PDA

View Full Version : Cathay, JAL eller ANA i økonomi (4t)?


KristianSk
20-04-2014, 18:02
Hei,

skal bestille en reise mellom Hong Kong og Tokyo, i økonomiklasse.

Cathay, JAL og ANA kommer nokså likt ut på pris, så jeg lurer på om det er noen store forskjeller i produktet de leverer?

Mange takk!

Peppep
20-04-2014, 18:22
Vet ikke noe om produktet, men mener at Cathay er rimelig kjip på bonusopptjening i økonomi, hvis det har noe å si.

KristianSk
20-04-2014, 18:33
Takk! Cathays opptjening var ikke mye å skryte av ser jeg (ift JAL), da er nok Cathay mer eller mindre utelukket, med mindre de leverer et produkt en faller ut av (økonomiklasse)stolen av.

SAS_flyer
20-04-2014, 19:54
Ikke flydd ANA eller JAL. Chathay fem leg i C tilsvarende som du skal fly. Produktet i C i B700-300ER er mye bedre enn i B700-300. I ER har de lieflat og de har også oppgradert resten av produktet. vet du skal fly Y.

Min magefølelse er ANA. I følge Skytrax også det beste produktet i Y. Generelt er Cahatay og ANA 5-stjerner selskap og JAL 4-stjerner. Jeg tror alle tre har et bra produkt i Y.

Peppep
21-04-2014, 03:48
Min magefølelse er ANA. I følge Skytrax også det beste produktet i Y. Generelt er Cahatay og ANA 5-stjerner selskap og JAL 4-stjerner. Jeg tror alle tre har et bra produkt i Y.
Tror ikke jeg hadde vektlagt Skytrax noe særlig på en regional flight på 4 timer. Det var i hvert fall ikke mye 5-stjerners over en 90 minutters flight HIJ-HND med ANA i fjor - det var omtrent som å fly SAS, som er 3-stjerners (gratis kaffe/te, resten BOB).

Tipper at produktet er tilnærmet er likt, og med lik pris hadde jeg vaktlagt:
- flyplass (HND er mer praktisk enn NRT)
- schedule
- materiell
- bonusopptjening / allianse

Har du sjekket priser i business? Vet ikke når du skal reise, men med tilfeldige datoer i høst var Asiana under 1000 kr dyrere i business enn ANA/JAL økonomi. Riktignok med et par timers lengre reisetid, men kanskje det er verdt det for å reise i C med 747 på HKG-ICN? ;)

SAS_flyer
21-04-2014, 23:08
Tror ikke jeg hadde vektlagt Skytrax noe særlig på en regional flight på 4 timer. Det var i hvert fall ikke mye 5-stjerners over en 90 minutters flight HIJ-HND med ANA i fjor - det var omtrent som å fly SAS, som er 3-stjerners (gratis kaffe/te, resten BOB).

Enig i over, men som beskrevet sett på vurdering av Y. 4 timers produktet er noe annet enn 90 minutter. Asiania i C er et godt forslag. Mange billige ruter i C der borte om en godtar feks mellomlanding.

mcleif
25-04-2014, 11:51
Har flydd ANA en del ganger mellom Tokyo og Nagasaki, ikke noe spesielt å skryte over på den turen iallefall. Mulig det er annet ved lengre turer og utenriks.