View Full Version : Tregere EB registrering?
VirreVapp
07-03-2014, 14:00
Jeg ser at det stadig tar flere og flere dager før SAS får registrert inn poeng for vanlige flyturer, internt i Norge og i Europa. Det tar for 5-7 dager nå. Dette synes jeg er for lenge..??.. Er det bare meg eller?
Jeg ser at det stadig tar flere og flere dager før SAS får registrert inn poeng for vanlige flyturer, internt i Norge og i Europa. Det tar for 5-7 dager nå. Dette synes jeg er for lenge..??.. Er det bare meg eller?
Men jeg er enig at det tar lenger tid, så ser jeg ikke at det spiller noen rolle om det tar en dag eller en uke, så lenge de kommer og man slipper etterregistrere
VirreVapp
07-03-2014, 14:32
Jada, ser den. Men i dagens dataalder burde vel dette vært gjort nærmest real time...
Enig, Choice feks har poengene på konto omtrent umiddelbart etter utsjekk.
Er stort sett ikke noe problem for meg at de ikke kommer med en gang, men det skikkelig kjipt de gangene man virkelig ønsker at det skal komme raskt.
Blir Gull for første gang på en helgetur til Amsterdam i slutten av Mars, kan vel bare glemme at poengene er kommet inn slik at jeg får lounge access på vei hjem igjen.
Flight Cancelled
07-03-2014, 16:40
11 dager mellom at jeg skal på dagstur til Trondheim for å ta noen opptaksprøver og tipper 50k EB-poeng, til jeg skal ut å reise en liten rundtur i Norden. Bør jeg forvente å få EB-poeng og EBG-kort før den reisen, eller er det for kort med tid?
Edit: Er evt det SAS-kortet jeg har i appen gyldig for gull-lounge på OSL, ARN og CPH?
Om poengene er registrert og appen er oppdatert med Gullkortet, holder det helt klart til å komme inn i loungene.
De scanner boardingpasset ditt, og der skal det stå EBG foran nummeret ditt..
Kim
Jeg har sagt det tidligere.. Er utrolig at det skal ta så lang tid! 2-3 dager bør være MAKS.. Qatar klarer å registrere poengene så de er på konto når du lander i Doha fra OSL (!)..
Irriterende både i overgangsfaser mellom nivåer og for å enkelt kunne sjekke at man får poengene man har krav på..
Det jeg finner mest interessant er variasjonen av forsinkelse.
Sist uke hadde jeg 4 turer med SAS, nr 3 kom først, så nr 2 og plutselig de to siste samtidig,
Dette selv om nr 1 var 5 dager tidligere og 3+4 var connecting...
Fløy KRS-OSL (SK)-EWR (UA). Fikk poeng fra UA 2 dager før SAS registrerte reisen fra Kristiansand. Samme på returen via LHR. Fikk EWR-LHR(UA) 2 dager før LHR-OSL-KRS (SK). Gjør meg ikke noe å vente, men husker at når jeg fløy med Finnair til Kina så sto poengene på AAdvantage når jeg landet.
Ikke at det betyr så veldig mye, men jeg er enig i at registrering av poeng er blitt påtagelig tregere i det siste med SAS. Samtidig synes det som om andre faktisk har blitt raskere. Som eks har jeg fått inn alle LH flights dagen etter på alle flights etter nyttår.
På den ene turen var det siste leget en code share med SK. Selv nå, mer enn en måned etter er det fortsatt ingen poeng fra SK segmentet.
Det går rimelig smått med poengregistrering her også om dagen, men det gjelder både fly (særlig WF), kredittkort og ikke minst leiebiler. Litt irriterende, da en må holde kontrollen selv hele veien.
Flight Cancelled
11-03-2014, 23:15
Fikk EB-poeng fra 2 av 4 legs på lørdagens MR i går (leg 2 og leg 3). Men ingenting vises i loggen, og to mangler fortsatt. Tidligere har alt alltid kommet dagen etter hos meg. Rare greier.
Ja, det går utrolig tregt om dagen. To flighter for en uke siden er enda ikke registrert.
Mine fredag og søndag ble registrert nå i natt. Mangler 15% ekstra på flight nr 2 da nr 1 var kvalifiserende til EBS..
Fikk poeng for mine 4 legs fra MAD turen Lørdag i natt. 11500 poeng og mail sendt gull.no for EBG.
Oppgradering til EBG gikk i hvertfall ikke tregt. 12 minutter fra jeg sendte mail til EBG status oppdatert.
Da kom endelig poengene for reise utført 1 mars, mangler seff det ene leget; men regner med det dukker opp. Spesielt at det tok så lang tid, han jeg reiste med fikk alle poengene etter 2 dager.
Må igjen få berømme Qatar.. Når jeg logget inn (fortsatt ombord på 787'en fra DOH til OSL) ca. 3 timer etter boarding var poengene registrert på kontoen. Her har EB litt å lære..
Min reise på tirsdag ble registrert etter 2 dager.
Flight Cancelled
16-03-2014, 20:59
Alle mine reiser siste par ukene har brukt ~2-3 dager for å registrere seg, så ser ut som om SAS sitt system "bevist" legger opp til det.
Er vel en grei måte å fjerne poeng? Hvor mange millioner EB-poeng blir gitt ut hver dag? Multipliser det med et tall mellom 2 og 3, og du har hvor mange EB-poeng SAS har fjernet fra bruk ved å utsette poengkreditering.
Normalt går det 4-5 dager. Mine reiser på onsdag fikk jeg i dag, og reisene på torsdag er fortsatt ikke registrert. Dette er erfaringsmessig helt normalt.
ARN-GOT i fredags har jag på kontot redan.
Geissler
17-03-2014, 22:03
Jeg har reist innenriks søn (2 segmenter), fre og søn. Har fått poeng og segment for fredagsflighten den 14. mars, men ikke for søndagen før og etter. Snodige greier, egentlig.
Jeg tenkte her for litt siden at de hadde fått opp tempo siden alle mine fighter var registrert etter rundt 2-3 dager.
Nå derimot er jeg på 9ende dag. Mulig jeg er paranoid her men virker som det tar lenger tid når man "trenger" å få det registrert.
Eks denne flighten jeg nå venter på skal fullføre bonus challenge så det vil jo føre til kostnader i poeng for SAS..
Jeg tenkte her for litt siden at de hadde fått opp tempo siden alle mine fighter var registrert etter rundt 2-3 dager.
Nå derimot er jeg på 9ende dag. Mulig jeg er paranoid her men virker som det tar lenger tid når man "trenger" å få det registrert.
Eks denne flighten jeg nå venter på skal fullføre bonus challenge så det vil jo føre til kostnader i poeng for SAS..
Fløy med SAS senest sist fredag, det har ikke kommet inn på kontoen enda.
Jeg fløy tirsdag, onsdag og torsdag, og ingen av de er inne.
chrisljo
08-07-2014, 21:31
Fløy sist mandag, ingenting. En Norwegian flight innimellom, rewards ticket inn natten etter flighten.
Samme her, fløy på mandag forrige uke, nada på konto so far.
Fløy med WF til GOT forrige mandag (8 dager siden) og fortsatt ingenting på konto. Men 500 poeng fra Sixt kom etter en par dager...
Og i dag var poengene på konto:)
Star Flyer
10-07-2014, 00:02
Fløy BGO-OSL-BGO 30.juni/1.juli (over en uke siden) og poengene kom først i dag.
Disse systemene "work in mysterious ways". Min erfaring er at om poeng ikke er kommet etter syv dager så kommer de ikke uten iherdig innsats på webside, fax, mail, telefon og utsending av vibber. Siste par mnd har flights med TG og SZ kommet på EB-konto etter ca 3-4 dager. En flight med MU på FB-konto også etter 3-4 dager.
Har ofte problemer med å få MU-flights logget på FB-kontoen. Så er innimellom og hilser på serviceskranken på AMS med en liten bunke. De fikser da umiddelbart og miles er på konto innen en time.
Normalt når poeng ikke dukker opp for min del, trenger man kun en etteregistrering så løser alt seg på magisk vis.
Jeg fikk min siste flight registrert i går, samtidig med en epost fra sas om at jeg ikke klarte bonus challenge.. Riktignok med forbehold om manglende registrering av flights, så vi får se hvordan det utvikler seg..