PDA

View Full Version : SAS og valg av seter ved flere legs


veos
09-04-2014, 08:26
Hei!

Jeg har en gjennomgående billett med SAS som inkluderer 3 legs. Jeg har valgt seter for alle tre, men får ikke sjekket inn. Får feilmelding som sier at innsjekking på Internett ikke er mulig, sjekk inn på flyplassen. Jeg skal uansett sende en del bagasje, så det er greit, men vil jeg beholde plassene mine som er valgt (uten at jeg har sjekket inn)? Skulle gjerne sitte ved noen som har sjekket inn med annen referanse :)

Peppep
09-04-2014, 10:28
En del ganger fungerer det å sjekke inn gjennom app-en eller på m.sas.no i stedet når den feilmeldingen kommer.

hanswest
09-04-2014, 13:09
Min erfaring er at den meldinga dukker opp hvis man forsøker å sjekke inn for tidlig, før var det 22 timer, nå er jeg ikke helt sikker på når de åpner for nettinnsjekk.

Eriksan
09-04-2014, 14:04
(...)Jeg skal uansett sende en del bagasje, så det er greit, men vil jeg beholde plassene mine som er valgt (uten at jeg har sjekket inn)? Skulle gjerne sitte ved noen som har sjekket inn med annen referanse :)

For å svare på spørsmålet så er svaret ja, du vil beholde forhåndsvalgte seter. Fly eller konfigbytte evt. andre forhold kan gjøre at man blir flyttet, men det gjelder uansett om du har sjekket inn eller ikke.