PDA

View Full Version : airBaltic - Tilgang til lounge?

LNv22
06-03-2014, 16:47
Kort og godt:

Har man tilgang til SAS loungene på OSL når man reiser i økonomiklasse med Air Baltic til Riga, og man er innehaver av EBG eller *A Gold? Jeg hører forskjellige rykter, men ingen som endelig kan bekrefte eller avkrefte at det fungerer eller ikke.

Fra SAS sine hjemmesider om EBG hitsettes:

Adgang til Lounge i Oslo når du har en dagsaktuell utreisebillett fra Oslo på en internasjonal avgang med SAS, Star Alliance-partner eller annen SAS-partner.Adgang til Lounge i Oslo når du har en dagsaktuell utreisebillett fra Oslo på en internasjonal avgang med SAS, Star Alliance-partner eller annen SAS-partner.

Air Baltic lar seg booke på SAS.no og vises med SK flight nummer, eks slik: SK9639 (BT). Er dette bare en codeshare som ikke automatisk vil kvalifisere, eller er de å regne som "annen SAS-partner", som uthevet fra SAS' hjemmesider over?

FlightDeck
06-03-2014, 16:56
Ja, du har tilgang.

Discus
06-03-2014, 17:11
http://www.sas.no/alt-om-reisen/pa-flyplassen/lounger/adgang/

Hvis du reiser med en av våre partnere på en codeshare-flygning (Estonian Air, airBaltic, Next Jet, Rossua, Aeroflot og Iceland Air) så har du, med EuroBonus Gullkort, Star Alliance Gullkort eller om du har bestilt billett i SAS Business/SAS Plus, tilgang til loungen, forutsatt at du har bestilt på SAS (billettnummer starter med 117-). På din bestillingsbekreftelse ser du hvilket flyselskap som utfører flygningen ("operated by").

Partner: airBaltic
Lounge: Arlanda (T5), København, Oslo, Helsinki, London og Paris

LNv22
06-03-2014, 19:47
Flotte greier folkes!

Men ingen lounge i Riga, altså?

FlightDeck
06-03-2014, 20:44
Jeg fikk bruke loungen i Riga med EuroBonus Gold-kort og billett bestilt gjennom airBaltic.

LNv22
06-03-2014, 23:07
Jeg fikk bruke loungen i Riga med EuroBonus Gold-kort og billett bestilt gjennom airBaltic.

Ok. Men da skulle du i følge Disus sitt innlegg over ikke hatt tiøgang til SAS-loungene på utreisen din jf. billett på 117-nummer?