View Full Version : April2014: Lanzarote, spotting, fly, og nye V40 som leiebil:
Blackhawk
20-04-2014, 04:41
April 2014: Spotting på Lanzarote: Arrecife (ACE/GCRR), samt litt bilder
fra Playa Blanca, Montana Roja, og utsikt over til Fuerteventura, og
selvsagt litt bil: nye Volvo V40:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1197.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1197.jpg.html)
Over: ja la oss like gjerne starte på gate på OSL, og ved siden av står
Lufthansa med en av sine nyere Airbus A320-200, nærmere bestemt
"D-AIZP" levert til LH pr. 1 mars. 2013, maskinen er kun litt over ett år
gammel. Seatconfig: Y168, og wingletsene på Airbus'ene ruver bra i været.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1200.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1200.jpg.html)
Over: lang-lang-rekke, vi er ikke de eneste som skal ut og fly denne
morgenen nei.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1209.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1209.jpg.html)
Over: så har man startet innflyvningen ned til ACE, og Lanzarote: Arrecife.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1220.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1220.jpg.html)
Over: og vel nede på ACE, er noen engelskmenn klare til å dra. Her representert ved
Thomson Airways/TUI og B757-200, med reg.: "G-BYAT". Levert ny opprinnelig til
Britannia Airways pr. mars 1994, overført til nåværende Thomson pr. mai 2005,
maskinen er litt over 20 år gammel. Seatconfig: Y223, bærer navnet: Becky Davey.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1361.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1361.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1399.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1399.jpg.html)
Over: Iberia Express med Airbus A320-200, og reg.: "EC-JSK". Levert ny til
moderselskapet pr. juni 2006, overført til søsterselskapet Iberia Express
pr. juli 2012, maskinen er nesten åtte år gammel. Seatconfig: C18/Y159,
bærer navnet: "Ciudad Encantada".
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1366.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1366.jpg.html)
Over: Thomas Cook (UK) med B757-200, og reg.: "G-FCLA". Levert ny til
Boeing selv faktisk, med reg.: "N1789B" - som hadde denne selv fra
25. jan. 1997, og frem til 26. feb. 1997, da selskapet Flying Colours
overtok maskinen med nåværende reg. Før JMC Airlines overtok
pr. mars 2000, og så til Thomas Cook UK pr. mars 2003, som har hatt
maskinen siden. Den har dog blitt jevnlig leaset ut, til bl.a.:
SkyService, og Jazz Air. Maskinen er litt over 17 år gammel,
seatconfig: Y235.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1379.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1379.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1384.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1384.jpg.html)
Over: Helvetic (Sveits) med Airbus A319-100, og reg.: "HB-JVK". Levert ny
opprinnelig til Air Canada som "C-GKOC" pr. jan. 2003, før SkyService overtok
pr. juli 2006, så over til National Air Services pr. aug. 2006, så til
Nas Air Saudi Arabia pr. jan. 2011, og så til nåværende selskap pr. mai 2013.
Maskinen er litt over 11 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1388.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1388.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1434.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1434.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1439.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1439.jpg.html)
Over: Thomas Cook (UK) med Airbus A330-200, og reg: "G-MDBD". Levert ny
opprinnelig til Airtours pr. juni 1999, leaset til Garuda pr. mars 2001
og frem til mars 2002. Så tilbake til Airtours, før overførsel til
My Travel Airways (UK) pr. mai 2002. Så leaset ut til den danske delen
av My Travel Airways (AS) en kortere periode i november 2007, overført
internt til Thomas Cook UK pr. mars 2008. Maskinen er snart 15 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1405.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1405.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1406.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1406.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1407.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1407.jpg.html)
Over: Thomson Airways/TUI med B737-800, og reg.: "G-FDZT". Levert ny til
selskapet pr. feb. 2011, maskinen er litt over tre år gammel.
Blackhawk
20-04-2014, 04:42
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1412.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1412.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1413.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1413.jpg.html)
Over: Thomson Airways/TUI med B737-800, og reg.: "G-TAWR". Levert ny
til selskapet pr. april 2013, maskinen er kun ett år gammel.
Seatconfig: Y189.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1414.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1414.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1451.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1451.jpg.html)
Over: Air Europa med B737-800, og reg.: "EC-IDT". Levert ny opprinnelig
til BouAS med reg.: "N73793" pr. feb. 2002, overtatt av Air Europa pr. mars 2002.
Maskinen er litt over 12 år gammel. Seatconfig: C12/Y168.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1420.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1420.jpg.html)
Over: Air Europa med B737-800, og reg.: "EC-JAP". Levert ny til selskapet
pr. okt. 2004, maskinen er litt over 9.5 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1424.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1424.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1458.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1458.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1460.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1460.jpg.html)
Over: Thomson/TUI med B737-800, og reg.: "G-TAWJ". Levert ny til selskapet
pr. mai 2012, maskinen er to år gammel. Seatconfig: Y189.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1469.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1469.jpg.html)
Over: Jet2 med B737-300, og reg.: "G-GDFM". Levert ny opprinnelig til
Virgin Express Ireland som "EI-TVN" pr. jan. 1999, så over til Virgin Express
som "OO-VEN" pr. april 2001. Så over til Brussels Airlines pr. mars 2007, så ble
maskinen satt til lagring pr. nov. 2012, før nåværende Jet2 overtok maskinen
pr. feb. 2013. Maskinen er snart 15.5 år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1444.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1444.jpg.html)
Over: Travel Service Slovakia med Airbus A320-200, og reg.: "OM-HCA". Levert ny
opprinnelig til Holidays Czech Airlines som "OK-HCA" pr. mai 2011, og senere
bl.a. leaset ut til Nas Air Saudi Arabia, og til moderselskapet Travel Service.
Maskinen er tre år gammel, seatconfig: Y180.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1462.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1462.jpg.html)
Over: Ryanair med B737-800, og reg.: "EI-DWT". Levert ny til selskapet
pr. jan. 2008, maskinen er litt over seks år gammel.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1464.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1464.jpg.html)
Over: TUIfly (DE) med B737-800, og reg: "D-ATUA". Levert ny til
selskapet pr. des. 2010, maskinen er nesten 3.5 år gammel.
Seatconfig: Y189.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1471.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1471.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1472.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1472.jpg.html)
Over: CanaryFly med ATR42-300, og reg.: "EC-LYZ". Levert ny opprinnelig
til franske: TAT med reg.: "F-GKNB" pr. jan. 1991, så over til Brit Air
pr. aug. 1996, så til Air Liberte pr. okt. 1997, så over til Airlinair
(for et navn??!!?) pr. sept. 2001, så satt til lagring pr. mai 2013.
Overtatt av CanaryFly pr. okt. 2013, maskinen er litt over 23 år gammel!
Spanske CanaryFly har forøvrig tre fly i flåten, to stk. ATR42-300, og
en stk. ATR72-200, flyene har tilsammen en snittalder på 22.5 år.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1477.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1477.jpg.html)
Over: Air Berlin / Belair med Airbus A320-200, og reg: "HB-JOZ". Levert ny
til Sveitsiske Belair pr. mars 2011, maskinen er tre år gammel.
Seatconfig: Y180.
Blackhawk
20-04-2014, 04:43
Så en liten samling med Binter Canarias-maskiner:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1369.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1369.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1370.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1370.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1373.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1373.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1378.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1378.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1408.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1408.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1409.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1409.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1463.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1463.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1474.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1474.jpg.html)
Over: alle fra spanske Binter Canarias, to av maskinene opereres i egen regi;
unntaket er "EC-GRP" som opereres av Naysa for Binter Canarias.
EC-IZO: ATR72-200, levert: juli 2004 - nesten 10 år gammel.
EC-JEH: ATR72-200, levert: jan. 2005 - litt over ni år gammel.
EC-GRP: ATR72-200, operert av: Naysa, levert: nov. 1997 - snart 18 år gammel.
Det mest interessante den dagen, var at "EC-GRP" faktisk måtte avbryte landingen - maskinen
kom langt inn; og lettet igjen etter såvidt "landkjenning" med hjulene; for å gjøre et
nytt og vellykket landing på andre forsøket.
Binter Canarias har forøvrig nå kun fire stk. ATR72-200 de selv opererer,
snittalderen er 11 år på maskinene. De øvrige ATR-maskinene opereres
av Naysa for Binter Canarias. Naysa har forøvrig 11 stk. ATR72-200
i flåten, og alle utfører flyvninger for Binter Canarias - snittalderen
er: 8.7 år.
Binter Canarias har ikke lenger en B737-400 i flåten, men leaser i
dag en CRJ900-maskin fra spanske Air Nostrum (fra 19. mars 2014).
Så et lite båtbilde:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1442.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1442.jpg.html)
Over: Armas (Naviera Armas) med: "MS Volcan Del Teide", levert ny
til rederiet pr. 9. jan. 2011. Går i fast rutetrafikk mellom
Santa Cruz de Tenerife, og Huelva i Spania (fastlandet), like ved
grensen til Portugal. Turen tar ca. 28 timer en vei, skipet kan holde
hele 26 knop. "MS Volcan Del Teide" måler 176 meter i lengde, og 24 meter
i bredde. Har en motoreffekt på 33.600kW, og kapasitet til 1500 pax,
fordelt på 500 lugarer, samt 600 biler. Søsterskipet er: "MS Volcan De Tinamar"
Priseksempel: 2 pax, 1 bil, samt innvendig 2-sengslugar, pris en vei: €605 (Kr:5000)
2 pax, 1 bil, samt Suite (beste lugar), pris en vei: €1.663 (Kr:13.755!)
Bilde fra Suiten (med trapp, så suiten er i to etasjer!):
http://www.navieraarmas.com/sites/default/files/images/INTERIOR%20VOLCAN%20DEL%207BD9C9.JPG
(Bildet er copyright (C) Naviera Armas)
Blackhawk
20-04-2014, 04:44
Noen bilder fra rolige Playa Blanca, helt nede på sør-øst spissen av Lanzarote:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1334.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1334.jpg.html)
Over: "Faro de Pechiguera", Playa Blanca, Lanzarote.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1335.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1335.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1336.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1336.jpg.html)
Over: "Montaña Roja", Playa Blanca, Lanzarote.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1343.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1343.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1348.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1348.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1307.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1307.jpg.html)
Over: på klare dager med finvær, og tidlig på dagen før varmedisen hindrer
sikten, er det ikke noe problem å se over til naboøyen: Fuerteventura.
En tur innom sentrum av Playa Blanca og havnen:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1317.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1317.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1320.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1320.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1316.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1316.jpg.html)
Over: i sentrum av Playa Blanca, Fuerteventura kan sees mellom bygningene.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1318.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1318.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1321.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1321.jpg.html)
Blackhawk
20-04-2014, 04:44
Så over til noen bilder fra leiebilen, som også denne gangen ble
leid hos Cabrera Medina / Cicar - har ikke hatt nye Volvo V40 som
leiebil tidligere, så dette var et morsomt bekjentskap. Har tidl. eid
en 2010-mod. av nyeste type Volvo S80 (5-sylindret: 2.5T med 231hk bensin),
så denne V40'en var jeg spent på å prøve.
2012-mod.: Volvo V40 D3 (5-sylindret: 2.0-liters turbodiesel og 150hk)
utstyrt med bl.a. 6-trinns automatkasse (Powershift), samt panorama-glasstak.
Forbruket for denne med automat er riktignok noe høyere enn de med manuell
girkasse, men da er forbruket kun: 0.53l. pr mil ved bykjøring,
0.43 for blandet (EU-mix) og latterlige lave: 0.38l pr. mil ved langkjøring.
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1328.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1328.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1329.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1329.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1330.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1330.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1324.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1324.jpg.html)
Over: kun 24.000km på telleren når vi fikk den levert.
Bilen var utrolig morsom å kjøre, la seg meget godt i svingene, var som klistret
på asfalten, og selvsagt; alltid en fordel med 5-sylindret motor; her hadde man
mye register å spille på, og selv om motoren kun var en 2.0-liter kjentes den
langt kraftigere ut. 150 hestekrefter i en såpass liten og lett bil, gjør det
utrolig morsomt å kjøre, men automatkassen merker man er "miljøvennlig", i forhold
til min "Geatronic" jeg hadde på S80'en (men som brukte langt mer drivstoff) kjenner
man girskiftene i denne Powershift-kassen.
Ikke så lett å vise dette på bildene, men man kunne velge mellom en drøss med
farger interiørmessig (atmosfære-belysning) - i tillegg var det led-belysning
her og der:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1326.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1326.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1327.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1327.jpg.html)
Helt ut mot havet, bodde vi i fine Bungalower / små villaer med Atlanterhavet som
nærmeste nabo:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1238.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1238.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1291.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1291.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1298.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1298.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1262.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1262.jpg.html)
Over: ikke noe å si på utsikten fra uteplassen og oppholdsrom m.m.
En av dagene var det mye sjø, man kunne tidvis kjenne litt saltvann lande
når man lå ute i solen:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1265.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1265.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1267.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1267.jpg.html)
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1268.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/IMG_1268.jpg.html)
Alle bilder er tatt med et digitalt kompaktkamera av
merket: Canon: IXUS 1000HS - som har spec. på 10.0
megapixler, Full HD-video, HS system, samt 10 x optisk zoom.
Bildene er redigert på LCD-skjerm, som kan medføre
at brukere av visse eldre CRT-skjermer - kan oppleve
bildene som noe mørke.
Informasjon om bl.a. reg. dato, kan inneholde feil - alderen på flyet er
angitt i forhold til "first flight" hos flyfabrikanten, og ikke i forhold
til når flyet ble levert til selskapet. Informasjon ang. evt. seatconfig
kan være feil, og angitt når dette er opplyst i forhold til registrering
på flyet når jeg har slått dette opp.
Så håper jeg bildene falt i smak, legg gjerne igjen
kommentarer eller spørsmål dersom ønskelig!
Tusen takk for en topp og særdeles informativ rapport... En fornøyelse å lese...
Egentlig kunne jeg tenke meg en charterttur snart igjen...For lenge siden sist....
Så greit og ferdigpakket...:D Eneste er at 7 dager er altfor lenge. Det var vel tidligere, husker Apollo og NVR til ATH , 3 eller 4 dager opsjon. Til steder som i min ungdoms tid, PMI, RHO, etc.
Over: alle fra spanske Binter Canarias, to av maskinene opereres i egen regi;
unntaket er "EC-GRP" som opereres av Naysa for Binter Canarias.
EC-IZO: ATR72-200, levert: juli 2004 - nesten 10 år gammel.
EC-JEH: ATR72-200, levert: jan. 2005 - litt over ni år gammel.
EC-GRP: ATR72-200, operert av: Naysa, levert: nov. 1997 - snart 18 år gammel.
Flotte bilder - fin start å starte 1. påskedags morgen med!
Litt pirk: Jeg syntes det var litt rart at EC-IZO og EC-JEH skulle være en -200 modell siden det kommer fram av bildene at de har 5-bladede propeller. Da jeg sjekket opp viser det seg at det er en -500 modell ^_^
Binter har tre -200 i flåten, resten er -500. Fortsatt god påske :fly
Blackhawk
20-04-2014, 11:16
Takk for tilbakemeldinger, og kommentarer!
SQ777: StarTour introduserer jo "lang-helg" (5 dager), samt
1.5-ukesturer (11 dager) neste vinter; så da kan jo førstnevnte
være noe:
"Vinteren 14/15 - Langhelg med charter til Gran Canaria":
http://www.boarding.no/art.asp?id=57157
VC-10: he he, jo da - hadde vel en snikende følelse at det sikkert
var mer enn en -500 modell blant dem; men tok meg ikke bryet med
å sjekke opp flere steder, siden jeg bruker fast en side; for å sjekke
opp info på hvert individ (og det tar mer enn nok tid i seg selv). Her ser
du infoen jeg får opp via Airfleets:
http://i396.photobucket.com/albums/pp49/JGR_2009/April2014%20-%20Lanzarote/ATR_binter02.jpg (http://s396.photobucket.com/user/JGR_2009/media/April2014%20-%20Lanzarote/ATR_binter02.jpg.html)
Men skal for fremtiden, prøve å legge meg på minnet - at fem blader på propellen er
synonymt med -500 modellen; bare så irriterende at de ikke kan komme opp som
-500 i stedet. ^_^
Dog blir det nok ikke så mange slike ATR-maskiner jeg skal poste, for de neste seriene -
i Mai blir det spotting både på Frankfurt, og Amsterdam; blir vel siste sjanse for MD-11 i
KLM-drakt da, dessverre...