PDA

View Full Version : SAS MD80

sk931
13-03-2014, 12:22
ER der nogen med airside access som kan sig om disse MD80 stadig
er parkeret på GEN ??

Det drejer sig om LN-RMR / LN-RMS / OY-KHE / OY-KHG / SE-DIK

I de SAS systemer jeg kan se på, er der kun 2 tilbage SEDIR og SEDMB

Hilsen Ole

Fellowship
13-03-2014, 12:26
ER der nogen med airside access som kan sig om disse MD80 stadig
er parkeret på GEN ??

Det drejer sig om LN-RMR / LN-RMS / OY-KHE / OY-KHG / SE-DIK

I de SAS systemer jeg kan se på, er der kun 2 tilbage SEDIR og SEDMB

Hilsen Ole

Jeg kan ikke svare for de som har airside access, men sist jeg kjørte rundt for å se, det var vel dagen da LN-BUG dro av gårde, så mener jeg at jeg så alle de du nevner, de fleste ved STS, og -KHE og -KHG ute i nordvest sammen med LN-BRX. Men de flyttes vel med ujevne mellomrom..

LN-MOW
13-03-2014, 12:43
De flyttes nok rundt, ja. Det sto to MD'er og en 737 (BRX?) på nord .. de sto der sammen med LNA.

http://enfb.net/Flybilder/140301_ZRH/gen.jpg

SK1989
13-03-2014, 19:34
Kvar på OSL er nå:

LN-RMR
LN-RMS
SE-DIK
SE-DIR
SE-DMB
OY-KHE
OY-KHG

:)

OJB
23-05-2014, 14:04
Da har det falt en beslutning i selskapet.

www.check-in.dk/SAS-opgiver-at-sende-MD80-er-paa-museum#.U38kgih7VFs

Flyhistorisk Museum Sola har siden plassering av SE-DIR på SAS museet på OSL gikk i vasken tilbudt plassering kostnadsfritt på Sola.
Det gikk dessverre heller ikke. Den økonomiske begrunnelsen er ikke vanskelig å forstå der selskapet trenger all den inntekt de kan få.
Salg av maskinen som delemaskin gir åpenbart så mye inntekter at å avse det til et museum ikke lot seg gjøre.

Quote;

Hei Ole Johan !

I og med at det har kommet en kjøper for samtlige av våre MD fly, er det fattet en beslutning (gitt vår økonomiske situasjon) at vi må prioritere å få inntekter på dette. De ulike alternativene som har vært opp med museer har medført kostnader for SAS, noe selskapet på nåværende tidspunkt ikke kan ta på seg. Beklager det negative svaret.

Med vennlig hilsen/kindly regards

Eivind Roald
Executive Vice President
Sales & Marketing

UnQuote.

Synd , men sant , vi har jobbet med prosjektet i det stille siden sist desember.
FMS vil nå se på alternativer , hvilket det er flere av.

LN-MOW
23-05-2014, 14:07
Bra jobba. Men synd det ikke gikk ... 'Fallskjerm-nieren' er kanskje et alternativ? Den tar jo ikke så stor plass heller ;)

OJB
23-05-2014, 14:33
Bra jobba. Men synd det ikke gikk ... 'Fallskjerm-nieren' er kanskje et alternativ? Den tar jo ikke så stor plass heller ;)

Et alternativ , ja............

RolfL
25-05-2014, 15:42
Och apropå -21: någon som vet status på F-GVTH som avfördes ur franska registret 2010 ?