View Full Version : Qatar e-ticket?
Hei, for en stund siden booket jeg en reise med QR. Jeg mottok bekreftelse med Amadeus-kode og beløpet ble trukket fra kortet mitt umiddelbart.
Men... jeg fikk aldri noen elektronisk billett. Nå begynner avreisedatoen å nærme seg og enda ingen billett.
Trenger jeg ikke dette, eller bør jeg kontakte QR? Jeg har aldri opplevd å ikke få den elektroniske billetten pr mail samtidig eller like etter bekreftelses-mailen hos andre selskaper.
espenlok
12-03-2014, 17:14
Trenger jeg ikke dette, eller bør jeg kontakte QR? Jeg har aldri opplevd å ikke få den elektroniske billetten pr mail samtidig eller like etter bekreftelses-mailen hos andre selskaper.
For min del da jeg bestilte hos QR tok det 7 min fra jeg fikk "confirmation e-mail" til det kom ny e-post med "your e-ticket".
Så lenge du har bookingkoden kan du jo sjekke enten på checkmytrip.com eller på QRs hjemmesider ("manage my booking") om billetten er utstedt (om det finnes billettnummer).
Kanskje mailen med e-ticket kan ha gått i spam-filter eller noe sånt?
E
For min del da jeg bestilte hos QR tok det 7 min fra jeg fikk "confirmation e-mail" til det kom ny e-post med "your e-ticket".
Så lenge du har bookingkoden kan du jo sjekke enten på checkmytrip.com eller på QRs hjemmesider ("manage my booking") om billetten er utstedt (om det finnes billettnummer).
Kanskje mailen med e-ticket kan ha gått i spam-filter eller noe sånt?
E
Hei. Jeg har bookingkode og når jeg sjekker på MMB og CMT har jeg både billettnummer og setereservasjoner. Det eneste jeg mangler er en e-ticket.
Jeg antar at ingen vil be om å få se en utskrift av billetten, så da satser jeg på at jeg ikke behøver det :)
Hei. Jeg har bookingkode og når jeg sjekker på MMB og CMT har jeg både billettnummer og setereservasjoner. Det eneste jeg mangler er en e-ticket.
Har du billettnummer så har du en e-ticket. E-ticket er billetten som ligger i Amadeus, og ikke et stykke papir eller epost. Bookingreferansen er det som leder folk til din bokoing, som inneholder eticketen. God tur.
jameson82
12-03-2014, 17:42
Husk å ta med kortet reisen ble betalt med. Qatar er litt nøye på det
Har du billettnummer så har du en e-ticket. E-ticket er billetten som ligger i Amadeus, og ikke et stykke papir eller epost. Bookingreferansen er det som leder folk til din bokoing, som inneholder eticketen. God tur.
Takk, var det jeg trodde. Har bare aldri opplevd å ikke få en separat "elektronisk billett" i PDF-format i etterkant av bekreftelsen :)
Husk å ta med kortet reisen ble betalt med. Qatar er litt nøye på det
Reisen betalte jeg med Paypal. Trenger vel ikke noe kort da?
The Ticketor
12-03-2014, 19:13
Trenger ikke kort ved PayPal-betalinger.
rkvalvaa
12-03-2014, 20:48
Lite spørsmål om dette med kort og Qatar. Bestilte en reise til sommeren og betalte med Amex Platinum som har utløpsdato nå i april, mens vi reiser i juni.
Må jeg ta med det utgåtte kortet mår jeg reiser, eller holder det med det nyutstedte?
The Ticketor
12-03-2014, 20:55
Kortet som er betalt med. Men systemene for å sjekke det her jobber mer i bakgrunnen nå, så det er sjelden kort kreves lenger.
rkvalvaa
12-03-2014, 20:57
Tusen takk for info :-) Like greit å ta det med for å være sikker :-)
Ble forøvrig ikke spurt om kort hverken på OSL eller BKK ved innsjekk, men alltid greit å ha med i tilfelle. Står jo svart på hvitt det der.
The Ticketor
13-03-2014, 12:36
Om systemet flagger deg vil du bli spurt, og har du det da ikke med deg så kan det bli leit...
BA pleier å be om kortet, iallefall på OSL. Kan ikke huske at QR ba om det. Det å bruke Paypal er ikke så dumt, i tilfelle kortet skulle bli stjålet eller komme bort på annen måte.
Både BA og QR har det som en av betalingsformene man kan velge. Vet ikke hvordan det er med andre selskaper.
BA pleier å be om kortet, iallefall på OSL. Kan ikke huske at QR ba om det. Det å bruke Paypal er ikke så dumt, i tilfelle kortet skulle bli stjålet eller komme bort på annen måte.
Både BA og QR har det som en av betalingsformene man kan velge. Vet ikke hvordan det er med andre selskaper.
Spørsmålet er hva som skjer om man er så uheldig å få frastjelt kortet? Det må man da kunne ta høyde for selv om det er rigide regler. Man booker jo ofte reiser flere måneder i forveien.