hanswest
15-03-2014, 14:01
Ny tur til Brussel.
Etter litt prissjekk ble det tur med Air Baltic denne gangen, Business der er helt ok å fly med, og det samme gjelder for prisene deres.
Så reiserute til BRU ble som følger:
SK 345 TRD-OSL, BT 152 OSL-RIX, BT 603 RIX-BRU.
Jeg fikk 3t50 på RIX, men tenkte at med lounge, internett og strøm så skulle den reisende overleve det. Det skulle vise seg at den bekymringen kunne jeg ha spart meg...
Tok taxi til TRD. Greit å kunne bestille bilen 45 før avgang. Ankom Værnes 07:47. Fikk sjekket inn hele turen hos SAS, greit. Sikkerhetskontrollen gikk greit, rolig dert:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SikkerhetskontrollTRD_zps3c6fae5e.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SikkerhetskontrollTRD_zps3c6fae5e.jpg.html)
SK 345 var satt opp fra utgang 31, altså tar man til venstre. Turen ble besørget av Gatrek Viking, LN-RPS. Gautrek kom til SAS som ny i januar -99, først som danske med OY-KKC. Dette er en av de såkalt "svenskene" i 600-serien, som ikke har toalett fremme. Gautrek har ennå de gamle sete (hva kan man forvente med et slikt nav, du får ikke det nyeste først akkurat...). Jeg hadde plassen 1D, med helt godkjent beinplass:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK345_zps693ae185.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK345_zps693ae185.jpg.html)
Avgangen ble vestover denne gangen, mer eller mindre på rutetid. Det var seks rader med Plus!, og der satt 28 hoder som jeg klarte å telle. I minus var det nesten fullt.
Siden både lounger og C-klasser ventet så bestemte jeg SAS fikk spare en frokostboks på denne turen, men kaffe, det er alltid godt:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/KaffeSK345_zps38769e05.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/KaffeSK345_zps38769e05.jpg.html)
Vi landet på rullebane 19R ti over ni etter en helt ok tur. Takset til utgang 26, og så fant man veien til SAS sin lounge, og en kaffe til...
BT152 skulle gå fra utgang 37B, altså buss. Vi ble busset ut til enden av den nye piren som bygges, og der sto YL-BAX og ventet, en Q400 som kom ny til Air Baltic som julegave i 2010.
Det var to rader foran gardina, med to passasjerer og en liten hund. Dama som eide hunden var mye verre enn kjæledyret sitt, huff og huff.
Vi tok av fra 10L ca kl 11, og tok en skarp sving mot venstre, rett over Jessheim og så bar det rett øst.
Jeg hadde sete 1A/1C, og der kan man vanskelig klage på plassen til beina:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassBTQ400_zps266f2712.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassBTQ400_zps266f2712.jpg.html)
Det var ingen "pre-departure drink", noe som ble kompensert fort når skiltet med fest setebeltet ble slått av, da ble man tilbudt. Så tenkte jeg på alle på flyprat.no som er litt mer opptatt av champagne enn meg, og så tenkte jeg videre at et offer fikk jeg gjøre, om ikke annet for bildets skyld:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/ChampagneBT152_zps44786b5c.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/ChampagneBT152_zps44786b5c.jpg.html)
Air Baltic deler ut meny, den så slik ut:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyogvinlisteBT152_zpse8f31195.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyogvinlisteBT152_zpse8f31195.jpg.html)
Maten var litt frokost og litt lunsj, men smakte egentlig ganske godt:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT152_zpsf48f857f.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT152_zpsf48f857f.jpg.html)
OK, så langt så var det greit. Vi nærmet oss RIX. Og begynte å fly i ring. I 45 minutter. Så kom kapteinen på: "There is an aircraft in distress at Riga Airport, and the runway is closed. We do not have fuel for more holding so we have decided to go to Tallinn". Så gjorde man det, det er ikke lange flyturen, 25 min kanskje. Vi landet lokal tid 1415 på rullebane 26 i Tallinn. De begynte å tanke flyet, og to passasjerer som skulle til Tallinn, via Riga, ble sluppet av. Siden BT nå mistet en rundtur på flyet kom noen på at man kunne ta med passasjerer som egentlig skulle med BT314 fra Tallinn til Riga. Og vi begynte ventinga. Dama bak meg begynte å leke nyhetsbyrå, kabinsjef og hva vet jeg. Det tok to timer å få ombord de ca 30 nye passasjerene. Kabinsjefen, altså den i uniform - ikke dama bak meg, ble mer og mer stresset og småsur. Innsjekkingssystemet på flyplassen hadde brutt sammen, og i tillegg så var de fleste passasjerene allerede sjekket inn på BT314, og koffertene merket. Men, det er jo alltid spennende på en flyplass, eller....
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/Tallin_zpsbb4ffd8d.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/Tallin_zpsbb4ffd8d.jpg.html)
Vi tok etterhvert av, på rullebane 26 og fløy til RIX på en liten halvtime. Vi fikk ikke noe mer å spise foran gardina, vi kunne få lov å kjøpe av BOB-tralla der bak, service ja!
Vi landet på RIX kl 17 lokal tid, på rullebane 18. Jeg sprang 30 meter rett over og inn på BT 603 til Brussel. Så, de 3t50 ble det liksom aldri noe av.
BT 603 bra også satt opp med en Q400, men jeg fikk ikke med meg hvilken. Men samme sete, og samme vin-/drikkemeny. Men annen matmeny:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyBT603_zps3724badb.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyBT603_zps3724badb.jpg.html)
Jeg satt alene på de to radene foran gardina. 2/3 fullt bak gardina.
Maten så så grei ut, men var litt tam på smak:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT603_zps66b50ea6.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT603_zps66b50ea6.jpg.html)
Det ble litt vin og brød til også, har lest i en stor bok at det skal man ofte ta til seg:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BroslashdkursogdrikkeBT603_zpsd0e38de4.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BroslashdkursogdrikkeBT603_zpsd0e38de4.jpg.html)
Vi landet etterhvert, dvs klokka 1925 på rullebane 01 på BRU, noe uvanlig. Og takset til A70. Og så kom jo ikke kofferten da...
Helt ok service, mat&drikke hos Air Baltic når ting går som det skal, men lite tæl i kabinbesetningen når tingene skjærer seg litt. De er kanskje litt unge og usikre?
I Brussel bodde jeg på Hilton, fikk oppgradert rom, kan leve med det:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/HotellromHilton_zps52fe852f.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/HotellromHilton_zps52fe852f.jpg.html)
Møtet gikk bra, reiste ut til flyplassen, fikk igjen kofferten, og sjekket den inn på nytt. Turen hjem var mer standard: SK 1594 og SK2884.
Jeg besøkte Brussel Airlines sin lounge, best utsikt der:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/UtsiktfraSNlounge_zps48d8321d.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/UtsiktfraSNlounge_zps48d8321d.jpg.html)
1594 var satt opp med OY-KAM, en Airbus 320-232 som kom til SAS i januar i fjor, og fikk hete Randver Viking. Den ble levert ny til Indigo i 2006, fint fly der det sto ved utgang A49:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/OY-KAMpa30A0BRU_zps84942d1e.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/OY-KAMpa30A0BRU_zps84942d1e.jpg.html)
Jeg hadde sete 3D, fikk plass:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK1594_zps0e92332f.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK1594_zps0e92332f.jpg.html)
Det var ti rader med Plus! Med femten passasjerer, minus var ca halvfullt.
Avgang også 01 kl 1745.
Så var jeg litt spent, skulle smake Plus-Wrap for første gang:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SASWrap_zps177b3eaf.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SASWrap_zps177b3eaf.jpg.html)
Nedtur ja! Det blir salat neste gang. Dette må SAS gjøre noe med, det smakte ikke noe særlig, fyllet hadde rent ut i enden, huff nei, dette var stusselig - aldri mer!
Vi landet 1855 på 04L og takset til B9 på CPH. Flyet til TRD skulle gå fra C4, så da kunne man titte oppom SAS sin lounge.
SK2884 var satt opp med OY-KFF, Karl Viking, som kom til SAS i april -09, det er da en Crj900. Vi ble busset ut til oppstillingsplass 72. Jeg hadde sete 3D/3F. Sju rader med Plus!, 15 passasjer der, og fullt i minus. Helt grei tur med litt rydding i epost, og så landet på på bane 27 klokka 2210.
Etter litt prissjekk ble det tur med Air Baltic denne gangen, Business der er helt ok å fly med, og det samme gjelder for prisene deres.
Så reiserute til BRU ble som følger:
SK 345 TRD-OSL, BT 152 OSL-RIX, BT 603 RIX-BRU.
Jeg fikk 3t50 på RIX, men tenkte at med lounge, internett og strøm så skulle den reisende overleve det. Det skulle vise seg at den bekymringen kunne jeg ha spart meg...
Tok taxi til TRD. Greit å kunne bestille bilen 45 før avgang. Ankom Værnes 07:47. Fikk sjekket inn hele turen hos SAS, greit. Sikkerhetskontrollen gikk greit, rolig dert:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SikkerhetskontrollTRD_zps3c6fae5e.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SikkerhetskontrollTRD_zps3c6fae5e.jpg.html)
SK 345 var satt opp fra utgang 31, altså tar man til venstre. Turen ble besørget av Gatrek Viking, LN-RPS. Gautrek kom til SAS som ny i januar -99, først som danske med OY-KKC. Dette er en av de såkalt "svenskene" i 600-serien, som ikke har toalett fremme. Gautrek har ennå de gamle sete (hva kan man forvente med et slikt nav, du får ikke det nyeste først akkurat...). Jeg hadde plassen 1D, med helt godkjent beinplass:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK345_zps693ae185.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK345_zps693ae185.jpg.html)
Avgangen ble vestover denne gangen, mer eller mindre på rutetid. Det var seks rader med Plus!, og der satt 28 hoder som jeg klarte å telle. I minus var det nesten fullt.
Siden både lounger og C-klasser ventet så bestemte jeg SAS fikk spare en frokostboks på denne turen, men kaffe, det er alltid godt:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/KaffeSK345_zps38769e05.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/KaffeSK345_zps38769e05.jpg.html)
Vi landet på rullebane 19R ti over ni etter en helt ok tur. Takset til utgang 26, og så fant man veien til SAS sin lounge, og en kaffe til...
BT152 skulle gå fra utgang 37B, altså buss. Vi ble busset ut til enden av den nye piren som bygges, og der sto YL-BAX og ventet, en Q400 som kom ny til Air Baltic som julegave i 2010.
Det var to rader foran gardina, med to passasjerer og en liten hund. Dama som eide hunden var mye verre enn kjæledyret sitt, huff og huff.
Vi tok av fra 10L ca kl 11, og tok en skarp sving mot venstre, rett over Jessheim og så bar det rett øst.
Jeg hadde sete 1A/1C, og der kan man vanskelig klage på plassen til beina:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassBTQ400_zps266f2712.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassBTQ400_zps266f2712.jpg.html)
Det var ingen "pre-departure drink", noe som ble kompensert fort når skiltet med fest setebeltet ble slått av, da ble man tilbudt. Så tenkte jeg på alle på flyprat.no som er litt mer opptatt av champagne enn meg, og så tenkte jeg videre at et offer fikk jeg gjøre, om ikke annet for bildets skyld:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/ChampagneBT152_zps44786b5c.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/ChampagneBT152_zps44786b5c.jpg.html)
Air Baltic deler ut meny, den så slik ut:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyogvinlisteBT152_zpse8f31195.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyogvinlisteBT152_zpse8f31195.jpg.html)
Maten var litt frokost og litt lunsj, men smakte egentlig ganske godt:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT152_zpsf48f857f.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT152_zpsf48f857f.jpg.html)
OK, så langt så var det greit. Vi nærmet oss RIX. Og begynte å fly i ring. I 45 minutter. Så kom kapteinen på: "There is an aircraft in distress at Riga Airport, and the runway is closed. We do not have fuel for more holding so we have decided to go to Tallinn". Så gjorde man det, det er ikke lange flyturen, 25 min kanskje. Vi landet lokal tid 1415 på rullebane 26 i Tallinn. De begynte å tanke flyet, og to passasjerer som skulle til Tallinn, via Riga, ble sluppet av. Siden BT nå mistet en rundtur på flyet kom noen på at man kunne ta med passasjerer som egentlig skulle med BT314 fra Tallinn til Riga. Og vi begynte ventinga. Dama bak meg begynte å leke nyhetsbyrå, kabinsjef og hva vet jeg. Det tok to timer å få ombord de ca 30 nye passasjerene. Kabinsjefen, altså den i uniform - ikke dama bak meg, ble mer og mer stresset og småsur. Innsjekkingssystemet på flyplassen hadde brutt sammen, og i tillegg så var de fleste passasjerene allerede sjekket inn på BT314, og koffertene merket. Men, det er jo alltid spennende på en flyplass, eller....
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/Tallin_zpsbb4ffd8d.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/Tallin_zpsbb4ffd8d.jpg.html)
Vi tok etterhvert av, på rullebane 26 og fløy til RIX på en liten halvtime. Vi fikk ikke noe mer å spise foran gardina, vi kunne få lov å kjøpe av BOB-tralla der bak, service ja!
Vi landet på RIX kl 17 lokal tid, på rullebane 18. Jeg sprang 30 meter rett over og inn på BT 603 til Brussel. Så, de 3t50 ble det liksom aldri noe av.
BT 603 bra også satt opp med en Q400, men jeg fikk ikke med meg hvilken. Men samme sete, og samme vin-/drikkemeny. Men annen matmeny:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyBT603_zps3724badb.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MenyBT603_zps3724badb.jpg.html)
Jeg satt alene på de to radene foran gardina. 2/3 fullt bak gardina.
Maten så så grei ut, men var litt tam på smak:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT603_zps66b50ea6.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/MatBT603_zps66b50ea6.jpg.html)
Det ble litt vin og brød til også, har lest i en stor bok at det skal man ofte ta til seg:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BroslashdkursogdrikkeBT603_zpsd0e38de4.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BroslashdkursogdrikkeBT603_zpsd0e38de4.jpg.html)
Vi landet etterhvert, dvs klokka 1925 på rullebane 01 på BRU, noe uvanlig. Og takset til A70. Og så kom jo ikke kofferten da...
Helt ok service, mat&drikke hos Air Baltic når ting går som det skal, men lite tæl i kabinbesetningen når tingene skjærer seg litt. De er kanskje litt unge og usikre?
I Brussel bodde jeg på Hilton, fikk oppgradert rom, kan leve med det:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/HotellromHilton_zps52fe852f.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/HotellromHilton_zps52fe852f.jpg.html)
Møtet gikk bra, reiste ut til flyplassen, fikk igjen kofferten, og sjekket den inn på nytt. Turen hjem var mer standard: SK 1594 og SK2884.
Jeg besøkte Brussel Airlines sin lounge, best utsikt der:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/UtsiktfraSNlounge_zps48d8321d.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/UtsiktfraSNlounge_zps48d8321d.jpg.html)
1594 var satt opp med OY-KAM, en Airbus 320-232 som kom til SAS i januar i fjor, og fikk hete Randver Viking. Den ble levert ny til Indigo i 2006, fint fly der det sto ved utgang A49:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/OY-KAMpa30A0BRU_zps84942d1e.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/OY-KAMpa30A0BRU_zps84942d1e.jpg.html)
Jeg hadde sete 3D, fikk plass:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK1594_zps0e92332f.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/BeinplassSK1594_zps0e92332f.jpg.html)
Det var ti rader med Plus! Med femten passasjerer, minus var ca halvfullt.
Avgang også 01 kl 1745.
Så var jeg litt spent, skulle smake Plus-Wrap for første gang:
http://i1135.photobucket.com/albums/m638/hanswest/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SASWrap_zps177b3eaf.jpg (http://s1135.photobucket.com/user/hanswest/media/TRD-OSL-RIX-BRU-CPH-TR%20mars%202014/SASWrap_zps177b3eaf.jpg.html)
Nedtur ja! Det blir salat neste gang. Dette må SAS gjøre noe med, det smakte ikke noe særlig, fyllet hadde rent ut i enden, huff nei, dette var stusselig - aldri mer!
Vi landet 1855 på 04L og takset til B9 på CPH. Flyet til TRD skulle gå fra C4, så da kunne man titte oppom SAS sin lounge.
SK2884 var satt opp med OY-KFF, Karl Viking, som kom til SAS i april -09, det er da en Crj900. Vi ble busset ut til oppstillingsplass 72. Jeg hadde sete 3D/3F. Sju rader med Plus!, 15 passasjer der, og fullt i minus. Helt grei tur med litt rydding i epost, og så landet på på bane 27 klokka 2210.