PDA

View Full Version : FlyMe er skikkelig dumme!!

Isbamse
30-09-2004, 11:20
De har nemlig ikke gått konk ennå!

Jeg veddet med Blubird i vår på at FlyMeToo ville gå i bakken innen utgangen av september. Nå har de fortsatt noen timer på seg for å få ut fingern. Ellers må jeg sende noen planker Stratos sørover. For en sjokosnobb som meg er Stratos nesten det nærmeste man kommer djevelens verk.

:p

Herlov
30-09-2004, 11:25
Kan du ikke finne noe billig på Lidl? Men de har vel kanskje ikke nådd Tromsø enda .. Send et par tiere nedover og la han få handle selv på Grålum. :p

TigerBlack
30-09-2004, 12:37
Originally posted by Herlov

Kan du ikke finne noe billig på Lidl? Men de har vel kanskje ikke nådd Tromsø enda .. Send et par tiere nedover og la han få handle selv på Grålum. :p

hmm, bare han holder seg unna "melkesjokoladen" på Coop/prix" tenkte jeg skulle være lur å prøve den.. jeg har mareritt ennå, den smakte plastikk..

Isbamse
30-09-2004, 12:50
Noen som vet hvorfor det kom et stars'n'straips istedet for den sure-smileyen jeg tror jeg trykket på??

Trety
30-09-2004, 13:01
Originally posted by Isbamse
For en sjokosnobb som meg er Stratos nesten det nærmeste man kommer djevelens verk.

For en som ikke er fullt så dreven innen sjokolade, er det ikke blitt verre med Freia's Melkesjokolade enn Stratos. Freia begynner å bruke vel mye sukker...

Utover det er det hyggelig å se at du tok feil, og at FlyMe lever ennå. Bare så synd de ikke har vært like flinke med livery'en som Norwegian har vært!

Savipix
30-09-2004, 13:04
"Real Swede" kanske

Tycker att det är bra att FlyMe har lyckats så bra som de faktiskt har gjort. Likaså Nordic Airlink.

GF1
30-09-2004, 13:37
"melkesjokoladen" på Coop/prix smaker ikke plastikk, men fett og mel!

The Ticketor
30-09-2004, 13:40
FlyNordic, heter de nå. Nordic Airlink altså.

Isbamse
30-09-2004, 13:46
Ikke misunderestimate meg, jeg synes selvsagt det er flott at de er på vingene :) - selv om jeg var skeptisk, det var jo derfor jeg veddet. Men tanken på å gi noen Stratos...huffeluff!:p

The Ticketor
30-09-2004, 14:02
Stratos er godt. Skal nok kjøpe meg en på veien hjem idag.

Isbamse
30-09-2004, 14:44
Originally posted by Cedlind

Pføy.. Stratos er bare juks.. masse luft jo..
God gammel Freia Melkesjokolade derimot..! namme-nam..

Melkesjokoladen til Freia er faktisk ikke så gal, som melkesjokolade betraktet. Finnes mye verre der ute. Men det finnes også klart bedre melkesjokolader - og myyyyyyyyyyyyyye bedre mørke!

Sjekk ut www.seventypercent.com for å lære mer om meningen med livet :)

LCH
30-09-2004, 15:11
Stratos er da mange ganger bedre enn Freia's melkesjokolade! Jeg nekter å tro at ikke Freia har endret på oppskriften. Lufta i stratos gjør den bare bedre IMHO.

TigerBlack
30-09-2004, 15:22
Originally posted by GF1

"melkesjokoladen" på Coop/prix smaker ikke plastikk, men fett og mel!

nja, det skal jeg ikke si noe på, plastikk og fett/mel smak er for meg like ille *urk*

Trety
30-09-2004, 16:21
Luften i Stratosen er bedre enn det ekstra sukkerinnholdet som har kommet gradvis i Melkesjokoladen. Jeg antar ihvertfall at det er kommet mer sukker i den, jeg synes den smaker bestemt sånn... men amerikansk mao. Dessuten har Freia kopiert konseptet med luft på Melkesjokoladen også.

CK
30-09-2004, 17:33

Noen som vet hvorfor det kom et stars'n'straips istedet for den sure-smileyen jeg tror jeg trykket på??

Du må klikke til VENSTRE for det ikonet du ønsker.:)

Bengt
30-09-2004, 17:54
Originally posted by Trety

Luften i Stratosen er bedre enn det ekstra sukkerinnholdet som har kommet gradvis i Melkesjokoladen. Jeg antar ihvertfall at det er kommet mer sukker i den, jeg synes den smaker bestemt sånn... men amerikansk mao. Dessuten har Freia kopiert konseptet med luft på Melkesjokoladen også.
Jag kan berätta att det förekommer mycket få innovationer i chokladbranschen... De verkliga nyheterna är väldigt få. Dessutom trodde jag att Freia och Marabou mjölkchoklad var likadana, och MArabou har inte ändrat sig de senaste åren.
Luft däremot är överskattat som njutningsmedel i choklad...
I Spanien hittade jag 70% choklad med apelsinbitar i, den var fantastiskt god!!

Isbamse
30-09-2004, 17:57
Originally posted by CK

Du må klikke til VENSTRE for det ikonet du ønsker.:)

OK, kanskje IQ-en min klarer det neste gang:p

Isbamse
30-09-2004, 18:05
Originally posted by Bengt

Jag kan berätta att det förekommer mycket få innovationer i chokladbranschen... De verkliga nyheterna är väldigt få. Dessutom trodde jag att Freia och Marabou mjölkchoklad var likadana, och MArabou har inte ändrat sig de senaste åren.

Jobber du i sjokobransjen? Etter min mening er det meste av sjokobasert godteri søppel - og de fleste 70% sjokolader har også en kvalitet som burde medført livsvarige forsinkede Ryanairturer på midtsete som straff. Freia sin såkalte 70% premium smaker som en ulykke på et meieri. (Også var det det med barnearbeid, da...) Men det finnes heldigvis håp:

www.valrhona.com
www.summerbird.dk
www.peterbeierchokolade.dk
www.cluizel.com
www.artisanduchocolat.com
www.marcolini.com
www.amedei.it
www.meyersmad.dk
www.chocolates-elrey.com

CK
30-09-2004, 18:15
jeg skal kanskje ikke nevne at jeg kjøper inn flere poser med disse (http://www.hersheys.com/products/details/kisses.asp) hver gang jeg er i USA....

men nå er vi WAY off-topic

FlyMe ser ut til å klare seg - en stund til iallefall. Konkurransen i Sverige er beinhard, og inntektene lar vente på seg (hos alle konkurrenter), og den svenske økonomien er fremdeles ikke helt frisk. Det kommer til å bli et blodbad, noe Malmö Aviation allerede har merket. Som sist gang (da utfordreren het GOODjet) er jeg redd det vil gå hardest utover Malmö Aviation. De vil nok kunne beholde mange av sine trofaste forretningskunder - som setter pris på Brommas (BMA) nærhet til Stockholm seltrum, men i leisuresegmenten rømmer nok paxën til FlyMe og Nordic. FlyMe har måttet (som N0orwegian måtte det) hente inn ny kapital, og tydeligvis er ddet svensker som vil bli kvitt pengen sine som setter dem inn i FlyMe. Det blir spennende å følge med på hva som skjer i det svenske markedet. De fleste vil vel være enig med meg at det iKKE er plass til FIRE aktører på det svenske innenriksmarkedet. Hvilke andre innenriksruter i Europa finnes det fire lokale konkurrenter på??

Isbamse
30-09-2004, 18:27
Originally posted by CK

jeg skal kanskje ikke nevne at jeg kjøper inn flere poser med disse (http://www.hersheys.com/products/details/kisses.asp) hver gang jeg er i USA....

Barbar! :p
Nå som du er blitt prinsessepappa må du lære opp prinsessen til å spise sjokolade som passer for prinsesser :)

Originally posted by CK
FlyMe ser ut til å klare seg - en stund til iallefall. Konkurransen i Sverige er beinhard, og inntektene lar vente på seg (hos alle konkurrenter), og den svenske økonomien er fremdeles ikke helt frisk. Det kommer til å bli et blodbad, noe Malmö Aviation allerede har merket. Som sist gang (da utfordreren het GOODjet) er jeg redd det vil gå hardest utover Malmö Aviation. De vil nok kunne beholde mange av sine trofaste forretningskunder - som setter pris på Brommas (BMA) nærhet til Stockholm seltrum, men i leisuresegmenten rømmer nok paxën til FlyMe og Nordic. FlyMe har måttet (som N0orwegian måtte det) hente inn ny kapital, og tydeligvis er ddet svensker som vil bli kvitt pengen sine som setter dem inn i FlyMe. Det blir spennende å følge med på hva som skjer i det svenske markedet. De fleste vil vel være enig med meg at det iKKE er plass til FIRE aktører på det svenske innenriksmarkedet. Hvilke andre innenriksruter i Europa finnes det fire lokale konkurrenter på??

Tror analysen din har mye for seg. Skulle ikke forundre meg om Nordic kjøper FlyMeToo, siden de har samme LCC-strategi, og dermed kjemper på hverandres jaktmarker. Problemet da er selvsagt at de har forskjellige flytyper. Malmø har en nisje som jeg i utgangspunktet ville tro de kunne leve i hvis de kuttet ned til få avganger daglig - men da er det kanskje ikke så mange bizpax igjen som er villige til å vente for å få slippe å fly fra ARN. Stemmer det ikke at Säve ligger nærmere sentrum i GOT en Landvetter - kanskje Malmø kunne få en nisje på Säve-Bromma?

Som Selvutnevnt Lavprisflyselskapsfusjonsfrik kunne jeg tenke meg at FlyMe ble med i en fusjon av DY/DM/NB - men jeg frykter det kaoset man skal få når man slår sammen fire selskaper, med hver sin kultur, avtaler, fagforeninger, eiere med sterke meninger, direktører med store egoer etc... BUSK blir bare barnematen.

jikswoboB
30-09-2004, 18:30

Sant att luft är överskattat. Dessutom fånigt att behöva betala för luftbubblor när det är choklad man är ute efter. Tycker annars att Marabous sortiment inte är så jäkla dumt. Gillar mintkrokant och kokos.

Som aktieägare i FlyMe vill jag inte se en konkurs. Nu är mina andelar i och för sig inte speciellt mycket värda.

Isbamse
30-09-2004, 18:38
Originally posted by jikswoboB

Som aktieägare i FlyMe vill jag inte se en konkurs. Nu är mina andelar i och för sig inte speciellt mycket värda.

Klart det, og flyfreaken Isbamse (i motsetning til sjokomanen Isbamse) håper jo også at de klarer seg - men nå for tiden er det fristende å shorte alt som finnes av flyaksjer...bare så synd at det er farlig hvis man tar feil og det går bra med selskapet.

Bengt
30-09-2004, 19:05

Jobber du i sjokobransjen? Etter min mening er det meste av sjokobasert godteri søppel - og de fleste 70% sjokolader har også en kvalitet som burde medført livsvarige forsinkede Ryanairturer på midtsete som straff. Freia sin såkalte 70% premium smaker som en ulykke på et meieri. (Også var det det med barnearbeid, da...) Men det finnes heldigvis håp:

Jodå, jag jobbar inom chokladbranschen. Arbetar på Nordens största konfektyrföretag Cloetta Fazer. Våra produkter är väl inte så kända i Norge, men Center, Sportlunch och Kexchoklad kanske känns igen...
Tyvärr har vi inte hunnit med i trenden med hög kakaohalt, men vi närmar oss. Vad gäller Freias 70 % Premium så är jag ganska säker på att det är samma som Marabous. Den är 70 % på chokladöverdraget, medan fyllningen är något helt annat. Förvänar mig att ingen har anmält dem för vilseledande reklam för jag tycker det är lurendrejeri. Dessutom är den inte speciellt god...:(
Editerad för stavfel

Herlov
30-09-2004, 19:10
Hei, Bengt!

Brynild ligger rett borte i gata, hvis du kjenner til det selskapet .. Center er jättegod! Keep up the good work. :D

Isbamse
30-09-2004, 19:11

Jodå, jag jobbar inom chokladbranschen. Arbetar på Nordens största konfektyrföretag Cloetta Fazer.

Vad gäller Freias 70 % Premium så är jag ganska säker på att det är samma som Marabous. Den är 70 % på chokladöverdraget, medan fyllningen är något helt annat. Förvänar mig att ingen har anmält dem för vilseledande reklam för jag tycker det är lurendrejeri. Dessutom är den inte speciellt god...:(

Nei, denne jukse70prosenten har en kjerne av 35% sjokolade. Dessuten er den full av rare tilsetninger som gjør at den smaker kjemisk.

Marabou og Freia er vel begge eid av den store stygge sigarettfabrikken i junaiten?

jikswoboB
30-09-2004, 20:12
Klart det, og flyfreaken Isbamse (i motsetning til sjokomanen Isbamse) håper jo også at de klarer seg - men nå for tiden er det fristende å shorte alt som finnes av flyaksjer...bare så synd at det er farlig hvis man tar feil og det går bra med selskapet.

Mina aktier i FlyMe var aldrig ett aktivt köp från min sida - när Array ombildades blev jag plötsligt ägare i ett flygbolag. Att sälja är liten vits eftersom jag knappt kan förlora så mycket mer än vad jag redan gjort. Kan bara hoppas på att det går upp!

Marabou och Freia ägs av amerikanska livsmedelsjätten Kraft Foods. Så vitt jag vet har dom inget med cigaretter att göra.

Bengt
30-09-2004, 21:38

Nei, denne jukse70prosenten har en kjerne av 35% sjokolade. Dessuten er den full av rare tilsetninger som gjør at den smaker kjemisk.

Marabou og Freia er vel begge eid av den store stygge sigarettfabrikken i junaiten?
Jodå, Kraft Foods äger Marabou och Freia och Kraft Foods är till stor del (tidigare helägt) av Altria som är holdingbolaget för Philip Morris.

Brynild känner jag väl till, det är ju vår norska samarbetspartner!

Blubird
30-09-2004, 23:41
Klokken er 22:40 - WUHU!! Jeg kan kjenne duften av blå-sjoko-planke laaaaaaaaang vei!! Hihihi :D :D :D

Isbamse
01-10-2004, 09:59
Originally posted by Blubird

Klokken er 22:40 - WUHU!! Jeg kan kjenne duften av blå-sjoko-planke laaaaaaaaang vei!! Hihihi :D :D :D

Jadamasa :p - sleng en mail med adressen din til:
karsten.eig(alfakrøllen, men vi må jo lure spammerne litt)ig.uit.no

Så kommer det noen planker til en postkasse nær deg.
:)