PDA

View Full Version : God tidlig onsdag fra JFK


Hypern
16-04-2014, 02:51
Og der ble man smått panisk da flighten ble borte fra skjermen. Ytterlige to timer forsinka, flyet divertet til en annen flyplass. Det er i disse tilfellene hvor man setter pris på å fly business og ha tilgang til lounge hvor man kan spørre greit om alt sånt uten å stå i kø. Fikk tom en drikkebong...

Joda jeg vet at klokka er tirsdag kveld fra JFK, men i Norge er det onsdag. Været på østkysten har nok gjort litt av hvert med flighter her i dag. Og dette på en flight på lengde med Oslo-Trondheim... (les JFK-BOS)

Hickok
16-04-2014, 03:23
God morgen fra Tokyo. Her er det snart tid for å sette kursen ut mot HND for noen dager i Macao. Turen skal foregå i snuten på en jumbo, så det kan jo bli riktig så staselig!

SQ 777
16-04-2014, 06:27
God tidlig onsdag fra Honolulu...Tilbake fra biltur . Fikk i dag Lincoln MKS, splitter ny 2014, rød( ! ) med noen få miles på nakken... Herlig gubbebil, erstatteren til Town Car... :old

KristianSk
16-04-2014, 06:48
God morgen fra Drammen.. Singapore med Qatar i ettermiddag, store forventninger til Qatars businessklasse.

Bjarte
16-04-2014, 07:45
God morgen fra flybussen ;)
I dag går ferden til FAE, via CPH :) Ikke noe Business her i gården, kanskje litt monkeybusiness :-p
Ha en fin dag og god påske :)

Geiraage
16-04-2014, 08:36
God morgen fra Østfold, noen timer med hjemmekontor før malekosten finnes frem, frue og datter på jentetur til Kjøbenhavn, så her skal dagene nytes til fulle :)

Twin Otter
16-04-2014, 08:48
Morn fra Forus. De fleste har tatt ferie. Noen få blir igjen for å holde skuta i gang. Satser på at resten av uka blir like rolig slik den har vært til nå.

LN-FHU
16-04-2014, 08:52
Mornings fra barteland
Her er man så igang med siste dag før påskeferien. Blir en kjapp harryhandel etter jobb,kidsa settes igjen til farmor og farfar ;) ;)

Ha en alldeles strålende dag :) :) :) :)

RJon
16-04-2014, 08:53
God morgen fra Glasgow, i dag er dessverre dagen kommet for å komme seg på flyplassen og komme seg et kort hopp opp til Shetland hvor jobben kaller.

Someone
16-04-2014, 09:55
Mornings fra Beitostølen. Litt overskyet, men skal bli en fin skitur for det. Ytterligere påfyll av god mat og drikke i kveld. Ha en fin dag

TriStar
16-04-2014, 10:01
God morgen fra Grønland. Ørliten hangover etter gårsdagens innvielsen av påskeferien. Dagen skal brukes på en liten utflukt for å besøke venner i Hof og Kongsberg. Ha en aldeles fortreffelig dag:)

BSSW
16-04-2014, 12:14
Bom dia fra LIS

Her er det overskyet, enn så lenge, men det er varmere enn hjemme :p
Dessverre så er det siste dagen her nede, men man håper å få brukt den til noe fornuftig.

Ryggen min er ikke helt slik som den skal, håper det endrer seg fort!

Ha en fin dag folkens :)

Hypern
16-04-2014, 12:53
God morgen fra et eller annet hotell på Long Island, American Airlines rynket bare på nesa når du krevde noe som helst og når jeg leser nå at flyselskapene her borte basically kan gjør som de vil så blir det håpløst så ble hotell av egen lomme. Heldigvis et relativt billig hotell til New York City distriktet å være og standarden er helt ok. Virker også som AA var meget opptatt av å holde bagasjen til folk som gissel, de nektet å laste den av for passasjerer som ønsket det... American Airlines er noe som bør unngås, her skyldte de på været selv om det var piloter de manglet. Verste var jo at et senere oppsatt fly til Boston gikk i underkant av en time forsinka. Aner ikke hva som var ekstraordinært med været her på østkysten i går, ja det regna heftig og litt vind, men snø var det heller ikke snakk om og Speedbird 001 takla det fint. Nuvel ryktene sier at det er en form for frokost inkludert på hotellet så da får jeg teste det.

Jeg er ihvertfall ikke fornøyd med kundebehandlingen til American Airlines, rullestolbrukere ble overlatt til seg selv i køen foran meg i servicedesken deres. De greide aller nådigst å argumentere seg til noe, men tror ikke de fikk noe mer enn matbonger. American Airlines vil jeg vurdere om noe jeg skal fly igjen. I irrops virker de helt håpløse. Lufthansa fikk jeg ting uten å nøle og tror europeiske selskap er mer serviceorientert på det der.

OJB
16-04-2014, 14:14
God ettermiddag fra Aberdeen Treetop Hilton,
Seminar dag her over idag og. Interessant og lærerikt.
Hodet fungerer etter hvert greit etter avansert "nettworking" i går kveld.
Noen timer til og så settes kursen østover med SK4616 til påskeferie i hjemlandet.
Forsatt fin dag og god påske til alle.

AirbusTrond
16-04-2014, 14:53
God dag fra Gamle Oslo. Smågodt er innkjøpt og fredagens klippfisk er lagt i bløt. Snart klart for påskejobbing frå heimen. Oslo er så kjedelig i påska at det er helt greit å jobbe, så tar jeg fri et sted der utepilsen er billigere senere i år. God påske, rundt om!

Hypern
16-04-2014, 15:16
Sagaen om det forsinkede AA flyet fortsetter, nå er flyet utsatt til 12. Jeg kunne gått til Boston fra New York kjappere enn AA klarer å frakte meg. På et tidspunkt har jeg vurdert å ringe BA for å ombooke billetten i og med at billetten er kjøpt hos dem, kundeservicen der er nok langt bedre enn AA. Flyene her på østkysten må deices i dag ser jeg. Vi får se hva dagen bringer og om jeg kommer til Boston i det hele tatt. Bagasjen ble sendt med et annet fly fikk jeg vite av dragen i loungen her, men så er jeg spent på hva som skjer om jeg finner den i Boston da. Kan hende man må henvende seg hit og dit for å finne den. Hehe. BA skal ha for at de er kjappe med tierpointskreditering, tierpoints fra gårsdagens flight og flighten fra Oslo i forigårs er allerede på konto.

LN-MOW
16-04-2014, 16:43
Kaos i nordøst? Jaja .. her litt lenger sør skinner solen glad og fornøyd. 2-3 kuldegrader på morran og jeg måtte skrape is før jeg kjørte på dynga, men nå er temperaturen på full fart oppover.

Ingen påskefri her heller, med unntak av langfredag. Fordelen er at bikkjene og jeg kan kule den hjemme mens kone og unge drar på landet til Svigermor. Kaffe i koppen, radioen fininnstilt og eldstebikkja har inntatt sin plass ved siden av meg. La arbeidsdagen komme!

Hypern
16-04-2014, 17:13
Kaos i nordøst? Jaja .. her litt lenger sør skinner solen glad og fornøyd. 2-3 kuldegrader på morran og jeg måtte skrape is før jeg kjørte på dynga, men nå er temperaturen på full fart oppover.

Ingen påskefri her heller, med unntak av langfredag. Fordelen er at bikkjene og jeg kan kule den hjemme mens kone og unge drar på landet til Svigermor. Kaffe i koppen, radioen fininnstilt og eldstebikkja har inntatt sin plass ved siden av meg. La arbeidsdagen komme!

Var vel mest gårsdagen med et fryktelig regnvær, det er de samme forholdene i nordøst nå med klarvær og kuldegrader og i tillegg en sur vind.

bmgzor
16-04-2014, 18:56
Får håpe du kommer deg avgårde :-)
Iskald vind og strålende sol i Boston idag. Svinger fort 15-16 grader varmt og fint igår.

roger
16-04-2014, 21:43
God kveld frå Dundee, midt i Skottland. Har fått guttungen i seng og skal dra fram ei bok. Reising med ein på litt over 2 er ikkje som å reise som før... Ja ja, vi har fått sett litt. Greier ikkje heilt å forstå tilstandene her, tydeleg at vi har det greitt heime. Ha ei fin påske!

peterfox
16-04-2014, 23:30
God kveld fra Trysil
Her har dagen gått med til barn & atter barn. I kveld har dagen vært brukt til fly-snakk, det blir kanskje International Airport her snart - politikk + 2 snaps ?

KristianSk
17-04-2014, 00:11
God kveld fra businessclass loungen i Doha. Qatar sin businessklasse er brillefin, men å måtte fly to mellomlange turer istedenfor en lang trekker definitivt ned.