Flyprat >
Småprat > Dagbladet: Pris flybilletter: 5500 Forandre billetter: 10 200
View Full Version : Dagbladet: Pris flybilletter: 5500 Forandre billetter: 10 200
KristianSk
26-03-2014, 21:12
Takk til Bård Kongsjorden og Henning Lillegård, dere fikk meg til å smile... :)
http://www.dagbladet.no/2014/03/26/nyheter/norwegian/innenriks/fly/reise/32497844/
Det her er en ikke-sak, så da havner det selvfølgelig i Dagbladet.
- Jeg har vært en trofast kunde av selskapet og reiser mye både i jobben og privat, men nå har jeg nok reist med Norwegian for siste gang.
Jajøss. Omtrent til de er billigst ved neste anledning...
Dagbladet er forøvrig ukronet konge av stuseligste tåredryppende innledninger til slike saker.
The Ticketor
27-03-2014, 09:09
Han sier at han tar det på egen kappe, men det var ikke mye til kappe det...
Det er sikkert bare meg, men jeg pleier å dobbel/trippelsjekke strekning, dato og pris før jeg bekrefter flybestillinger.
Mulig at det er jeg som avviker fra normen. ;)
Det er sikkert bare meg, men jeg pleier å dobbel/trippelsjekke strekning, dato og pris før jeg bekrefter flybestillinger.
Mulig at det er jeg som avviker fra normen. ;)
Er nok det ja, kunden har jo alltid rett. Hvis ikke de får viljen sin, vil de gå til avisen selv om de i utgangspunkt har godtatt hva som må betales ved en eventuell endring. Så skal alle gi sin støtte i kommentarfeltet og si at selskapet er noen skurker, helt til de ser at sommerens reisemål er billigere hos nevnte selskap i aritkkelen sammenlignet med et annet selskap.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg har gjort en tilsvarende blemme selv.
Og det er veldig lite kult.
Men jeg skjønner i alle fall at jeg kun kan klandre meg selv da.
Prøver ikke å legge skylden over på andre, og definitivt ikke gå til avisen.
Det jeg kanskje synes er dummest her allikevel er jo at en avis faktisk skriver om dette her.
Cloudius
27-03-2014, 16:32
Jeg er enig i at man har stort eget ansvar for å sjekke sin bestilling. Dog i overkant merkelig at en omskriving skal koste mer enn å kjøpe ny billett.
Kommentatorfeltet til artikkelen er stengt. Men på facebooksiden til Dagbladet, så går debatten videre. De er vel i mindretall, de som støtter den "uheldige" reisende, her, da....
Stemmer den 24-timersregelen det skrives om i artikkelen? Trodde det var 4 timer hos Norwegian?
sail4fun
28-03-2014, 21:32
Stemmer den 24-timersregelen det skrives om i artikkelen? Trodde det var 4 timer hos Norwegian?
Norwegian Says :
http://www.norwegian.no/kundeservice/Reiseinformasjon/billetter/
Avbestillinger
Les mer om avbestilling av billett
Kan avbestilles uten kostnad innen 4 timer etter endt bestilling. Etter 4 timer er det ingen refusjon.
Avbestillinger
Les mer om avbestilling av billett
Kan avbestilles uten kostnad innen 4 timer etter endt bestilling. Etter 4 timer er det ingen refusjon. Andre regler er gjeldende for flyvninger til/fra USA.
Flyvninger til/fra USA
Norwegian vil gi full refusjon for billetter til og fra USA om du ønsker å avbestille reisen innen 24 timer fra bestillingstidspunktet, forutsatt at bestillingen er gjort minst en uke før avreise. For å avbestille din billett og søke om refusjon, vennligst kontakt vårt kontaktsenter.
Starling
29-03-2014, 01:11
Istedet for å starte ny tråd, så skriver jeg her:
Jeg skal snart fly jobbreise med norwegian. Jeg har ikke betalt for reisen, det har jobben gjort. Jeg bare fikk reise-doks på mail. Når jeg logger inn på norwegian kan jeg reservere sete.. 1A er ledig både tur og retur.
Tingen er den.... Hvis jeg trykker på "Bekreft setevalg". Hva skjer da? Blir 140NOK trukket fra kortet til den som betalte for reisen i utgangspunktet? Eller kan jeg skrive inn et nytt kort? Jeg vil nemlig ikke at han som betalte for reisen min, skal betale for setereservasjonen.
Hvis jeg trykker på bekreft setevalg, vil det da komme opp betalingsinfo, hvor jeg ligger inn mitt kort? Strekningen er BGO-OSL-BGO.
Til info; jeg er under 18år, så jeg har ikke mulighet til å betale med kredittkort.. Evnt spendOn/bankkort.
Istedet for å starte ny tråd, så skriver jeg her:
Jeg skal snart fly jobbreise med norwegian. Jeg har ikke betalt for reisen, det har jobben gjort. Jeg bare fikk reise-doks på mail. Når jeg logger inn på norwegian kan jeg reservere sete.. 1A er ledig både tur og retur.
Tingen er den.... Hvis jeg trykker på "Bekreft setevalg". Hva skjer da? Blir 140NOK trukket fra kortet til den som betalte for reisen i utgangspunktet? Eller kan jeg skrive inn et nytt kort? Jeg vil nemlig ikke at han som betalte for reisen min, skal betale for setereservasjonen.
Hvis jeg trykker på bekreft setevalg, vil det da komme opp betalingsinfo, hvor jeg ligger inn mitt kort? Strekningen er BGO-OSL-BGO.
Til info; jeg er under 18år, så jeg har ikke mulighet til å betale med kredittkort.. Evnt spendOn/bankkort.
Ring kundesenteret til DY, så fikser de det for deg.