View Full Version : Flybe starter OSL-Birmingham (Nedlagt)
Fra Flightglobal: Flybe to add three new routes from Birmingham
Flybe will is to add three new routes from Birmingham as part of its winter schedule and extend another six into year-long services from the UK gateway.
Daily services to Hamburg and Oslo and four-times-weekly flights to Lisbon will be operated between 26 October and 27 March. Frequencies on routes to Bordeaux, Cologne, Florence and Reykjavik will also be increased.
The UK carrier estimates that the capacity boost will result in it carrying an additional 100,000 passengers per year from Birmingham.
Jøss, står det med hvilken flytype? Når var det sist en rute fra OSL til BHX? Mener at jeg tok Duo Airways på ruten i påsken 2004 men de gikk vel konk ikke mange ukene etter.
Å drive den ruta har ikke akkurat vært veien til lykke og rikdom for tidligere operatører. Får håpe det går bedre for FlyBe ..
Ingenting på Flightglobal ....
Fant link til en annen artikkel som er fjernet .. mulig det var feil.
Flybe sets out expanded winter programme from Birmingham
By Phil Davies
May 20, 2014 08:15AM GMT
Two new routes for the winter – Hamburg and Oslo - are being added to Flybe’s network from Birmingham.
The regional airline will also extend six services being launched this summer to operate year-round - to Reykjavik, Florence, Oporto, Cologne, Toulouse and Bordeaux.
Hamburg, Oslo, Reykjavik, Florence and Oporto will be operated by 88-seater Embraer 175 aircraft with Cologne, Toulouse and Bordeaux operated by 78-seat Bombardier Q400s.
The daily Hamburg and Oslo routes will be introduced from the start of the winter schedule on October 26 with one-way fares on sale from today (Tuesday) starting at £39.99.
Tidene i følge flybes webside:
BE1848 BHX 11:20 OSL 14:25
BE1849 OSL 14:55 BHX 16:05
Priser tur/retur fra
Just Fly kr1000
Get More kr1500
All In kr 5400
Kilde: http://m.travelweekly.co.uk/Article.aspx?cat=news&id=48036
sail4fun
20-05-2014, 16:56
Så denne hadde noe for seg
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=125374
Jeg har hørt om disse nye destinasjonene en måneds tid nå. Den første offentlige lekkasjen kom på BBCs lokale radio for Birmingham i går kveld.
Jeg fløy også Duo til Birmingham i desember 2003, og de gikk konk ikke lenge etter.
Jeg fløy også Duo til Birmingham i desember 2003, og de gikk konk ikke lenge etter.
1. mai 2004
Og siste dagen de fløy som vanlig (30. april 2004) var trioen Fellowship, LN-KOG og undertegnede på flyplassen i Birmingham for å ta bilder av blant annet Duo Airways.
FlightDeck
21-05-2014, 15:24
Å drive den ruta har ikke akkurat vært veien til lykke og rikdom for tidligere operatører. Får håpe det går bedre for FlyBe ..
Men så er vel det sånn cirka 100 år siden, eller i alle fal 10, så det kan jo hende at markedet har forandret seg? Jeg vet ikke.
En illustrasjon for hvor stor forskjell det er mellom tiden da Duo gikk over ende og dagens situasjon er å se på passasjertallet mellom UK og Norge.
2003 = 1 352 733 passasjerer
2013 = 2 743 096 passasjerer
Det sier lite om yielden .. ;)
Brummiene er ikke de mest bemidlede i England, så low yield er flybe vant til fra BHX. Jeg håper nordmenn får øynene opp for flybe og Birmingham som utgangspunkt for å utforske andre aktiviteter i England enn bare fotball i Manchester og Liverpool og shopping i London. Både SAS og Norwegian har fått noe å bryne seg på med flybe, og priser ned mot kr 1000 for en tur/retur er det en del å spare som man kan bruke til bedre innlosjering og/eller å besøke et spisested med både en og to Michelin-stjerner.
Birmingham – Oslo
BE1848 BHX1120 – 1425OSL E75 D
BE1849 OSL1455 – 1605BHX E75 D
http://airlineroute.net/2014/05/22/be-hamosl-w14/
ghostern
15-01-2015, 16:10
Skal denne ruta leggast ned? Eg finn ikkje billettar etter utgongen av mars.
OsloAirports
16-01-2015, 16:18
Skal denne ruta leggast ned? Eg finn ikkje billettar etter utgongen av mars.
Vinterrute, siste flight for sesongen er 29. mars, så får vi se om den kommer tilbake i oktober...
Vinterrute, siste flight for sesongen er 29. mars, så får vi se om den kommer tilbake i oktober...
Ser ut som det ble med det ene forsøket og den aldri kom tilbake