PDA

View Full Version : Alternative flyplasser fra Emiratene til Oslo

SudCaravelle
03-04-2014, 12:37
Skal en rask todagerstur til Oslo om et par uker, og foretrekker dagflighter. Det var plutselig temmelig dyrt på så kort varsel. Lekte litt med ITA og noe av det rimeligste ble fra Abu Dhabi (25 minutter lengre enn til DXB fra Casa Sud) med KLM/AF. Det som gjør denne ruten genial (AUH-AMS-OSL-CDG-AUH) er jo at det er Ethiad begge langflightene (A333 og A346) som må være en meget behagelig reisemåte. Skyteam fordelene m lounge osv er jo en fin bonus.

Someone
03-04-2014, 12:47
Bruker AF og EY samme terminal på CGD eller blir det "tour de France" på deg?

Med så kort avstand mellom flyplassene DXB og AUH virker det jo være genialt at man kan sjonglere hvor man drar fra?

SudCaravelle
03-04-2014, 12:52
Hmm.. Godt poeng, det står CDG og CDG C2 på billetten.

DWC ligger også rett borti gaten hvor det åpner mer og mer trafikk.

Bergern
05-04-2014, 09:31
Hmm.. Godt poeng, det står CDG og CDG C2 på billetten.

DWC ligger også rett borti gaten hvor det åpner mer og mer trafikk.

Virker vel som det blir litt bussing da. AF fra Oslo parkerer på 2G. Shuttle til 2F og litt spasering derfra til 2C.

FlightDeck
05-04-2014, 09:55
Husk at Air France (eller HOP! som jo opererer flyvningene) bruker en terminal på sine Oslo-flyvninger som virkelig ligger langt ute på landet. Ble helt målløs da jeg reiste derfra. Men det går sikkert bra om du har god nok tid mellom flyvningene.

SudCaravelle
25-04-2014, 14:13
Dere hadde helt rett… Det ble 3! busser før jeg var klar i køen utenfor gate A51.. Villeste transferen jeg har opplevd. Hadde heldigvis følge med en herlig norsk 747 pilot for Air Atlanta.

Jeg ble også skikkelig uglesett i security hvor de skulle gå gjennom alt i håndbagasjen min og pakke ut sprudlevannet av både de forseglede posene fra OSL og original kartongene. Jeg hadde også med noe snus for noen venner her, og dette var de også veldig skeptiske til. Jeg tror jeg var på nippet til å oppleve gummihansken..:skep