PDA

View Full Version : Fra Mexico til Canada gjennom Houston

Klette
05-04-2014, 17:02
Hei,

Hvis en reiser fra Mexico til Houston og videre til Canada- vet dere om man må gjennom immigration i Houston, eller er det en form for transit seksjon på Bush flyplass ?

Hickok
05-04-2014, 17:09
Du må garantert gjennom imigration. Slik er det i hvert fall på andre flyplasser i USA.

SQ 777
05-04-2014, 17:13
Joda, garantert...

krølle
05-04-2014, 17:26
Hei,

Hvis en reiser fra Mexico til Houston og videre til Canada- vet dere om man må gjennom immigration i Houston, eller er det en form for transit seksjon på Bush flyplass ?

Husk bare å ta med ev. bags og uansett om de er merket helt frem.

robertaas
05-04-2014, 23:30
Jeg fløy Cancun-Houston-Amsterdam-Oslo i 2010. I Houston måtte jeg gjennom immigration, men innsjekket bagasje ble faktisk sendt rett gjennom uten at jeg trengte ta den ut og inn igjen.

LN-FOC
05-04-2014, 23:57
Transfer i Houston er ganske enkelt når du kommer med en internasjonal flyvning og skal videre internasjonalt. Dersom begge flyvningene er med United blir baggasjen sjekket inn hele veien, og du trenger ikke å hente den ut i Houston.

Når du ankommer må du gjennom passkontrollen. Her er det en egen skranke kalt "One Stop" for passasjerer i internasjonal transit. Deretter går du ned en etasje og kommer rett til transfer innsjekk. Uten baggasje går du bare rett igjennom og tar rulletrappa opp til sikkerhetskontrollen.

Hele prosessen bruker å ta 30 minutt eller mindre.

krølle
06-04-2014, 11:45
Transfer i Houston er ganske enkelt når du kommer med en internasjonal flyvning og skal videre internasjonalt. Dersom begge flyvningene er med United blir baggasjen sjekket inn hele veien, og du trenger ikke å hente den ut i Houston.

Når du ankommer må du gjennom passkontrollen. Her er det en egen skranke kalt "One Stop" for passasjerer i internasjonal transit. Deretter går du ned en etasje og kommer rett til transfer innsjekk. Uten baggasje går du bare rett igjennom og tar rulletrappa opp til sikkerhetskontrollen.

Hele prosessen bruker å ta 30 minutt eller mindre.

Merkelig, ikke det som står i TIMATIC'en som vi bruker på innsjekk, der står alt, uansett må tollklareres

robertaas
06-04-2014, 19:47
Merkelig, ikke det som står i TIMATIC'en som vi bruker på innsjekk, der står alt, uansett må tollklareres
Jeg bruker å dobbeltsjekke all info som virker unormal så da jeg fikk info fra Continental om at bagasjen skulle rett gjennom i Houston så kontaktet jeg informasjonsavdelingen for Houston og spurte om det stemte at man kunne dra rett gjennom i transit uten å fortolle innsjekket bagasje. Etter at de hadde sjekket med syvende far i huset så sa de at alt måtte fortolles, det var ingen unntak.

Da jeg sjekket inn i Cancun spurte jeg igjen om jeg måtte håndtere bagasjen i Houston, spurte på to forskjellige måter for å være sikker på at de ikke misforstod. De sa at jeg måtte ta ut bagasjen og fortolle den i Amsterdam(!?!), men i Houston ble den sendt rett gjennom.

I Houston hadde jeg dårlig tid under transiten så jeg måtte velge mellom å vente på bagasje eller rekke flyet. Tenkte jeg ville få forklaringsproblemer om Continental hadde rett så jeg dro rett til gaten. Bagasjen dukket opp som vanlig på Gardermoen.

Dette var i 2010.

SQ 777
06-04-2014, 20:09
Merkelig i USA , for 4 år iden kom vi fra SYD til LAX med DL 772LR og videre til AMS med KL.

Beskjed i SYD om å ta den ut, og det stemte... Hadde styr med customs fordi det var noe frukt e.l. som måtte kastes i kofferten. Husker ikke nøyaktig hva.. Men det gikk greit via ekstra kontorer, sluser. Vi oppgav alt.

Men vi hadde god tid og dro til West Hollywood for lunch også..

I LAX fra PPT to år tidligere gikk alt igjennom med AF uten problem...:spin

robertaas
06-04-2014, 20:13
I LAX fra PPT to år tidligere gikk alt igjennom med AF uten problem...:spin
I LAX har bagasjen min gått gjennom de gangene jeg har hatt samme flightnummer til og fra LAX

SQ 777
06-04-2014, 20:23
Stemmer nok det Robert, sjekket loggboka. Fra AF 673 343 til AF 73 772ER... gjennomgående '73' ...