View Full Version : EuroBonus Connect
Star Flyer
27-03-2014, 17:57
Det nærmer seg lanseringstid av EuroBonus Connect.
Tenkte at denne tråden (om det ikke finnes en fra før) kan brukes til alt&ingenting rundt denne appen.
Starter med følgende spørsmål:
- Trenger appen WIFI ombord? I så fall blir den kun tilgjenlig på 10 av SAS` 130(+) fly.
Ja, appen trenger WIFI ombord.
Kan ikke se hvordan denne skal konkurrere med tjenester som Skype, Fring og Facebook Messenger. Det er ihvertfall disse jeg bruker på flyet nå, dersom det er wifi. Når det gjelder ringing på flyet så er det så mye delte meninger på dette at jeg tar samtaler bak i flyet ;)
Slik jeg leser informasjonen blir det gratis å ringe/sende meldinger til andre EB-medlemmer. Men dette virker på meg som noen syns punktlisten med fordeler i de forskjellige EB-nivåene var for kort og så har en eller annen luring funnet på at "en app som kan installeres på smarttelefonen og gi folk muligheten til å ringe/sende meldinger til hverandre, det må jo være flotters".
Telefonen min er i hvert fall allerede proppet med diverse slike. Skype, Line, Whatsapp, FB-messenger i tillegg til det som jo må antas å være primærfunksjonen til telefonen. Og jeg kan virkelig ikke se hvordan livet mitt skal bli rikere av enda en tilsvarende app som færre av de jeg kjenner kommer til å installere.
Bare "zull und zøys" dette forsøket på å overbevise oss om å sende gratis meldinger via en ny app..
Har 20000 meldinger på mnd via SMS inkl i abonnementet mitt jeg, noe de fleste har, og fortsatt ikke hørt om noen som har brukt opp den grensen... Synes jeg hører: "Wow, enda bra jeg har Eurobonus og kan sende enda flere meldinger gratis... "
Man har som andre sier Skype, Twitter etc...
Bruk pengene på litt sjampers på loungene i stedet for å utvikle dette videre. :) :) :)
Kim
Star Flyer
28-03-2014, 08:44
Ja, appen trenger WIFI ombord.
Men hvorfor gidder SK å bruke tid/penger på dette prosjektet da?
Først finner dem ut at dem ikke skal installere WIFI på flyene, også lanserer de en app som trenger WIFI for å fungere.
Slik jeg (og mine venner) forstod det, etter releasen, var at man kunne sende meldinger fra alle SAS sine fly - og det er jo hurra! Men å lete etter disse ti 737-800-maskinene med WIFI for å sende melding er jo håpløst.
Enda verre: Stakkars svenskene og danskene som ikke har noen WIFI-maskin... Det er vel en fornærmelse å lansere en slik app hos dem.
Men å lete etter disse ti 737-800-maskinene med WIFI for å sende melding er jo håpløst.
.. og på halvparten av de 10, så fungerer ikke nettet.
Star Flyer
28-03-2014, 09:55
.. og på halvparten av de 10, så fungerer ikke nettet.
Hehe.
Men ja - håpløst :(
Vi må ikke glemme at SAS som regel bruker noen år fra planlegging og beslutning - til implementering. SAS Connect var således en fantastisk idé i 2010 - men ikke fullt så spennende i 2014.
Man skal vel kunne bruke denne appen på bakken også etter det jeg forstår.
Star Flyer
28-03-2014, 10:53
Man skal vel kunne bruke denne appen på bakken også etter det jeg forstår.
Jaja, selvfølgelig. Men at SAS skal få mange brukere på bakken på internettsamtaler/meldinger er vel utenkelig. Men mindre en EB-medlem som har tomt kontantkort :lol:
Men mindre en EB-medlem som har tomt kontantkort :lol:
Ahaha, dagens!
Star Flyer
01-04-2014, 08:58
Har den blitt lansert?
Har den blitt lansert?
Lansering i løpet av April ble det sagt av SAS.
Vi har jo nettopp startet på måneden.......tålmodighet er en dyd :D
I følge SAS på FB lanseres denne appen 9.april
faarstei
02-04-2014, 12:17
Har de ikke tenkt å komme med den Appen snart! Vel, er spent på om det kommer andre mer nyttige funksjoner også....å sende meldinger har man jo som tidligere nevnt flere dusin andre apper til.
jameson82
02-04-2014, 12:20
Ja den appen trengte vi mere enn feks en ny web side.
Kunne jo vært morsomt om den appen feks kan vise andre med EB Connect aktiv og som ønsker å treffe likesinnede i nærheten. Kan bli morsomme treff verden rundt av sånt.
strikerbird
02-04-2014, 23:33
Synes dere en app for Windows Phone skal komme?
Jo flere plattformer jo bedre er det, selvfølgelig en kost/nytte de må vurdere
henrikvd
16-04-2014, 17:58
"Launch in late april" står det på flysas.com/en/at
KLM 1200
21-04-2014, 12:23
EuroBonus Connect ble lansert på Torsdag! Ser ikke helt greia... :)
FlightDeck
21-04-2014, 12:28
EuroBonus Connect ble lansert på Torsdag! Ser ikke helt greia... :)
Tja, litt out of the box, men en måte å tjene litt penger på for SAS.
Core SAS synes å være et tilbakelagt stadium...
Å frivillig gå i konkurranse med Skype, Whatsapp, Facebook, Viber, Apples eget iMessage/Facetime? Joda. Kjernevirksomhet.
Håper utviklingskostnadene har vært marginale.
FlightDeck
21-04-2014, 15:18
Å frivillig gå i konkurranse med Skype, Whatsapp, Facebook, Viber, Apples eget iMessage/Facetime? Joda. Kjernevirksomhet.
Håper utviklingskostnadene har vært marginale.
Lite sannsynlig at det er noen utviklingskostnader for SAS på dette da ...
Joda, antar dette er hyllevare og selve utviklingen er marginal. Men i hodet mitt er ikke dette noe man bør bruke en finger på å markedsføre (med mindre noen andre (leverandør) tar kostnaden - dette er milevis unna kjernevirksomhet - og tar tid, krefter og kapasitet som kunne vært anvendt annerledes.
(Det finnes selvsagt ulike definisjoner på kjernevirksomhet, men jeg mener å huske at SAS definerer ground handling som non-core. :) )
.
Målet er i bunn og grunn å selge flybilletter, så helt u-core kan jeg ikke se at det er ..
Målet er i bunn og grunn å selge flybilletter, så helt u-core kan jeg ikke se at det er ..
Skulle likt å se payback-kalkyle på den der vs det å få fikset opp i alle feilene på sas.no (http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86326) som gjør at ting går helt i ball med salg og annet innimellom.
Hensikt og resultat matcher ikke alltid som man håper, vet du .. :D
FlightDeck
21-04-2014, 18:02
Joda, antar dette er hyllevare og selve utviklingen er marginal. Men i hodet mitt er ikke dette noe man bør bruke en finger på å markedsføre (med mindre noen andre (leverandør) tar kostnaden - dette er milevis unna kjernevirksomhet - og tar tid, krefter og kapasitet som kunne vært anvendt annerledes.
(Det finnes selvsagt ulike definisjoner på kjernevirksomhet, men jeg mener å huske at SAS definerer ground handling som non-core. :) )
Enig i at dette ikke akkurat er kjernevirksomhet à la Core SAS, men nå har jo SAS en mye bredere strategi enn bare flyreiser. EuroBonus skal være med deg hver dag - tenker du SAS når du handler, ringer, kjøper bensin, osv. opparbeides tilknytning og lojalitet.
Uansett er dette noe SAS tjener penger på - det er et selskap som har tilbudt SAS et fiks ferdig produkt og hver gang noen bruker EuroBonus-poeng på dette, så tjener SAS penger.
Når det er sagt, så kommer jeg ikke til å bruke det selv :)
henrikvd
29-04-2014, 19:32
Og der var den også tilgjengelig i google play.
Så da kommer spørsmålet, hva kan dette bruke til?
Star Flyer
30-04-2014, 09:28
Så da kommer spørsmålet, hva kan dette bruke til?
Jeg har familie som bor rundt om i verden. Ringer dem fra appen til deres mobiltelefonen. Veldig dyrt å ringe lenge til utlandet, så en god måte og bruke litt EB-points på.
Har kun satt inn 1000 poeng, og de vil vare ganske lenge.
Tenker også å bruke appen når jeg skal ringe til Norge under utenlandsopphold.
Hvorfor bruke EBC når vi har Viber og Skype?
Tror nok ikke jeg bytter ut Skype og Fring med det første. Sikkert greit for noen men poengene er verd mer i reiser for min del. For SAS er det jo heller ingen ulempe at man nå har 2 (3 med smartpass) SAS logoer midt i glaninga på telefonen ;)
Har ikke SAS IT bedre måter å svi av de 99 dollarene det koster å ha appen i appstore i året?
Har ikke SAS IT bedre måter å svi av de 99 dollarene det koster å ha appen i appstore i året?
De 99 er nok peanuts i forhold til hva programvare/whitelabling av applikasjonen kostet :-)
henrikvd
25-09-2014, 08:31
Helt siden det ble kjent at appen skulle kommer har det vært pratet om muligheten for å sende meldinger. I "Tier level benefits" for EB står det også (i SAS-appen) at det finnes fordeler som:
* Free calls and text message to members with EuroBonus Connect.
* Text messaging service
Så det jeg lurer på, er det bare jeg som er blind eller finnes rett og slett ikke denne funksjonen i EuroBonus Connect-appen?