Herlov
31-05-2014, 13:02
I dagens Fredriksstad Blad finner man et intervju med Jan Robert Danielsen, adm. dir. for RSL AS, mens flyplassen var under etablering. Det fremkommer en del interessant ting i det intervjuet, men jeg er usikker på hvor mye som er gammelt nytt. Jeg gjengir høydepunktene;
- RSL hadde et tett samarbeid med Easyjet i årene 2003-2005, men samarbeidet fikk en knekk da selskapet plutselig skiftet ledelse og skiftet fokus bort fra Norge
- Deretter begynte et tett og omfattende samarbeid med SAS. SAS hadde 2-3 prosjektmedarbeidere fast plassert på kontoret til RSL AS. De utarbeidet sammen driftskonsept, ruteplaner, lønnsomhetskalkyler, etc.
- SAS ville etablere bakketjenester og et lavprisselskap med base på Rygge. Det nye selskapet skulle ha opp til 8 basefly og 20-30 ruter.
- Thon Gruppen kom så inn på eiersiden i 2006. Gamle Thon selv krevde så SAS fjernet fra kontorene på et av styremøtene, fordi han hadde noen dårlige erfaringer vedrørende hotelletableringer på Gardermoen, samt hadde tapt en sak vedrørende leie for næringslokaler til SAS på Gardermoen.
- Etter at Thon kom inn og Ola Strand tok over i SAS var samarbeidet lik null.
Hvordan historien endte, kjenner jo de fleste til ... :cry:
Deler av intervjuet er også gjengitt på nettsidene;
- Før Thon kom inn, jobbet vi tett med SAS
Solen steker hett over flyplassen på Rygge denne flotte maidagen. De tre jentene i 20-årsalderen som har satt seg like ved hovedinngangen, kjøler seg ned med is.
http://www.f-b.no/nyheter/for-thon-kom-inn-jobbet-vi-tett-med-sas-1.8452949
- RSL hadde et tett samarbeid med Easyjet i årene 2003-2005, men samarbeidet fikk en knekk da selskapet plutselig skiftet ledelse og skiftet fokus bort fra Norge
- Deretter begynte et tett og omfattende samarbeid med SAS. SAS hadde 2-3 prosjektmedarbeidere fast plassert på kontoret til RSL AS. De utarbeidet sammen driftskonsept, ruteplaner, lønnsomhetskalkyler, etc.
- SAS ville etablere bakketjenester og et lavprisselskap med base på Rygge. Det nye selskapet skulle ha opp til 8 basefly og 20-30 ruter.
- Thon Gruppen kom så inn på eiersiden i 2006. Gamle Thon selv krevde så SAS fjernet fra kontorene på et av styremøtene, fordi han hadde noen dårlige erfaringer vedrørende hotelletableringer på Gardermoen, samt hadde tapt en sak vedrørende leie for næringslokaler til SAS på Gardermoen.
- Etter at Thon kom inn og Ola Strand tok over i SAS var samarbeidet lik null.
Hvordan historien endte, kjenner jo de fleste til ... :cry:
Deler av intervjuet er også gjengitt på nettsidene;
- Før Thon kom inn, jobbet vi tett med SAS
Solen steker hett over flyplassen på Rygge denne flotte maidagen. De tre jentene i 20-årsalderen som har satt seg like ved hovedinngangen, kjøler seg ned med is.
http://www.f-b.no/nyheter/for-thon-kom-inn-jobbet-vi-tett-med-sas-1.8452949