PDA

View Full Version : Norwegians no. 12 i drift fra 1.11.2004


BU595
30-09-2004, 10:51
LN-KKR
Den har s/n 24256

LN-BRK
30-09-2004, 11:42
Jeg tipper Bendik Heggelund, tillitsvalgt for flygelederne i Røyken :)

Concorde
30-09-2004, 11:44
Lettkledd Randi Flesland

Guest
30-09-2004, 11:50
Originally posted by BU662


Og hvilked "Real Norwegian" vil pryde tailen????

burde det ikke være den minister der med sit forbud mod bonus programmer reelt lagde grunden til DY der fik en hædersplads

Guest
30-09-2004, 11:50
Originally posted by BU662


Og hvilked "Real Norwegian" vil pryde tailen????

burde det ikke være den minister der med sit forbud mod bonus programmer reelt lagde grunden til DY der fik en hædersplads

BEF
30-09-2004, 11:59
Med bokstavene "KR" i slutten av registreringen, så tenker jeg mitt om det flyet... :)

TigerBlack
30-09-2004, 12:32
Originally posted by Concorde


Lettkledd Randi Flesland

å fy... det var ett bilde jeg GODT kunne ha klart meg uten nå rett før lunsj

Isbamse
30-09-2004, 12:52
De bør få flyutnyttelsen opp fra 7 timer om dagen før de skaffer nye fly. Ikke en nyhet som gjør at jeg får lyst til å kjøpe aksjer der.

Trety
30-09-2004, 13:11
Originally posted by BEF
Med bokstavene "KR" i slutten av registreringen, så tenker jeg mitt om det flyet... :)

Onkel Skrue? :hoho

LN-SEK
30-09-2004, 13:52
Det er person med initialene KR som har dette på alle sine fly. Gjett hvem :p

Herlov
30-09-2004, 14:07
Jeg håper på Edvard Grieg, jeg også.

Isbamse
30-09-2004, 14:46
Here we go med nok en "hvem-er-den-neste-på-DY-halene" tråd? :)

Håper på Wanny Woldstad, første fangstkvinne på Svalbard.

EB
30-09-2004, 15:09
Hva med en kjent norsk innvandrer - som også er litt mørkere i huden enn det som er vanlig på halen i dag?

LN-SUB
30-09-2004, 16:09
Originally posted by Isbamse


De bør få flyutnyttelsen opp fra 7 timer om dagen før de skaffer nye fly. Ikke en nyhet som gjør at jeg får lyst til å kjøpe aksjer der.

Nå er det som nevt i tidligere tråder en erstatningmaskin for de andre som skal på sjekk, det vil jo være 1-2 maskiner på c-sjekk ....

Concorde
30-09-2004, 16:21
Originally posted by EB


Hva med en kjent norsk innvandrer - som også er litt mørkere i huden enn det som er vanlig på halen i dag?

Shabana Rehman som løfter Mulla Krekar kanskje?

BEF
30-09-2004, 17:49
Originally posted by EB


Hva med en kjent norsk innvandrer - som også er litt mørkere i huden enn det som er vanlig på halen i dag?

Ya right'y...

Klistre på en turbantull på halen, så vi med den siste tidens hendelser friskt i minne kan skremme vekk litt flere passasjerer... :p

CK
30-09-2004, 18:34
selv om maskinen i første omgang vil være erstatter for de som skal inn på c-sjekk, vil det jo etterhvert være 12 maskiner i drift - og da MÅ Norwegian finne på noe som får opp flyutnyttelsen. Jeg ser at DY har begynt å øke frekvensene på de tunge destinasjonene i Sør-Norge, noe som nok er smart. Norske (business) flypassasjerer er mer opptatt av frekvens enn pris, så det er nok lurt om de skal behlde business-pax.

Blir ikke overrasket om de kliner en Edvard (Greig eller Munch) på halen denne gang. Husk at det er samme krav for å komme på Norwegian-halen, som å komme på pengesedler - du må være STEIN DAU!)

BU595
30-09-2004, 19:04
Wenche Foss hadde jo ønskeom å komme på halen.......Men det gikk jo ikke ...:p

Isbamse
30-09-2004, 19:13
Originally posted by CK
Husk at det er samme krav for å komme på Norwegian-halen, som å komme på pengesedler - du må være STEIN DAU!)

Kristian Birkeland gjør seg sikkert like godt på en flyhale som på penger.

Men jeg går fortsatt for Wanny Woldstad.

DY
30-09-2004, 19:30
CK er inne på noe viktig. DY er nødt til å få flyene i lufta mer. De står jo langt mer på bakken enn i lufta i løpet av 1 døgn. Dessuten vil nok økt antall avganger i sør-Norge i vinter bli langt mer verdsatt blant de reisende. I vinter reduseres jo utenlandavgangene betraktelig, mens man fjerner ruter til LYR, Kirkenes, Ålesund. I tillegg reduserers avganger til f.eks Harstad/Narvik så her må man jo ha frigitt mye "flytid". Klarer ikke helt se hvor de har tenkt å sette den inn. Slike jeg kan se må jo flyene stå enda mer på bakken i vinter enn i sommer.

BU595
30-09-2004, 20:38
Originally posted by DY


CK er inne på noe viktig. DY er nødt til å få flyene i lufta mer. De står jo langt mer på bakken enn i lufta i løpet av 1 døgn. Dessuten vil nok økt antall avganger i sør-Norge i vinter bli langt mer verdsatt blant de reisende. I vinter reduseres jo utenlandavgangene betraktelig, mens man fjerner ruter til LYR, Kirkenes, Ålesund. I tillegg reduserers avganger til f.eks Harstad/Narvik så her må man jo ha frigitt mye "flytid". Klarer ikke helt se hvor de har tenkt å sette den inn. Slike jeg kan se må jo flyene stå enda mer på bakken i vinter enn i sommer.

ikke når de har 2 på sjekk og 10 i drift ......:hoho

EB
30-09-2004, 21:41
Ja ja... Om ikke det blir en innvandrer - så har de iallefall fått en homo på halen!

BEF
30-09-2004, 21:47
Originally posted by EB


Ja ja... Om ikke det blir en innvandrer - så har de iallefall fått en homo på halen!

Ja, det kunne jo vært et krydder. :)

... og hvem har du så i tankene? Finansministeren?

EB
30-09-2004, 21:49
Prøysen har jo tydligvis danset tango med nettopp 2...ikke bare kona!!!

intransfer
30-09-2004, 21:51
Originally posted by BEF


Originally posted by EB


Ja ja... Om ikke det blir en innvandrer - så har de iallefall fått en homo på halen!

Ja, det kunne jo vært et krydder. :)

... og hvem har du så i tankene? Finansministeren?

Litt vanskelig å finne gamle helter som også er kjente homofile, men det ble jo spekulert høyt om Alf Prøysen, og han har sitt fly han. Selv lurer jeg på hvorfor Edvard og Edvard ikke har fått sin hale. Er de reservert litt større fly?

BEF
30-09-2004, 21:56
Sikkert tiltenkt på MD-11'ene som er ventet i flåten om litt.





;)

intransfer
30-09-2004, 22:08
Så lenge Norwegian ikke ansetter flåte strateger fra SAS unngår de kanskje MD11 med det første. Selv håper jeg på 2 737-800 med winglets.

EB
30-09-2004, 22:10
Tenk deg en MD11 hale hos Norwegian. Med Elisabeth Granemann på halen...valkene kommer naturlig over den tredje motoren!

BEF
30-09-2004, 22:17
Originally posted by EB


Tenk deg en MD11 hale hos Norwegian. Med Elisabeth Granemann på halen...valkene kommer naturlig over den tredje motoren!

LOL :)

DY
01-10-2004, 00:16
Originally posted by BU595


Originally posted by DY


CK er inne på noe viktig. DY er nødt til å få flyene i lufta mer. De står jo langt mer på bakken enn i lufta i løpet av 1 døgn. Dessuten vil nok økt antall avganger i sør-Norge i vinter bli langt mer verdsatt blant de reisende. I vinter reduseres jo utenlandavgangene betraktelig, mens man fjerner ruter til LYR, Kirkenes, Ålesund. I tillegg reduserers avganger til f.eks Harstad/Narvik så her må man jo ha frigitt mye "flytid". Klarer ikke helt se hvor de har tenkt å sette den inn. Slike jeg kan se må jo flyene stå enda mer på bakken i vinter enn i sommer.

ikke når de har 2 på sjekk og 10 i drift ......:hoho

Nei det stemmer, men skal de ha 2 inne på c-sjekk i et halvt år? Aner ikke hvor lenge en c-sjekk tar. Regner med det tar litt lenger tid enn a og b sjekk....samt EU-ktr på kjerra.:)

GFL
01-10-2004, 00:17
En C-Check tar vel ikke så altfor mange uker, men det er vel endel av maskinene som skal på check?

BEF
01-10-2004, 00:26
Så og si alle sammen.... omisider... i tur og orden.

DY
01-10-2004, 00:27
Originally posted by GFL


En C-Check tar vel ikke så altfor mange uker, men det er vel endel av maskinene som skal på check?

Ja men er ikke dette noe som skjer jevnlig hele tiden? Må virkelig Norwegian hente inn 1 ekstra fly bare for å få check på de andre? Flyflåten bør vel i utgangspunktet dimensjoneres for å kunne ta sjekker fortløpende på flåten...eller er muligheten tilstede at Norwegian ikke har leid inn den siste maskin fordi man har visst at man ikek har trengt å ha c-sjekk av maskinene før nå...og dermed "spart" utgifter med å ha en maskin mindre i flåten fram til nå?

DY
01-10-2004, 00:35
Originally posted by Blubird


Originally posted by DY



...eller er muligheten tilstede at Norwegian ikke har leid inn den siste maskin fordi man har visst at man ikek har trengt å ha c-sjekk av maskinene før nå...og dermed "spart" utgifter med å ha en maskin mindre i flåten fram til nå?

Det er så fint med spørsmål som svarer seg selv i samme åndedrag! :p

Kunne jo være et annet svar...men klinte til med noe jeg ville ha gjort om det var jeg som bestemte :)

Som du skjønner er jeg lett å snakke med.....

Concorde
01-10-2004, 00:43
Kanskje det blir Vidar Theisen på halen?

http://sunside.homeip.net/images/9/9238_b6823.jpg

DY
01-10-2004, 11:08
Begynner å bli litt komisk med alle navneforslagene til hva som kommer på Norwegians hale. For det første er det vel et kriterium at vedkommede er død!
Trodde i Theisen var død.

Concorde
01-10-2004, 11:17
Vidar Theisen er faktisk en legende i met-hytta på FBU!

Isbamse
01-10-2004, 11:48
Originally posted by DY


Begynner å bli litt komisk med alle navneforslagene til hva som kommer på Norwegians hale.

Ja, men er det ikke meningen at vi skal ha det gøy når vi snakker om fly? :)

EB
01-10-2004, 11:49
Har jo ledd godt over kreativiteten til SAS og diverse vikingnavn...

LCH78
01-10-2004, 19:53
Originally posted by Isbamse


Originally posted by DY


Begynner å bli litt komisk med alle navneforslagene til hva som kommer på Norwegians hale.

Ja, men er det ikke meningen at vi skal ha det gøy når vi snakker om fly? :)

nei nei... strengt forbudt det da :p *gomle Statos*

SK384
01-10-2004, 23:45
Kristian Birkeland er ikke noe dumt forslag. Hvis det blir det så kan han jo, under innflyvningen til Alta, kikke ned på Halddetoppen og nordlysobservatoriet som han bygget der oppe i sin tid.

Men jeg synes de bør vurdere Nils Henrik Abel. Han hadde fortjent en plass på en flyhale.

BU595
06-10-2004, 16:55
Originally posted by Isbamse


De bør få flyutnyttelsen opp fra 7 timer om dagen før de skaffer nye fly. Ikke en nyhet som gjør at jeg får lyst til å kjøpe aksjer der.

Hvor finner jeg disse tallene som sier at utnyttelsen er 7timer pr. dag....??
Får det ikke til å stemme med det jeg ser på Letis/Staff systemene til avinor...

DY
06-10-2004, 17:34
Er kanskje en myte at det er 7 timers utnyttelse. Har aldri sett det dokumentert....bare kommentert

Isbamse
06-10-2004, 21:30
Se her, nederst side 1:

http://www.norwegian.no/graphics/Investorrelations/Financialreports/Interimreports/NAS_Q2_2004.pdf

616 timer i kvartalet gir 616 timer /92dager = 6,69 timer pr dag.

JetBlue, Ryanair etc klarer vel mellom 13 og 11 timer om dagen i snitt. Men er det noen i bransjen som vet om det gjennomsnittet inkluderer tiden på bakken ifb med lengre vedlikehold? Hvis Norwegian sine tall gjør det er det kanskje ikke så ille likevel?

BU595
25-10-2004, 22:03
Originally posted by BU662


Noen nyheter fra Skyliner:


Boeing 737 -3YO 25256 1629 LN-KKR Norwegian to SEN 14oct04 in Slovak cs, OM-reg for painting prior delivery ex OM-AAA


Snart kommer den...:)

Den skal vel i drift rundt 1.11.2004 ......Kommer den med Erik Bye på halen ?????

enml
26-10-2004, 00:01
Erik Bye hadde VIRKELIG (dessverre) fortjent en plass på halen! Makan til medmenneske tror jeg ikke du finner. Hadde selv gleden av å treffe han en gang for ca 4 år siden og jeg kan skrive under på at han var like trivelig og behagelig som det sies!