PDA

View Full Version : Beste resiesøkemotor?

Are G
11-03-2014, 00:30
Vi skal reise fra VIE/BTS til OSL/TRF og har lyst til å mellomlande et varmt sted med lang strand.
Finnes det en bra søkemotor for dette eller må jeg bruke "gamle metoden" med å matche opp flights i Excel?
Raskt ser Ryanair ut som en øk løsning via PMI men synes det er noe dyrt...
Alle tips og råd mottas med glede :)

nesjon
11-03-2014, 08:50
Vi skal reise fra VIE/BTS til OSL/TRF og har lyst til å mellomlande et varmt sted med lang strand.
Finnes det en bra søkemotor for dette eller må jeg bruke "gamle metoden" med å matche opp flights i Excel?
Raskt ser Ryanair ut som en øk løsning via PMI men synes det er noe dyrt...
Alle tips og råd mottas med glede :)

ITA Matrix er vel en av de kraftigste søkemotorene og er ypperlig når man vil søke på mange kombinasjoner av destinasjoner og datoer samtidig. Det er bare å plotte inn en haug med flyplasskoder, så kverner den seg gjennom det.

Jeg vil også anbefale Skyscanner hvor man kan taste inn "alle steder" som destinasjon, den er fin til å skaffe seg oversikt over hvilke muligheter som finnes de aktuelle dagene. Den er også kjekk mtp lavprisselskaper, og vil f.eks. foreslå rutekombinasjoner med flybytte fra Ryanair til Easyjet osv., altså ikke-gjennomgående bookingmuligheter med lavprisselskaper.

Are G
11-03-2014, 16:48
Takker så meget.

Skyscanner bruker jeg ellers veldig ofte, men savnet noe mer avansert.
ITA ser ut til å være akkurat det jeg var på jakt etter :)

Are G
18-03-2014, 22:28
Hvor pleier dere å bestille billetter funnet via ITA?
Funnet en billett jeg gjerne kunne tenkt meg men prisen er langt fra den samme på ebookers som jeg har sett kan gjøre multi-city bestillinger.

Discus
18-03-2014, 22:31
Husk at point of sales kan gi deg forskjellige priser. Hender også det kommer opp priser med restriksjoner som eks. kun er gyldige om du kombinerer dem med en annen oversjøisk reise el.l. så noen få priser som dukker opp er ikke bookbare

kekker
15-09-2014, 08:46
Siden jeg er fylkespresident i korttidsminneforeningen i Akershus kan jeg like gjerne spørre her, hvilken av de store søkemotorene er det som har en knapp som heter noe ala "take me anywhere"?

På forhånd takk, ærbødigst kekker.

Tjab
15-09-2014, 08:59
http://adioso.com/ kanskje?

http://adioso.com/no/osl-to-anywhere-september-23-return-september-25

3cseat
15-09-2014, 09:59
Kanskje google ?

econ
15-09-2014, 09:59
Google flight har en sånn funksjon :-)

Chriscross
14-01-2016, 21:34
Noen som vet om en søkemotor (ikke flyselskapenes egne sider) der en kan spesifisere eco en vei og business den andre?

Fnate
15-01-2016, 09:53
Google flight har en sånn funksjon :-)

Holy cow... den visste jeg ikke om, og den var dødskul. Så mange fete destinasjoner, men aldri har tenkt på som dukker opp.

Takk takk takk

Helikopter
15-01-2016, 11:56
Vil gjerne legge til www.kayak.no også, en del parametre som man kan justere på

MCO-WDW
15-01-2016, 12:03
Noen som vet om en søkemotor (ikke flyselskapenes egne sider) der en kan spesifisere eco en vei og business den andre?

Vist du søker hos momondo/kelkoo eller andre,når du velger supersaver og kommer til sidene der du må velge bort service,forsikring,sms...osv.
Der er det en OPPGRADERING til business option (på toppen).
I allefall hvist du reiser med SAS.
Fikk "oppgrader til pluss for 184kr" pr vei,for 2 dager siden.
Dette var t/r osl-stholm.

Fnate
15-01-2016, 15:01
Vist du søker hos momondo/kelkoo eller andre,når du velger supersaver og kommer til sidene der du må velge bort service,forsikring,sms...osv.
Der er det en OPPGRADERING til business option (på toppen).
I allefall hvist du reiser med SAS.
Fikk "oppgrader til pluss for 184kr" pr vei,for 2 dager siden.
Dette var t/r osl-stholm.

Sånn er det på ebookers også. Men jeg har bare sett det for SAS flighter.

krølle
25-09-2019, 20:53
Sitter å ser på en runde SVG-TYO-SYD-LAX-SVG,

ITA Matrix kom opp med en ganske så heftig pris kontra Skyscanner.
Noen som har noen tips på ev. andre søkemotorer, når f.eks tilbud pleier å komme fra sandkassen. Gjelder reise i Januar

Martin
25-09-2019, 21:46
Sitter å ser på en runde SVG-TYO-SYD-LAX-SVG,

ITA Matrix kom opp med en ganske så heftig pris kontra Skyscanner.
Noen som har noen tips på ev. andre søkemotorer, når f.eks tilbud pleier å komme fra sandkassen. Gjelder reise i Januar

Kan være verdt å sjekke en RTW-bookemotor hos en av alliansene?