PDA

View Full Version : The aviation enthusiast

SpeedbirdConcordeSST
03-05-2014, 05:39
https://www.facebook.com/pages/THE-AVIATION-ENTHUSIAST/1427580984145794

Jeg har opprettet en Facebook-side der jeg har lagt inn noen flybilder jeg har tatt, de fleste fra OSL. Mange flere bilder kommer etter hvert og noen kommer jeg sikkert også til å dele her.

Du er velkommen til å ta en titt og jeg tar gjerne imot saklig kritikk og gode råd (eller bare en hyggelig kommentar om du ønsker det). Sjekk gjerne for oppdateringer fra tid til annen.

VELKOMMEN!

JELSC
03-05-2014, 08:33
Mange flotte billeder, kunne du ikke tænke dig at uploade dem til airpics.com også?

SpeedbirdConcordeSST
10-05-2014, 16:10
Mange flotte billeder, kunne du ikke tænke dig at uploade dem til airpics.com også?
Tusen takk!

Jo, jeg skal vurdere det når jeg får tid.
Men akkurat nå har jeg lite tid og da er det bedre å samle alt på et sted.

SpeedbirdConcordeSST
10-05-2014, 16:13
Boeing 757-200 departing RW01L Oslo Airport Gardermoen, Norway

LN-MOW
10-05-2014, 16:59
Mange flotte bilder fra en ikke for fjern fortid.

SpeedbirdConcordeSST
15-05-2014, 03:23
Takk, Andreas!

Forsøker å beholde mest mulig variasjon og å unngå for mange bilder av samme flytype fra samme selskap. Og jeg synes det er ekstra artig å se gjennom gamle bilder og å dele de med andre.

Jeg er ikke en stor Facebook-entusiast (bruker FB mest for å debattere, være med i noen hobbygrupper og å holde privat kontakt med noen gamle venner), men FB er et fint sted for blant annet å nå et stort publikum på kort tid.

Dette er en jobb som tar mye fritid (som jeg ikke har for mye av). Jeg må scanne bildene, lagre de som bildefiler og ikke minst etterbehandle en del av dem i Photoshop fordi alderen har gjort at mange bilder er i en ganske dårlig forfatning. Men det er verdt jobben fordi jeg har planer om å kvitte meg med mange bilder og digitalisere de jeg beholder slik at de kan bevares og lagres trygt for fremtiden. Det er for meg liten vits i å ha en haug med bilder som tar opp plass i bokhyllene og aldri dele de med andre. Jeg har også lagt ut en del nye bilder som jeg har tatt de siste årene.

Jeg har nylig lagt ut noen serier med bilder fra flyturer som for meg er litt spesielle (turene med Concorde og turen med Boeing 787 Dreamliner) under fellestittelen "Dreams of flight." Flere kommer.

Alle som har lyst til å ta en titt er velkomne og det er ekstra hyggelig om dere legger igjen noen kommentarer. Jeg svarer så fort jeg kan og når jeg får melding om at det er noen som har kommentert et innlegg. I skrivende stund er det 1.879 besøk på siden, en økning på 679 % siden siste uke da jeg hadde tid til å begynne å jobbe litt med siden.

Med andre ord: Det er ingen tvil om at det er mange på Facebook som er interessert i flyfoto og de fleste av dem oppsøker dessverre sjelden eller aldri sider som f.eks. Flyprat.no.

Alle som ønsker det er velkomne til å ta en titt på siden og det er kjempeflott om dere deler med andre.

Ha en fin dag!

SpeedbirdConcordeSST
15-05-2014, 12:56
https://www.facebook.com/pages/THE-A...27580984145794

Siste nytt:
> Flights of fantasy: Norwegian Boeing 787 Dreamliner London - Oslo (50 bilder)
> Flights of fantasy: My very first Concorde experience (18.7.1992) (15 bilder)

Kommer snart:
Flights of fantasy:
> Flights of fanatasy: Bilder fra ytterligere to Concordeturer og
> Flights of fantasy: En dag i Concorde-simulatoren hos Airbus som co-pilot.

Be om å bli lagt til i gruppen for å motta oppdateringer og for å se mange bilder jeg har lagt ut. Så langt har jeg scannet inn en del eldre papirbilder av diverse fly i tillegg til å ha lagt inn en del bilder av nyere dato.

Kom gjerne med kommentarer og tilbakemeldinger. Jeg har blitt forespurt om å dele noen av bildene her. Foreløpig har jeg ikke tid, men om det er mange som ønsker det skal jeg se hva jeg kan få til etter hvert.

VELKOMMEN!