PDA

View Full Version : Hotwire-dealer: Hvilket hotell fikk du?


cbcb
21-05-2014, 18:42
Ser det er mange tråder hvor hotwire er nevnt, men fant ikke noen dedikert tråd om hvor folk har havnet etter å ha bestilt. Kanskje man kan legge inn beskrivelsen man booker hos hotwire, samtidig som man poster hvilket hotell man fikk

Skal 3 netter til Paris og var på jakt etter et ok hotell i nærheten av Louvre. Fant en deal til ca 3600 kr og tok sjansen. Jeg ble tildelt

http://no.tripadvisor.com/Hotel_Review-g187147-d228729-Reviews-Melia_Vendome_Boutique_Hotel-Paris_Ile_de_France.html

Ser ut som det er ca 1000 kroner rimeligere enn Agoda, hotels.com etc.

Beskrivelsen hos hotwire

Basse-HAU
14-08-2014, 21:12
Mine foreldre prøvde seg på Hotwire, da de skulle til København, de bestillte og fikk vite hotellet de skulle bo på, som viste seg å være ett slags leilighets hotell/greie, husker ikke navnet i farten. De hadde bestilt dobbel seng, som må være verdens minste. De klaget til betjeningen, og fikk forklart greiene hva som hadde skjedd og de fikk selv se bestilling ifra Hotwire. De ble fortalt, at det var en agent som ringte for å bestille, og det skulle være det billigste som overhodet kunne skaffes, og til visse kriterier, slik som "dobbel seng".
De fikk ett litt større rom, så betjeningen kan ikke klandres her.

Er det slik de driver? Hører jo nesten bare de som får luksushotell for småpenger. Men det har vel en bakside. Mulig mine foreldre har vært uheldig men det var første og siste gang med Hotwire for de.
De pleier ikke å ta de billigste, men heller ikke de dyreste hotellene, viktigste kriterier for de er sentral beliggenhet, renhold, og til en fair pris.

cbcb
15-08-2014, 00:42
Det var kjipt. Kan følge opp mitt første innlegg med at jeg reiste tilbake til Paris i Juli og valgte hotwire nok en gang pga at jeg var så fornøyd første gang. Valgte denne gang 4 stjerner i området Champs-Élysées. Betalte ca 900 kr pr natt og fikk hotel Ampere. Var ca 15 minutters spasertur ned til Champs-Élysées, men utenom det var det et veldig ok og fresht hotell. 100 meter til metroen. Det blir nok Hotwire neste gang jeg skal til storbyferie igjen.

Sondbjo
15-08-2014, 02:52
Jeg er missfornøyd med hotwire. Jeg fikk Kalima Beach i Patong og det var et av de dårligste 5 * jeg har vært på. Kloakk lukt på badet som startet som lekasje. De presterte med å sende houskeeping som rørlegger.... Det var mye mere galt der. Jeg hadde bestillt fire netter der men jeg dro etter to. I Hong Kong så fikke jeg en høyere pris på Hotwier en på et annet sted men de ville ikke refundere forskjellen. Mitt syn er at man ikke sparer noe særlig og at det derfor er bedre å velge hotell selv. Kundeservisen er ikke særlig proffe heller!

Chriscross
15-08-2014, 09:04
Hotwire kan gi god pris på fine hotellet i lavsesong, samt på flyplasshoteller. Mitt intrykk er at det er først og fremst i Usa og London en sparer penger. Ville aldri prøvd noe dårligere enn 3,5 stjerner for å unngå de verste tabbene.

Rune
15-08-2014, 11:27
Skal straks sjekke ut fra Hotel Rezydent her i Sopot - bestilte rom gjennom hotwire.
Håpet naturligvis at jeg skulle ende opp med Grand Hotel eller Sheraton, men Rezydent viste seg å være greit nok (men ikke noe mer).

Romraten var dog kun marginalt lavere enn det jeg så hotels.com (tror jeg) skulle ha betalt for to netter på Rezydent.

Så langt er jeg likevel rimelig fornøyd med hotwire.com. :)

Vegasbaby
15-08-2014, 11:37
Femstjerners i Chicago ble Intercontinental for et par år siden, den samme hotellklassen i San Diego ble Sheraton Marina. Ellers har jeg god erfaring med å spørre ved sjekk inn om det mulig med oppgradering for et lite mellomlegg.

geirfugl
16-08-2014, 21:10
Hotwire kan gi god pris på fine hotellet i lavsesong, samt på flyplasshoteller. Mitt intrykk er at det er først og fremst i Usa og London en sparer penger. Ville aldri prøvd noe dårligere enn 3,5 stjerner for å unngå de verste tabbene.

Har fådt meget bra greier,dvs,optill nesten halv pris på flyplasshoteller i USA,ellers er de fleste dealene ganske så som så,dvs hoteller med gangavstand til metro o.l på 20 min,og det ønsker man jo normalt IKKE i en storby,da.

*SFO*
18-08-2014, 23:35
Jeg er veldig glad i hotwire. Har spart alt fra 100kr til flere tusen per overnatting. Ble imidlertid enda mer fornøyd da jeg oppdaget http://www.betterbidding.com som har en oversikt over hvilke hotell folk har fått. Har flere ganger blitt oppgradert også, selv om jeg i utgangspunktet bare har betalt halv pris. Fungerer nok best i USA.

Dash
19-08-2014, 00:23
Jeg er veldig glad i hotwire. Har spart alt fra 100kr til flere tusen per overnatting. Ble imidlertid enda mer fornøyd da jeg oppdaget http://www.betterbidding.com som har en oversikt over hvilke hotell folk har fått. Har flere ganger blitt oppgradert også, selv om jeg i utgangspunktet bare har betalt halv pris. Fungerer nok best i USA.

Har også forelsket meg i betterbidding. Vet med ganske stor sannsynlighet hvilket hotel man ender opp på.

Twin Otter
20-08-2014, 19:40
Jeg booket akkurat to netter på fire-stjerners hotell i Kensington området i London.

31.okt - 2 nov. for 1600.-

Ble tildelt rom på Hilton London Olympia på High Street Kensington. Grei deal?

erikber
21-08-2014, 00:12
Vi fikk familierom på Southernmost Hotel & Resort Key West i fjor sommer. Kanonbra til en svært hyggelig penge.
Hotellet ble bestilt samme dag som ankomst.

barca
21-08-2014, 00:27
Jeg booket akkurat to netter på fire-stjerners hotell i Kensington området i London.

31.okt - 2 nov. for 1600.-

Ble tildelt rom på Hilton London Olympia på High Street Kensington. Grei deal?


Har bodd to ganger i det hotellet før. Helt grei hotell med bra frokost buffet. Ellers er rommene ikke lydisolerte og du kan risikere å ikke å sove om natta pga trafikken. Prisen virker aksepptabel til å være London og i det området hotellet ligger.

MountainDew
22-08-2014, 01:52
Bestilte 4* i Nice (Hilton, Sheraton, ol..)
Fikk Hotel Splendid for 2 netter og var ca 500kr billigere en hotels.com. http://www.splendid-nice.com/en/
Ville ikke valgt dette hotellet om fikk et valg.

Oladunk
27-06-2015, 15:29
Har gode erfaringer med Hotwire. Som noen andre har nevnt bruker også jeg betterbidding.com for å identifisere de "hemmelige" hotellene. De siste 5-6 gangene har jeg truffet rett identifiseringen av hotellet.

MEN....jeg bruker det ikke ukritisk. Det er lett å glemme tax`en som legges til på slutten og se seg blind på initiell pris. Jeg sjekker derfor alltid med f.eks. trivago for samme hotell prismessig og om jeg kanskje eventuelt får med frokost via Trivago for den lille prisforskjellen.

SeatBelt
21-07-2015, 11:17
Synes Hotwire har skuffet i det siste. For det første opplever jeg færre hotrates, og det virker som de ikke rendyrker produktet sitt lenger. Jeg har ved et par anledninger opplevd å få tilsvarende pris som hotellet faktisk koster på hotels.com etc., og da ser jeg ikke helt poenget med Hotwire.

Et annet poeng er antallet soveplasser. Ved to anledninger i det siste har jeg søkt "hotell for tre personer, ett rom" og fått én kingsize-bed ved innsjekking. I bestillingen står det at det garanteres antall soveplasser til like mange personer jeg oppgir i søket, men ikke antall senger. Det er greit nok - jeg godtar to queensize eller lignende, men det skal godt gjøres å få tre voksne i én kingsize. Dette har resultert i at jeg har måttet be om ekstraseng, og ved én anledning måtte jeg betale ekstra for dette. Synes det er ganske dårlig, og vurderer å klage til Hotwire for denne praksisen.