PDA

View Full Version : SIM-kort i England


Utflyttet
30-03-2014, 19:21
Jeg har i mange år kjøpt SIM-kort når jeg er rundtom på jobbreise og er et sted mer enn en dag eller to. Nå ser det ut til at det blir en uke i England på skolebenken.

Er det mulig å kjøpe "turist-SIM" i UK; eller er "alt farlig" der borte?

Hvor får man kjøpt sånt? Hvilke nett regnes å være gode på data-trafikk og har noen støtte for LTE enda?

-A

Cecilie
30-03-2014, 19:26
http://shop.ee.co.uk/mobile-tariffs/sim-only-plans

De fleste jeg kjenner i UK bruker EE og det er 4G-fart på nettet der

TOS
30-03-2014, 19:38
Jeg har pleid å kjøpe SIM-kort hos Carphonewarehouse (Phones 4U er et annet alternativ), som har små butikker all over the place. Jeg tror ikke det er noe problem å kjøpe slikt (mener å huske at jeg for ikke lenge siden kjøpte en backuptelefon med SIM-kort på en pay as you go ordning uten å trenge å registrere nevneverdig informasjon; worst case: gi adressen til hotellet du bor på).

Jeg har en Vodafone SIM som jeg bruker på iPad'en min, men er ikke så sikker på om det er noe særlig å anbefale. Greit nok, men ikke veldig god hastighet mange steder (i London går det meste greit, men litt utenfor allfarvei kan det fort bli dårlig dekning).

Jeg mener å ha hørt at et relativt nytt nettverk, EE, har meget god dekning (roamingavtale med O2 og T_mobile på 2G/3G + at de har best utbygget 4G nett). Du kan kanskje sjekke dette ut.

Edit: Jeg ser Cecilie også nevner EE her (jeg tror imidlertid vi snakker om knappe 50% coverage på 4G i UK - men i større byer neppe noe problem).

Utflyttet
30-03-2014, 19:39
Genialt! De har jo en butikk rett ved der jeg skal i London (stopover på vei til Spania, må handle te), og så har de 4G i Southampton der jeg skal sove en uke på kurs.

Takker for kjapt svar! :)

-A

Utflyttet
30-03-2014, 19:40
Edit: Jeg ser Cecilie også nevner EE her (jeg tror imidlertid vi snakker om knappe 50% coverage på 4G i UK - men i større byer neppe noe problem).


Ser ditt svar kom innomellom her, ja. :p

Sjekket dekningskartet til EE, og sentrum av Southampton er 4G über alles. Så da blir det en ordning på ting. :)

-A