PDA

View Full Version : God morgen, Kristi Himmelfarts dag!


KristianSk
29-05-2014, 07:35
God morgen fra utlandet. Ingen fridag her idag, men jeg må likevel holde meg hjemme for å vente på en mann fra Sky som skal gi meg ganske raskt internett.

Idag er det akkurat en uke siden jeg sist var ute å fløy og det skal bli en uke til. Uvant, men også litt deilig.

Ha en fin torsdag

Twin Otter
29-05-2014, 07:37
Har dere hørt om svensken som trodde at Kristi Himmelfartsdag var et tilbud fra Braathens S.A:F.E? :colgate: :stir

God morgen fra Stavanger. Satser på et litt roligere aktivitetsnivå på jobb i dag. Forhåpentligvis blir det kanskje tid til å lufte bookingfingeren ila dagen. Jeg kjenner hvertfall flyabstinensene sige på etter fly og øl forrige helg. Nuvel. Vi får se hva dagen bringer. Ha en fin dag forumister!

Someone
29-05-2014, 07:38
God morgen fra Sandaker. Fridager er og blir oppskrytt, ihvertfall når det er sol og blå himmel. Straks avreise til jobb da månedens tall må være klare til i morgen, og selvfølgelig er det noe krøll i dag. Men i det minste kan jeg hive meg i en splitter ny bil når jeg kjører ut til Prærien
Ser frem til en løpetur etterfulgt av en kald øl på balkongen senere idag

Spretten meg her og spretten meg der.....

grindstein
29-05-2014, 09:01
En riktig god morgen ifra OSL lounge. Unge lovende Grindstein skal ut på langtur igjen. Og for første gang skal Qatar prøves.. Tripraport kommer en gang i slutten av juni når jeg er tilbake på berget.

pgaa
29-05-2014, 09:09
God himmelsprett fra Nydalen.
Fridag på en torsdag betyr at det ikke foreligger noen planer, noe jeg heller ikke har. Så tiden vil vise hva man for ut av dagen.

Ha en bedre torsdag, enten man har fri eller jobber. :)

Hypern
29-05-2014, 09:41
God Krist Himmel"fjert", personlig mener jeg at denne fridagen kunne byttes ut med selvvalgt dag, men hva gjør vel det når sola skinner her i Stockholm? Akkurat nå nytes en kopp te før jeg går ned til frokost, får se om den lindrer den vonde halsen min noe. Ølprisene hos pubene i nærheten er hyggelige også, men fikk plutselig en uutholdelig smerte (lignet en del på når man får hold under løpetur) i mageregionen mens jeg drakk en øl, så bare fant jeg ut at det var lurt å komme seg hjem og legge seg, borte er det heldigvis nå så antar det ikke var noe alvorlige saker. SJ kan anbefales, men serveringsvogna deres er en vits. Bare en kiosk på en såpass lang strekning som Oslo-Stockholm? Selv Värmlandstrafik (tog mellom Oslo S og Karlstad som jeg tok en gang) hadde bedre tilbud enn det der. NSBs spisevogner er langt bedre, men prisene er jo hyggeligere for øl og vin etc. Og ikke har dem wifi heller. Jaja får kanskje ta SAS hjem eller noe. Har ikke helt bestemt meg.

robertaas
29-05-2014, 09:48
God morgen fra RIX. Var oppe grytidlig på OSL idag, og uten lounge. Over 4 timers transit på RIX blir i lengste laget. Wlan fungerer (Her kan OSL lære noe), men har enda ikke lokalisert noen strømuttak.

Har allerede vært gjennom souvenirbutikkene på jakt etter lokale ting. Finner ikke rabarbravann. Var det her eller i Talliin jeg fikk det sist?

Ser ut som om jeg skal inn på en egen fløy med passkontroll før avgang, men den fløyen er enda ikke åpen.

KristianSk
29-05-2014, 10:23
SJ kan anbefales, men serveringsvogna deres er en vits. Bare en kiosk på en såpass lang strekning som Oslo-Stockholm?

Når du tar tog til utlandet kan du ha det så godt... ;)

Hypern
29-05-2014, 10:42
Når du tar tog til utlandet kan du ha det så godt... ;)

Hehe er vel som å banne i kirka på et flyforum ja - jeg innser det, men faen så vanvittig deilig det er å slippe sikkerhetskontroll og bare kan spasere ombord uten å tenke på den vannflaska du kanskje kom på at du hadde glemt. SAS skal ha hele 12000 poeng hjem, har jo nok til det da. Det kunne jo vært moro å kombinere creative connections her, men SAS sin hjemmeside er ikke helt intelligent nok til det.

OY-CIR
29-05-2014, 10:42
God morgen fra RIX. Var oppe grytidlig på OSL idag, og uten lounge. Over 4 timers transit på RIX blir i lengste laget. Wlan fungerer (Her kan OSL lære noe), men har enda ikke lokalisert noen strømuttak.

Har allerede vært gjennom souvenirbutikkene på jakt etter lokale ting. Finner ikke rabarbravann. Var det her eller i Talliin jeg fikk det sist?

Ser ut som om jeg skal inn på en egen fløy med passkontroll før avgang, men den fløyen er enda ikke åpen.

Kos deg i Chisinau! Fantastisk by med fantastiske folk!

Martin
29-05-2014, 11:17
God torsdag fra Kollen. Sola skinner fortsatt, og eneste plan for dagen er å komme seg innover til hovedstaden så en rekker å være på Folketeateret før 19:00-ish. Siden det er dagen Jesus angivelig for opp til himmelen, så kan det fort hende jeg får høre nettopp "Heaven" når Bryan Adams spiller opp i kveld ^_^.

God torsdag ønskes :)

Flight Cancelled
29-05-2014, 11:30
God morgen fra Bergen! Litt kjipt å sitte og se på solen utenfor, og samtidig vite at dette egentlig er en fridag, når man sitter og retter gjennom oversettelser fra et oversettelsesstudio nede i Europa som kunne ha vært litt flinkere med norsken.

Får bite tenna sammen, og se frem til en skikkelig MR-helg lørdag og søndag i stedet. 21 dager (og 7 timer) siden undertegnede sist satte foten på en flyplass, og reiseabstinensene merkes som aldri før.

Ha en fin himmelsprett alle forumister!

Martin
29-05-2014, 11:36
når man sitter å og retter gjennom oversettelser fra et oversettelsesstudio nede i Europa som kunne ha vært litt flinkere med norsken.

*Host host* ;)

Flight Cancelled
29-05-2014, 11:56
*Host host* ;)
:rolleyes::rolleyes::rolleyes:

*kremt*redigerte litt i posten, hadde først ikke med sitter*kremt*

Robbiedeluxe
29-05-2014, 12:59
Litt kjipt å sitte å̶ og se på solen utenfor
Host, host. :)

God morgen fra Sandaker. Fridager er og blir oppskrytt, ihvertfall når det er sol og blå himmel. Straks avreise til jobb da månedens tall må være klare til i morgen, og selvfølgelig er det noe krøll i dag. Men i det minste kan jeg hive meg i en splitter ny bil når jeg kjører ut til Prærien
Ser frem til en løpetur etterfulgt av en kald øl på balkongen senere idag

Spretten meg her og spretten meg der.....

Grattis med ny bil! Da er vi to i nabolaget! Tipper du kjente meg igjen da jeg vinket i går på vei ned i garasjen?

Henshaw
29-05-2014, 13:00
God morgen-ish fra studentbyen. Siden man imorgen får nøkler til et sted med eget bad og kjøkken (som blir himmelsk etter de rotehuene jeg deler med nå) så betyr det at jeg må putte en del ting i noen esker, kofferter og bager idag. Finne noen jeg kan lure til å hjelpe meg med å bære senga 100m oppi gata hvor nye rommet mitt er må jeg også.

Someone
29-05-2014, 13:07
Grattis med ny bil! Da er vi to i nabolaget! Tipper du kjente meg igjen da jeg vinket i går på vei ned i garasjen?


Ja, jeg vinket da tilbake på royal maner? ;)

LN-MOW
29-05-2014, 15:00
Gooood morgen, ja ..... her vestsørøstpå er det vanlig arbeidsdag - eller nesten. Har faktisk fått en straffetime 'siden det er helligdag'. Jah ..... :p

Velvel .. sol og fint ute. Fikk en omgang av Tor (Med Hammeren) i går .. satt en liten gul og grønn flekk rett over oss en times tid .. så ganske sprøtt ut, det var den eneste cellen i hele Atlantaområdet. Men OK, vi fikk litt regn ut av det ihvertfall.

Ser det er fare for streik tirsdag .. det ville passe ekstremt dårlig. Får kikke litt på reroutingsmuligheter .....

BSSW
29-05-2014, 15:03
God ettermiddag fra Tananger (selv om middagen enda ikke er inntatt :p)

Planen for denne fridagen:

;)

Men det er ikke usannsynlig at man gjør som Twin Otter og lufter bookingfingeren. Må bare finne ut hvordan jeg skal komme meg fra den nordlige halvkule til den sydlige, da den planlagte ruten via HNL plutselig har "forsvunnet" :drunk:

Jobb igjen i morgen, så det blir ikke noe langhelg på meg :(

Ha en fin torsdag/helg forumister :)

Tjab
29-05-2014, 17:36
God ettermiddag fra Kvernberget.

Grei spotterplass for de som er interessert i slikt tipper jeg

Fnate
29-05-2014, 18:06
God morgen fra Marina del Rey… Frokost står for døra før det blir å begi seg til flyplassen og hente leiebil. Newport Beach og jobb neste.

Solbrent som bare f… etter å ha glemt å smøre meg før en 1,4 mils rusletur. Heldigvis hadde jeg på solbriller hele tiden så jeg ser ut som Batman. Jeeeezus… For en sabla suppegjøk jeg er iblant.

Ha en fin dag.

Hickok
29-05-2014, 18:27
God ettermiddag fra SAS-hotellet i Oslo. Her følger jeg opp min 100% suksessrate på dette hotellet (det betyr ingen velkomsgave og ingen oppgradering). I det minste slapp jeg for en gangs skyld rommene ute i heisrommet, så det er vel som en liten seier å regne?

Men nå, øl.

kimpe
29-05-2014, 18:36
God søndag fra Skaun! :)

F.... er bare torsdag ja... hmm. Jaja, da blir det tre søndager før søndag da. Greit det å! Enda bra man ikke går i kirken!

Her nytes solen på terrassen, kjennner man blir litt brent faktisk. Spekemat, eggerøre og annen snacks nettopp fortært, og skal hyte at man (nesten) har reisefri til neste torsdag!

Her skal bookingfingeren hviles, har ikke plass til mer på programmet før i slutten av August nå!!

Nyt finværet og kjøp deg Aloe Vera, Fnate. Hjelper godt mot "rød Batman" det. :)

Tjohei, Kim

Fnate
29-05-2014, 18:47
Nyt finværet og kjøp deg Aloe Vera, Fnate. Hjelper godt mot "rød Batman" det. :)

Tjohei, Kim

Grompf… Takk for tips

TriStar
29-05-2014, 22:54
Grattis med ny bil! Da er vi to i nabolaget! Tipper du kjente meg igjen da jeg vinket i går på vei ned i garasjen?


God aften fra Grønland. Grattis med nye biler Someone og Robbie, er det lov å spørre om hva herrene nå har parkert i de respektive garasjer?

Someone
30-05-2014, 08:54
God aften fra Grønland. Grattis med nye biler Someone og Robbie, er det lov å spørre om hva herrene nå har parkert i de respektive garasjer?

Takk, det ble er i kategorien: Familiefrakter. I form av Golf stasjonsvogn 140 TSI DSG

TriStar
30-05-2014, 13:00
140 hesters bensin + DSG gjør dette til en helt klart godkjent familiefrakter:)

darkcho
30-05-2014, 13:15
God morgen fra Marina del Rey… Frokost står for døra før det blir å begi seg til flyplassen og hente leiebil. Newport Beach og jobb neste.

Solbrent som bare f… etter å ha glemt å smøre meg før en 1,4 mils rusletur. Heldigvis hadde jeg på solbriller hele tiden så jeg ser ut som Batman. Jeeeezus… For en sabla suppegjøk jeg er iblant.

Ha en fin dag.

Hvilket hotell? Hadde Marriott der, ganske greit fornøyd. Kjekt område også :)

Discus
30-05-2014, 18:39
Hvilket hotell? Hadde Marriott der, ganske greit fornøyd. Kjekt område også :)
Hvis han har vært i loungen der han bor så husker han ikke en gang hvilket hotell han bor på. De har sånne hukommelsestapsdrinker der :p

Fnate
30-05-2014, 18:52
Hvilket hotell? Hadde Marriott der, ganske greit fornøyd. Kjekt område også :)
Ritz Carlton. Kongesjappe. Marriott ligger imidlertid bedre til.

Hvis han har vært i loungen der han bor så husker han ikke en gang hvilket hotell han bor på. De har sånne hukommelsestapsdrinker der :p

Det er søren ikke kødd en gang. Men denne gangen satt det ikke to Norske kråker der og kauka og slurpa ildvann. Så det hjalp litt på hukommelsen

Discus
30-05-2014, 18:53
Det er søren ikke kødd en gang. Men denne gangen satt det ikke to Norske kråker der og kauka og slurpa ildvann. Så det hjalp litt på hukommelsen
Fordelen er at du slipper å komme hjem med et jazzband :lol:

Robbiedeluxe
01-06-2014, 23:12
God aften fra Grønland. Grattis med nye biler Someone og Robbie, er det lov å spørre om hva herrene nå har parkert i de respektive garasjer?


Det ble en Baby-Benz :)


http://img.tapatalk.com/d/14/06/02/y6ajeneg.jpg

http://img.tapatalk.com/d/14/06/02/pesa5aty.jpg

TriStar
02-06-2014, 00:27
@Robbie: Babyen begynner å bli voksen:) Nye C-klasse ser uforskammet bra ut...