Someone
27-04-2014, 13:48
Blir en kort og komprimert rapport denne gangen også:
Vel, etter en heller bedrøvelig vinter, sånn værmessig, for å ikke snakke om skiføret i hovedstaden, var det absolutt passende med en tur til Spanjakkenland mot slutten av mars. Denne gangen uten koner og samboere, men med golfbag.
Den gjengse oppfatning er jo at DY er en garantist for non-stop ruter, mens SK skal tvinge deg via CPH....vel, sånn er det ikke alltid. Med et par av oss gutta med en relativt travel jobbsituasjon så var pri 1 å reise når det passet oss og ikke når flyene nødvendigvis gikk. Utreisen ble da booket med DY via CPH på torsdag kveld etter jobb med DY948 OSL-CPH og DY5573 CPH-AGP og SK4686 hjem mandag kveld. Valgte å booke sete på det lengste DY flighten (2A) samt slang med en golfbag til 199kr, så totalen ble rundt 1100. På returen ble det booket i Plus da merprisen var 200kr i forhold til Go, 1100kr vs 1300kr
Møtte kameraten jeg skulle fly sammen med Oslo S etter jobb og med rakk akkurat et av direkte Flytogene til OSL. Normalt har dette vært et sikkert bet for å få sitteplass, men endte opp med med ståplass begge to. Tydeligvis at kapasiteten til Flytoget nå et ganske så makset ut i rushet.
Ved ankomst OSL ble det en tur via automatene for å trikse litt med setene da vi begge var plassert på midtseter rundt omkring i flyet. Mye opptatt, så tok sjansen på 31DF, og håpet på at det ikke dukket opp noen på E setet. Golfbagger ble levert i spesialinnsjekk og etter noen øl på O'Learys ble det tid for boarding på LN-NOI. Nesten fullt fly men fikk heldigvis treseteren bakerst for oss selv, hvilket var greit daan virkelig må skvise knyttneven for å få plass til den det
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/e7ypypyt.jpg
LN-NOI et neppe flaggskipet i flåten, men en liten vask av vinduet hadde ikke skadet
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/atuba6yd.jpg
Opp i luften på tid og det norske crewet var raskt fremme med tralla, selv om vi hoppet over å kjøpe noe. Landet på CPH på tid.
Parkering på A-piren hvor DY normalt går fra og tydelig at DY begynner få sving på transferene i CPH da det var endel destinasjoner som stod listet på transferskjermen i gaten.
Begynte å bli passende for middag og tok turen til gamle Hereford, som nå heter Mash eller noe sånt for litt biff. Endte opp en en Danish Dry Aged, som var ekstremt mørt og smakfullt
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/ypybybun.jpg
Heller ikke noe å si på utsikten
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/mybupy8e.jpg
Med 1:45 transfer tid rakk vi også en tur en en bar for litt mer øl og en lille en
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/are7e8eq.jpg
Ble så boarding og så ut som det var en nesten full LN-NGB som skulle ta oss til Malaga. Mye freshere fly enn NOI, og bedre plass fremme på 2A
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/8ubyvu2e.jpg
Avgang på tid, og kursen bør satt sørover. Spansk crew på flighten, hvilket merkes på servicen. Det litt Manuel fra Hotell i Særklasse over det og siden de brukte godt over en time på å få ut drikkevogna (de brukte 10 min på OSL-CPH) så var det bare å bunkre opp når man kunne
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/ynadu6a3.jpg
Ankom AGP på tid, og etter litt dårlig skilting fant de ca 10 av oss som tydeligvis kom fra Norge at non-EU bagasje ble utlevert i et eget område. I motsetning til sist (fløy da direkte OSL-AGP) var nå tollerene på plass så all bagasje måtte scannes.
Utenfor flyplassen stod en kamerat som hadde reist ned dagen før klar med leiebilen
Vel, etter en heller bedrøvelig vinter, sånn værmessig, for å ikke snakke om skiføret i hovedstaden, var det absolutt passende med en tur til Spanjakkenland mot slutten av mars. Denne gangen uten koner og samboere, men med golfbag.
Den gjengse oppfatning er jo at DY er en garantist for non-stop ruter, mens SK skal tvinge deg via CPH....vel, sånn er det ikke alltid. Med et par av oss gutta med en relativt travel jobbsituasjon så var pri 1 å reise når det passet oss og ikke når flyene nødvendigvis gikk. Utreisen ble da booket med DY via CPH på torsdag kveld etter jobb med DY948 OSL-CPH og DY5573 CPH-AGP og SK4686 hjem mandag kveld. Valgte å booke sete på det lengste DY flighten (2A) samt slang med en golfbag til 199kr, så totalen ble rundt 1100. På returen ble det booket i Plus da merprisen var 200kr i forhold til Go, 1100kr vs 1300kr
Møtte kameraten jeg skulle fly sammen med Oslo S etter jobb og med rakk akkurat et av direkte Flytogene til OSL. Normalt har dette vært et sikkert bet for å få sitteplass, men endte opp med med ståplass begge to. Tydeligvis at kapasiteten til Flytoget nå et ganske så makset ut i rushet.
Ved ankomst OSL ble det en tur via automatene for å trikse litt med setene da vi begge var plassert på midtseter rundt omkring i flyet. Mye opptatt, så tok sjansen på 31DF, og håpet på at det ikke dukket opp noen på E setet. Golfbagger ble levert i spesialinnsjekk og etter noen øl på O'Learys ble det tid for boarding på LN-NOI. Nesten fullt fly men fikk heldigvis treseteren bakerst for oss selv, hvilket var greit daan virkelig må skvise knyttneven for å få plass til den det
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/e7ypypyt.jpg
LN-NOI et neppe flaggskipet i flåten, men en liten vask av vinduet hadde ikke skadet
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/atuba6yd.jpg
Opp i luften på tid og det norske crewet var raskt fremme med tralla, selv om vi hoppet over å kjøpe noe. Landet på CPH på tid.
Parkering på A-piren hvor DY normalt går fra og tydelig at DY begynner få sving på transferene i CPH da det var endel destinasjoner som stod listet på transferskjermen i gaten.
Begynte å bli passende for middag og tok turen til gamle Hereford, som nå heter Mash eller noe sånt for litt biff. Endte opp en en Danish Dry Aged, som var ekstremt mørt og smakfullt
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/ypybybun.jpg
Heller ikke noe å si på utsikten
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/mybupy8e.jpg
Med 1:45 transfer tid rakk vi også en tur en en bar for litt mer øl og en lille en
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/are7e8eq.jpg
Ble så boarding og så ut som det var en nesten full LN-NGB som skulle ta oss til Malaga. Mye freshere fly enn NOI, og bedre plass fremme på 2A
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/8ubyvu2e.jpg
Avgang på tid, og kursen bør satt sørover. Spansk crew på flighten, hvilket merkes på servicen. Det litt Manuel fra Hotell i Særklasse over det og siden de brukte godt over en time på å få ut drikkevogna (de brukte 10 min på OSL-CPH) så var det bare å bunkre opp når man kunne
http://img.tapatalk.com/d/14/04/27/ynadu6a3.jpg
Ankom AGP på tid, og etter litt dårlig skilting fant de ca 10 av oss som tydeligvis kom fra Norge at non-EU bagasje ble utlevert i et eget område. I motsetning til sist (fløy da direkte OSL-AGP) var nå tollerene på plass så all bagasje måtte scannes.
Utenfor flyplassen stod en kamerat som hadde reist ned dagen før klar med leiebilen