredjepart skal betale moms og andre avgifter inn i mottakerlandet. De som sender dette for SAS, kan bare oppgi et FedEx-kontonummer som tilhører SAS, så får SAS regningen.
Eller: Send som International Priority Distribution. SAS sin partner skal sende 100 sett med hodetelefoner til Norge. De lager en FedEx-sending på 100 kolli der SAS i Norge er mottaker, men hver enkelt EBD står som mottaker på hvert kolli. Like enkelt som det er genialt ;)
Ikke noe problem i det nei, men når sas i vilkårene skriver at denne regningen tilfaller medlemmet er det verre..
Her burde SAS importert alle varene til Norge i utgangspunktet. Ikke vår feil at de sender fra Sverige..
Det her er jo ikke noe problem i det hele tatt.
Ikke noe problem ? De virker jo some EBD i Norge må betale for "gaver" i motsetning til andre. Det er et problem i mine øyne.
At det ikke brude være et problem, dvs at SAS kunne ha fikset dette på en annen måte, er noe annet. Om det er det du mener, er jeg enig.
Uansett synes jeg dette er klønete håndtert.
Ikke noe problem ? De virker jo some EBD i Norge må betale for "gaver" i motsetning til andre. Det er et problem i mine øyne
Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg mente ikke at det ikke var noe problem at EBD-ere måtte betale. Jeg mente at det ikke var noe problem for FedEx å evt. fakturere momsen til SAS, så lenge avsender gjør det på riktig måte ;)
Jeg formulerte meg kanskje litt feil. Jeg mente ikke at det ikke var noe problem at EBD-ere måtte betale. Jeg mente at det ikke var noe problem for FedEx å evt. fakturere momsen til SAS, så lenge avsender gjør det på riktig måte ;)
Da er vi enige
Fly med oss
08-09-2014, 16:41
Jeg står over EBD-gaven denne gangen. Quintessentially har jeg dårlig erfaring med. Tusenfryd er ikke min greie. Jeg spiser ikke på gourmetrestauranter. Og de hodetelefonene har jeg ikke bruk for. Kunne heller ønsket meg en upgrade-voucher eller til og med noe så simpelt som et gavekort for bruk i Our Cafe om bord.
Jeg har heller ikke benyttet meg av goodie bagen.. Holdt på å slå til tidligere i våres på Dolly Parton-konserten, men det passet dessverre dårlig :(
Det ser ut som Fedex fortoller hver enkelt utlevering:
Prisen på Marshall Headphones var på £ 20 på ordrebekreftelsen, men i fakturaen fra Fedex er prisen satt til NOK 440, antagelig er forsendelseskostnaden lagt til. I tillegg kommer utleggsgebyr, DVs det de har lagt ut for moms med NOK 86,00 og 25% moms på utleggsgebyret = totalt NOK 547,50.
Hva er egentlig verdien på slike headphones om jeg skulle ha kjøpt de i en butikk ?
Jeg har mest lyst til å sende de tilbake til SAS. Jeg regnet med at £ 20 var en proforma tollverdi, som ikke skulle videresendes hvert EBD medlem.
Er det noen som har fått svar fra SAS på hvorfor de sender ut en gave som kommer med et overraskende tillegg ?
Det ser ut som Fedex fortoller hver enkelt utlevering:
Prisen på Marshall Headphones var på £ 20 på ordrebekreftelsen, men i fakturaen fra Fedex er prisen satt til NOK 440, antagelig er forsendelseskostnaden lagt til. I tillegg kommer utleggsgebyr, DVs det de har lagt ut for moms med NOK 86,00 og 25% moms på utleggsgebyret = totalt NOK 547,50.
I utgangspunktet skal du betale mva for hele vareverdien pluss frakt, og når det da sends med fedex så koster det jo noen kroner å frakte det også så billig er det ikke for mottager. Hadde vel vært billigere og bedre for SAS å gitt folk gavekort for kjøp fra wrap-tralla el.l.?
Du skal betale toll/mva på varer verd over 200,-.
Går varen over 200,- betaler du mva for tollverdien, og den tilsvarer vare pluss frakt.
VirreVapp
09-09-2014, 07:43
Står jo at dette er gratis, skal man betale skal det stå tydelig. Dette er jo direkte villedende reklame? Så her må SAS skjerpe seg! Gratis ER gratis...
Star Flyer
09-09-2014, 09:17
Hva skjedde med SAS og "Ingen skjulte gebyrer" ;)
Står jo at dette er gratis, skal man betale skal det stå tydelig. Dette er jo direkte villedende reklame? Så her må SAS skjerpe seg! Gratis ER gratis...
Tja, SAS har jo et relativt avslappet forhold til begrepet gratis for tiden, så det er vel samme tilfellet her også? "Hvor står det at det er gratis toll/avgifter?"
Samme argumentet bruker de jo på menuene sine, der det står at alt er gratis i pluss. Når de så likevel vil ha betalt, så er det offisielle svaret "Hvor står det at det er flere enn en som er gratis?" (jeg har dette svaret på e-post fra kundeservice).
Fly med oss
09-09-2014, 21:16
Nå har de endret teksten, så det ikke lenger er noen tvil om at SAS dekker avgiftene:
Deliveries to Norway will be handled by Fedex and VAT and Custom will be paid by SAS (the product will be sent DDP Delivery Duty Paid). For delivery outside any other Non European countries VAT and Customs will be paid by the recipient.
Fly med oss
09-09-2014, 21:18
Samme argumentet bruker de jo på menuene sine, der det står at alt er gratis i pluss. Når de så likevel vil ha betalt, så er det offisielle svaret "Hvor står det at det er flere enn en som er gratis?" (jeg har dette svaret på e-post fra kundeservice).
Wow :headbang Ord blir fattige.
Dag Viking
09-09-2014, 22:03
Sett verdien til €10 og send de med vanlig post, dvs totalt under 200kr. Hodetelefonene er bra de, men ikke noe jeg hadde bruk for, og da hadde jeg heller brukt de 500kr på noe annet.
Dear CFS,
The package has been declared incorrectly with a value of 170 GBP - value on commercial invoice was 20 EUR: low value product which should not have been declared.
Please dispute, freeze and credit invoice.
Thanks in advance.
Med Vennlig Hilsen/Kind Regards
Jeg klagde til Fedex på fortolling og pris, og har fått denne eposten i dag, det ser jo ut til at det ikke skulle vært noen fortolling i det hele att på dette produktet. Så da håper jeg på en kreditnota.
FedEx var innom i går med et par Urbanears Zinken, og på følgeseddelen står det oppført "Grand Total 20,00 EUR". Så da har tydeligvis SAS omsider fått orden på sakene:)
Dag Viking
19-09-2014, 15:31
FedEx var innom i går med et par Urbanears Zinken, og på følgeseddelen står det oppført "Grand Total 20,00 EUR". Så da har tydeligvis SAS omsider fått orden på sakene:)
Det sto det på følgeseddelen til Marshall også. Fikk likevel et krav fra fed ex, men som sas kjapt svare at de ville betale.
Det sto det på følgeseddelen til Marshall også. Fikk likevel et krav fra fed ex, men som sas kjapt svare at de ville betale.
Kan røpe at FedEx ofte er flinke til å finne ut hva ting egentlig er verdt.
Snart to uker siden hodetelefonene kom, og har heldigvis ikke fått noe brev fra FedEx enda. Velger å tro at SAS har fikset opp i dette:)
VirreVapp
30-09-2014, 08:31
For ordens skyld. SAS dekket min faktura på FedEx, no problem. pengen kom rett inn på min konto etter at jeg betalete fedex og varslet SAS..
NordicMaster
30-09-2014, 11:03
Jeg har sendt e-post til både FedEx og SAS, men ikke fått svar fra noen. Siden jeg ikke hører noe, så gjør jeg ikke noe mer med saken.
Hei,
Vi kan hermed informere om at vi har avsluttet vår gjennomgang av faktura 518798006, og at vi har valgt å vidersende saken til importavdelingen.
Det kan ta mellom 9 og 12 måneder for å få refusjon fra Toll.
Faktura er fryst og du kan se bort fra denne til du hører fra oss igjen.
Takk for forståelsen.
Ta gjerne kontakt ved eventuelle spørsmål.
Denne kom i dag, så da har vel FedEx gitt opp å kreve inn fortolling av varene til SAS EBD kunder.
Var innom Goodie Bag siden nå i kveld, så at det var kommet en ny fane med "Produkter & Events". Der lå det visstnok ute spesielle tilbud til oss EBD'ere.
I tillegg så var det nå også mulig nå å velge medlemskap i "Open Fairways" som fordel/gave fra Goodie Bagen for dem som skulle være interessert i golf.
Ser at det har dukket opp en ny artikkel i Goodie Bag. SAS Gadget Organizer ;)
Henrik C
02-12-2014, 21:24
En original Grid-It koster vel drøye 20 dollar, ikke den mest generøse gaven gitt.
En original Grid-It koster vel drøye 20 dollar, ikke den mest generøse gaven gitt.
Heyheyhey, ikke ødelegg morroa her nå :colgate:
englundjesper
02-12-2014, 21:44
*bokar 3x MR för att få Diamond nästa år*...
Jeg har nå ca 1 uke igjen av min opptjeningsperiode og det ser ikke ut til at inneholdet i goodiebagen kommer til å drastisk forbedres..
Ingen fete headphones eller noe annet interessant..
Hva har dere valgt?
Jeg har snuset litt på concierge-tjenesten men vet ikke om det har noe for seg når jeg har SAS Amex Plat Concierge. Noen som kan si noe om forskjellen på disse to?
Og, gjelder dette 12 mnd fra bestilling tilsvarende Green-fee eller inneværende opptjeningsperiode? Synes teksten er lite spesifikk på dette..
Kanskje jeg ender opp med salt- /pepperkvern..
Concierge gjelder vel i 12 mnd, har det selv, bedre enn saftmugge i hvertfall..
Kim
Concierge gjelder vel i 12 mnd, har det selv, bedre enn saftmugge i hvertfall..
Kim
Tror du de kan gjøre noe som SAS Amex ikke klarer?
Fly med oss
27-10-2015, 22:47
Ny gave: Kaffemaskin av typen "Caffitaly Picco". Vet ikke hvor lett det er å skaffe kapsler til denne utenfor Sverige.
Fly med oss
19-11-2015, 11:36
Jeg valgte glass fra Stelton ved utløpet av min opptjeningsperiode 30. september, men de har jeg ikke sett noe til. Etter et par purremail til support@plusdeal.dk fikk jeg i dag en mail:
Vår leverantör har för tillfället problem med ordrar till Norge, därav kan vi inte se något track and trace på din order. I nuläget väntar vi på svar på leverantören som vi har daglig kontakt med.
Flotte greier :rolleyes:
Fly med oss
05-12-2015, 18:54
Jeg valgte glass fra Stelton ved utløpet av min opptjeningsperiode 30. september, men de har jeg ikke sett noe til.
Da kom Stelton-glassene etter to måneder. Skuffelsen var stor da jeg så hvor dårlig kvalitet de hadde. Skjemmende luftbobler i alle glassene, noe jeg til nød kunne forventet i glass kjøpt på Nille. Jeg har sendt en klage, så får vi se hva som skjer.
Da kom Stelton-glassene etter to måneder. Skuffelsen var stor da jeg så hvor dårlig kvalitet de hadde. Skjemmende luftbobler i alle glassene, noe jeg til nød kunne forventet i glass kjøpt på Nille. Jeg har sendt en klage, så får vi se hva som skjer.
Kanskje det er B-vare?
Fly med oss
10-12-2015, 22:18
Kanskje det er B-vare?
De skulle visst være sånn... "Håndblåste og unike". Herlig :rolleyes:
Tornerose
04-04-2016, 14:43
Lenge siden det har vært skrevet om goodiebagen - kanskje ikke rart, er ikke akkurat de store greiene. Vi var dumme nok til å vente for å se om det kom noe bedre... Skal denne biten bort eller hva skjer? Noen som vet?
Det ble sagt for ikke alt for lenge siden at det skulle komme flere tilvalg i Goodiebagen om kort tid. Husker ikke referanse for dette i farten.
Det ble sagt for ikke alt for lenge siden at det skulle komme flere tilvalg i Goodiebagen om kort tid. Husker ikke referanse for dette i farten.
For Pandion er akkurat nå dette de fristende valgene:
Premium leather products for Pandion members
This limited edition consists of a card wallet, a key holder and a luggage tag. The articles are produced in beautiful soft black leather with stylish and sustainable design. Elegant Pandion and SAS logo embossed on each product.
NK Personal Shopping
Personal Shopping for both women and men at NK Department Store in Stockholm. Let NK´s professional stylists help you find your style among all the fashion news. It is the best way to get a perfect wardrobe for work and leisure.
Every consultation, lasting around 2 hours, will be tailored to your individual needs. It all starts with a 20 minutes interview, where the stylist finds out all about your style, sizes and needs for your wardrobe.
At your next appointment the stylist have all the clothes ready for you in a private fitting room. The stylist helps you mix and match and put together the best combinations. And make sure that all your needs are covered. Recommended minimum spending 10 000 SEK.
If you chose this offer as your free yearly gift you will receive a free voucher code to present at NK. Ordinary price for the Personal Shopping Consultation is 2 400 SEK.
Sundet81
04-04-2016, 17:09
Hahaha! Personal shopping consultation, faktisk - også med recommended minimum spending da. Jo, takk for den, SAS. Jeg antar kundeservice på NK i utgangspunktet må være helt elendig.
Men det er like kreativt som det er freidig, det skal de ha.
Hahaha! Personal shopping consultation, faktisk - også med recommended minimum spending da. Jo, takk for den, SAS. Jeg antar kundeservice på NK i utgangspunktet må være helt elendig.
Men det er like kreativt som det er freidig, det skal de ha.
:D Av en eller annen grunn, så har jeg fortsatt ikke brukt min goodie bag. :)
Fly med oss
13-07-2016, 17:54
Da har det kommet nye valg i goodie bagen... Kaffepresse, trådløs høyttaler, stormlykt, delikatesser (syltetøy, sjokolade osv) og en ny, grusom reiseveske med SAS-logo.
Iflg Eurobonus sjefen på dialogmøtet på Sola skal goodie-bag for EBD bort etter hvert. Årsak var at dette var en lite benyttet perk som ikke tilførte noe verdi av betydning til Eurobonus programmet.
Iflg Eurobonus sjefen på dialogmøtet på Sola skal goodie-bag for EBD bort etter hvert. Årsak var at dette var en lite benyttet perk som ikke tilførte noe verdi av betydning til Eurobonus programmet.
Ikke rart når de konstant er tom for det aller meste! Vanskelig å bruke den da.
Sent fra min SM-G901F via Tapatalk