PDA

View Full Version : Utvidet opphold i Japan

KristianSk
10-03-2014, 04:35
Hei,

Jeg er på en reise i Japan som ser ut til å bli lengre enn forventet. I passet har jeg visum for 90 dager, men jeg mener jeg på ankomstkortet måtte fylle ut hvilken dato jeg drar fra Japan?

Må jeg foreta meg noe mer enn å endre billetten?

Takk.

Superhai
10-03-2014, 05:43
Hvis du må være over 90 dager må du kontakte japanske myndigheter og høre om det kan forlenges.

KristianSk
10-03-2014, 06:33
Neida, jeg vil ikke bli værende mer enn to uker totalt sett. Men jeg mener at jeg måtte fylle ut hvilken dato jeg ville forlate Japan på ankomstkortet, eller husker jeg feil?

KristianSk
10-03-2014, 07:06
Jeg fant et ankomstkort på nettet - http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/3/39/Japanese_immigration_card_for_foreigners.jpg

"Intended length of stay in Japan" - her skrev jeg tolv dager, men jeg vil nå måtte bli en uke lenger.

mcleif
10-03-2014, 07:48
Neida, jeg vil ikke bli værende mer enn to uker totalt sett. Men jeg mener at jeg måtte fylle ut hvilken dato jeg ville forlate Japan på ankomstkortet, eller husker jeg feil?

Jeg var der iallefall en del lenger enn jeg skrev i kortet, sa ingenting når jeg dro hjem.

Utflyttet
10-03-2014, 12:02
Det operative ordet er "intended". Så lenge du likevel er under 90 dager, så er det bare (vill|vei)ledende informasjon.

-A