Log in

View Full Version : OSL-DPS: Første forsøk på booking med nye CT regler

thorhansen
08-04-2014, 07:46
Min første TR her på Flyprat. Jeg har vært småaktiv i andre deler av forumet, men mens som konsument frem til nå.

Men denne reisen, i det minste erfaringene mine frem til reisen fant sted, var nokså anderledes fra andre reiser jeg foretar meg i løpet av året, så forhåpentligvis er det noen her som har interesse av å lese innlegget.

Litt om min bakgrunn først. Jeg jobber som internkonsulent i et selskap som har en del datterselskap rundt omkring i verden. Jeg reiser derfor en god del, mellom 150 og 180 dager i året, en god del i Europa, men også USA, Syd-Amerika, Asia og nå til sommeren, Australia og Syd-Afrika.

Det går med en del tid, særlig fritid, når jeg reiser. Dette for å optimalisere effektiv arbeidstid når jeg er ute på besøk. Derfor er jeg også veldig påpasselig med å få mest mulig igjen for mine hardt opptjente poeng når jeg endelig tar meg fri, og skal ut i den store verden med min kone. Og viktigst av alt: Jeg skal reise mest mulig komfortabelt.

Jeg har lagt ved et utdrag av min Flightdiary, som viser min reiseaktivitet de siste tre årene.

thorhansen
08-04-2014, 07:57
Planleggingen av årets første CT reise begynte når nyheten kom ut her på FP at det kom til å bli endringer i CT betingelsene, og da til det bedre for Platinum kunder.

Jeg begynte derfor å se på interessante *A destinasjoner hvor det ville være mulig å få tak på minimum C klasse billetter. Vi har tidligere reist en god del til Thailand og Malaysia (de siste 6-7 årene), og ville gjerne tilbake til Asia i år også, men kanskje prøve noe nytt.