View Full Version : Oslo til Dubai
AirlineLover
10-05-2014, 16:17
Istedenfor å skrive en laaang text så lagde jeg bare denne videoen her.. brukte 3 timer på å redigere og poste den..
Mobilen ristet litt når jeg filmet men... filmet 4/4-2014
My journey to Dubai 2014 New video, Full flight+A…: http://youtu.be/U9pstl94nkk
Ny video: https://www.youtube.com/watch?v=GhgH-l8RQWA
Unnskyld men å bortimot 20 minutter på deg på gardermoen og deretter, vet ikke hva, skriv en rapport istedet!
Flight Cancelled
10-05-2014, 17:22
Istedenfor å skrive en laaang text så lagde jeg bare denne videoen her.. brukte 3 timer på å redigere og poste den..
Mobilen ristet litt når jeg filmet men... filmet 4/4-2014
My journey to Dubai 2014 New video, Full flight+A…: http://youtu.be/U9pstl94nkk
Takk for filmrapporten. :)
Tre tips til fremtidige rapporter:
- Ha bildet rett vei hele filmen
- Gjør at delene i rapporten er litt mer gjevne. Ikke et kvarter på OSL, et par minutter på flyet og 10 sekunder i Dubai.
- Prøv å gi litt mer oversikt over hva som skjer. Når jeg ser gjennom her virker det som om noen bare har festet et kamera til brystkassen og går rundt. Forklar hva som skjer, gi kommentarer/vurderinger/informasjon (enten muntlig underveis/redigert inn i etterkant, eller med tekst på filmen) - og ha kameraet et sted som gjør at ting virker litt mer oversiktlig. :)
AirlineLover
10-05-2014, 18:31
Takk for filmrapporten. :)
Tre tips til fremtidige rapporter:
- Ha bildet rett vei hele filmen
- Gjør at delene i rapporten er litt mer gjevne. Ikke et kvarter på OSL, et par minutter på flyet og 10 sekunder i Dubai.
- Prøv å gi litt mer oversikt over hva som skjer. Når jeg ser gjennom her virker det som om noen bare har festet et kamera til brystkassen og går rundt. Forklar hva som skjer, gi kommentarer/vurderinger/informasjon (enten muntlig underveis/redigert inn i etterkant, eller med tekst på filmen) - og ha kameraet et sted som gjør at ting virker litt mer oversiktlig. :)
Det var en bra kommentar.. Takk!
Twin Otter
10-05-2014, 19:46
Vær forberedt på kommentarer ut i fra kvaliteten på det du poster. Jeg er bare ærlig og sier det som det er. Men du skal ha respekt for forsøket. Vi må alle begynne et sted. Ellers er kommentarene og tipsene fra forrige poster en god pekepinn på hva som kan gjøres annerledes.
Dette ble bare for mye. Ja takk til bilderapporter med tekst. Nei takk til dette
Vis litt respekt! Jeg skrev at du skulle spole til 16:00 hvis du ikke ville se OSL!
1. Det kalles konstruktiv kritikk.
2. Jeg er helt enig med han. Tekstrapport+matbilder hadde vært bedre.
AirlineLover
11-05-2014, 11:37
1. Det kalles konstruktiv kritikk.
2. Jeg er helt enig med han. Tekstrapport+matbilder hadde vært bedre.
Det er ikke konstruktiv kritikk... han sa "bortkastet tid"
Synes at det er litt frekt
Det er ikke konstruktiv kritikk... han sa "bortkastet tid"
Synes at det er litt frekt
Det er fortsatt konstruktiv kritikk, fordi den tiden du brukte på å redigere kunne du brukt på å skrive en TR.
Ro ned litt her folkens...
Skal prøve å komme med litt faktisk konstruktiv kritikk:
- Hold kameraet rett og stødig hele tiden. Kan være vanskelig med mobil tlf, men da må man tilpasse ved å holde seg i ro når man filmer, gå + filming er vanskelig.
- Vær klar over nøyaktig hva du vil fortelle med filmen. Vær kritisk når du redigerer.
- Folk på internett har kort "attention span", så om publikum skal være noe mer enn nærmeste familie/vennegjeng så prøv og ikke lag filmen lenger enn 5 min.
- Om du ikke skal snakke, prøv å legg til musikk, men ha gjerne litt lyd fra opptak innimellom (PA-announcements f.eks, men ikke overdriv heller) Se www.jamendo.com for royalty free music
AirlineLover
11-05-2014, 13:17
Ro ned litt her folkens...
Skal prøve å komme med litt faktisk konstruktiv kritikk:
- Hold kameraet rett og stødig hele tiden. Kan være vanskelig med mobil tlf, men da må man tilpasse ved å holde seg i ro når man filmer, gå + filming er vanskelig.
- Vær klar over nøyaktig hva du vil fortelle med filmen. Vær kritisk når du redigerer.
- Folk på internett har kort "attention span", så om publikum skal være noe mer enn nærmeste familie/vennegjeng så prøv og ikke lag filmen lenger enn 5 min.
- Om du ikke skal snakke, prøv å legg til musikk, men ha gjerne litt lyd fra opptak innimellom (PA-announcements f.eks, men ikke overdriv heller) Se www.jamendo.com for royalty free music
Det der var konstruktiv kritikk! Tusen takk!
Slettet videoen og redigerte igjen. La ut en ny https://www.youtube.com/watch?v=GhgH-l8RQWA Denne er mye kortere (15 min, det var 29 før)og bare 2min av videoen handler om OSL.
Vis litt respekt! Jeg skrev at du skulle spole til 16:00 hvis du ikke ville se OSL!
Jeg tror det kan være lurt av deg å ta til deg alt som kommer av kommentarer til bidraget ditt og ikke begynne å "krangle" rundt dette. Det er nok ikke mange som synes det er noe å få ut av filmen din og det å du tåle å høre her er det stort forbedringspotensiale. Lytt til dem som gir deg kommentarer og forslag til hvordan du kan forbedre deg og benytt dette ved senere forsøk!
Lykke til videre ;)
AirlineLover
11-05-2014, 14:57
Jeg tror det kan være lurt av deg å ta til deg alt som kommer av kommentarer til bidraget ditt og ikke begynne å "krangle" rundt dette. Det er nok ikke mange som synes det er noe å få ut av filmen din og det å du tåle å høre her er det stort forbedringspotensiale. Lytt til dem som gir deg kommentarer og forslag til hvordan du kan forbedre deg og benytt dette ved senere forsøk!
Lykke til videre ;)
.....Jeg krangler ikke. Henshaw og Flight Cancelled ga meg konstruktiv kritikk som jeg syntes var bra. Men Twin Otter sa "Bortkastet tid, sorry". Jeg lærer ingenting fra det. Han sier ikke noe om hva jeg burde gjøre, bare "Bortkastet tid". SKJERPINGS
Twin Otter
11-05-2014, 15:33
.....Jeg krangler ikke. Henshaw og Flight Cancelled ga meg konstruktiv kritikk som jeg syntes var bra. Men Twin Otter sa "Bortkastet tid, sorry". Jeg lærer ingenting fra det. Han sier ikke noe om hva jeg burde gjøre, bare "Bortkastet tid". SKJERPINGS
AirlineLover,
Hvis du leser post 7 om igjen ser du at jeg henviser til tidligere kommentarer i tråden som kanskje kan være noen tips til hvordan du kan levere et bedre resultat ved en senere anledning.
Når det gjelder bortkastet tid, så var det delvis myntet på meg selv som seer.Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om å spole forbi adskillelige minutter for å komme til selve flyturen.
Men dette med "bortkastet tid" var også myntet på deg som "produsent". Du skriver at du har brukt noen timer på å redigere å sette dette sammen. Jeg er imponert over innsatsen og arbeidet du la ned. Men når sluttproduktet ikke ble så bra så tenker jeg at det er noe vi kan lære av dette.
Ta gjerne en tur inn på Youtube og søk etter andre videorapporter fra flyturer. Se på de og sammenlign med ditt eget materiale.
Det ble nevnt noe om lengden på videoen her, og jeg tror det er essensielt.
Som det blir nevnt fra andre her: Å gå rundt med en mobiltelefon å filme konstant på skrå slik at jeg må bøye hodet mitt på skaffe til å få et inntrykk av hva det er jeg ser på er blant annet for meg bortkastet tid. Dessuten har jeg faktisk sett store deler av Oslo Lufthavn tidligere så jeg vet hvordan den ser ut.
Prøv å fokuser på enkelte aspekter ved flyreisen. Gjerne med noen oversiktsbilder fra terminalen. Boarding. Pushback. Take off. Cruise.
Jeg synes det personlig er kjekkest å se video som er filmet ut vinduet under flighten.
Ønsker deg lykke til med nye filmprosjekter. Men kanskje det å sette seg ned og ta noen notater underveis kan være vel så bra. Slik at du kan lage noen små tekstrapporter slik vi ellers er vant med her på forumet.
Star Flyer
11-05-2014, 16:30
Hei,
Video nr. 2 var mye bedre. Morsomt med videorapport!
Du kunne gjerne ha skrevet litt utenom videoen også. Hvilket individ som fløy, avgang-/ankomsttid, load factor (sånn ca.), evt. annen "basis info".
Lykke til!
AirlineLover
11-05-2014, 18:19
AirlineLover,
Hvis du leser post 7 om igjen ser du at jeg henviser til tidligere kommentarer i tråden som kanskje kan være noen tips til hvordan du kan levere et bedre resultat ved en senere anledning.
Når det gjelder bortkastet tid, så var det delvis myntet på meg selv som seer.Jeg kan ikke se at du har skrevet noe om å spole forbi adskillelige minutter for å komme til selve flyturen.
Men dette med "bortkastet tid" var også myntet på deg som "produsent". Du skriver at du har brukt noen timer på å redigere å sette dette sammen. Jeg er imponert over innsatsen og arbeidet du la ned. Men når sluttproduktet ikke ble så bra så tenker jeg at det er noe vi kan lære av dette.
Ta gjerne en tur inn på Youtube og søk etter andre videorapporter fra flyturer. Se på de og sammenlign med ditt eget materiale.
Det ble nevnt noe om lengden på videoen her, og jeg tror det er essensielt.
Som det blir nevnt fra andre her: Å gå rundt med en mobiltelefon å filme konstant på skrå slik at jeg må bøye hodet mitt på skaffe til å få et inntrykk av hva det er jeg ser på er blant annet for meg bortkastet tid. Dessuten har jeg faktisk sett store deler av Oslo Lufthavn tidligere så jeg vet hvordan den ser ut.
Prøv å fokuser på enkelte aspekter ved flyreisen. Gjerne med noen oversiktsbilder fra terminalen. Boarding. Pushback. Take off. Cruise.
Jeg synes det personlig er kjekkest å se video som er filmet ut vinduet under flighten.
Ønsker deg lykke til med nye filmprosjekter. Men kanskje det å sette seg ned og ta noen notater underveis kan være vel så bra. Slik at du kan lage noen små tekstrapporter slik vi ellers er vant med her på forumet.
Jeg skrev at du burde spole i den første videoen men den ble slettet for noen timer siden. Den nye videoen er halvparten så lang
Twin Otter
11-05-2014, 19:44
Jeg skrev at du burde spole i den første videoen men den ble slettet for noen timer siden. Den nye videoen er halvparten så lang
Står ingenting om spoling i post 1.
Jeg så litt av den og slo av etter 4 minutter. Sorry....not my cup of tea. :cry:
AirlineLover
11-05-2014, 21:40
Står ingenting om spoling i post 1.
Det sto i VİDEOEN ikke her på forumet.
Twin Otter
12-05-2014, 00:31
Ja ok. Sorry da. Uansett så tyder vel de fleste kommentarene her på at det finnes et forbedringspotensiale. Prøv igjen!
Flight Cancelled
12-05-2014, 00:58
Tror vedkommende har forstått det at det er enkelte elementer som kunne vært litt bedre i denne TR-en, men det får helt ærlig være måte på hvor mye folk skal skrive at den var dårlig og "prøv igjen" uten å nevne noe mer...
Skriv konstruktiv tilbakemelding, eller hold kjeft...
Takk for at du bidro med en tripreport! Ikke ofte deg kommer noen i disse dager lengre...
Så er det en fin ting resten kan merke seg, enten gir dere tips eller så holder dere kjeft...som sakt en plass må man starte!
Det hjalp å fjerne det som var 'feil vei' .. men fortsatt for mye dødtid. Enig at 5 minutter er maks for en slik video.
Og .. finn en feil ...... :cool: