PDA

View Full Version : Beste førsterad-seter hos SAS?

Star Flyer
12-03-2014, 21:32
Hei!

Hvilken side er best å sitte på på førsterad i SAS ulike flytyper?

Er for eksempel 1F bedre en 2A på de "originale" 737-800 SAS-maskinene?
Ulemper/fordeler? På Seatguru er 2A "bedre" 1F.

Hva tenker dere som reiser mye i Plus på første rad?

Og hva med de andre flytypene?

Dag Viking
12-03-2014, 21:37
Er 1ABC borte, så er ofte 2ABC bedre enn 1ABC pga dokø (men like ofte går køen flere seterader bakover :(
Som regel tenker jeg mer på hvor sola står enn hvilken side som er best. Flyr man sørover om morgenen er F bedre enn A, siden solgardinen blir veldig varm på venstresiden.

Flight Cancelled
12-03-2014, 22:49
Da er du motsatt av meg. Når jeg reiser sørover om morgenen bruker jeg nesten alltid å sitte på sete A for å få med meg soloppgangen, eventuelt for å få "se solen" og selv regulere vindusskjermen(e). Opplever ofte at om jeg ikke sitter her, kan sollyset gå helt fra vinduene på venstre side til ansiktet mitt i sete D-F. Uten mulighet for da å selv regulere, kan det bli litt irriterende på lengre flights. Har egentlig ganske få favorittseter, eneste "faste" er 2A (større pitch på første 3 rader, og to vinduer som man kontrollerer) i A320. og 2C (pga bulkhead ikke går ut like langt som setene A-C, er det ekstra god benplass) på A321.

Og går reisen innenlands, er det nok i go. Og da er nødutgang tingen!

hanswest
13-03-2014, 09:16
På Crj900 er 3D favoritt, det er første rad der, og hvis begge stolene er ledige tar jeg 3F, med en liten kant ved gulet til å ha høyrefoten på, grei plass frem til veggen, og man kan se ut til begge sider.
På A321 foretrekker jeg 2C, på A319 2D. På A320 syns jeg første rad har liten plass, der er det bedre å sitte på andre rad.

RIBRO
13-03-2014, 09:44
Er ikke dette veldig individuelt?
Jeg foretrekker rad 3-5 vindu, mens noen andre skal absolutt ha 1C/2C for å komme fortest av.

Eriksan
13-03-2014, 09:46
Veldig god benplass på 1DEF på A321, toalettet er på andre siden så 1F foretrekkes. Ellers tror jeg alle originale SAS 737 fra den opprinnelige leveransen siste halvdel av 90-tallet har en uthulning i bulkhead ved beina på 1DEF siden som gir ekstra benplass. Vet ikke om dette har blitt fjernet fra de -800 som har vært gjennom kabinmodifikasjoner til 181 seter.

Ex-BU -700 har ikke vindu på 1F, vet ikke om dette gjelder alle -700.