PDA

View Full Version : Lufthansa vil ha lønnsnedgang

FBU
30-09-2004, 03:57
http://www.boarding.no/art.asp?id=13428

gikk ikke LH med ett formidabelt overskudd, eller tar jeg feil?

Er så ufattelig lei foretak, som aldri kan tjene nok!

Utflyttet
30-09-2004, 07:46
Det spørs vel på bruken av overskuddet. Om det kan sees igjen i regnskap at overskudd går med i å skape arbeidsplasser så kan jeg ha forståelse for det; om man tar for seg den koselige kulturen fra USA som begynner å bre om seg hvor pengene brukes i alt for høy grad til å fylle bukselommene til folk i styret og oppe i toppen av selskapet så er det rimelig avskyelig.

-A

Guest
30-09-2004, 08:27
Jeg må have misforstået noget: Jeg troede det var legitimt for firmaer at tjene penge, men åbenbart er har kommunismen og EUs-planøkonomi nu bredt sig fra landbrugsstøtten til luftfartsindustrien.

Isbamse
30-09-2004, 09:59
Selsvagt kan - og skal - et selskap tjene penger, men jeg har full forståelse for at de ansatte blir sure over lønnskutt, hvis selskapet tjener godt med penger og de på toppen putter resultatet i lomma. Det er faktisk de ansatte som skaper resultatet, ikke aksjonærene!

En annen sak er at dette kuttet kan være nødvendig for å stå imot det fortsatte angrepet fra lavprisselskaper. I så fall får vi bare håpe på en snarlig shakeout i luften i EUropa - ellers går det som i junaiten, alle kutter lønn inntil alle selskapene snart lønner de ansatte på mækkdånnaldsnivå, mens underskuddene er like store som før pga konkurransen.

Guest
30-09-2004, 10:01
Der er jo også behov for et overskud for på sigt at kunne modernisere / udvidde flåden