PDA

View Full Version : Årets surpompward går til


Hypern
16-04-2014, 15:05
American Airlines for deres åpenbare evne til å ikke smile, antagelig hugget i stein i policyen deres. Av alle AA ansatte jeg har hatt med å gjøre har jeg til gode å finne et eneste smil. De ansatte behersker også engelsk til varierende grad og dette er USA hvor engelsk skal snakkes overalt. Jeg har faktisk fått flere smil hos heksene til Aeroflot enn AA. Selv TSA har blidere sjeler enn AA i dag fikk jeg faktisk ønske om god tur fra TSA.

OK tråden ser ikke ut til å ha noe poeng, men del gjerne flere opplevelser av surpomparten på reise i denne tråden.

Someone
16-04-2014, 15:13
Erfaringsmessig er ikke noen av de andre store amerikanske selskapene så veldig mye bedre

Fry
16-04-2014, 15:39
Det kommer helt an på, jeg hadde en domestic tur med UA (FLL-NYC) i forrige måned med et helt fantastisk crew, morsomme, blide, dullet med infants og hadde det tilsynelatende topp på turen.

LN-MOW
16-04-2014, 15:48
Erfaringsmessig er ikke noen av de andre store amerikanske selskapene så veldig mye bedre

Ikke helt enig .. flyr ikke så mye med AA, men har brukt dem som handling agent, og hele deres corporate oppførsel er ganske gjennomgående at ting skal være 'their way or the high way' .. altså liten forståelse at ting kan gjøres annerledes enn det som står i boka deres. Litt frustrerende når ens egne prosedyrer ignoreres til fordel fir AA's mer rigide.

Delta er langt lettere å jobbe med. Som passasjer synes jeg også Delta er den klart beste av de store og de har også veldig gode løsninger på IRR hvor man kan ordne mye selv uten å måtte stå i kø.

Hypern
16-04-2014, 15:59
Ikke helt enig .. flyr ikke så mye med AA, men har brukt dem som handling agent, og hele deres corporate oppførsel er ganske gjennomgående at ting skal være 'their way or the high way' .. altså liten forståelse at ting kan gjøres annerledes enn det som står i boka deres. Litt frustrerende når ens egne prosedyrer ignoreres til fordel fir AA's mer rigide.

Delta er langt lettere å jobbe med. Som passasjer synes jeg også Delta er den klart beste av de store og de har også veldig gode løsninger på IRR hvor man kan ordne mye selv uten å måtte stå i kø.

Har faktisk brukt Delta et par ganger, i HNL fikk jeg faktisk boardingkort helt til Oslo på automaten deres selv om de to andre leggene fra med Air France. Husker crewet som veldig bra. AA derimot, vel her er det konkurranse i surpumping...

Når det gjelder irrops så står AA til stryk. Flighten ble plutselig borte på skjermen og måtte da spørre i loungen hva som skjedde. Joda boarding 9:30 PM sa dem. Da jeg kom til gaten var det et salig kaos og ingenting ble sagt derifra før det var gått lenge. Eh vi finner eh ikke piloter, dette er pga været og derav ingen kompensasjon eller hoteller eller noe hjelp fra vår side. Jeg er er person som ikke uten videre godtar sånne ting så jeg satte kursen mot "surpompdesken". Samme leksa bekreftet her, men da hadde de i det minste info om at flighten ville gå i morgen tidlig. SÅ i dag var det en ny runde, utsatt til 12:00 PM. Security godtok ikke boardingpasset(som en annen sa ville bli godtatt), tilbake til en ny surpomp som ikke skjønte hva jeg prata om til å begynne med, før hun ah den flighten ja, får vel skrive ut et nytt boardingpass med dagens dato da. Det er godt man har betalt en businessbillett så man slipper en del køing. Det er i sånne tilfeller man setter pris på å ha betalt litt mer enn billigeste eco.